Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 846
ХуЛитери: 1
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛудите, лудите - те да са живи
раздел: Есета, пътеписи
автор: Keri

Човешкото съзнание е необятно. То няма граници.
С времето, обаче хората са започнали да го ограничават сами. Религията, моралът и още толкова неща са се превърнали в решетки за човешката душа. Постепенно те са станали толкова дебели, че никой вече не може да види какво се крие зад тях. Единиците, които са успели да избягат биват наричани луди от съвременниците си и гении от нас.
Седя си един ден пред компютъра и чета „Гордост и предразсъдъци“. Майка ми ме вижда и замислено казва: „А едно време наричахме луд и мечтател един съученик, който твърдеше, че ще дойде ден, в който всеки от дома си ще може да влиза в библиотеките от цял свят!“. Но ето че само 20 години по-късно това вече е факт. Примерите за подобни „предсказания“ са много. Хората не могат да отворят съзнанията си и да излязат от ограниченията. Решетките толкова са притиснали духа, че като че ли вече са се сраснали с него.
И въпреки всичко има хора, които успяват да се освободят и да избягат. Лошото е, че когато го сторят те се оказват далеч от другите и остават сами. Това е моето обяснение за смъртта на гениите, която в повечето случаи е една и съща - в самота, неразбрани и отхвърлени.
Да забравим откритията и ежедневието и да се потопим в литературата. Там могат да се намерят неизмерим брой „луди“! Несъмнено моят любим „луд“ в нашата литература си остава Мунчо. Намирам нещо от себе си в лудостта му - смелостта да протестира. За мен хората, които не протестират и се примиряват с всичко, независимо колко е лошо то, са по-скоро мекотели. Човекът е човек, защото може да мисли. Не би имало развитие в нищо, ако всички се примиряваха. А повечето, за съжаление, го правят. Наричат луди непокорните и амбициозни за по-добро, а когато и те се облагодетелстват, се подмазват с признанието за гениалност...
Нека се радваме, че има достатъчно „луди“ на този свят! Без тях светът нямаше да е същият. И, ако не вярвате, че на тях се дължи прогреса във всичко, то поне се надявам да знаете, че без тях ежедневието би изглеждало още по-сиво и мрачно.
А сега ме извинете, трябва да си взема жълтата шапка от химическото...


Публикувано от mmm на 22.02.2004 @ 15:01:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:35:58 часа

добави твой текст
"Лудите, лудите - те да са живи" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лудите, лудите - те да са живи
от Ufff на 23.02.2004 @ 15:28:43
(Профил | Изпрати бележка)
Тъй и тъй ще ходиш до химическото , вземи, моля те и мойта!Ще ти я дадат и без бележка.То за тез шапки никой не се натиска!Как да я познаеш ли?Ами...уж беше беличка , но нещо взе да пожълтява от много пране в ОБЩЕСТВЕНИ перални!За по-сигурно-питай за жълта!
:)


Re: Лудите, лудите - те да са живи
от Keri (keri@teenproblem.net) на 23.02.2004 @ 15:46:37
(Профил | Изпрати бележка)
hahahaha :)
Moiata vinagi si e bila jalta ;)


Re: Лудите, лудите - те да са живи
от Fipo (filip_sotirov@mail.bg) на 07.03.2004 @ 16:31:55
(Профил | Изпрати бележка) http://fipolab.com
Лудите ли ?! Няма такива. Има свободни и оковани съзнания. Църква?! Общество?! Морал?! - това са само институции които ограничават съзнаинето и го поставят в една прозвачна кутия без дупки. Лошото е там че останалите не можем да отворим всички кутии някой са много здраво затворени някои не.


нормалните...
от dubrav (nikiforov@abv.bg) на 23.04.2004 @ 20:31:51
(Профил | Изпрати бележка)
те, те да са живи. неприятно ли звучи? дървенее някак си, а? като клечка за зъби след хубаво хапване.
но това е истината. света се движи бавно и полека. с тъпа и почти ясна логика и последователност. понякога даже се повтаря. с нехайството на дете, веднъж като трагедия, друг път като фарс. и основното в него са тия - нормалните. дето блъскат от 9 до 5 а после си имат семейство, морал, религия и...телевизор.
едно, че са мнозинство, и друго, че им остава време да направят нещо, толкова тъпо и незабележимо, колкото например да преметат на етажната площадка. което другите, лудите никога няма да направят. нормалните имат свое, нормално общество. и дори да споделят с него само сериалите, че са част от голямата сива общност, която бачка и бута света. нанякъде.

А лудите - те имат свой живот. те нямат общество. те нямат избор. те са - лудите. онези, които правят живота цветен, които показват и другата страна, другата гледна точка, шантавото мнение... които умират сами. които нямат бъдеще и наследници.

можем и без тях. нали? нали си имаме телевизори. нали си имаме семейства и общности. нали възпитаваме децата си - добри, умни, послушни, трудолюбиви...нали това искаме? нормални деца, нормално бъдеще, нормален живот.

нека си признаем, а? много са готини, ония, лудите...но нали не бихте създали детето си такова? нали ще го възпитавате? да не прилича на ония, странните.

нека не се лъжем. няма смисъл - просто от 3 минути ви водя за носа. просто проблема не опира до лудите и нормалните. Проблема е в разделението. А ние започнахме с него. А когато мислим през разделението луди-нормални... явно сме от нормалните...

От ония, които определяме лудостта, стиснали нашата нормалност в юмрук.

Ребята, пусть будем друзя,а?