Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 532
ХуЛитери: 5
Всичко: 537

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМалката знамепродавачка
раздел: Хумор и сатира
автор: ambrouse

Малката знамепродавачка стоеше до фонтана пред президентството и промотираше усилено стоката си, а именно – стотици български трибагреници с различна големина и различен оттенък на червеното. Въпросното червено варираше, защото използваната китайска боя не бе особено качествена, но това не пречеше на търговията да върви добре.
Протестиращите купуваха според джоба си и според гнева си. Умерено възмутените протестиращи купуваха малки евтини знаменца, а разгневените – големи и съответно скъпи такива. Малката знамепродавачка бе доволна, вече можеше всеки ден да черпи с мастика болната си майка.
Малката знамепродавачка заставаше на стратегическото си място пред фонтана в ранния следобяд и започваше да продава под палещите лъчи на слънцето. Приключваше към единайсет часа вечерта и се прибираше в люлинската си гарсониера, където шиеше знамена цяла нощ. И ден след ден, все едно и също.
Жегата беше ужасяваща, а и на всичкото отгоре фонтанът не работеше, тъй като преди време някаква триглава ламя с пресъхнали гърла бе излочила цялата вода, затова Малката знамепродавачка се принуди да закупи с част от припечеленото малък климатик, работещ на твърдо гориво. Освежителната хладина, лъхаща от решетка.та на климатика, правеше живота на Малката знамепродавачка по–поносим.
Малката знамепродавачка беше започнала да се тревожи. Тълпата като че ли бе поизтъняла, знамената вече не вървяха толкова добре, колкото преди. Но това бяха бели кахъри. Ами ако правителството подадеше оставка? Край на протестите, край на търговията. Ами ако на власт дойдеха честни и компетентни хора? Тогава кой ще излиза по площадите да развява знамена? Малката знамепродавачка не намираше отговор на всички тези ужасяващи въпроси.
Малката знамепродавачка харесваше тези протестиращи. Те не бяха като онези озверели от глад февруарски мизерници, които се стискаха за всяко левче. Сегашните бяха красиви и платежоспособни, и с чувство за хумор. Само едно им беше лошото – събираха си боклуците и ги отнасяха незнайно къде, вместо да ги дават на Малката знамепродавачка да зарежда климатика с тях.
Повечето хора се отнасяха добре към Малката знамепродавачка, но имаше и гадняри. Като един нисък чичко с бяла коса например, който я наруга, задето бе казала „байрак” вместо „знаме”. А един ден двама батковци с бели ризи я наобиколиха и я заплашиха, че ще й отнемат лиценза, ако не предостави доказателства, че платът, използван за ушиване на знамената, не е копринен. Защото ако бил копринен, това означавало, че незаконно се експлоатира трудът на бубите.
Климатикът не можеше да се справи с жегата и Малката знамепродавачка се потеше обилно под жестоките слънчеви лъчи. На всичкото отгоре час по час й се налагаше да скача, за да не я помислят за червена. Скачането изстискваше силиците й до капка и нощем тя често заспиваше шиейки.
Когато тълпата се насочеше към Орлов мост и площадът опустееше, Малката знамепродавачка изваждаше китайското си айфонче и започваше да сърфира из социалните мрежи. Там тя оплюваше управляващите, агитираше да се излиза на протести, пишеше харти, защото вече почти никой не купуваше знамена. Добре че поне правителството не се даваше.
Малката знамепродавачка често мечтаеше. Мечтаеше да назначат Андрей Слабаков за министър на здравеопазването, Христо Стоичков за министър на културата, а Златко баретата за министър на вътрешните работи. Ех ако можеше и президентът наистина да има разни сметки в Кипър? Тогава около фонтанчето направо щеше да заври и закипи.
Почти никой не купуваше знамена, а слънцето печеше като за последно. Климатикът бе изял и последния случайно изтърван фас. Малката знамепродавачка вече го захранваше със знамена. Но той беше лаком и ги поглъщаше за секунди, като в отплата неохотно изпускаше хладен полъх, неспособен дори да освежи изпръхналото й от жега лице.


Публикувано от viatarna на 25.06.2013 @ 13:11:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   ambrouse

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 14:12:12 часа

добави твой текст
"Малката знамепродавачка" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Малката знамепродавачка
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 25.06.2013 @ 15:12:24
(Профил | Изпрати бележка)
Браво! Много актуално!


Re: Малката знамепродавачка
от zebaitel на 12.07.2013 @ 13:17:36
(Профил | Изпрати бележка)
Това май не е за хумор и сатира! То си е жива гротеска, при това, много добре написана!


Re: Малката знамепродавачка
от doktora на 12.07.2013 @ 13:29:54
(Профил | Изпрати бележка)
Да, гротеска е Зеб, точна си...и то актуална гротеска.:“)

:)) Амброуз, драго ми е да коментирам този прекрасен препратък към Андерсен...
И к сожелению, истината е като слънцето...изгаря!
Док :))


Re: Малката знамепродавачка
от Markoni55 на 12.07.2013 @ 14:27:17
(Профил | Изпрати бележка)
Много актуално и добре написано. Поздравления!