Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 884
ХуЛитери: 7
Всичко: 891

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: Marisiema
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказки от змейова градина
раздел: Приказки
автор: sradev

Доброто старо време

Една глава да липсва зад телта - своята ще добавиш.
Солженицин

Случи се така, че далеко, почти зад земята събираха се яйцеглави змейове да обменят яйчени мъдрости. Насъбрахме се няколко скучаещи от плитките блата и полетяхме да си покажеме писаните яйца. Летяхме дълго-дълго: над древни планини, над могъщи реки, над необходими степи, над кристални езера... Само за малко спряхме да се напием със земни сокове в околностите на митичната страна Соан. Достигнахме до страната, в която управлява Слънцето, недалече от островите на изгрева. И наистина там всичко беше слънчево, отвсякъде слънца светеха и дори хората носеха на гърдите си слънца.

Подредиха ни в една редица, осветиха ни, и ни дадоха един по-слънчев водач да ни провожда из нашия Път в змейовото сборище. Събрахме се всички змейове и змеици на сборището, започнахме да си пускаме дим и искри и всичко си заприлича на обикновено змейово пиене на вино (Само, че без вино), което си го знаехме добре. Но и какво друго може да се очаква от повече от 40 змея? Малкото Слънце беше организирал тази среща, неговите по-дребни слънца бдяха над нас, дори над леглата, под ъгъл 15 градуса, Голямото Слънце ни осветяваше, за да можем със събуждането си да видиме неговите светли очи.

По пътя от местата за спане към залите за огън и дим, дечица, строени в редици тренираха гимназиално за предстоящите гръцки календарни празници. И лицата им бяха грейнали както нашите в Доброто Старо Време, и те като нас тогава, подреждаха белосани камъчета край пътищата. И почти се пренесохме в Светлият Свят на Доброто Старо Време. Голям, неочакван подарък от Голямото Слънце!

И тръгнахме по Пътя на Голямото Слънце, и в Палата на Подаръците бяхме, дето сред купчините злато, сребро, седеф, самоцвети, слонова кост,... подарени на Голямото Слънце, мъдреше се и снимката му с нашенският Баш Глава подарена му за спомен от времето, когато беше огрявал и нашето блато. И по Пътя всеки водач броеше непрекъснато своите подопечни змейове, та се научихме и да броим до десет с един пръст и четири очи. Но по Стръмният Път на Голямото Слънце нашата змеица се смеси с групата на немите змейове, колоната се поразкъса и сметките се объркаха. Има-няма за два часа. Когато се прибрахме, водача на немите змейове закачи нашият водач: "А ти знаеш ли къде беше Змеицата по Пътя?"

И от тогава, докато все още траеше сборището, нашият водач седеше и тъжно пушеше. Тогава за пръв път видях очите на Обреченият. По-късно и в своето блато ги видях, но това е друга история.


Казах!


Публикувано от railleuse на 11.11.2004 @ 10:51:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.75
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 34596
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Приказки от змейова градина" | Вход | 5 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказки от змейова градина
от Liulina на 11.11.2004 @ 10:57:21
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Градината на змейовета ... "Змейова гонитба" на това ми прилича заглавието от Хемингуей ... не знам защо.


Re: Приказки от змейова градина
от Liulina на 11.11.2004 @ 11:11:48
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
И на другото имаш коментар...


Re: Приказки от змейова градина
от Nika на 11.11.2004 @ 11:30:26
(Профил | Изпрати бележка)
Ето съм, обаждам се :)

Само моята глава липсва оттатък оградата на змейовите градини. Затова, слагам я на този поднос, филигранно гравиран с най-тънкия лъч на Голямото слънце. Свих го от Палата на Подаръците, защото реших, че тези интегрално завършени форми ще отиват на ноздрите ми, когато съм ядосана. Объркала съм се, не ми стои добре на главата. Ще го метна в блатото.
Няма да ходя с Немите, те не пеят хубаво. Освен един, с прекрасен колоратурен сопран, атристично избликващ през третото му ляво ухо. Но пък той се оказа срамежлив.
Отивам да пуша тъжно, седнала до водача.
Отново искам да видя очите на Обречения.

(харесваш "Понеделник започва в събота" - Стругацки?)

Усмивка :)


Re: Приказки от змейова градина
от shiderov (shiderov@icon.bg) на 11.11.2004 @ 11:49:03
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах творбата Ви!
Малко ме натъжи и по този повод си зададох въпрос, четящите разбират ли, какво иска да им каже автора. Четох и коментарите, не искам да ми се обижда никой, но разбрали са ви ad kalendas greko .
С нескрит интерес очаквам продължение.
p.s. Творбата Ви е интересна , написана с много майсторство .
Поздравления!


Re: Приказки от змейова градина
от pisana на 11.11.2004 @ 20:10:45
(Профил | Изпрати бележка)
Ехнатон- дори не зная дали го изписах правилно , но зная хи,хи последствията, а може би е от виното. Не ми се връзвай. Трябва ми време и да мисля , но ми е трудно.