Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 750
ХуЛитери: 0
Всичко: 750

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак се пише модернистично стихотворение
раздел: Други ...
автор: anonimapokrifoff

Дебатите за и против модернистичната поезия избухват периодично, особено след като е приключил конкурс с по-тлъстичка парична награда. В последно време се толерират стихотворения, които поетите традиционалисти определят като вертикална проза или просто като недоразумение. Те забравят, че днес поезията е това, което беше: върнала се е към първоизвора си – свободния стих, но обогатена с абстрактност и неочаквана образност, което е напълно нормално (все пак сте чували за Хегел, нали?).
Щом човек не е поне в крак с времето (да не казвам, че е по-добре да го изпреварва), си е чисто демоде, ароматизирано с нафталин. Така че, драги лирици, ако сте обременени генетично с чувство за ритъм, падате си по римуването и преследвате ясния смисъл, няма да шашнете компетентното жури, а ще го отегчите и възмутите. Или се отървете от вродените и придобитите си дефекти, или ходете да пишете текстове за някоя начинаеща фолкаджийка, или творете песнички за дечица до тригодишна възраст, защото по-отрасналите няма как да ги излъжете с птички, тревички и пчелички. А тези от вас, които са опорочени и от ненужни знания за видовете стихосложения и разните там ямб, хорей, амфибрахий и прочее баласт, просто да замълчат, защото булката – в случая модернистичната поезия – така или иначе ще се ожени за принца, осребрявайки мнимата си невинност.
Надявам се въведението вече да ви е убедило, че е крайно наложително да се вземете в ръце. Не е толкова трудно, повярвайте. Освободете съзнанието си, отприщете потока му и записвайте. Разбира се, необходимо е от време на време да го направлявате: компилирайте смело и безотговорно чужди мисли, разреждайте ги с умопомрачително оригинални образи, развихрете се. Бъдете себе си, но като за пред хора: нека лудостта ви е чаровна и заразителна. И в никакъв случай не пишете разбираемо – колкото по-безсмислено е нещо, толкова повече ще ви сметнат за изключително умен и ще търсят къде е ключът за палатката. Ще предизвикате асосиации, които не сте и сънували; ще ви обявят за гуру на новата литература, разказал играта на класиците. И за гений, естествено – това ви е в кърпа вързано. И напълно заслужено.
Съветът ми е да заложите в заглавието и поантата (виж в речника) на нещо, което е елитарно, но все пак достатъчно популярно. По-надолу също демонстрирайте ерудицията си, използвайте фрази или цели пасажи на доказани автори, като им придавате нов смисъл – кеф ви на думите, кеф ви на твореца. Може някъде да пернете една-две рими, да си поиграете с алитерацията и асонанса (който не знае какво е това, определено няма нужда от наставленията ми, защото е много напред с материала). Правете не което ви хрумне, а което ви скимне – има фина, но съществена разлика. Вие сте скучаеща домакиня и сте завъртели стихотворението в посока на древната еврейска поезия – добре ще е да включите апетитната тема за гювеча, който къкри във фурната; ако сте мъж и си пиете студената ракия на балкона в лятна привечер, а съседката от горния етаж си изтърсва покривката и боклукът пада в шопската ви салата, смело вкарайте детайла сред интелектуалната дисекция на отиващата си любов.
Защо ви давам безплатно всички тези съвети? И аз се чудя на себе си и се колебая в отговора: може би имам добро сърце, а може би петте години учителстване са ме увредили необратимо. Има и друго, и то много съществено – не съм поет, което ме изважда с едни гърди напреТ и ме превръща в авторитет. (И ние, како Сийке, сме видели рима, макар и през плет.) Вече написах примерно стихотворение – в състояние на умерена и контролирана гениалност. Заложих на Камю, когото за момент обърках с Кафка и като че ли не трябваше да се поправям, защото грешката щеше да предизвика избухването на галактики от смисли, но както и да е. После добавих Чехов, Библията, Ботев, Ъруин Шоу, фолклора и... Цоньо Калчев. И още нещо, обаче то е тайна съставка. Умишлено запазих пунктуацията, за да е по-ясен примерът, само че вие в никакъв случай не се съобразявайте с нея. Да не забравя: Хемингуей казва „Пиши пиян, редактирай трезвен”, но следвайте само първата половина на максимата, защото редактирането е строго забранено. Приятно четене и успех! Ножът е дървен!

Чужденецът

Напушената нощ
хищно свлича звездната си нощница
и щателно я пощи от щукнали щурци.
Стреснатият изгрев отваря огнено око
и ловко мята върху тъмната й шия
аркана на Аврора,
в който тя сивее и няма да запее:
сладкопойна чучулига, извисила чуруликащ глас
край чучура, прочетен от безродни бесове.
Чакай, чуй, мълчи!
На село за дядо: моля те в името на Христа Бога,
вземи ме оттука.
Всички ние станахме като нечист човек
и всяка наша правда – като зацапана дреха;
и всички посърнахме като лист,
и беззаконията ни като вятър ни отнасят.
Ако жив и здрав стигна до село
с кон до коня, мила моя майнольо,
ще хвърля коравия си къшей
в раззинатата паст на гладния следобед,
преди да е захапал апетитната опашка
на персоналното си хлъзгаво дуенде.
Или е по-добре
да пусна своя клисав хляб по водите
и в някой ден, разкъсван от алиенирана внезапност,
да се завърне коматът пак при мен,
но много по-голям и пресен,
омесен
от ръцете на Живота и Смъртта,
току-що изсвирили Котешкия марш на валерианния роял
след секс, лъжи и видео.
Отдавна е известно,
че гладът най-сетне нещо да се случи,
което да ни кара да имаме чувствителност поне
колкото премъдрата амеба,
е пряко свързан със смъртта на някакъв арабин.

Не ме питай от скука кой е Камю.


Публикувано от alfa_c на 18.06.2013 @ 20:23:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:19:33 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Как се пише модернистично стихотворение" | Вход | 35 коментара (119 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как се пише модернистично стихотворение
от mamasha на 18.06.2013 @ 20:40:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, м..а му с...а, :))))))))), тъкмо фанах чалъма на римуването и на класическия стих и сега да се уча наново. Ааааааааааааа, немам нерви! И като чета "Чужденецът" и се опитвам да наложа върху него дадените по-горе указания, ша знаеш, много сложно ми се чини. Цък, ша си пиша класическия модел! Майната им на конкурсите и на журитата!!!!!!!!


Поздрави за чудесната творба, Анониме! Обичам този твой тънък, интелигентен хумор!

:))))))))))



Re: Как се пише модернистично стихотворение
от PetarPJ на 18.06.2013 @ 21:48:06
(Профил | Изпрати бележка) http://jourebanov.blogspot.de/
Модернизмът е момент, който ще отмине. Тогава поезията пак ще се чете от хората, защото ще носи смисъл и ще разказва история по един или друг начин. Все повече хора срещам, които са отегчени от безсмислието, облечено в сложни и неразбираеми изрази.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от angar на 18.06.2013 @ 21:55:57
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Чудесно!
И теоретичната ти разработка, и практическата илюстрация - всичко е на 6!
С това стихотворение ти изби рибата!
Но може би него не трябваше да го постваш - за да обереш с него наградите и от конкурси, в които стиховете не трябва да са публикувани дори в нета.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от secret_rose на 18.06.2013 @ 21:59:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За мен добрият автор е онзи, който може да защити всяка теза успешно :), независимо коя техника е избрал.
Затова - поздравления!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Marta на 18.06.2013 @ 22:21:09
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Благодаря ти, аноним, че се сети да напишеш и подариш на аудиторията това безценно указание, този незаменим наръчник на модерната поезия, увенчан с изключителен личен пример...И тези щукнали щурци! Щекотливи направо! И хукналите където им видят очите хекзаметри...Хекатомбно! Щеше да ми е от голяма полза преди време, когато така настойчиво, почти перфидно, изтезавах думите с цел да ги източа и извися до високите бодливи тавани на модернистичната поезия - скийв само:

Ксения, скъпа


Остриетата на скулите ти, Ксения,
срязаха косите бръчки около устата ми -
като ски, Ксения, по писти.
Скъсани кесии от кайсии
Късове скали, Ксения,
скелети на окосени слънца стъклени.
Скълцани, Ксения.
Скакалци и скорци
скрибуцат и скачат.
Скарите са дървени, Ксения, спомни си.
Ксилофоните скърцат в съня си.
Не се коси, Ксения, скъпа, не е от скромност.
Скоро е да ми се случи, скъпа, скоро е да се повтори.

( Направо ми се къса сърцето за Ксения и поезията сега като си чета недоразумението.)

Натъкнах се на много здрав къс в твоя така светъл пример.

...Всички ние станахме като нечист човек
и всяка наша правда – като зацапана дреха;
и всички посърнахме като лист,
и беззаконията ни като вятър ни отнасят...

Поздрави!

(Камю ми мяза дай нашенец, ам не съм от тях да питат през плета, как Сийке;)


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от rainy на 18.06.2013 @ 22:36:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Уби всичко детско в мен... Аз пък обичам И белия стих, нъцки!
;)
Само където трябва да ми бръкне в предсърдието, а не да издевателства над мозъчните ми клетки. Ъф... Великолепна пародия. Имам една забележка – безобразно интелигентна си, но за съжаление нямаш елитарната снобария, с която да поставяш разни индивиди на мястото им (под теб) и трудно ще спечелиш конкурси. Е, спечелила си човек като мен, ама то голямата файда... Кефиш, пич.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от GLOG на 18.06.2013 @ 22:47:54
(Профил | Изпрати бележка)
невъзможно е да се изчете всичко от тези глупости
а камо ли и коментарите
затова ще ви предложе едно мое гениално стихотворение
ха ха ха

като гледам на Хегел
и на Тома от Аквино
дебелите книги
не знам защо
ми се впръкват в ума
Херостратови мисли


същото се отнася и за всичко по горе написано
ха ха ха ха


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от GLOG на 18.06.2013 @ 23:46:32
(Профил | Изпрати бележка)
а бе то прасето е ясно
но дали можем да намерим отнякъде вино
аз от продажба на моите книги не мога да купя и килограм
ще пробвам на евро футбол и ако спечеля щеъ ви събера на прасето


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 19.06.2013 @ 00:02:43
(Профил | Изпрати бележка)
досега ме беше срам да си призная, че не разбирам тези модернистични стихотворения (повечето от тях), даже и след като съм ги прочела пет-шест пъти. Но виждам, че не съм единствена и се успокоих. И си признавам.
За спечелилите такива конкурси наградата е висока, но и цената също, защото не е малко някой така брилянтно да си прави майтап с творчеството ти. Едно е някой дето не разбира от литература да ти се присмива на модернистичните творби, друго е някой от висока класа.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.06.2013 @ 00:52:05
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
теоретичната ти част е готина сатира, но практическият ти пример е поезия и се чудя как никой досега не забеляза този факт

ако си била пийнала, когато си го писала, не го редактирай натрезво

извинявай за малките букви, имам проблем с клавиатурата



Re: Как се пише модернистично стихотворение
от osi4kata на 19.06.2013 @ 02:05:12
(Профил | Изпрати бележка)
:) Вярно е, че често се злоупотребява с мерената реч (в смисъл - пишат се безумни белостихи глупости), но не можем да отречем и факта, че поезията не трябва да се оковава. :)
Това "Не ме питай от скука кой е Камю" е наистина шедьовър :)

Поздрави!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от suleimo на 19.06.2013 @ 07:41:44
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, това си го бива! От творбата, че през всички коментари.
А, аз си мислих, че съм единствената дето ще моли за субтитри под такива творби. Добре, че повечето имат чувство за хумор :):):)


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Milvushina на 19.06.2013 @ 09:27:34
(Профил | Изпрати бележка)
А, да. Дори само като видях заглавието ми стана ясно, че е въпрос на време чаршафът здравата да се опъне.

Аз римуваната реч не я вдявам много, а тази хептен. Виждам, че има хора, дето й се радват... също като с онези картини, в които аз виждам само безразборни размазани петна.

Изводът е прост и се съдържа в стая виж за котето (или кучето). Той се облизало и казало, че е въпрос на вкус. Та, така и с поезията. Някои пишат пийнали, някои четат... а повечето така или иначе не четат.

Наздраве!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от mariq-desislava на 19.06.2013 @ 12:35:38
(Профил | Изпрати бележка)
Бахмамаму, как да не те заграбя като свое лично модернистично гуру, как?:) Ще те патентовам, че да не могат другите, домогващи се до този твой величайш литературен гений, да те пипнат и с пръстче дори.:)))

Това не е текст, това е лозунг и програмно произведение за изучаване от поколенията.

Сега сериозно - все си размишлявам, че болшинството от хората предпочитат праволинейните текстове със стабилна метрика и обикновени, разбираеми идеи, тъй като всяко излизане извън правилата ги смущава, макар че тайничко искат и те да могат така - да пльоснат един чувал образи и да им гледат сеира.:)

В духа на така приложеното стихотворение притурям и аз моята дан с абсолютно изтормозване на думите (да не се чете на трезва глава) - лошо правя, че пиша трезва и чета трезва, а не редактирам въобще:

Sex Pistols


Зърната
ми долавят
с очите си
иновационните
пориви на света
Виж ме как стърча
в ъгъла на съня,
разгащен и
доволен
Стоновете ми
са истински
и се вдигат нагоре
по фаровете на мъглата
Симфония съм,
извирам от тайните
ти недра
и от пъпа на света
се беся в бездънното
ти тяло
Давя си косите
и мрака обладавам
Протичат ли вече
вампирясалите пирамиди,
от които екстрасензорно
ме следиш?



Re: Как се пише модернистично стихотворение
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 19.06.2013 @ 13:21:10
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
А все пак на тоя камю не му ли викаха Камата?


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от erka (elokolska@abv.bg) на 19.06.2013 @ 13:33:14
(Профил | Изпрати бележка)
:)...ааааа..., кой е Камю ?!

Привет! :)


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 20.06.2013 @ 00:31:08
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))Няколко пъти четох и все се кефя на това ти писание, и...не мога да не ти оставя и аз едно нещо, което по повод на подобни размисли преди доста години ей така- седнах и написах, с ясното съзнание и желание да напиша една модернистична глупост, едно псевдопоетично бръщолевене, което да е съвсем умишлено пълна и тотална глупост. И намятах ей това:


ЛУННА СОНАТА

След
залезното си
изчервяване
небето
в тъмното
замълча
дистанцирано
не разбрало
смисъла
на звездите
строени
за преброяване
а левият
профил
на отегчената
луна
въртеше
на запис
реставрирани
сънища
за някаква
склерозирала
вече
дементна
любов
и чоплеше
олющения
гланц
на мечта
"де моде"
а някой
на ненастроено
пиано
перфорираше
нотите
на "Лунната соната".

---
Да , ама наистина се хареса и то от хора, които и пишат, и четат добре.:))Да се чудиш..:)
Сетих се и друго..Преди време гледах едно филмче кратко от поредица" Без думи"..Там един художник дни и нощи наред рисуваше една картина..Не спеше, не се хранеше, за да я завърши по- скоро..Накрая ,когато бе готова и покрита с платно за представянето й пред гости и критици, художника най- сетне посегна към храната и хранейки се, наблюдаваше реакцията на критиците и гостите. Картината представляваше три малки котенца, взряни в хората, които сякаш всеки миг ще изскочат от платното. Но всички възкликнаха разочаровано- какво скука! три котенца..Нищо ново..И започнаха да правят отегчени физиономии.Художника се вбеси от това отношение и запрати остатъка от зеленчуците в чинията си(моркови, грах, царевица, броколи...) върху поставеното на статива чисто платно, отгоре яростно напляска различни бои, които покриха зеленчуците и се получи една странна релефна мацаница , над която присъстващите заохкаха и ахкаха очаровано, наизваждаха пари ,за да закупят този шедьовър и ...така художника намери най- прекия път ако не към великото изкуство, то към парите, с които ценителите желаеха да си закупят билет към него..:)
Та, явно поезия и изкуство е това, което успява да предаде гнева, или възторга на душата авторова, пък дали свободно, или в рима...както дойде..:)
А конкурсите...са според мен противопоказни и вредни като тютюнопушенето .:) На колко възлиза наградата за това да пуснеш като състезателен кон амфибрахия, дактила, ямба, хорея, или свободата на стиха си, таланта си, болката, или полета на любовта си?Аз лично ги отказах като цигарите.:) Споделянето е друго нещо..
Прекалих май с коментара и се извинявам за това! Искрени адмирации за това ти произведине, Аноним! Наистина е за учебник!
Поздрави!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от voda на 20.06.2013 @ 09:07:20
(Профил | Изпрати бележка)
Идеята е ясна: Както казва и Стефан Цанев, свободният стих трябва да се защитава не от тези, които го отричат, а от тези, които лошо го правят.
Но кой ще каже кое е добро и кое - лошо, в това е проблемът.
Не ни остава друго, освен да се доверим на оценяващите журита и да приемем като еталон наградените стихове.


Животните се дресират или с болка, или с лакомство,
или и с двете – рибка за делфина, камшик и мръвка за лъва,
бучки захар за коня...
Седим в градината на маслинения ресторант,
поръчваме си лакомства и спестяваме болката.
Вечерта ни намята като ескимоски кожух
и ни се предлага девствена като ледена пързалка,
по която току-що е минал рактрака.
Още е лято – почесваме езиците – поне до края на септември, нали?
Разбираме истерията си за топлина,
и какво е да си куче без потни жлези, или котка,
която няма инстинкта да пие вода в жегата.
Пристигат десертите:
моят – топъл и твоят – леден.
Изяждаме половината и ги разменяме.
Добре дресиран, докосваш ръката ми.
Добре дресирана, не я отдръпвам.

Само Господ знае откъде, но
в градината на маслинения ресторант започва да вали.
Подхвърлям Му захаросаната черешка –
първа стъпка във висшата дресура.

Нели Добринова


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от yotovava на 20.06.2013 @ 09:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
Аз... се предавам, нямам сили :)


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Vaterlo на 20.06.2013 @ 11:34:55
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Браво! Ако имаш да казваш нещо го казваш ето така - талантливо, а не като взела се насериозно пионерска ръководителка или скумросана лелка, чийто живот, представи и съждения протичат в скобите на от "Как може така?!" до "Не може така!". Текстът ти е блестящ, дори само защото е успял да провокира хора да се заиграят текстово около него. Да опитат нещо, което не са опитвали. Дори нещо, което им е чуждо. Това е полезно занимание, защото е стъпчица в професинализма на писането. Колкото и да мразя тази дума професионализъм, колкото и да я загърбваме в изкуството, писането, а и не само то, освен влагане на душа, е и телос, занаят. Няма как да си добър фехтовчик, ако не владеш що годе добре всички удари. Няма как да си добър клоун, ако разсмиваш само когато на тебе ти е смешно. Няма как да си дори един редови сценарист, ако просто чакаш винаги вдъхновението. Когато то дойде ти трябва да си готов със занаята. А когато не дойде - или мълчиш, или, ако се налага да говориш, разчиташ на същия този занаят. Талантлив текст. И верен. Верен откъм лицевата страна със забележителните съвети за модерна поезия.:). Обаче верен и откъм хастара по подразбиране, защото същата лекота се правят и римувани стихотворения, които се водят такива не защото в тях има грам поезия, а защото, подобно звънче на пишеща машина, в края на реда прозвънва рима. Защо се котират ли? По силата на гравитацията. По силата на "вече видяното". По силата на глутницата. Така, както модернистичните се котират пък поради нещо, което ни се струва, че не е правено досега. Друга глутница, маскирана като единаци. Между тези илюзорни Сцили и Харибди, върви някаква тънка, често губеща се линия или пътека. И пак стигаме до същото - за да я разпознаем, ще трябва да опознаем и илюзиите си, и увлеченията си, и пристрастията си - и нито едно от тях да не вземаме насериозно. За да ги опознаем, ще трябва да ги живеем, да ги практикуваме и да мислим върху тях. А поезията - също както и живота, е самотно занимание - не като лозунг, буквално. Занимание за видения. И с видения. Всъщност дявол знае какво е. По-лесно е да кажа какво не е. А не е амбиция. Не е терапевтично писане всеки ден и публикуване във фейсбук, например. Не е зачеркваща категоричност. Вили Христова ми беше разказала някаква история която си спомням смътно, на свой ред разказана й от поетеса. Потетесата била на море с малката си племенничка, примерно. Момиченцето написало две стихчета и ги показало на роднините. Едното от типа: Колкоо е красиво морето, как се синее небето т.н. Другото гласяло просто: Привечер морето е червено /предполага се от залеза, а може би не?.../ Роднините аплодирали първото стихче. Рима, ритъм и всичко полагащо се. Според поетесата - поезията е във второто. Интересното тук е КУЛТИВИРАНАТА нагласа. Не е нормално да се говори в рими, всъщност си е направо превзето, обаче са ни научили, че това е то поезията. Освен, че е култивирана, тази нагласа е и безкритична. Несаморефлектираща, извинявам се за понятието. Чувал съм музиканти да казват, че ако се опитаме да слушаме с модерно нагласеното си ухо музиката на древна Гърция, тя би ни се сторила като какофония. Ето защо текстът ти е готин. Смислен. Играещ с пластовете, разрушаващ и градящ едновременно. Едва ли си забивала толкова надълбоко, но имаш дарбата да го направиш с текст и съответната харизма. Та еваларка, брато:).

П.С. - А за поет наистина не ставаш модернистичното ти стихо не струва:Р, лично ще ти обясня защо. Ама не ти и трябва - перфектен прозаик си. И блестящ теоретик на модернизма:)))))))

П.С.2 - Предлагам да се създададат няколко журита и да класират новопръкналите се модернистични текстове. Между тях има много добри. Пък и ще ми е любопитно да видя такава класация, аз вече съм си направил своя:). Впрочем бих бил любопитен да видя и класация поне на свалените от анонимност стихотворения от Славейковия. Ако съдя по щраканията "харесвам" във ФБ, Рашел Леви е безспорен победител.

Баси писането му дръпнах!:)


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от zebaitel на 20.06.2013 @ 11:50:16
(Профил | Изпрати бележка)
Хе-хе, ей така се спори за поезия!!! Изкефихте ме всички, а ти, Анониме, най-много с това, че отвори темата по най-елегантния начин! Браво ти!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от petia_bozhilova на 20.06.2013 @ 12:04:26
(Профил | Изпрати бележка)
Сетих за една приказка, заглавието ѝ беше:„Каквото и да направи дядо, все е хубаво“
За мен каквото твое съм прочела до сега, анониме, все е хубаво. Другото оставям на Времето.
Поздрави и бъди здрава!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от rajsun на 20.06.2013 @ 14:52:28
(Профил | Изпрати бележка)
!:)))
Е, знам, че ще ме клъвне в сайта
един с модерна музо-лира:
- Какъв поет бе, сине майчин,
теб всичкото ти се разбира. )))


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 20.06.2013 @ 16:57:57
(Профил | Изпрати бележка)
Малко тъжно ми стана от твоя текст - преди време и аз бях решила да попитам за тези неща, във форумна тема, та отнесох куп обиди. Просто си припомних и се натъжих, защото това беше повратна точка - и за писаниците ми, и за присъствието ми в този сайт.

Сега по темата - мнението ми е, че римата и силаботоническото стихосложение са вис пилотаж в поезията, а, ако присъстват и оригинални метафори, неочаквана образност и философска поанта, то тогава насладата ми от произведението е пълна.

Разбира се, не всеки го умее висшия пилотаж, но, ако, в свободен стих, ми бъде преставена, по поетичен начин, храна за ума, или някакъв различен поглед върху нещата, или неклиширана философска мисъл - пак ще ми бъде удоволствие.

Обаче, да ми пробутват куп метафори, нахвърлени в „божествена лудост“, без грам смисъл, да ме зариват с добре оформени, ритъмно и римно, баналности - не го приемам за поезия.

И дано не станат нещата, като в оня виц - отваря модернистът-художник прозореца и вижда пеперудки летят, цветенца цъфтят, птички чуруликат, а той отвратен възкликва:
- Бах ти му кича!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 20.06.2013 @ 19:31:37
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
хей да му се не види,
сетих се за Пушкин как цитираше един: "това не е поезия. Защо? Ами че и аз мога да напиша таквоз."
По-точно определение за поезията и Пушкин не е могъл да измисли. Неговото е:
"В поезията е необходимо вдъхновение, както и в геометрията."
Но проблема е другаде: Кой оценител на изкуството, кое жури ще каже "Аз по това не съм компетентен"
А по мирис и по цвят няма беден ни богат.

ПП днешните ми размишления: чорбаджиите са се наредили на опашка за бобена чорба, а плебеите ядат 100 годишни изгнили яйца и отровни риби. ППП Поздрави за разръчкването на пепелта


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от GLOG на 20.06.2013 @ 19:59:11
(Профил | Изпрати бележка)
Поезията

не е като хляб
след като изядеш
отново
да си купиш
и всеки ден
във този
или онзи сайт
омесват
от едни и същи думи

а по рафтовете в прах
лежат
ГОЛЕМИТЕ ПОЕТИ
и никой не посяга
днес към тях
и еднодневките мухи
ги плюят
и затрупват
със куплети


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от joy_angels на 20.06.2013 @ 20:26:06
(Профил | Изпрати бележка)
Ано, оставям настрана поводите и причините за написването - вероятно ги има, но не ме интересуват. Оставям настрани коментара за науката и емоцията (и науката трябва да е разбираема поне за някого). Ще ти кажа какво ми се случи вчера. Прочетох една - вълнуваща за мен книга, горещо препоръчана ми. Поради липса на дневно време, четох почти до сутринта, личавайки се от сън. Не беше насила - просто книгата не ме остави. И после влязох в goodreads, за да прочета отзиви за книгата, след като самата аз я оцених на макс. Да ти кажа ли, че оценките бяха от минус до плюс безкрайност?
Е, това няма как да се случи в науката, макар и тя да е зарита с псевдонаука. В изкуството обаче нещата са различни.
Едно е вярно - добрата поезия под всякакъв чул се познава.
...
Добрият човек - също.
Поздравления за интелигентността на този текст!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Meiia на 21.06.2013 @ 17:17:58
(Профил | Изпрати бележка)
С текста си спомняш една винаги жива дискусия, а в някои периоди – още повече чувствителна, до болезненост даже. Съвременните противоречия ще се решат или поне ще поутихнат, но най-вероятно ние няма да сме вече сред живите, за да се насладим на отговора на времето. Ще дойдат други противоречия обаче, които пак по някакъв начин да повтарят предишни разногласия, но все „в един многогласен хор”, което, надявам се, е обещание за движение напред, а не за обратното. Всъщност, добре е, че ги има и несъгласията, и съгласията, за да можем да изпитаме сами пред себе си личния си избор като цяло и конкретно - вкус, естетика, философия...
Преди няколко години покрай подобни разговори попаднах в интернет на размисли за поезията - слово, цитирано от международна писателска среща. Дори не помня кой от големите световни творци беше авторът му. Вероятно и затова не открих сега текста. Но докато го търсех (безуспешно), попаднах на това:

http://www.slovo.bg/old/litforum/128/poesie.htm

Стори ми се подходящо за случая. И интересно...
Но не ми се коментира, защото достатъчно и от различни гледни точки е казано, мисля. И в горепосоченото, и в текста ти, и в коментарите към него.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от mamontovo_dyrvo на 21.06.2013 @ 21:43:37
(Профил | Изпрати бележка)
Анониме, Анониме възхитен съм от твоето новаторство! Все пак да ти кажа, че говориш със създателя на поетичното течение "Завит стих" и разбирам от тези неща! Велик си!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Kanegan на 22.06.2013 @ 19:35:38
(Профил | Изпрати бележка)
Определено съм съгласна с теорията, философията на лирическия герой.Хвърли ме в дълбок размисъл...И преди всичко готова съм да приема всеки продукт на творчеството.Римуван или не това е авторовото светоусещане.Дали римуващите ще седнат да мерят една ударена, една неударена сричка това си е техен проблем.Да се потят над кръстосана или друг вид рима, ако пък така им иде от сърцето римувано добре дошло ... Но писано без вдъхновение, не става... механични строфи без душа...
А това произведение, което е писано и иде от гласа на сърцето без рима е по- дълбоко."Думите са енергии, които доброволно са слезли свише, за да ни изучат!"Така, че писането е вид изкуство, и то съвсем отговорно, с което може да се лекува...

Наскоро попаднах на една творба от постмодернизма на Алън Гисбърг

"Вой I"

Видях най-добрите умове на своето поколение унищожени от
лудост, изгладнели истерични голи,
влачещи се през черните улици на разсъмване
търсещи една доза гняв,
ангелолики хипита изгарящи по древната божествена
връзка със звездното динамо на нощната
машина,
които бедни и парцаливи и с празни очи и друсани седяха
и пушеха в свръхестествената тъмнина на
апартаментите със студена вода, които се носят по върховете
на градовете замислени над джаза,
които разголваха умовете си пред Небесата под чикагското метро и
виждаха мохамедански ангели препъващи се по
осветени покриви на бордеи,
които преминаваха през университети с искрящи хладни очи
халюцинирайки Арканзас и трагедията Блейк-лайт
между учениците на войната,
които бяха изключвани от академии заради лудостта си и
за публикуването на неприлични оди на прозорците на
черепа,
които се криеха в необръснати стаи по бельо, горяха
парите си в кошове за боклук и слушаха
Терора през стената,
които биваха залавяни за пубичните бради връщайки се през
Ларедо с връзка марихуана за Ню Йорк,
които ядяха огън в намацани хотели или пиеха терпентин на
Райската улица, смърт, или пречистваха телата
си нощ след нощ
с мечти, с наркотици, със стряскащи кошмари, алкохол и
и пениси и безкрайни топки,
несравними слепи; улици пълни с трептящи мъгли и
светкавици в главата бягащи към стълбове в
Канада и Патерсън, осветяващи целият
неподвижен свят на Времето междувременно,
пейотска самота на зали, утрини в зелените дървета на гробището в
задния двор, винено опиянение над покривите,
отчаяни квартали на дрогирани неонови мигащи
светофари за крадци на коли,слънчеви и лунни и дървесни
вибрации в бурните зимни сутрини в Бруклин,
боклукчийски тиради и любезна кралска светлина на разума,
които се приковаваха сами към метрото за безкрайното
пътуване от Батъри6 до свети Бронкс на бензедрин
докато звука на гуми и деца не ги свали
обратно треперещи с разбита уста и
пребити пусти без разум лишени от блясък
в тъжната светлина на зоопарка,
които потъваха по цели нощи в подводната светлина на Бикфорд`с
изплуваха и престояваха през целия бирен следобед
в безлюдния Фугаци`с, слушайки пукането
на съдбата от въглеродния джубокс,
които говореха непрекъснато седемдесет часа от парка до
вкъщи до бара до Белвю до музея до
Бруклинския мост,
изгубен батальон платонически събеседници скачащи
надолу по терасите от аварийни изходи от первази
от Емпайър Стейт от луната,
бърборещи викащи повръщащи прошепващи факти
и спомени и анекдоти и извадени очи
и шокове от болници и затвори и войни,
цели интелекти изплюти в пълно отзоваване за седем дни
и нощи в блестящи очи, храна за групата
от синагогата на паважа,
които изчезнаха в нищото Дзен Ню Джърси оставяйки
следа от картички с неясни картинки на
кметството на Атлантик,
страдащи от източни препотявания и размазване в Танджерин
и китайски мигрени от абстиненция от боклуци
в пустата обзаведена стая в Нюарк`с,
които обикаляха ли

още коментари...


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 23.06.2013 @ 20:50:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
хахаха - това ме надскача - ще си водя записки и ще тренирам на сухо!:):):)
Бравооооо!


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от kristi на 28.06.2013 @ 15:33:03
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова е сериозна повдигнатата тема, че не се наемам да взема "професионално" и размахващо пръст, отношение. Лично аз съм привърженик на нестандартния и провокиращ не ума ми, а сетивата ми текст. По същата причина харесвам платна, на които липсва магаре-натюр. И да! Може да се спори до безкрай, да се прелива от пусто в празно, този текст поезия ли е или не; тази кафява мазка бягащо магаре ли е или не...
От време оно спорове е имало и ще има. Дали конкретно повдигната тема ще провокира градивен спор - отделен въпрос.
Позиция, облечена в загриженост за "чистотата" на затворения в една ми ти рамка класически стих, която рамка позволява стихоплетство /без присъствие на поезия/, недолюбвам!

Лично мнение.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от mariniki на 06.07.2013 @ 10:55:34
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
блясъкът на истинската поезия е в истинността и...
останалото е познания, сърце и очи... които
виждат и незримото... а Чужденецът си е
истински поетичен шедьвър - блести...
радвам се, че прочетох...


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от vencienchev на 08.07.2013 @ 15:25:45
(Профил | Изпрати бележка)
Ааа не така...в класически стих са изписани много по-големи глупости и бълвочи. Честно казано почти не съм срещал напоследък поезия в класически стих - все придъвкани дъвки.
И не е вярно, че конкурси се печелят с бял стих...напротив ужасното читалищно ниво е превзело почти всички конкурси и те се печелят от едни и същи драскачи с едни и същи драсканици.
Всъщност, и това непременно трябва да се уточни - рецептата която си написала не е за белия стих въобще - а за ПОСТМОДЕРНИЗМА, прави разлика, моля ти се иначе написаното е просто подвеждащо и некоректно - Вапцаров е писал в бели стихове и модернистично, но не разбира се - постмодернистично.
Защо просто не кажеш, че една група хора назначени за поети от едни фондации убиват литературата и затова им се плаща, това обаче не означава, че обявилите се за адепти на класическия стих не правят същото само, че със редствата на на поетиката от 18, 19 век/обявена за класическа/.


Re: Как се пише модернистично стихотворение
от ANDROID2 на 17.01.2014 @ 20:45:06
(Профил | Изпрати бележка)
Дали и музикантите си разменят такива...

Класици срещу модернисти.
Класика!

Класиците преди да станат класици дали са били модернисти, а времето, времето си е казало думата.
Само че времето прави някои неща не само класически, ами вечни!

Като гледам в долния клип се чудя кое ми харесва повече класическото или това, особено под магическата палка на Andre.

http://www.youtube.com/watch?v=AbaNGU1CrXI
:)
Всъщност не се чудя.

Поздравът ми човекоподобен става класически нали, но едва ли ще е вечен?
:)