Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 512
ХуЛитери: 5
Всичко: 517

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: durak
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТой и ХІ а, или кучешки живот 12
раздел: Романи
автор: jaich49

Владислав му цитира нещо мъдро от книгите.
Той,вместо да се удари по челото и се запита : аз съм с висше образование и не съм го чувал това,той откъде знае тия неща?А вместо това надменно се подсмива и снизходително го потупва по рамото,викащ си : ей,тоя Владислав,мисли,че казва нещо умно.
Така че висшето образование - освен за онези,които съзнават за какво са дошли човеци - общо взето,е вятър работа.Предимно то служи на висшистите да говорят глупости и цинизми със самочувствие.Разбира си,висшето образование помага на човек да заеме началнически пост и да гази подчинените си.И един ден,когато чуят,че ритнал камбаната,всички въздъхват с облекчение,че са се отървали от един омразник.
От глупеца може да излезе мъдрец.Но от мъдреца излиза само самонадеян глупак,имащ самочувствието на гърба на славата на баща си.
Когато чуеше,че колега или учител,притежатели на коли,търсят някаква част, казваше им,че има такива неща,събрани в кутийки в стаята му.Набързо всички свикнаха и се самообслужваха от кутийките.Веднъж видя учител да рита болт в коридора.
- Защо го риташ?- попита го Владислав - Сложи го в кутийките.Утре ще потрябва на теб или друг.
- Който му трябва,да си търси.- отвърна учителят.
"Така ли?" - рече си Владислав,прибра се в стаята си и през прозореца изхвърли всичко навън.После на въпроса им къде са кутийките,отвръщаше : ей там,в тревата.Някой дълбоко се засегнаха,че така постъпил.Мислят,че е длъжен да им събира части.
След векове робство са се събудили една шепа българи да се вдигнат на бунт.Разбира се,сепнали са се от сън по-малка група хора да ги предадат. Останалите продължават да спят.
Ако да окрадеш родината си,народа си,означава да си събуден.Значи много събудени хора има у нас.
Ако живеят изолирано,без връзка с цивилизацията,нищо,че имат образование,и Владислав им каже,че има изобретени телевизори,коли, самолети,ще му бият табани,че лъже.
Ако турчин те мрази,знай,че имаш отявлен враг.Ако те уважава,знай,че имаш предан приятел.Българинът ти се пише приятел,а само мисли как да ти забие ножа.
Нали му предадоха,че колеги са го клеветили на директора,че събира учениците и ги развращава.Чудеше се как директорът още не го е привикал.
Които пък се усещаха,че е неприлично да се месят в личния му живот,където го срещнат,изгарят от нетърпение да му се оплакват от семейните си грижи.
Може би неговото търпение и умение да проявява вежливост ги подтиква към такива излияния.Или пък защото не разкрива проблемите си,те мислят,че като ерген няма такива и всичко му е наред.
По характер е такъв,че един или два пъти в годината я гостува,я не на приятелите си.И то предимно по тяхно настояване.Именно тази негова рядка посещаемост го превръщаше повече в любим и желан с появата си,отколкото досадник.Постепенно долови,че излъчва някакво магнетично въздействие над околните.Защото забелязваше,че дори съпрузите да са скарани,с идването му недоразуменията помежду им тутакси се изглаждат и се държат като току-що влюбени.Няколко пъти в живота му се случи разделили се поради скарване влюбени по единично да идват при него и молят да ги сдобри.Въобще, чувстваше,че е нещо като помирител за млади и възрастни двойки.
Все таки интуитивно долавяше,че в женитбата има нещо съмнително,нещо не съвсем в ред.Та нали всички отвсякъде го ядат да се жени.Ако се приеме по техните думи,че женитбата е нещо прекрасно,то тогава те са улучили щастието и по вродената у човека ревност,би трябвало да го увещават точно обратното да постъпи - да не се жени и го карат така да им завижда.Защо тогава постоянно настояват да ги последва,да направи това,което те са сторили.Да му помогнат ли?Ако е така,защо тогава трябва да има такива като него,които да ги помиряват?Странно и необяснима.
Или може би причината е друга : докато той въобще не се интересува от техния живот,то те всички се интересуват от неговия,му подсказа нещо - те живеят с гузни съвести и се късат от яд,че неговата е чиста.За сторена от тяхна страна непоправима грешка и умират от злоба защо и той не я извърши.
Поразяваше го един факт - на сватбите си вдигат олелия до небесата,ще подлудят града от радост,че две фамилии се сродяват.И само след месеци или година стават кръвни врагове и пръскат пари по бракоразводни дела."За какво им беше нужна цялата тази шумотевица?" - неразбиращо се питаше.
Поразяваше го и друг фрапиращ факт : ще подлудят децата си с постоянни натяквания да се оженят и в същото време,щом го извършат,недоволстват,че избързали,или не харесват сватовете си.Дали сами знаят какво точно искат?
Именно тази рядка посещаемост у приятелите не му позволяваше детайлно да опознае структурите на семейния живот.И едва когато брат му се прибра със семейството си у бащината му къща,поради що годе близката наблюдаемост, разбра,че не само предчувствията му са били верни,но се увери,че женитбата е най-лекомисленото нещо,което човечеството е измислило.Кой знае,възможно е някога човечеството да по мъдрее и изнамери по смислов начин на живеене от бракосъчетанието.
Брат му често го викаше да помага вкъщи.Макар че се чувстваше крайно уморен,все още намираше сили да не отказва.Скоро му направи силно впечатление държанието на брат му.Беше изнервен,постоянно нацупен,остро отреагираше на всяко предложение на Владислав.Владислав премълчаваше и се питаше какво му става.Когато съпругата му се върна от курорт,брат му коренно се преобрази.Превърна се в послушно,изпълнително кутре.Не смееше да предприеме каквото и да било преди жена му да го е одобрила.На някой предложения на Владислав за реконструкции,отвръщаше : каквото каже тя, каквото тя реши,както на нея й хареса.Сега Владислав си обясни предишното държание на брат си.Изкарвал си го е върху него,защото пред жена си не смее да се обади.Тази близост със семейния живот на брат си,отвори очите на Владислав и за нещо друго,което досега само интуитивно долавяше.
Правеше впечатление,че семейните му приятели скоро след оженванията си изчезнаха от погледа му,скриха се в миши дупки.А по улиците,в кръчмите,по банкети,женените злобно го заяждаха да се жени.Досадните им натяквания не само го изнервеха,но и се чудеше какво толкова ги дразни неговото ергенство. Сега чрез брат си разбра истината : тези женени мъжленца умират от гняв и злоба защо и той като тях не стане роб на жена.Те не смеят у къщите си да се обадят,да предприемат каквото и да е,дори да изместят една топлийка,без разрешението на съпругите си.
Като юноша бе чувал от големите за свой комшия,че са го виждали сред нощ с окачен фенер на врата да окопава градината си.След години видя сред нощ сина му да заваря чардак на асмите си.
Причините за постъпките им са две : или искат да тушират страха си от жените си чрез извънреден труд,или жените им,доказвайки превъзходството си,им възлагат среднощна работа.
Жена му се кара,крещи му,вика му като на добитък,прави го за посмешище, за резил пред околните,той мълчи като бордюр,въобще не чува.Дотолкова само защитните му функции са се притъпили.
Много му е забавно,когато види възрастна двойка на телевизионния екран. Жената говори,ама устата й не спира.Той одобряващо кима с глава като кон на празна ясла.Съгласен е с всичко,което каже съпругата му.Няма да е съгласен,ама ще спи на двора.
Заплаши ли го съпругата му,че ще го напусне,за него живота свършва.Ако един ден женитбата напълно се отхвърли като отживелица,тежко на слабоволевите мъже.Докато майките им са живи,ще кретат.Но след като майките им умрат и нямат съпруги да се грижат за тях,ще настъпи поголовна мъжка смърт.Правилно е решила Природата съпрузите много по-рано да умират от съпругите си.В обратния случай съпрузите ще трябва да живеят с огромен страх, докато хвърлят топа.
Напразно са се водили тия кръвопролитни войни мъжете да се избиват взаимно.Забрани им да се женят,и за нула време човечеството ще стане наполовина.
Веднъж консумираше питието си на маса отвън.На съседна маса четирима мъже се черпиха.В един момент единият от тях внезапно залегна в основата на близкия бор,та помисли,че получи сърдечен удар.
- Какво има? - изненадаха се тримата.
- Жената минава.- залегнал като от вражеска атака скрит зад стеблото им обясни снишеният - Отива да плати тока.
Когато съпругата му отмина по отсрещния тротоар без да го види,или се направи,че не го забеляза,мъжът зае мястото си.И да омаловажи излаганията си пред приятелите си,които са същите поплювковци като него,подхвърли :
- Шегувам се.Мен да ми пука от жена ми!
След минути друг го подплаши :
- Жена ти идва.
"Смелчагата" така мълниеносно полетя зад дървото,че едва не обели носа си в пръстта.
Много го досмеша,че Владислав за малко не посъветва мъжа без каска да не влиза в заведение,защото рискува да потроши главата си.
Може би никак няма да е зле органите на КАТ по-зорко да следят не само за шофьорското,но и за мъжкото оборудване в кръчмите.
Случаите са много,но този е по-ярък.В 2-3 часа сред нощ на прозореца му се почука.Вън половин метър сняг,вей,фучи."На пода ще спя,само да съм в стая". Чу зад стъклото.На въпроса какво се е случило,получи отговора : жена ми ме изгони от къщи. На сутринта дребната душичка започна да го подиграва,че не е женен.Остави го такова нищожество да се скокали на улицата,че завинаги да запомни женитбата си.
Тежко ви апостоли на свободата и гении на изобретенията,ако с такива мъже трябва да водите хайдуклук,партизанлък,или научнотехнически революции!
И такива мъже-мижитурки му се подиграват и акъл му дават!
СЛЕДВА


Публикувано от alfa_c на 28.05.2013 @ 21:37:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   jaich49

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 19:03:44 часа

добави твой текст
"Той и ХІ а, или кучешки живот 12" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.