Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 653
ХуЛитери: 0
Всичко: 653

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрогледнала
раздел: Разкази
автор: Calli

Когато сме щастливи, не можем да се зарадваме на щастието. Казваме си: "Штттт, даже не си го и помисляй! Всъщност не си щастлива. Само ти се струва така. Сакън някой да не подуши, че в теб расте зрънцето на щастието.
Веднага ще го полее с отрова и то ще угасне още в зародиш. Тихоооо. Не се издавай! Радвай си се на щастието си мълчаливо и се прави на нещастна като всички останали. Театър - там е номерът... да можеш да играеш театър." Вървяло момиче из улиците на голям, многолюден град. Искало ù се да се усмихне. Искало ù се да полети. Искало ù се да запее.
Отляво и отдясно в нея се блъскали хора.
- Отмести се де, пикла! - сърдита, възпълничка лелка я побутнала.
- Може ли да минаааа, ейййй! - забързан младеж се промушил отляво и подтичвайки, почти отнесъл рамото ù.
След него вървели две деца, протегнали напред ръце,за да разбутват тълпата, с тежки раници на гърбовете и тромава походка. Едното направо минало през крака ù.
В този момент тя се огледала... Та тя вървяла насреща, срещу течението. Тълпата я гледала сърдито и с упрек:
- Ееее, накъде така. Не знаеш ли, че е по-лесно да се върви по течението? Я веднага се обръщай и дори и да не знаеш накъде ще те отведе, се остави то да те води. За какво ти е да имаш цел и посока, като е по-лесно по течението! - тълпата я провокирала и натискала да се обърне и да се превърне в овца от общото стадо.
Момичето се замислило:
- Не искам да бъда овца! Искам да летя като чайка над морето. Искам да се рея като орел над планинско бърдо. Искам да поря вълните като делфин и да препускам из степта като див мустанг. Искам да съм като вятъра... - със светнали от надежда и копнеж очи отговорила девойката.
-Абе, я не се дърпай - скастрила я тълпата - Какво ще стане, ако всеки тръгне в различна посока. Ще настане хаос. Хората ще вземат да започнат и да имат мнение. Ще вземат и да се смеят, и да се забавляват, и да са щастливи... аааа, ужас!
Момичето било повлечено насила и тръгнало назад по посока... общата овча... Не знаела накъде отива, но пък така лесно се вървяло натам. За миг се изкушила. Уморила се беше да се бори. Тълпата ликувала:
- Ей сега и ако изтриеш тая идиотска усмивка от лицето си и сериозно изпразниш главата си от безумието на щастието, ще си перфектната овца.
- Аааааа не, усмивката си не я давам за нищо на света. Тя ми е спътницата в живота. Без нея съм загубена. - момичето се завъртяло рязко.
От тълпата се чула тук-там по някоя злобна забележка, но потокът овце не спрял естествено. Та коя беше тя, че да спре стадото. Просто една щастлива и усмихната девойка. Борела се с течението и с мъка си пробивала път напред. Вървяла бавно, но сигурно и продължавала да се усмихва. Заради тая усмивка сега ù беше трудно. Пусто щастие, заради него тя се мъчеше така сега... Лелеее какъв инат... тц тц тц.
Минавала точно покрай една лъскава витрина на бутик, когато се огледала в стъклото и с учудване на два-три метра зад себе си видяла жена на средна възраст да се бори и тя с течението. Лицето ù сияело. Била така красива и спокойна. Напредвала бавно и разпръсквала тълпата около себе си, която само тихо сумтяла от безсилие.
Момичето скочило бързо на първата пейка, която ù се изпречила. Хванало се здраво за ниската улична лампа отляво на пейката и се изправило в целия си ръст над тълпата.
Яяяяя, там в далечината един мъж вървял срещу течението. Как само хвърчели овце около него, дръзнали да му се изпречат на пътя. Със замах и усмивка ги ритвал по рунтавите задници и те се разбягвали като послушни псета и отново поемали посоката на тълпата.
Ето още един... възрастен белобрад старец с бастунче. Овцете при вида му свеждали поглед и се дърпали встрани, за да му сторят път. А той с гордо вдигната глава и приведен гръб от старостта потраквал с бастунчето по плочките на площада.
И още един... и още една... и още едно...
Момичето гледало и не вярвало на очите си:
"Къде е хаосът, за който ù говореше тълпата преди малко? Нима тези хора, вървейки срещу течението, не изглеждаха щастливи, усмихнати и одухотворени? Нима някой не искаше да е като тях? Смелост... това се иска само, толкова ли е трудно."

"И тая я изтървах... Пууу, прогледна...!!! - казала си тълпата и насочила вниманието си към дребно, невзрачно момче, което се мъчело да си пробие път през овчето стадо, ама не по течението, а обратно на него... какво БЕЗОБРАЗИЕ...


Публикувано от nikoi на 17.05.2013 @ 08:10:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Calli

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 5772
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Прогледнала " | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прогледнала
от Kanegan на 18.05.2013 @ 12:11:33
(Профил | Изпрати бележка)
...много точно заглавие...
Харесах лирическата героиня, идеята на творбата.Поздрави!:)


Re: Прогледнала
от Calli на 18.05.2013 @ 17:52:41
(Профил | Изпрати бележка) http://callisto01.blogspot.com/
Радвам се, че съм разбрана. Удоволствието е мое, да споделя. :)

]