Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 2
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеведомите божии пътища в два посреднощ
раздел: Разкази
автор: Hipitto

- Вярваш ли в Бог?

Като цяло доста изтъркан въпрос, но когато идва от устата на човек, носещ красноречивия прякор Сатаната, някак си по-иначе звучи.
Ами... чакай да видим! Дали вярвам? О, да. Определено вярвам в Бог. Което, разбира се, изобщо не значи, че го харесвам. Когато се видим един ден (все пак дано не е много скоро!), имам доста въпроси да му задавам. С Дявола е лесно – там си наясно, че нищо хубаво не можеш да очакваш, но с Бог границите са доста плаващи, да не кажа, че никакви ги няма. А това винаги ми се е струвало извън правилата. Не обичам типове, които нарушават собствените си правила.

Но всичко това си го премълчавам.

- Да.

Зациклили сме на прага на някакъв магазин точно пред централната църква в два и половина посреднощ. Прибираме се вече втори час, а иначе живеем на не повече от километър от клуба. Никакви грижи не ни гонят – затова е така.
- Просто така? Да?

- А какво повече да ти кажа?

- Знам ли?! Повечето хора при такъв въпрос започват да обясняват надълго и нашироко как вярват, ама не точно в Бог, а в Нещо Си Там Горе, и прочие тъпотии. А ти – просто да.

- Ами просто вярвам.

Нещо ми подсказва, че не искам да му обяснявам подробностите, защото накрая ще се окажа омотана във философиите му като пиле в кълчища. Този образ е единствения, който е в състояние да те накара да се задушиш в собствените си мисли. За него е лесно да ме обърка и го знае. А по-лошото е, че му харесва. Убедителен е дотолкова, че е напълно в състояние да ме накара да се самовзривя в кабинета на някой министър. Едно време тези като него са свършвали на кладата.

- Но не си в неговия лагер, а?

- Да кажем, че спазвам неутралитет.

- Кога за последно си влизала в църква?

А де! Случва ми се сравнително рядко – горе-долу по веднъж на пет години. И не изпитвам никакво желание да зачестявам. Избягвам да го правя, откакто се опитаха да ме оженят за кръстницата ми. Това също няма да си го призная.

Сатаната ми се усмихва гадно:

- Не вярваш. Само ти се иска да има виновен за цялата гадост.

Като се замислиш, така си е. Адски ми се иска да има виновник, пък бил той и Бог. Адски ми се иска един ден да получа по-смислено обяснение от явната тъпотия, че неведоми били пътищата Божии. Адски ми се иска да има на кого да си връщам, защото определено съм натрупала за какво. И не само аз.

Такива ми ти работи.

- Защо не опиташ просто да му говориш? – казва внезапно Сатаната.

- Какво?

- Говори му, дечко! – въздъхва с тон, който у всеки друг означава, че му е писнало, но не и при него.

- Какъв е смисълът? Не вярвам да ми отговори.

- Е, то е по-добре да не ти отговаря, защото иначе си е чиста шизофрения.

- А как да разбера, че ме чува и не си говоря сама?

- Не знам. Май няма гаранция. Но и не вреди да опиташ, а?

Защо изобщо водим тоя разговор? Наложила съм табу върху темата за това дали и кога смятам да се омъжвам. Май трябва да допълня списъка с тази за религиозната ми ориентация или пълната липса на такава.

После осъзнавам, че съм по-склонна да повярвам на Сатаната, отколкото на който и да било свещеник. Щом той казва, че има Бог, значи така трябва да е. Сатаната е достатъчно луд, за да е наясно с тия неща. Обаче как ли би прозвучало утре? „Повярвах в Бог, защото Сатаната казва, че го има.” И това ако не е пълен кретенизъм!...

- Ще пробваш ли? – пита след доста време, когато става ясно, че аз няма да си отворя устата.

- Не знам.

В превод – „най-вероятно не, но мерси все пак”.

- Ще го направиш. – разлива се мързелива усмивка по лицето му, докато прегръща китарата си с жест, с който останалите мъже прегръщат любовницата си.

Осъзнавам, че е прав – ще го направя. Ей така – за всеки случай. Обаче не искам да се дам толкова лесно.

- И защо си толкова сигурен?

- Така. Нещо ми казва, че вярваш в него повече от много други, които не излизат от църквите. Проблемът ти е, че си бясна. А така нищо няма да оправиш.

- Ако спра да съм бясна, нещо ще се оправи ли?

- Не.

А така! Както казах, той е единствения, който може да ме удуши с въже от собствените ми объркани мисли.

- Тогава къде ми е далаверата?

- Може пък да е в това, че ще започнеш да си лягаш в по-нормални часове и няма да киснеш посреднощ пред някаква скапана църква и да се чудиш защо Бог те прецаква.

Думите му са все така усмихнати, но някак си оставят у мен усещането за звучен шамар.

Реално погледнато... прав е. Защо винаги е прав?

Не знам дали вярвам в Бог, но знам друго: Ако този утре ме попита дали вярвам в малки зелени човечета, просто ще кажа „не” и ще го зарежа да си ходи сам


Публикувано от nikoi на 12.05.2013 @ 15:56:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Hipitto

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 16938
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Неведомите божии пътища в два посреднощ" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Неведомите божии пътища в два посреднощ
от suleimo на 12.05.2013 @ 23:13:15
(Профил | Изпрати бележка)
Сега ще има да му мисля дали, или до два посреднощ :)
Поздравления!


Re: Неведомите божии пътища в два посреднощ
от Markoni55 на 14.05.2013 @ 15:58:04
(Профил | Изпрати бележка)
Знам, че го нацелих това в малките часове, но нямах възможност да го коментирам. А пък сега си забравих репликите. Обаче ме впечатли и държа да го споделя. И с темата, която захапваш и леко я плъзгаш между другото и със сериозността с която тя си се намества, където трябва. Но аз със сигурност си говоря с Него, особено напоследък. Не защото сега проблемите ми са по вече или се чувствам по безсилна. Просто искам да се смиря по някакъв начин или да открия друга стъпка, на която да закрепя крехкото си равновесие. Сега, вероятно съм по страхлива и по лесно се паникьосвам. Няма значение, но знаеш ли, все по често започнах да Му благодаря. Т.е. на част от молбите и проблемите съм имала отговор и решения. Та така де. Хубаво е написано. Поздрави.