Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 868
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 870

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Elling

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà 18
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

- Äà, ñåðèîçåí ïðîáëåì – ïîòâúðäè Ñëàâåÿ. – Îáù, íå ñàìî ìîé.
Âåíöè Ðóñåâ íå èñêàøå èçîáùî äà ãîâîðè ñ íåãî, íî Çëàòàíîâ áå òâúðäå íàñòîÿòåëåí. Ñëåä ñìúðòòà íà ïðîôåñîðà, Âåíöè ñå áå ïîêðèë è ïî âñÿêàêúâ íà÷èí ñå ñòàðàåøå äà èçáÿãâà êîíòàêò.
Äîñåãà íå ñå áå çàìåñâàë â óáèéñòâî. Íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà êàê ñå îáúðêà âñè÷êî.  íà÷àëîòî áå ëåñíî – âúðøåøå ìàëêè óñëóãè íà Çëàòàíîâ - ïðåäóïðåæäàâàøå ãî, êîãàòî ñå ïëàíèðàõà ïðîâåðêè èëè àêöèè, ïîêðèâàøå äðåáíèòå èçäúíêè. Íÿêîëêî ïúòè áå ðàçïîðåäèë çàäúðæàíåòî íà êîíêóðåíòíè ãðóïè, êîèòî îïèòâàõà äà äåéñòâàò ñàìîñòîÿòåëíî. Íåóñåòíî ñå îêàçà âúâëå÷åí â îðãàíèçàöèÿòà íà Ñëàâåÿ, áåç äà ìîæå äà ñå èçìúêíå, äîðè è äà èñêàøå. Çëàòàíîâ ïëàùàøå äîáðå íàèñòèíà, íî èçèñêâàøå òâúðäå ìíîãî. Íåùàòà ñòèãíàõà äîòàì, ÷å Âåíöè áå ïðèíóäåí äà èçïúëíÿâà âñÿêà íåãîâà ïðèùÿâêà, òúé êàòî Ñëàâåÿ ãî äúðæåøå â ðúöåòå ñè.
Óáèéñòâîòî íà ïðîôåñîð Íèêîëîâ ãî îòðåçâè è òîé ðåøè äà ïðåêðàòè âñÿêàêâè âðúçêè ñúñ Çëàòàíîâ. Äî ìîìåíòà, â êîéòî îíçè ìó ñå îáàäè. Ðàçáèðàøå êîëêî äúëáîêî å çàãàçèë, íî âúïðåêè òîâà ñå áîðåøå.
- È êàêâî äà íàïðàâÿ àç? Èìàø ñè ïðîáëåì, ðåøàâàé ñè ãî! – îòïóñíàòî êàçà Âåíöè è ñå îáëåãíà íàçàä â ñòîëà. Áå ïðèòåñíåí, íî ñ íèùî íå ñå èçäàâàøå.
- Íå ìè ãîâîðè òàêà! – ïîâèøè òîí Ñëàâåÿ. – Ïðîáëåìúò å òâîé, òè áåøå òàì, òè óáè ïðîôåñîðà!
- Íå, íå, íå – ðàçìàõà áàâíî ïîêàçàëåö Ðóñåâ. – Íå ìîæåø äà ìå çàìåñèø â òîâà. Òâîèòå ìàëîóìíè ãîðèëè áÿõà òåçè, êîèòî ðåøèõà äà ãî ðåæàò.
Çëàòàíîâ âäèãíà ðàìåíå è ñå îáëåãíà íàçàä â ñòîëà ñè.
- Äà, äà... òî÷íî òàêà, íàèñòèíà – ïðèìèðåíî êàçà òîé è ñå óñìèõíà ìàçíî - À êîé ñåäåøå ñ òÿõ è çàäàâàøå âúïðîñèòå? Êîé èì êàçà êàê äà âëÿçàò â õîòåëà? Êîé âúðçà Íèêîëîâ?
Âúïðîñèòå óäðÿõà åäèí ñëåä äðóã â ëèöåòî íà Âåíöè. Òîé ìíîãî äîáðå ðàçáèðàøå â êàêâî ñå áå çàáúðêàë – â êðàéíà ñìåòêà òîâà ìó áå ïðîôåñèÿòà, íî îïèòâàøå îò÷àÿí áëúô. Íàé-äîáðàòà çàùèòà áå àòàêàòà.
- Íå ìîæåø äà ìå èçíóäâàø, çàùîòî àç äåéñòâàõ ïî òâîÿ çàïîâåä. Îñâåí òîâà íèùî íå ñúì ïèïíàë. Òè ñè è ïîðú÷èòåë è èçâúðøèòåë.
Ñëàâåÿ ñå íàâåäå êúì íåãî è ñëîæè ðúêà âúðõó ðàìîòî ìó. Ïîãëåäíà ãî ñúñ ñâèòè î÷è è çàãîâîðè òèõî.
- Òàêà å, àç ñúì çàìåñåí. Àêî èñòèíàòà èçëåçå íàÿâå, ìîæå áè ùå ëåæà – ïðúñòèòå íà òåæêàòà ìó äëàí çàïî÷íàõà äà ìà÷êàò ìóñêóëèòå íà êîêàëåñòîòî ðàìî. – Àç ñúì ëåæàë â ïàíäèçà âå÷å, íàëè çíàåø?
Âåíöè ãî ïîãëåäíà áåç äà ðåàãèðà.
- Òè ëåæàë ëè ñè? – ïðîäúëæè äà ñòèñêà âñå ïî-ñèëíî Çëàòàíîâ. – Çíàåø ëè êîëêî ïðèÿòíî ùå íè áúäå. Àç è òè. Çàåäíî. Çà ìíîãî äúëãî. Çíàåø ëè êàêâî ñå ñëó÷âà íà òàêèâà êàòî òåá, êîãàòî ïîïàäíàò â ïàíäèçà? Ìíîãî âåñåëî ñè ïðåêàðâàò.
Ïðúñòèòå ìó ñå âïèâàõà â ðàìîòî íà Âåíöè è ìó ïðè÷èíÿâàõà îñòðà áîëêà. Òîé îïèòà äà ñå èçïëúçíå îò õâàòêàòà, íî Ñëàâåÿ ãî õâàíà çà óõîòî ñ äðóãàòà ñè ðúêà. Çàïî÷íà äà ãî îïúâà è âúðòè.
- Íî òè íÿìà çà êàêâî äà ñå áåçïîêîèø, àç ùå òå ïàçÿ. Íàëè ñìå ïðèÿòåëè, à?
Óñòíèòå ìó áÿõà îòâîðåíè â óñìèâêà, íî ñâèíñêèòå ìó î÷è÷êè ãëåäàõà ñòóäåíî.
- Âúðøèì ñè óñëóãè, ïîìàãàìå ñè. Ñàìî îò âðåìå íà âðåìå ùå òå ïóñêàì äà íÿêîé ìàíãàë – ñ ïðåñòîðåíà òúãà ïðîäúëæè òîé. - Íÿìà êàê, ñ òÿõ ñúùî òðÿáâà äà ñúì ïðèÿòåë, íî òå íå ñà ëîøè õîðà. ×óäåñíî ùå áúäå, êàêâî ùå êàæåø?

***

 êîìïàíèÿòà, îò êîÿòî Ãåîðãèåâ áå íàåë êîëà, íå çíàåõà ìåñòîíàõîæäåíèåòî è. Íÿìàõà äîñòàòú÷íî ñðåäñòâà çà äà ìîíòèðàò GPS óñòðîéñòâà çà ñëåäåíå íà âñÿêà ìàøèíà. Åäèíñòâåíîòî, êîåòî ðàçñëåäâàù ïîëèöàé Ïåòêîâ óñïÿ äà ðàçáåðå áå, ÷å êîëàòà íå å âúðíàòà è âñå îùå å â Ãåîðãèåâ.
Ñïðàâêàòà çà òåëåôîíèòå, èëè ïî-ñêîðî íà òîâà êîé ãè áå ïðîâåðÿâàë ïðåäè ñìúðòòà íà ïðîôåñîðà, óäàðè íà êàìúê. Ñèñòåìàòà íà ìîáèëíèÿ îïåðàòîð íå ïàçåøå äàííèòå, ìàêàð äà ñå èçèñêâàøå äîêóìåíòàöèÿ, êîÿòî ñúïðîâîæäà è äîêàçâà íåîáõîäèìîñòòà îò ïðîâåðêàòà. Ïðîöåäóðàòà ïî èçäàâàíå íà çàïîâåä áå òðîìàâà è èçèñêâàøå ðàçðåøåíèÿ îò ïðîêóðîð è ñúäèÿ. Î÷åâèäíî êîéòî è äà ÿ áå ðàçïîðåäèë íå èñêàøå äà îñòàâÿ ñëåäè è èìàøå âúçìîæíîñòòà äà ãî íàïðàâè.
Íå áÿõà ìíîãî õîðàòà ñ òàêèâà âúçìîæíîñòè, äî åäèí îò ñèñòåìàòà íà ïîëèöèÿòà. Çà ñúæàëåíèå, Ïåòêîâ íå áå åäèí îò òÿõ è òðÿáâàøå äà ñëåäâà ïðàâèëàòà, êîëêîòî è äà íå ìó õàðåñâàøå.
Îñòàâè ïðîáëåìà íàçàä, äîêàòî ðåøè êàê äà ïðîäúëæè è ñå êîíöåíòðèðà âúðõó äðóãèòå äåëà, êîèòî ãî çàòðóïâàõà.

***

- À îíàçè æåíà îò ôðåñêèòå â õðàìà? Íàëè êàçà, ÷å å Ãîëÿìàòà Ìàéêà, ãëàâíàòà áîãèíÿ íà Êàáèðèòå.
- Äà, êàêâî çà íåÿ?
- Àêî âñè÷êî íàðèñóâàíî å èñòèíñêî, çíà÷è è æåíàòà å èñòèíñêà è ðèòóàëúò çàâúðøâà ñ ... õì... àêò.
- Å, ñèãóðíî âñÿêà æåíà ìîæå äà ñâúðøè ðàáîòà – ïîãëåäíà ãî êîñî Áîðÿíà.
Ñåãà áå ðåä íà Ïåòúð äà ñå èç÷åðâè.
- Å, äà äå, íî íå òðÿáâà ëè äà å áîãèíÿ, çà äà å ïúëíîöåíåí ðèòóàëà?
- Åõ, Ïåòå – óñìèõíà ñå òÿ, - íå ñè ëè ðàçáðàë îùå, ÷å âñÿêà æåíà å áîãèíÿ...
- Õà-õà-õà, îáãðèæâàíà îò ñúîòâåòíèòå ðèòóàëè, íàëè? Çàùî ëè ñå ÷óâñòâàì ÷óäåñíî êàòî çàêëåò àòåèñò? - çàñìÿ ñå â îòãîâîð òîé è äîïúëíè – Èìà è äðóãî. Âèäÿ ëè îíçè ñ ìå÷à, êîéòî áå íàñî÷åí êúì ãúðäèòå íà ÷îâåêà ñ ïðåâðúçêàòà íà î÷èòå?
- Âèäÿõ ãî.
- Ìàé ïîñëå â êóïàòà, îíîâà, êîåòî ïèåõà ñ áîãèíÿòà íå áåøå âèíî...
- Äà, òàêà å – ïîòâúðäè Áîðÿíà. – Ïúê è ãðèôîíà íà äúíîòî íà êóïàòà å ïîêàçàòåëåí.
- Êàêâî èìàø ïðåäâèä?
- Ãðèôîíúò ðàçêúñâà ñúðíà, ïîñëàíèåòî òóê å äèðåêòíî. Ïðå÷èñòâàíå ÷ðåç ñèìâîëè÷íà ñìúðò, êîÿòî òðÿáâà äà ïðèåìåø ñìèðåí, ñ ïúëíà âÿðà â áîãèíÿòà. Íàâÿðíî èìà è íÿêàêâè èçïèòàíèÿ, ïðåç êîèòî äà ñå ïðåìèíå.
- È äà ïèåø êðúâòà ñè?
Áîðÿíà âäèãíà ðàìåíå.
- Êîé çíàå, ìîæå è äà å ÷àñò îò èçïèòàíèÿòà. Èëè äà íå ãî ðàçáèðàìå ïðàâèëíî.
Ïåòúð ðàçáèðàøå äîíÿêúäå ñèìâîëèêàòà, íî àêòúò íà ïèåíå íà ÷îâåøêà êðúâ ãî îçàäà÷àâàøå. Íå ïîìíåøå äà å ÷óâàë çà ÷îâåøêè æåðòâîïðèíîøåíèÿ â äðåâíèòå òðàêè. Êàòî èçêëþ÷èì ðîáèòå è æåíèòå, ïîãðåáâàíè ñ âëàäåòåëÿ, ðàçáèðà ñå, íî òå ñå îñúùåñòâÿâàõà çà äà ïðèäðóæàò ìúðòâèÿ â íåãîâèÿ çàäãðîáåí æèâîò. Íå áÿõà æåðòâàíè êàòî äàð êúì áîãîâåòå.
- Õì, äà ïèÿò êðúâ... Íå å ëè ìàëêî âàðâàðñêî, íå çíàåõ, ÷å òðàêèòå ñà ïðàêòèêóâàëè ÷îâåøêè æåðòâîïðèíîøåíèÿ – óñúìíè ñå òîé. – ×å è êàíèáàëèçúì...
- Î, äà, äîðè ñúâñåì äèðåêòíè. Îòíîâî ñà îòíåñåíè êúì Çàëìîêñèñ è ôèëîñîôèÿòà ìó – âúçðàçè Áîðÿíà. - Ìíîãî íåïðèÿòíè ñà áèëè – âåäíúæ íà ïåò ãîäèíè ñà èçáèðàëè ïðàòåíèê äî áîãà - â ñëó÷àÿ Çàëìîêñèñ - è ñà ãî õâúðëÿëè êúì òðèìà âîèíè, äúðæàùè êîïèÿ, òàêà ÷å ñàì äà ñå íàáîäå. Ïðè òîâà, àêî íå å óìèðàë âåäíàãà, ñà îñòàâàëè ìíîãî ðàçî÷àðîâàíè, òúé êàòî çà òÿõ òîâà å îçíà÷àâàëî, ÷å áîãîâåòå íå èñêàò äà ïðèåìàò ïðàòåíèöèòå. Çàòîâà ñà ïðàùàëè íîâ.
- Ãàäíè÷êî.
- Äà, íî ïúê îò äðóãà ñòðàíà èçðàçÿâà âÿðàòà â çàäãðîáíèÿ æèâîò, ïîíå â êîëåêòèâíèÿ è èçðàç – îáÿñíè Áîðÿíà.
- Êàêúâ êîëåêòèâåí èçðàç?
- Êàòî öÿëî íåãîâîòî ó÷åíèå å ôîðìà íà òðàêèéñêèÿ îðôèçúì, âúïðåêè ÷å ðåëèãèÿòà íà òðàêèòå å èìàëà äâå ïðîÿâëåíèÿ, åäíîòî çà àðèñòîêðàöèÿòà è äðóãî çà ïðîñòîëþäèåòî. Âïðî÷åì Õåðîäîò ðàçêàçâà çà òîâà, êîãàòî îïèñâà êóëòîâåòå êúì Çàëìîêñèñ. Êàòî îíåçè, ñ ÷îâåøêîòî æåðòâîïðèíîøåíèå - ïàê òîé å ïèñàë çà íåãî.
- Êàêâà å áèëà ðàçëèêàòà? – ïîïèòà Ïåòúð.
- Îíåçè, ïðåäíàçíà÷åíè çà àðèñòîêðàöèÿòà ñà èìàëè ïîñâåòèòåëåí õàðàêòåð. Îáãúðíàòè ñà â ìèñòåðèè, â ïî-ãîëÿìàòà ñè ÷àñò, êàòî îò Ñòðàáîí ñòàâà ÿñíî, ÷å ñàìî íàé-âèñøèòå âëàäåòåëè ñà èìàëè ïðàâî äà èçâúðøâàò ðèòóàëèòå.
- Èìàø ëè ïðåäñòàâà â êàêâî ñà ñå èçðàçÿâàëè?
- Íå, íèêîé íå çíàå – îòâúðíà Áîðÿíà. – Çíàå ñå ñàìî, ÷å Çàëìîêñèñ å ïðèåìàë àðèñòîêðàòè÷íèÿ åëèò â ñïåöèàëíà ïåùåðà, êúäåòî ñà áèëè ïîñâåùàâàíè â ñâåùåíîòî òàéíñòâî íà áåçñìúðòèåòî.
Ïåòúð ÿ ãëåäàøå çàìèñëåíî êàê ðîâè âíèìàòåëíî â ÷èíèÿòà ñè è ïîäðåæäà çåëåí÷óöèòå â ëèíèÿ, êîÿòî ïîñëå íàáîæäàøå ñ âèëèöàòà ñè. Åíöèêëîïåäè÷íèòå è çíàíèÿ, à è íà÷èíà, ïî êîéòî ãè ïðåäñòàâÿ, ãî îìàãüîñâàøå. Íåùàòà ñÿêàø áàâíî ñå íàðåæäàõà.
- Òîé, âñúùíîñò, å ïðåêàðàë ÷åòèðè ãîäèíè çàòâîðåí â ïåùåðà, çà äà äîêàæå áåçñìúðòèåòî ñè – ïðîäúëæè òÿ. - Ñ òîâà ïîêàçâà, ÷å å ÷îâåê, áîã è äåìîí, êîåòî ÷óäåñíî ñå âïèñâà âúâ âúçïðèÿòèåòî íà òðàêèòå çà âëàäåòåëèòå, åäíîâðåìåííî êàòî æðåöè è öàðå.
Ïåòúð óñåùàøå êàê óìîðàòà ãî çàâëàäÿâà è áå íà ïúò äà è ñå îòäàäå. Çàìèñëè ñå íàä ïîñëåäíèòå äóìè.
Íå ïîìíåøå ìíîãî îò äðåâíàòà èñòîðèÿ íà òðàêèòå, íî íåñúìíåíî èìåòî íà Çàëìîêñèñ ìó áå ïîçíàòî êàòî åäèí îò öàðåòå íà äðåâíîòî òðàêèéñêî ïëåìå ãåòè, êàòî òåõåí ïðåäâîäèòåë è áîã. Íåùàòà, êîèòî êàçà Áîðÿíà çâó÷àõà èíòåðåñíî è èíòðèãóâàùî, îñîáåíî â ÷àñòòà ñè ñ áåçñìúðòèåòî, êîåòî Çàëìîêñèñ å ïðîïîâÿäâàë. Ïî îíîâà âðåìå èäåÿòà çà ïðåðàæäàíåòî íå å ñúùåñòâóâàëà è äóøàòà ñå å ïðèåìàëà êàòî êðàéíà ôîðìà íà ñúùåñòâóâàíå.  òàçè âðúçêà, áåçñìúðòèåòî è å áèëî ñòúïêà íàïðåä êúì âå÷íîñòòà è îáîæåñòâÿâàíåòî.
Îò äðóãà ñòðàíà îñòàâàøå ñ âïå÷àòëåíèå, ÷å äåéñòâèÿòà íà Çàëìîêñèñ íå ïðåñëåäâàò áåçñìúðòèåòî íà äóøàòà, à íà åäèíñòâîòî òÿëî-äóøà. Áåãëî ïîìíåøå, ÷å å îðãàíèçèðàë áóðíè ïèðøåñòâà, ïî âðåìå íà êîèòî çàåäíî ñ ïîñëåäîâàòåëèòå ñè ñà èçïàäàëè â àëêîõîëåí äåëèðèóì, òúðñåéêè ïðîñâåòëåíèå. Íÿêàê íå ñå âðúçâàøå ñ èäåÿòà çà áåçñìúðòíà äóøà. Îíçè ìîìåíò ñ ÷åòèðèòå ãîäèíè â ïåùåðàòà, ñúâñåì ãî îáúðêâàøå. Çàùî ùå äîêàçâà áåçñìúðòèåòî íà òÿëîòî ïî òàêúâ íà÷èí, àêî öåëòà å äóøàòà? Íåñúçíàòåëíî íàïðàâè àíàëîãèÿ ñ âúçêðåñåíèåòî íà Èñóñ, êîåòî äîêàçâàøå ðàçäåëåíèåòî íà òëåííîòî òÿëî îò äóøàòà.  ñëó÷àÿ ñúñ Çàëìîêñèñ ñÿêàø íå ñòàâàøå âúïðîñ çà òîâà.
Îïèòâàøå ñå äà íàðåäè ïúçåëà äîêðàé. Ìèñëèòå ìó ñå íàñî÷èõà êúì ìèñòåðèèòå íà Êàáèðèòå è îíîâà, êîåòî âå÷å áÿõà íàó÷èëè. Óñåùàíåòî, ÷å èìà ñêðèòà âðúçêà, êîÿòî ìó óáÿãâà, íå ìó äàâàøå ìèðà.
- Áîðå, Êàáèðñêèòå ìèñòåðèè è ó÷åíèåòî íà Çàëìîêñèñ ñà ñâúðçàíè, íàëè?
- Àìè äà, êàêâî òå ó÷óäâà? – îáúðíà ãëàâà êúì íåãî Áîðÿíà. – Íàëè òè êàçàõ, ÷å å áèë ïîñâåòåí. Íîðìàëíî å äà èìà îòðàæåíèå âúðõó íåãîâàòà ôèëîñîôèÿ.
- Òîâà, ÷å ïîïàäíàõìå íà õðàì, êîéòî ÿâíî èçðàçÿâà òàéíà ÷àñò îò êîñìîãîíèÿòà íà òðàêèòå, íåèçâåñòíà äîñåãà - Ïåòúð ïîäáèðàøå äóìèòå ñè âíèìàòåëíî. - Âúçìîæíî ëè å òîâà, êîåòî âèäÿõìå äà å âñúùíîñò îíçè òàåí ðèòóàë, êîéòî Çàëìîêñèñ å ïðîâåæäàë ñ âèñøàòà àðèñòîêðàöèÿ? Àäàïòèðàíà âåðñèÿ íà Êàáèðñêèòå ìèñòåðèè, åäèí âèä.
Áîðÿíà îòïè ãëúòêà âîäà îò ïðîçðà÷íàòà ÷àøà è çàìèñëåíî îòãîâîðè.
- Äà... çàùî íå. Àç ñúùî ìèñëåõ çà òåçè íåùà, íî íå ñúì ñúâñåì ñèãóðíà â èçâîäèòå. Ãîëÿìàòà Ìàéêà å ïî÷èòàíà îò òðàêèòå, íî òÿ èçðàçÿâà õòîíè÷íî-ñîëàðíèÿ åëåìåíò îò êîñìîãîíèÿòà èì, ðàæäàéêè Ñëúíöåòî.  ñëó÷àÿ íå âèæäàì âðúçêàòà ñ ôðåñêèòå îò ïåùåðàòà è ó÷àñòèåòî è â ðèòóàëà. Âúïðåêè, ÷å ñàìàòà ïåùåðà, êàêòî è íà÷èíà, ïî êîéòî ñå èçëèçà îò íåÿ ñà íåïîñðåäñòâåíà ïðåïðàòêà êúì íîâîòî ðàæäàíå íà ïðîñâåòåíèÿ. Íå ñúì ñðåùàëà íåùî ïîäîáíî äîñåãà.
- Àìè àêî... – çàïî÷íà Ïåòúð, - àêî òîçè ðèòóàë å âñúùíîñò ïúðâîîáðàçúò íà âñè÷êè äðóãè? Çàòîâà äà å ïàçåí â òàêàâà òàéíà è äà ñà ïðàâåíè êîïèÿ íà ñúäîâåòå? Èìåííî ìèñòåðèèòå íà Êàáèðèòå äà ñà òàéíîòî ïîñâåùàâàíå.
Áîðÿíà èçïðàâè ãðúá â ñòîëà è ãî ïîãëåäíà.
- Çíàåø ëè, áåãëî ñå ñåùàì çà íåùî, êîåòî Õåëàíèê áåøå ïèñàë – êàçà òÿ. – Íåùî, êîåòî äèðåêòíî êàçâàøå, ÷å ïúòÿò êúì áåçñìúðòèåòî ìèíàâà ïðåç òàéíè îáðåäè, êîèòî ñå íàðè÷àò ìèñòåðèè.
Ïåòúð ñå íàâåäå êúì íåÿ.
- Çíàå ëè ñå êúäå ñå å çàòâîðèë Çàëìîêñèñ çà ÷åòèðè ãîäèíè?
- Íå, ðàçáèðà ñå – îòâúðíà òÿ. – Íî èìà ïðåäïîëîæåíèÿ...
- Áàêàðëúêà èçìåæäó òÿõ ëè å? – ïðåêúñíà ÿ òîé. - Èëè ïîíå íÿêàêâà èíôîðìàöèÿ äà å áèëî â Ñòðàíäæà Ïëàíèíà.
Áîðÿíà ñå îáëåãíà îòíîâî íàçàä è ñå óñìèõíà.
- Ðàçáèðàì êàêâî èìàø ïðåäâèä, íî íå ìèñëÿ, ÷å îíàçè ïåùåðà å ìÿñòîòî, çà êîåòî ãîâîðèø. Òÿ ñè áåøå õðàì, íÿìà ñúìíåíèå â òîâà. Îñâåí òîâà îòíîâî Ñòðàáîí êàçâà, ÷å å áèëî â ñâåùåíàòà ïëàíèíà Êîãàéîí – íàìèðà ñå íà òåðèòîðèÿòà íà äíåøíà Ðóìúíèÿ.
Ñïëåòå ïðúñòè çàä ãëàâàòà ñè è äîïúëíè.
- Îáà÷å ìîæå è äà íå å òàì.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 26.04.2013 @ 10:25:56 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
321 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 31848
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Èçãóáåíà èñòèíà 18" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà 18
îò zebaitel íà 26.04.2013 @ 11:47:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ, ðàçáèðà ñå è ÷àêàì ñ íåòúðïåíèå ñëåäâàùèÿ åïèçîä! Âèíàãè ïîãëåæäàì, äàëè íå ñè ïóñíàë íîâà ÷àñò. Àêî ìîæåøå äà ãè ïóñêàø ïî-÷åñòî! /íàÿñíî ñúì, ÷å ïúðâî òðÿáâà äà ñå îáìèñëÿò è íàïèøàò!/


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 18
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 12.08.2013 @ 16:32:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñëåäÿ èñòîðèÿòà ñ èíòåðåñ! :) Ìíîãî îáè÷àì äðåâíà èñòîðèÿ, à òîâà òðàêè, Çàëìîêñèñ íàïðàâî ìå ïëåíÿâà è ÷àêàì ïðîäúëæåíèåòî:)
Ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 18
îò boliarkabg íà 09.12.2013 @ 13:06:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
âúçõèòåíà ñúì. Ìíîãî èíòåðåñíà òåìà, äåéñòâèåòî äèíàìè÷íî, áåç èçëèøíè çàïëèòàíèÿ. Çíàÿ îáà÷å êîëêî òðóäíî ñå ïèøå,êîãàòî âñè÷êè òå ÷àêàò. :) Óñïåõ äî êðàÿ.


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 18
îò kasiana íà 09.01.2014 @ 00:44:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å, óñïÿõ äà ïðî÷åòà ñ óäîâîëñòâèå âñè÷êî ïóáëèêóâàíî îò "Èçãóáåíà èñòèíà"!!!!!!!

Ïîçäðàâè!!!!!!!!!!!

Ùå ÷àêàì òúðïåëèâî ïðîäúëæåíèåòî, çàùîòî îò ëè÷åí îïèò çíàì, ÷å Ìóçàòà íå áèâà äà ñå ïðèøïîðâà:)