Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 761
ХуЛитери: 5
Всичко: 766

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: nickyqouo
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак станах ловец
раздел: Други ...
автор: angar

„Ах, че мен, дядо, додея,
любовни песни да слушам,
а сам за тегло да пея …“ Хр. Ботев.


И на мен така, додея ми.
Време е да сменя темата на писанията си, но с какво да я сменя?
И реших – ще разкажа някои от ловните си истории.
След завършване на военновъздушното училище, през 1967 година, бях назначен в авиополка в град Толбухин.
Ще ме извините, че няма да го наричам Добрич, а Толбухин, но така текат мислите ми, с тогавашното му име. Да искате да пиша Добрич, е все едно да искаме преживелите блокадата на Ленинград да казват, че са преживели блокадата на Санкт Петербург.
Та като пристигнах в Толбухин, реших и аз да стана ловец. Но бройката на ловците била запълнена и се говореше, че нов ловец вече ще се приема само ако някой от старите почине.
Въпреки това подадох молба за членство в съюза. Написах, че дядо ми е бил ловец, че баща ми е ловец, че братята ми са ловци. Че от дете много обичам природата, че съм абониран и чета всички ловни списания, включително и съветските. Че съм бил състезател по ловна стрелба и спининг. Но на курсантите не е било разрешено да бъдем и ловци, и затова кандидатствам едва сега.
Никой в рода ни обаче не е бил ловец, освен един от вторите ми братовчеди (ако по-нататък стане дума за него). Но не смятах тази си лъжа за грях; напротив, мислех си, че и да бъда разобличен, няма да ме е срам; защото от това само ще проличи колко много ставам за ловец: нали за ловците и въдичарите е нормално да лъжат и да се хвалят.
Но това не значи, че и в тези си разкази нещо ще преувелича или ще излъжа, напротив, в тях няма да има нито една лъжлива дума!

И председателят на ловния съюз в Толбухин, в един разговор с ловци от поделението ни, казал:
- Тая година няма да приемаме нови ловци, но във вашето поделение има едно момче – дядо му бил ловец, баща му ловец, братята му ловци. А той пък бил състезател по спининг и ловна стрелба. Него ще го приемем.

Но не стана нужда да приемат само мене. Варненци, понеже имали много ловци, а малко площ, поискали да вземат част от площите на толбухинци, на които на един ловец се падала много по-голяма площ. Толбухинци пък казали: защо ще даваме площ на варненци, не можем ли ние да си приемем още ловци. И направиха курс за нови ловци.
Курсът беше организиран като по книга - с лекции, с изпит по теория и с практически изпит по стрелба на ловния им полигон в парка “Кованлъка”– стрелба по асфалтови панички и по “бягащ заек”.
По паничките грешка нямах – и бях стрелял по панички, а и старите ловци ме предупредиха: няма да избързваш да стреляш, ще изчакаш паничката да се отдалечи. Защото ако паничката е близо, сачмите летят на тесен сноп и може да я пропуснеш. А ако е по-далеч, сачмите се разпръскват в широк сноп, и все ще я настигнат и ще я пръснат.
В стрелбата по бягащ заек обаче се изложих. От едно прикритие изскача и по релси се движи тенекиен макет на заек, който след три-четири секунди се скрива зад друго прикритие; и ако го улучиш, обръща посоката си.
Тук имаше много добри стрелци. Аз обаче не можах да обърна посоката му. Виждаше се как сачмите плющат и отскачат от ламарината му, но той не обръщаше посоката си. Явно никоя не улучваше пластинката, която да даде контакт и да обърне посоката му, или контактът нещо се беше повредил. За да не ме скъсат на изпита, разрешиха ми да пробвам с още два патрона – пак не успях. Ега ти състезателят по ловна стрелба! Дадоха ми изпита по милост.
Държа да кажа още в началото, че аз никога не съм бил запален ловец. Исках да стана ловец, защото много обичах природата. Обичах да скитам сред нея. Да скитам сам. Но ако скиташ така сам, без някаква видима причина, ще те смятат за луд. А ако си с пушка, ще казват, че си ловец. Не че има някаква разлика, де.
Станах ловец и затова, защото това по онова време беше мода, беше престижно. Но само след няколко години сам се отказах от това хоби. Поради това ловните ми приключения са малко и незначителни, и въобще с тях не се гордея. И разказите ми за това как сме стреляли и убивали животни и птици, сигурно ще са неприятни за четене. Не ги четете. Но за да се освободя от тях, аз трябва да ги опиша.

(Следва)


Публикувано от Administrator на 20.03.2013 @ 19:34:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
316 четения | оценка няма

показвания 1460
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Как станах ловец" | Вход | 7 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как станах ловец
от bro на 20.03.2013 @ 19:49:33
(Профил | Изпрати бележка)
След ловните разкази на Е. Станев, Д. Цончев и Й. Радичков е безсмислено. Дано продължението не е така "мемоарно". Надявам се скуката да не продължи.


Re: Как станах ловец
от secret_rose на 20.03.2013 @ 19:52:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много ми е приятно да чета разкази по спомени. Носят красивото име Мемоари :р
Разказвай, Ангар, ще следя. Но недей само по темата, залитай понякога и покрая - характери, описания, цветята по роклята на момичето - ах, така ми се чете :)
Чакам продължението.


Re: Как станах ловец
от kasiana на 20.03.2013 @ 22:43:27
(Профил | Изпрати бележка)
И аз като Меги - Сикрет Розе, ще чета с интерес мемоарите ти!!!
Надявам се да има красиви природни описания:)))
Очаквам продължението!

Честита Пролет, Ангар:)))


Re: Как станах ловец
от Iszaard на 20.03.2013 @ 22:58:28
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави :)


Re: Как станах ловец
от suleimo на 21.03.2013 @ 05:44:50
(Профил | Изпрати бележка)
Следвам те! :):):)


Re: Как станах ловец
от anonimapokrifoff на 21.03.2013 @ 09:37:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ще чета продълженията, живот и здраве.


Re: Как станах ловец
от angar на 21.03.2013 @ 10:18:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Бече, Каси, Исзаард, Сулеймо, Аноним - благодаря ви че се отбихте. Не очаквах, че към тази тема ще има интерес и ще има такива уважавани читатели!
Дано и следващите постинги не ви се сторят толкова скучни, както са се сторили на Бро!