Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 606
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 606

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà 14
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

Òèøèíàòà ïîä òîíîâåòå ñêàëè ãè îáãðúùàøå êàòî òúìíî îäåàëî. Ïåòúð ðàçñúæäàâàøå âúðõó äóìèòå íà Áîðÿíà çà Êàáèðèòå. Íåùî ãî ãëîæäåøå, íî íå ìîæåøå äà ãî îïðåäåëè. Èíñòèíêòèâíî óñåùàøå, ÷å â öÿëàòà ñèòóàöèÿ èìà íåùî ïîâå÷å, îòêîëêîòî ïðåäïîëàãàõà.
- Áîðå, òèÿ ñòåíîïèñè, óñïÿ ëè äà ãè îãëåäàø?
- Ãîðå-äîëó – óêëîí÷èâî îòãîâîðè òÿ.
- Äàé äà ãè ïîãëåäíåì, à? Ìîæå äà èçëåçå íåùî.
Óñåòè ðàçäâèæâàíå è äîëîâè, ÷å Áîðÿíà ñå èçïðàâÿ.
- Äîáðå, õàéäå, è áåç òîâà íÿìàìå êàêâî äðóãî äà ïðàâèì – âúçäúõíà òÿ.

***

- Âèæäàø ëè, òóê ó÷åíèêúò âëèçà â ïåùåðàòà – îáÿñíÿâàøå Áîðÿíà ïîä ñëàáàòà ñâåòëèíà íà åêðàíèòå íà ìîáèëíèòå èì òåëåôîíè. - Êàáèðñêèòå ìèñòåðèè ñà ïðîâåæäàíè â ïåùåðè, êúäåòî ñà ñå èçâúðøâàëè òàéíñòâàòà.
- Çàùî å ñúñ çàâúðçàíè î÷è? – ïîïèòà Ïåòúð.
- Çàùîòî òîâà ñèìâîëèçèðà áåçïðîñâåòíîòî ìó ñúñòîÿíèå. Ñúâñåì äèðåêòåí ñèìâîëèçúì – âëèçàø ñëÿï, èçëèçàø ïðîãëåäíàë.
- Äà, ÿñíî... Ïîñëå?
- Ïîñëå ìèíàâàø ïðåç ðèòóàë, êîéòî ïîíå äî ñåãà íå å èçâåñòåí.
- Å, êàê áå, åòî òóê íàëè å íàðèñóâàí...
- Äà, çà ïðúâ ïúò. Íå ñúì ñèãóðíà êàêâî îçíà÷àâà – îòâúðíà Áîðÿíà è ïðèáëèæè ñâåòëèíàòà êúì ñòåíîïèñà.
Íà íåãî áå èçîáðàçåí ÷îâåê, êîéòî ñúñ çàâúðçàíè î÷è âúðâåøå ïðåç ïåùåðà, çàîáèêîëåí îò èçïðàâåíè íåïîäâèæíè õîðà. Âåðîÿòíî òîâà áÿõà âå÷å ïðîñâåòåíèòå â ìèñòåðèèòå, êîèòî ïîäêðåïÿò áåçìúëâíî ñâîÿ íîâ ñúáðàò.  ðúêàòà ñè äúðæåøå ÷àøà, íàïîäîáÿâàùà ðèòîí, ñ ÿñíî ðàçëè÷èìà ãîëà æåíñêà ôèãóðà íà êðàÿ. Ïðåä íåãî áåøå íàðèñóâàí êàìúê, âúðõó êîéòî íåäâóñìèñëåíî ñå îòêðîÿâàøå îáðàçúò íà çëàòíàòà àìôîðîâà êàíè÷êà. Çàä íåÿ áå èçîáðàçåí ÷îâåê ñ ìå÷ â ðúêà, íàñî÷åí êúì ãúðäèòå íà âúðâÿùèÿ. Íà çàäåí ïëàí èìàøå âòîðè êàìúê, ïî-âèñîê îò ïúðâèÿ, âúðõó êîéòî áåøå ïîñòàâåíà êóïà, îáèëíî óêðàñåíà ñ íåðàçãàäàåìè ñòèëèçèðàíè ðèñóíêè. Ñúùî áå çëàòíà.
Ñëåäâàùàòà ñöåíà ïîêàçâàøå ó÷åíèêúò, êîéòî ãðåáåøå ñ êàíè÷êàòà âèíî îò êóïàòà è ãî ñèïâàøå â ðèòîíà. Èëè íå áåøå âèíî, íå ñå âèæäàøå äîáðå, íî êàòî ÷å ëè îò ãúðäèòå íà ó÷åíèêà ñòðóåøå êðúâ, òàì êúäåòî ñî÷åøå ìå÷à îò ïðåäíàòà êàðòèíà.
Íàòàòúê ÷îâåêúò áåøå èçîáðàçåí íàäèãíàë ðèòîíà ñ äÿñíàòà ðúêà äî óñòíèòå. Èçïðàâåíà ïîëóãîëà æåíñêà ôèãóðà ñòîåøå äî íåãî è ñúùî ïèåøå îò ïîäîáåí ðèòîí, îòìåòíàëà íàçàä ãëàâà. Ñëåä òîâà æåíàòà ãî äúðæåøå çà ðúêà è ãî âîäåøå êúì äúíîòî íà ïåùåðàòà, êîåòî ñå ñòåñíÿâàøå ïîñòåïåííî, îôîðìÿéêè òåñåí òóíåë. Æåíàòà áå êðàñèâà, îáëå÷åíà â åôèðíà ðîêëÿ, ðàçêðèâàùà ãîëèòå è ãúðäè. Ïîñëå äâàìàòà áÿõà ñïëåëè òåëà, â ñòèëèçèðàí, íî íåäâóñìèñëåí àêò.
Ïîñëåäíàòà ñöåíà áåøå ðàçëè÷íà îò äðóãèòå, íà íåÿ ó÷åíèêúò âå÷å áåøå áåç ïðåâðúçêà íà î÷èòå, íàðèñóâàí â ïî-ãîëÿì ðàçìåð, ñ áîéíî ñíàðÿæåíèå, ðàçâÿò ïëàù è êîïèå â ðúêà. Èçãëåæäàøå òàêà ñÿêàø ïîëèòà â íåáåñàòà, çàåäíî ñ æåíàòà.
Ñèìâîëèêàòà íå áåøå çàïëåòåíà, Ïåòúð ÿñíî ðàçáèðàøå, ÷å çà äà ïîëó÷èø ïðîñâåòëåíèå òðÿáâà ïúðâî äà îòïèåø îò ÷àøàòà ñúñ çíàíèå, êîåòî äà òå èçâåäå îò òúìíàòà ïåùåðà íà áåçïðîñâåòíîñòòà è äà òå èçâèñè êúì áîæåñòâåíîòî ïîçíàíèå.
- Å, êàêâî – êàçà Ïåòúð, - ðèòóàë íÿêàêúâ. Ñëåäâàø ñòúïêèòå è ñòàâàø ïðîñâåòåí.
- Õì... Íå çíàì äàëè å ñàìî òîâà – êîëåáëèâî îòãîâîðè Áîðÿíà. – Âèæ êîëêî äåòàéëíî ñà èçðèñóâàíè. Íåñúìíåíî òîâà å Ãîëÿìàòà Ìàéêà, ñàìî ÷å íå ðàçáèðàì ðîëÿòà è.
- Çàùî?
- Çàùîòî å ïðåêàëåíî äèðåêòíî, çàòîâà. Ñèìâîëèêàòà å ïðîñòà, íÿêàê íå ñå âðúçâà ñ îíèÿ ñëîæíè íåùà, ñ êîèòî ñå ñáëúñêàõìå äîñåãà. Ïúê è çàùî áèõà ñå êðèëè òîëêîâà? Íå ïîìíÿ äîñòàòú÷íî îò îíîâà, êîåòî ñúì ÷åëà çà ìèñòåðèèòå, íå ìîãà äà äàì îáîñíîâàíî ïðåäïîëîæåíèå.
Ïåòúð îòíîâî õâúðëè ïîãëåä êúì ñòåíîïèñèòå.
Ðèñóíêèòå èçãëåæäàõà åäíàêâè íà öâÿò ïîä îñêúäíàòà ñâåòëèíà, íî ñèëóåòèòå áÿõà ñúâñåì ÿñíè. Èìàøå íåùà, êîèòî ãî îçàäà÷àâàõà, êàòî ìå÷à è æåíàòà, êîÿòî âîäåøå ÷îâåêà íàâúòðå â ïåùåðàòà, íî òî÷íî ñåãà äîðè íå ñå îïèòà äà ðàçãàäàå çíà÷åíèåòî èì.
Ñïðÿ âíèìàíèåòî ñè íà ïîñëåäíàòà ñöåíà è âíèìàòåëíî ñå âçðÿ â òåñíèÿ òóíåë, êîéòî èçâåæäàøå ó÷åíèêà íàâúí.
- Áîðå... – çàïî÷íà – Òîçè òóíåë òóê, äàëè íå å èñòèíñêè, à? Çàòîâà äà å èçìèñëåíî òàêà – äà ñå çàòâàðÿ ñëåä òåá, êàòî åäèíñòâåíèÿ èçõîä å íàïðåä.
Áîðÿíà íå êàçà íèùî, ñàìî ãî ïîãëåäíà ñ èñêðÿùè î÷è. Ïåòúð âèæäàøå óìèñëåíîòî è èçðàæåíèå ïîä ñëàáàòà ñâåòëèíà è ñå äîñåòè, ÷å ìîçúêúò è ðàáîòè íà áúðçè îáîðîòè.
- Ïðåêàëåíî äèðåêòíî ïîñëàíèå – êàçà òÿ íàêðàÿ. – Ìàëêî âåðîÿòíî å, íî...
- Íå ïðå÷è äà îïèòàìå.
- Äà, íå ïðå÷è äà ïðîâåðèì.

***

Áëåäîòî ñèÿíèå îò åêðàíèòå íà ìîáèëíèòå òåëåôîíè åäâà îñâåòÿâàøå äúíîòî íà ïåùåðàòà, íî áå äîñòàòú÷íî çà äà ñå ðàçëè÷àò áåçðàçáîðíî ðàçõâúðëÿíèòå êàìúíè, íàïàäàëè ñ òå÷åíèå íà âåêîâåòå. Âïåðèëè ïîãëåäè ïðåä ñåáå ñè, äâàìàòà ïúëçÿõà íà êîëåíå, çàîáèêàëÿéêè ñêàëíèòå êúñîâå, êàòî íå ïðîïóñêàõà ñàíòèìåòúð íåïðåòúðñåíî ìÿñòî. Çà ñúæàëåíèå, ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè ñòàíà ÿñíî, ÷å ïðåäïîëîæåíèÿòà èì ñà áèëè íàïðàçíè – ïîäúò áåøå îò ïëúòíà ìàñèâíà ñêàëà, áåç ïðîöåïè èëè òàéíè ïðîõîäè ïî íåÿ.
Ñåäíàõà â òèøèíà, áåç äà ïîìðúäâàò. Ïåòúð ïðåäïîëîæè, ÷å Áîðÿíà îòíîâî ñå âðúùà êúì îò÷àÿíèåòî, íî òîçè ïúò íå çíàåøå êàêâî äà íàïðàâè. Áåçñèëèåòî ãî èçíåðâÿøå è áå íà ïúò äà èçáóõíå.
- Ïåòå, äà íå å çàïóøåí, à? Ìîæå áè ñà ñëîæèëè íåùî îòãîðå, çà äà ñêðèÿò èçõîäà, àêî èìà âúîáùå?
Äóìèòå íà Áîðÿíà ãî èçíåíàäàõà. Î÷àêâàøå äà å ïîòúíàëà â ñàìîñúæàëåíèå, íî ðàçáðà, ÷å ñå å ñúâçåëà îò ïúðâîíà÷àëíèÿ øîê è ñåãà ìèñëè óñèëåíî êàê äà ñå èçìúêíàò îò òîçè êàïàí. Èìàøå ñìèñúë. Ïåòúð ñòàíà è îòèäå îáðàòíî â äúíîòî íà ïîìåùåíèåòî. Äîêàòî Áîðÿíà ìó ñâåòåøå, òîé íàïúâàøå ìóñêóëè è âúïðåêè áîëêèòå ïî öÿëîòî òÿëî ïîâäèãàøå êàìúê ñëåä êàìúê.
Îòâîðúò ñå îòêðè íà ÷åòâúðòèÿ.

***

Èçõîäúò ïî÷òè íå ñå çàáåëÿçâàøå, ñêðèò â äúíîòî - òàì, êúäåòî ïåùåðàòà ñúáèðàøå ñòåíèòå ñè. Ñúâñåì òåñåí, çàêðèò îò ÷åòâúðòèò ñêàëåí êúñ, ïðîöåïúò åäâà ïîçâîëÿâàøå åäíî ÷îâåøêî òÿëî äà ñå ïðîìóøè ïðåç íåãî. Ïî ðúáîâåòå ÿñíî ëè÷àõà ñëåäèòå, êúäåòî äëåòà ñà äúëáàëè ñêàëàòà. Íÿìàøå ñúìíåíèå, ÷å òî÷íî òîâà å îíçè îòâîð, èçîáðàçåí íà ôðåñêèòå. Ïåòúð ñå ïðîâðÿ ïðúâ, òúé êàòî íå çíàåøå êàêâî ìîæå äà î÷àêâà. Ïðèçðà÷íàòà ñâåòëèíà íà òåëåôîíà ìó îñâåòÿâàøå îñòðèòå èçäàòèòíè, êîèòî ñå âïèâàõà â òÿëîòî ìó è óñèëâàõà áîëêàòà îò íàòúðòåíèòå ìåñòà. Ñëåä íÿêîëêî ìåòðà ñòàíà ÿñíî, ÷å èçõîäúò å åñòåñòâåí, êàòî ñàìî â íàé-òåñíèòå ìåñòà äðåâíèòå ñòðîèòåëè ãî áÿõà ðàçøèðèëè äîòîëêîâà, ÷å äà ñå ïðîìúêíå ÷îâåê. Ïåòúð íåäîóìÿâàøå êàê å âúçìîæíî äà ñà ðàçáðàëè çà ñúùåñòâóâàíåòî ìó, íî óñèëèÿòà è áîëêàòà â òÿëîòî ìó èçìåñòè ìèñëèòå ìó è îñòàâè ñàìî ñòðåìåæà êúì êðàéíàòà öåë. Áîðÿíà áåçìúëâíî ãî ñëåäâàøå, ëàçåéêè çàä íåãî.
Íà ìîìåíòè òóíåëúò ñå ðàçøèðÿâàøå, íà äðóãè êðèâåøå â èçâèâêè, íî óâåðåíî ãè âîäåøå íàíÿêúäå. Íÿêàê ïîäñúçíàòåëíî, Ïåòúð ðàçáèðàøå, ÷å îñíîâíàòà ïîñîêà áå íàäîëó, êúì ïîäíîæèåòî íà âúðõà. Ïðåç öÿëîòî âðåìå íàäåæäàòà ó íåãî ñå óñèëâàøå è âÿðàòà ìó â óñïåõà ãî ìîòèâèðàøå äà ïðîäúëæàâà äà ñëåäâà ïúòÿ. Ëàêòèòå èì ñå ðàçðàíèõà îò òúðêàíåòî ïî ãðóáàòà ñêàëà, íî íå ñïèðàõà äà ñå ïðîìúêâàò íàïðåä.
Ïúëçÿõà íàâÿðíî ïîâå÷å îò ÷àñ, êîãàòî ñå íàòúêíàõà íà êðàÿ íà òóíåëà.
Êðàé, êîéòî èçãëåæäà ñëàãàøå êðàé è íà íàäåæäàòà çà èçáàâëåíèå. Ïúòÿò áå ïðåïðå÷åí îò òåæúê êàìúê, ïëúòíî çàòâàðÿù ïðîõîäà. Ïåòúð ðàçáðà, ÷å ñà îáðå÷åíè. Èçõîäúò áå åäèí è òå ãî îòêðèõà. Ðúöåòå è êðàêàòà ìó îìåêíàõà.
Îáåçñúð÷åí, òîé íå çíàåøå êàêâî äà êàæå íà Áîðÿíà çàòîâà ïðîñòî èçãàñè òåëåôîíà ñè è îñòàíà òàêà, óæ äà ñè ïî÷èíå. Òÿ ëåæåøå çàä íåãî â òúìíèíàòà, áåç äà êàæå íèùî. Òåæêîòî èì äèøàíå îòåêâàøå â òèøèíàòà íà òÿñíîòî ïðîñòðàíñòâî.
Ïåòúð ñå óñåùàøå ïðèòèñíàò ìåæäó êàíàðèòå, íÿêúäå â íåäðàòà íà çåìÿòà, áåç äà çíàå êúäå ñå íàìèðà, áåç äà èìà ïúò íàïðåä èëè íàçàä. Íàâÿðíî ïîðàäè íÿêàêúâ êàòàêëèçúì, ìîæå áè çåìåòðåñåíèå èëè ïðîñòî ñëó÷àéíîñò, òîçè ñêàëåí êúñ áå çàïóøèë åäèíñòâåíèÿò èçõîä êúì ñâîáîäàòà. Òîâà áåøå êðàÿò íà íåãîâèÿ ïúò, ïîìèñëè ñè, â ïðÿê è ïðåíîñåí ñìèñúë.
Ñúæàëÿâàøå, ÷å ñòèãíà äî òóê. ßä ãî áåøå çà ïðîïóñíàòèòå øàíñîâå, çà íåùàòà, êîèòî íèêîãà íÿìàøå äà âèäè è íàïðàâè. Íå òðÿáâàøå äà ñå ñëó÷âà òàêà. Íå ñè çàñëóæàâàøå óñèëèÿòà, âñè÷êî îíîâà, ïðåç êîåòî ìèíàõà. Íå ìîæåøå äà ñâúðøè òóê.
Óñåòè êàê â ãúðäèòå ìó ñå íàäèãà ÿðîñò, êîÿòî áå íà ïúò äà ïîìåòå ñúçíàíèåòî. ßðîñò ñðåùó íåñïðàâåäëèâîñòòà íà ñúäáàòà, ñðåùó çàãóáàòà íà ïîðåäíàòà áèòêà. Íå è òîçè ïúò, íå è áåç áîðáà. Îñòàâè ãíåâúò äà ñå íàòðóïà è èçïîëçâà àäðåíàëèíà çà äà óïîòðåáè öÿëàòà ñèëà íà ìóñêóëèòå ñè. Äèøàíåòî ìó ñå ó÷åñòè.
Îáëåãíà ïëåùèòå ñè â ãëàäêàòà ïîâúðõíîñò íà êàìúêà, çàïúíà çäðàâî êðàêà è íàòèñíà ñ öÿëàòà ñèëà, íà êîÿòî áå ñïîñîáåí. Ñòîðè ìó ñå, ÷å íåùî ïîääàäå, íî íå çíàåøå äàëè òîâà å êàìúêúò èëè ãúðáúò ìó. Íå ìîæåøå äà îòñëàáè íàòèñêà, çàòîâà ñúáðà ñåòíè ñèëè è íàòèñíà îùå ïîâå÷å, èçöåæäàéêè âñÿêà êàïêà åíåðãèÿ îò èçòîùåíîòî ñè òÿëî. Ñúðöåòî ìó ùåøå äà ñå ïðúñíå, äîêàòî äðîáîâåòå çàäúðæàõà äúõà ìó.
Ñ ëåêî ñòúðæåíå ñêàëíèÿò áëîê ïîääàäå è ñå ïîâäèãíà íà ñàíòèìåòúð îò ìÿñòîòî ñè. Îñòàíà òàêà çà ñåêóíäà, ïîñëå ñå çàâúðòÿ îêîëî ñåáå ñè è ñå ñòîâàðè òåæêî íàñòðàíè, îñâîáîæäàâàéêè òóíåëà. Ïðåç ÷åðíèÿò îòâîð ÿñíî ñå äîëîâè ñâåæèÿò äúõ íà íîùíèÿ âúçäóõ, èçïúëíåí ñ àðîìàòà íà ãîðà. Ïåòúð ñå îòïóñíà íà õëàäíàòà ñêàëà è îñòàâè ñúðöåòî ñè äà óñïîêîè ðèòúì, äîêàòî äèøàøå çàïúõòÿíî.

***

Ìîæåøå è äà íå ðàçáåðàò, ÷å ñà ñå èçìúêíàëè, òúé êàòî íîùòà áåøå òúìíà è òèõà. Åäèíñòâåíî âúçäóõúò, èçïúëíåí ñ ìèðèçìà íà çåëåíèíà è ðàçëè÷íèÿò íà÷èí, ïî êîéòî ñå ÷óâàõà çâóöèòå èì ïîäñêàçàõà, ÷å âå÷å ñà ñâîáîäíè.
Ïðîâèðàíåòî ïðåç òåñíèòå ïðîöåïè ãè áå èçòîùèëî íàïúëíî. Ëåæàõà âúðõó ìåêàòà øóìà è ïî÷èâàõà íÿêîëêî ìèíóòè, äîêàòî ñúáåðàò ñèëè çà äà ïðîäúëæàò. Ìú÷åøå ãè æàæäà, à íÿìàõà ïðåäñòàâà êúäå ñå áÿõà îçîâàëè. Ïåòúð ñå èçïðàâè è ñå ïîìú÷è äà ðàçëè÷è íåùî â äàëå÷èíàòà, íÿêàêúâ îðèåíòèð, êîéòî äà ìó ïîäñêàæå íàêúäå äà âúðâÿò.
Íàìèðàøå ñå â íÿêàêâî ñêàëíî ñòðóïâàíå, êîåòî íå ìó áå ïîçíàòî. Ñèëóåòúò íà îãðîìíèÿò áëîê, êîéòî áå îòìåñòèë, èçïúêâàøå ñ ðàçìåðèòå ñè ñðåä îñòàíàëèòå òúìíè êàíàðè. Âèñîêî íàä òÿõ ñâåòåøå ÷åðâåíàòà ñâåòëèíà íà ðåòðàíñëàòîðíàòà ñòàíöèÿ íà Áàêúðëúêà. Òàì, îòêúäåòî áÿõà òðúãíàëè.
Ïðåäè äà òðúãíàò íàãîðå Ïåòúð ñúáðà ñèëè è óñïÿ äà âúðíå êàìúêà íà ìÿñòîòî ìó, çàëè÷àâàéêè ñëåäèòå êúì òàéíèÿ õðàì.

***

Ñòóäåíèÿò äóø ãî îáîäðè, ìàêàð è òÿëîòî ìó äà êîïíååøå çà ïî÷èâêà. Îãëåäà íàòúðòåíèòå îò ðèòíèöèòå è óäàðèòå ìåñòà â îãëåäàëîòî ñðåùó ñåáå ñè. Ñèíèíèòå âå÷å çàïî÷âàõà äà ëè÷àò. Íèùî îñîáåíî - îñâåí íåïðèÿòíàòà áîëêà, îò êîÿòî íà ìîìåíòè ìó ñåêâàøå äúõà - íÿìàøå íèùî ñ÷óïåíî.
Çàãúðíà ñå â ìåêàòà õàâëèÿ è èçëåçå îò áàíÿòà.
Áîðÿíà ñåäåøå ñâèëà êðàêà ïîä ñåáå ñè è ãëåäàøå ðàçñåÿíî â ïðàçíàòà ÷àøà, êîÿòî äúðæåøå â ðúêà.
- Äîáðå ëè ñè? – ïîïèòà Ïåòúð.
- Äà... äîáðå ñúì – îòãîâîðè òÿ, áåç äà ïîìðúäíå.
- Èñêàø ëè îùå ÷àé?
- Íå, áëàãîäàðÿ, äîáðå ñúì, íàèñòèíà.
- Îêåé, ñàìî êàæè, àêî èìà íåùî...
Òÿ âäèãíà î÷è è ãî ïîãëåäíà ñ íåðàçãàäàåìî èçðàæåíèå.
Îòêàêòî ñå èçìúêíàõà îò îíçè êàïàí, äîêàòî âúðâÿõà ïðåç ãîðàòà è ïîñëå, äîêàòî òúðñåõà êúäå äà îòñåäíàò, òÿ ìúë÷åøå. Íå êàçà íèùî, êîãàòî èçëÿçîõà îò òóíåëà, íèòî ñå çàðàäâà, íèòî ìó áëàãîäàðè. Ïåòúð íå ÿ îáâèíÿâàøå, ðàçáèðàøå ïðåç êàêâî áå ïðèíóäåíà äà ïðåìèíå çàðàäè íåãî. Èñêàøå äà ÿ íàêàðà äà ñå ïî÷óâñòâà ïî-ñïîêîéíà è ïî-ñèãóðíà, íî íå çíàåøå êàê.
Ñúçíàíèåòî ìó ñå ëóòàøå ïðåç âúçìîæíèòå âàðèàíòè çà ðàçâèòèå íà ñèòóàöèÿòà. Îíåçè áÿõà ñèãóðíè, ÷å ñà îñòàíàëè çàòâîðåíè â ñâåòèëèùåòî è íàâÿðíî âå÷å ãè ìèñëåõà çà ìúðòâè. Òîâà, îò åäíà ñòðàíà, áåøå äîáðå, çàùîòî íÿìàøå äà ãè òúðñÿò ïîâå÷å. Îò äðóãà - êîãàòî èñòèíàòà èçëåçåøå íàÿâå - áå ñúâñåì âúçìîæíî äà ñå îïèòàò äà ãè óáèÿò çà äà ïðèêðèÿò ñëåäèòå ñè. Òîçè ïúò ñ ïî-êîíâåíöèîíàëíè ìåòîäè. Ïåòúð ñå êîëåáàåøå äàëè íàé-äîáðîòî ðåøåíèå íå å äà ñå îáàäÿò íà îíçè ïîëèöàé, Ïåòêîâ, è äà ìó ðàçêàæàò âñè÷êî. Ïîñëå ñå ñåòè, ÷å Áîðÿíà áå ñïîìåíàëà çà ìàôèÿòà, â êîÿòî èìàøå çàáúðêàíè âëèÿòåëíè õîðà îò âñÿêàêâè íèâà. Ñàìèÿò ôàêò, ÷å îíåçè íå ñå ñïèðàõà ïðåä íèùî è î÷åâèäíî ðàçïîëàãàõà ñ äîñòúï äî âñÿêàêâà èíôîðìàöèÿ ãî òðåâîæåøå. Ðåøè äà îáñúäè âúçìîæíîñòèòå ñ Áîðÿíà.
- Ñïè ëè òè ñå? – îáúðíà ñå òîé êúì íåÿ.
- Íå, à íà òåá?
- Óæàñíî ìíîãî. Êàòî ðàçáèò ñúì.
- Àìè òè ñè ðàçáèò – óñìèõíà ìó ñå òÿ. – Ìàëêî ëè òå ðèòàõà.
Ïåòúð ñâè óñòíè, íî íå ñå ïîäðàçíè. ×óâñòâîòî è çà õóìîð ñå çàâðúùàøå, ñåãà òîâà áå ïî-âàæíî îò ëè÷íîòî ìó äîñòîéíñòâî.
- Ëÿãàé, êàêâî ÷àêàø – äîáàâè òÿ.
- Ìèñëÿ ñè... – çàïî÷íà òîé, - ìèñëÿ êàêâî òðÿáâà äà íàïðàâèì îò òóê íàòàòúê.
- Àç ñúùî – êàçà Áîðÿíà è ñâàëè êðàêàòà ñè íà ïîäà.
- Äà êàæåì ëè íà ïîëèöàÿ?
- Íå çíàì, íå ñúì ñèãóðíà.
- È àç òàêà... ×óäÿ ñå îùå. Îñîáåíî ñëåä êàòî âèäÿõìå êîëêî âðúçêè èìàò òèÿ.
- Äà – ñúãëàñè ñå Áîðÿíà, – íî íå å ñàìî òîâà.
Ïåòúð èçíåíàäàíî ïîâäèãíà âåæäè.
- Êàêâî äðóãî?
- Àìè... – íàêëîíè ãëàâà òÿ, - íå âèäÿ ëè õðàìà, ñòåíîïèñèòå?
- Âèäÿõ ãè. È êàêâî?
- Íå ñå ëè ÷óäèø çà êàêâî å âñè÷êî òîâà?
Âúïðîñúò è ãî èçíåíàäà èñòèíñêè. Íå çíàåøå äà ñå ñìåå ëè èëè äà ïëà÷å. Ñàìî ïðåäè ÷àñîâå Áîðÿíà ïðåìèíà ïðåç ñìúðòîíîñíà îïàñíîñò, äúðæàõà ÿ çàëîæíèê, äîêàòî åäâà íå ãî óáèõà îò áîé, ïîñëå ãè çàòâîðèõà â ïåùåðà, êàòî ãè îñòàâèõà äà óìðàò òàì. Áàíäàòà ãëàâîðåçè âå÷å áÿõà óáèëè âåäíúæ, îïèòàõà è âòîðè ïúò, ìàêàð è íåóñïåøíî. À ñåãà, äîêîëêîòî ÿ ðàçáèðàøå, òÿ ñå ÷óäåøå äàëè äà íå ïðîäúëæè òàçè èäèîòñêà íàäïðåâàðà.
Êëåêíà äî íåÿ è ÿ ïîãëåäíà. Ðóñàòà êîñà, âñå îùå ìîêðà îò äóøà, ñå âèåøå íà òåæêè êè÷óðè îêîëî ëèöåòî è. Èñêðÿùèòå è î÷è ãî íàáëþäàâàõà ñ èíòåðåñ, áåç äà ïîêàçâàò è ñÿíêà îò óìîðà. Ïåòúð ñå âúçõèòè íà åíåðãèÿòà, êîÿòî ïðèòåæàâàøå òàçè æåíà.
- ×óäÿ ñå, ðàçáèðà ñå – êàçà òîé. – Íà ìåí ñúùî ìè å èíòåðåñíî. Îáà÷å ñå îïàñÿâàì, ÷å å âúçìîæíî îòíîâî äà ñå ñðåùíåì ñ îíåçè, à íå èñêàì äà òå çàáúðêâàì â ïîâå÷å îïàñíîñòè. Òîâà íå òè ëè ñòèãà?
- Å, àìà õàéäå ñåãà, íàëè ñå îòúðâàõìå? – îòâúðíà òÿ ñ âúïðîñ è ñå óñìèõíà ñ úãúë÷åòî íà î÷èòå ñè. – Ïúê è îíåçè íå çíàÿò, ÷å ñìå ñå èçìúêíàëè.
Òàêà áåøå, íî âúïðåêè òîâà ñúìíåíèåòî â äóøàòà ìó âçåìàøå âðúõ.
- Âúïðîñ íà âðåìå å îòíîâî äà ñè ïðåñå÷åì ïúòèùàòà, àêî òðúãíåì ïî ñëåäèòå èì.
- Íå å çàäúëæèòåëíî.
- Êàêâî èìàø ïðåäâèä?
Òÿ âäèãíà ðàìåíå.
- Íå çíàì îùå, àç èñêàì ïî-ñêîðî äà ðàçáåðà êàêâà áåøå âðúçêàòà ñ ìèñòåðèèòå íà Êàáèðèòå, à òîâà íå å çàäúëæèòåëíî äà íè ñâúðæå ñ òÿõ. Òå âå÷å âçåõà êàêâîòî òúðñåõà.
- Èñêàø äà ñå âðúùàìå îáðàòíî â îíçè õðàì ëè? – ó÷óäè ñå Ïåòúð.
- Íå, íå òàì.
- Áîðå, íå ðàçáèðàì, íàèñòèíà. Íå ìå êàðàé äà òè âàäÿ äóìèòå ñ ÷åíãåë îò óñòàòà.
Òÿ ñå íàâåäå íàïðåä, ñëîæè ðúöå íà ðàìåíåòå ìó è ãî ïîãëåäíà â î÷èòå.
- Íàëè òè êàçàõ, ÷å ñúì âèæäàëà îíàçè êàíè÷êà âå÷å?
- Äà.
- Èñêàì äà îòèäåì è äà ÿ ðàçãëåäàì îòíîâî. Ìèñëÿ, ÷å òÿ å ñàìî ÷àñò îò îáðåäåí êîìïëåêò, êîéòî ñëóæè çà íåùî. Òè áåøå ïðàâ, êîãàòî ïîïèòà çàùî èì å íà îíèÿ. Íå ìèñëÿ, ÷å å ïðîñòî îáåêò íà èìàíÿðñêè èíòåðåñ.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 12.03.2013 @ 17:56:07 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 00:42:20 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Èçãóáåíà èñòèíà 14" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò anonimapokrifoff íà 12.03.2013 @ 21:33:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ, ÷àêàì ïðîäúëæåíèåòî.


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò samotnik íà 12.03.2013 @ 22:34:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ñêîðî ùå ïðèñòèãíå. Âïðî÷åì, âñÿêà êðèòèêà å äîáðå äîøëà.

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò zebaitel íà 12.03.2013 @ 23:02:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñå ïî-èíòåðåñíî ñòàâà! Íå çíàì êàêâà êðèòèêà î÷àêâàø, òà íèå ïðîñòî ÷åòåì è î÷àêâàìå ñëåäâàùèÿ åïèçîä êàòî äåöà, íà êîèòî ñå ðàçäàâà øîêîëàä ïî åäíî ìàëêî ïàð÷åíöå! Èñòîðèÿòà ñå ðàçâèâà ïîñòåïåííî, èìà íÿêîëêî ëèíèè, êîèòî ñå ïðåïëèòàò - ÷óäåñíî å!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò samotnik íà 13.03.2013 @ 06:42:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õà-õà, äåöà è øîêîëàä, ïðåäñòàâèõ ñè ãî îáðàçíî.
Áëàãîäàðÿ :-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò secret_rose íà 14.03.2013 @ 12:04:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Íàèñòèíà ñòàâà âñå ïî-èíòåðåñíî..


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò samotnik íà 14.03.2013 @ 16:48:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, íàèñòèíà :-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò secret_rose íà 20.03.2013 @ 18:47:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Åååå, óìîðèõ ñå äà ÷àêàì. Ùå òè ñå êàðàì. Äàâàé íîâà ãëàâà.


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 14
îò samotnik íà 25.03.2013 @ 17:46:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ñå ñúðäè - íÿìàøå ìå èçâåñòíî âðåìå :-) Ïðàòèõ âå÷å, èäâà.

]