Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 791
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 794

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà 12
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

Áîðÿíà ãëåäàøå ïàðàëèçèðàíà êàê âúçðàñòíèÿò ìúæ èçðèòà Ïåòúð è ãî ïðîñíà íà ïîäà. Äúðæåøå ëèöåòî ñè â ðúöå áåç äà å ñïîñîáíà äà èçäàäå çâóê.
Ìúæúò ñå íàäâåñè íàä íåïîäâèæíîòî òÿëî è ãî çàãëåäà ÿäíî, ïîñëå ñå îáúðíà êúì íåÿ è êàçà çàäúõàíî:
- Äîêòîð Êàçàêîâà, èñòèíñêè ñå íàäÿâàì äà íå ìè ñå íàëàãà äà ïðàâÿ ñúùîòî è ñ âàñ.
Ñâèòèòå ìó î÷è ÿ ïðîíèçâàõà, áåç äà ìèãàò. Óæàñåíà, òÿ ñàìî êèìíà.
- Äîáðå. Òîâà å äîáðå. Íå îáè÷àì íàñèëèåòî – îòìåñòè ñå âñòðàíè è ïðîäúëæè. – Ìîëÿ, ïðèáëèæåòå ñå, íÿìàì âðåìå çà ãóáåíå.
Êðàêàòà è åäâà ñå ïîä÷èíÿâàõà, íî òÿ ïðèñòúïè êúì öåíòúðà íà ïîìåùåíèåòî.
- Ïîãëåäíåòå îòáëèçî – ìàõíà ñ ðúêà ìúæúò êúì çëàòíàòà àìôîðà.
Áîðÿíà ñå íàâåäå, íî ïîãëåäúò è íå èçïóñêàøå áåçïîìîùíèÿ Ïåòúð îò î÷è.
- Íå ñå áåçïîêîéòå, ñêîðî ùå ñå ñúâçåìå. Ìîëÿ âè, êîíöåíòðèðàéòå ñå âúðõó òîâà, êîåòî âè êàçâàì.
Òÿ âäèãíà î÷è êúì íåãî.
- Èñêàì äà ïîãëåäíåòå àðòåôàêòà îòáëèçî – íàñòîÿ òîé. – Êàæåòå ìè àâòåíòè÷åí ëè å ñïîðåä âàñ.
Áîðÿíà ñúáðà ñèëè è ìó îòãîâîðè:
- Íå ñòå ñåðèîçåí, íàëè? Êàê áèõ ìîãëà äà ðàçáåðà íåùî â òåçè óñëîâèÿ?
- Íàëàãà ñå, äîêòîð Êàçàêîâà, íàëàãà ñå. Äàéòå âñè÷êî îò ñåáå ñè.
Ñòîðè è ñå, ÷å äîëàâÿ èçâåñòíà íàñìåøêà â òîíà ìó, íî òîâà íå ÿ èíòåðåñóâàøå â ìîìåíòà. Õâúðëè ïîãëåä êúì íåïîäâèæíèÿ Ïåòúð è îòãîâîðè:
- Àâòåíòè÷åí å.
- Òîëêîâà êàòåãîðè÷íî?
- Äà, âèå êàêâî äðóãî èñêàòå? Íàëè íå ìèñëèòå, ÷å òóê åæåäíåâíî âëèçàò è èçëèçàò ðàçíè õîðà, ñïåöèàëíî çà äà ïîñòàâÿò ôàëøèâè òðàêèéñêè ñúêðîâèùà, çà äà âè çàáëóäÿò?
Ìúæúò ñå óñìèõíà ñòóäåíî êúì íåÿ.
- Íå, äîêòîðå, íå ìèñëÿ òàêà. Òîâà, êîåòî ìå èíòåðåñóâà å äàëè òîçè ñúä å îíçè, îò êîéòî àç ñå èíòåðåñóâàì.
Áîðÿíà ãî ïîãëåäíà.
- Íå çíàì îò êàêâî ñå èíòåðåñóâàòå, íî òîçè ñúä å èñòèíñêè, íÿìà êàê äà íå å.
Î÷èòå è ïðîáÿãàõà ïî ëúñêàâàòà ïîâúðõíîñò è òÿ îãëåäà ôèãóðèòå íà ïèðóâàùèòå. Çíàåøå êàêâî ãëåäà, çíàåøå è êàêâî èçîáðàçÿâàò ñöåíèòå, íî íå áè ðàçêðèëà òîâà íà òîçè óáèåö çà íèùî íà ñâåòà.
- ×óäåñíî – êàçà ìúæúò, êàòî òîçè ïúò âåñåëèåòî ìó áåøå ÿâíî. – Áèõòå ëè ìè ãî ïîäàëè?
Ñòîåøå íàä òÿëîòî íà Ïåòúð, áëèçî äî îòâîðà, äîêàòî Êèðåòî ìåñòåøå ïîãëåä îò åäèíèÿ êúì äðóãèÿ, áåç äà ðàçáèðà êàêâî ñå ñëó÷âà. Ìúæúò ñå ïðîòåãíà êúì íåãî è âçå ïèñòîëåòà â äÿñíàòà ñè ðúêà. Ñëåä òîâà ãî îòïðàòè ñ æåñò íàâúí.
Áîðÿíà ñêðúñòè ðúöå çàä ãúðáà ñè è ñå íàâåäå íàä êàíè÷êàòà. Ïîãëåäúò è îáõîäè êàìúêà, âúðõó êîéòî áåøå ïîñòàâåíà è îïèòà äà îòêðèå íåùî, êîåòî äà è ïîäñêàæå äàëè èìà ñêðèòè êàïàíè. Òðàêèòå íå áÿõà èçâåñòíè ñ êîíñòðóèðàíåòî íà ñëîæíè ñèñòåìè, íî ïúê è ïîäîáåí ìåõàíèçúì çà îòâàðÿíå íà âðàòèòå áåøå àáñîëþòíî íåïîçíàò íà àðõåîëîçèòå. Ñàì ïî ñåáå ñè òîé ïðåäñòàâëÿâàøå ñåíçàöèÿ.
Íå âèäÿ íèùî, êîåòî äà ÿ îáåçïîêîè è ïðîòåãíà ðúêà êúì çëàòíèÿ ïðåäìåò.  êðàêàòà è Ïåòúð òèõî èçñòåíà è òÿ ïîíå÷è äà êëåêíå äî íåãî.
- Íå ñå ðàçñåéâàéòå – êàçà òâúðäî ìúæúò.
Òÿ ìó õâúðëè èçïåïåëÿâàù ïîãëåä è îòíîâî ñå èçïðàâè. Ïðîòåãíà ðúêà, ïîñòàâè ÿ âúðõó ñòóäåíèÿ ìåòàë è ÿ çàäúðæà òàêà.
- Êàêâî ñòàâà, áå, åé?... – âèêàøå îòäîëó Ñëàâåÿ.
- Èçëèçàé è ìó êàæè äà ìëúêíå – ÷ó ìúæúò äà êàçâà íà Êèðåòî è ñåêóíäà ïî-êúñíî äîëîâè òðèåíåòî íà äðåõèòå â òåñíèòå ñòåíè íà ïðîõîäà. Ñâåòëèíàòà ñå ïðèãëóøè ñúâñåì, äîêàòî Êèðåòî íå èçëåçå îò ïåùåðàòà.
Òÿ âíèìàòåëíî îáâè ïðúñòè âúðõó òÿñíîòî ãúðëî íà ìàëêàòà àìôîðà è óñåòè ðåëåôíèòå èçîáðàæåíèÿ ïîä ïðúñòèòå ñè. Îãëåäà ÿ âíèìàòåëíî, êàòî ñå ñòàðàåøå äà çàïîìíè âñåêè åëåìåíò. Íå îáðúùàøå âíèìàíèå íà âèêîâåòå, êîèòî ñè ðàçìåíÿõà Êèðåòî è Ñëàâåÿ.
Ïåòúð ïðîñòåíà îòíîâî.
- Ïîáúðçàéòå, ìîëÿ âè, íå èñêàì äà ðèòàì ïðèÿòåëÿ âè îòíîâî – êàçà ìúæúò.
Áîðÿíà ïîâäèãíà ïðåäìåòà è ñå óäèâè êîëêî òåæúê áå çà ðàçìåðèòå ñè. Âçå ãî â äâåòå ñè ðúöå è ãî çàâúðòÿ, êàòî ïîãëåäíà äúíîòî ìó. Íå çà ïúðâè ïúò äúðæåøå àâòåíòè÷íè çëàòíè ñúäîâå â ðúöåòå ñè, íî òîâà áå ïúðâèÿò, êîéòî òÿ áå îòêðèëà. Çà ñúæàëåíèå, öÿëàòà èñòîðèÿ, ïðåïëåòåíà â íåãî ùåøå äà èç÷åçíå, áåçâúçâðàòíî ïîãóáåíà îò ðúöåòå íà òåçè èìàíÿðè. Íàðåä ñúñ ñòðàõà çà æèâîòà è, â íåÿ ñå êèïåøå ÷óâñòâî íà ãíÿâ è íåãîäóâàíèå îò àë÷íîñòòà, êîÿòî óíèùîæàâàøå èñòîðèÿòà íà öåëè íàðîäè. Ìèñëèòå è ïðåêúñíàõà îò ëåêî ïîòðåïâàíå ïîä êðàêàòà è.
Âèáðàöèÿòà ñå óñåòè ñúâñåì ÿñíî è íà íåÿ è îòíå ñåêóíäà çà äà ðàçáåðå êàêâî ñå ñëó÷âà. Îãëåäà ñå ñòðåñíàòî è åäâà òîãàâà ðàçáðà, ÷å êàìåííèÿò áëîê, êîéòî çàïóøâàøå âõîäà ñå ïëúçãà îáðàòíî íà ìÿñòîòî ñè.
Çà ðàçëèêà îò íåÿ ìúæúò ñ ðèçàòà ñâåòêàâè÷íî ñúîáðàçè ñèòóàöèÿòà è ðåàãèðà ìèãíîâåíî. Èçòðúãíà çëàòíèÿ ïðåäìåò îò ðúöåòå íà Áîðÿíà è ïúðãàâî ñå èçìúêíà íàâúí, òî÷íî êîãàòî ñêàëíèÿò êúñ ñå çàòðúøíà íà ìÿñòîòî ñè. Âúòðåøíîñòòà íà ïåùåðàòà ïîòúíà â íåïðîãëåäåí ìðàê. Òðåïåðåíåòî íà ñêàëèòå ñïðÿ è òÿ îñòàíà ñàìà â òúìíèíàòà. Óñåùàøå ïàíèêàòà äà ñå íàäèãà îò íàé-äúëáîêèòå êúò÷åòà íà ñúçíàíèåòî è.

***

Î÷èòå íà Ñëàâåÿ áëåñòÿõà ñ íåñêðèâàíà àë÷íîñò.
- Ëåëååå, òîâà å ñòðàøíî! Ãëåäàé êàê å çàïàçåíî ñàìî – õâúðëè êîñ ïîãëåä êúì âúçðàñòíèÿ ìúæ – àêî å èñòèíñêî, äå.
- Çëàòàíîâ, íå çàáðàâÿéòå çà êàêâî ñòå òóê è êîé âè ïëàùà.
Âúðâÿõà çàáúðçàíî ïðåç ãîðàòà, êàòî ìúæúò íå èçòúðâàøå Ñëàâåÿ è Êèðåòî îò ïîãëåä. Êàíè÷êàòà ïðîáëÿñíà ÿðêî ïîä ñëúí÷åâèòå ëú÷è, äîêàòî ÿ ïîñòàâÿøå â ðàíèöàòà. Ñòàðàåøå ñå, óæ ñëó÷àéíî, ïèñòîëåòúò äà ñî÷è â äâàìàòà ïðåä íåãî. Çíàåøå êîëêî äèðåêòíè ñà òåçè õîðà è êàê àë÷íîñòòà çàìúãëÿâà ñúçíàíèåòî íà âñåêè ÷îâåê, íåçàâèñèìî îò ïðåäëîæåíàòà êîìïåíñàöèÿ. Íå èñêàøå äà èçãóáè îíîâà, êúì êîåòî ñå áÿõà ñòðåìèëè ïðåç âñè÷êèòå òåçè ãîäèíè. Íàé-íàêðàÿ ãî áåøå íàìåðèë. Íå ñìååøå äà èçïèòà óäîâëåòâîðåíèå, ïîíå íå è äîêàòî íå áúäåøå â áåçîïàñíîñò. Òðÿáâàøå äà ïðîâåäå òåëåôîíåí ðàçãîâîð, íî íå âåäíàãà, èìàøå îùå íåùî çà âúðøåíå.

***

Òðèìàòà ñå èçêà÷èõà îáðàòíî íà ñêàëèòå è ñå îãëåäàõà. Ñëåäîáåäúò ïðåâàëÿøå è íàîêîëî áåøå ïóñòî. Íàâÿðíî òóðèñòèòå ïðåäïî÷èòàõà äà ïîïèÿò ïîñëåäíèòå ñëúí÷åâè ëú÷è íà ïëàæà, ïðåä êàòåðåíåòî ïî ãîðåùè ñêàëè.
Çàñòàíàõà ïðåä ðúáà íà ïðîïàñòòà è ïîãëåäíàõà íàäîëó. Ìúæúò â ðèçàòà ñ íàâèòè ðúêàâè ñå çàìèñëè çà äâàìàòà, êîèòî îñòàíàõà çàòâîðåíè â õðàìà. Íÿêàê áå çàïî÷íàë äà õàðåñâà äîêòîð Êàçàêîâà è íåéíèÿò òåìïåðàìåíò. Îò äðóãà ñòðàíà, òÿ áå ñàìî ñòúïàëî ïî íåãîâèÿ ïúò êúì áåçñìúðòèå. Ñèëèòå, êîèòî áÿõà çàìåñåíè îïðåäåëÿõà ÷îâåøêèòå ñúäáè ñúñ ñòåðèëíà ïðåöèçíîñò è òîé íÿìàøå ïðàâî äà ñå ìåñè â ðàáîòàòà èì. Òîé áåøå ñàìî ïðèåìíèê íà áîæèÿòà âîëÿ.
Óñåòè ðàçäâèæâàíå çàä ñåáå ñè è ñ úãúëà íà îêîòî ñè ðåãèñòðèðà Êèðåòî, êîéòî ñå ïðîìúêâàøå çàä ãúðáà ìó. ×èñòà ñëó÷àéíîñò áåøå, íî ìó ñïàñè æèâîòà. Èçâúðòÿ ñå ðÿçêî è íà êîñúì óñïÿ äà îòáèå óäàðà, êîéòî ñå öåëåøå â ãúðáà ìó. Àêî íå áå ðåàãèðàë ùåøå äà ïîëåòè â ïðîïàñòòà è äà ñå ðàçáèå âúðõó ñêàëèòå â ïîäíîæèåòî. Äîêàòî ñå èçâúðòàøå èíñòèíêòèâíî îòêëîíè ñ äÿñíàòà ñè ðúêà óäàðà íà Êèðåòî, à ñ ëÿâàòà ãî ñãðàá÷è çà ðàìîòî è ãî çàñèëè êúì ïðîïàñòòà. Èíåðöèÿòà áåøå äîñòàòú÷íî ñèëíà çà äà ïîåìå òåæåñòòà íà òÿëîòî è äà ãî çàïðàòè ïî ïðîìåíåíàòà òðàåêòîðèÿ.
Êèðåòî áåøå ìëàä è ïúðãàâ è îïèòà äà ñå çàäúðæè, õâàùàéêè ðèçàòà íà ìúæà, êàòî ãî ïîâëå÷å ñëåä ñåáå ñè. Çà ìèã èçãëåæäàøå, ÷å è äâàìàòà ùå ïàäíàò â ïðîïàñòòà, íî ìúæúò íÿêàê óñïÿ äà èçâúðòè òÿëîòî ñè è äà èçáëúñêà Êèðåòî ñ êðàê. Ðèçàòà ñå ðàçïðà ñ ðÿçúê çâóê, îñòàâÿéêè íåðàâíî ïàð÷å òúìíîçåëåí ïëàò â ðúêàòà íà ìëàäåæà. Ñòðàíè÷íèÿò ðèòíèê áåøå ñèëåí è ãî îòõâúðëè íàçàä êúì ïðîïàñòòà. Êîãàòî ðàçáðà, ÷å íÿìà äà ìîæå äà ñïðå äâèæåíèåòî î÷èòå ìó ñå ðàçøèðèõà îò óæàñ. Ïîëåòÿ ñ øèðîêî ðàçïåðåíè ðúöå, êàòî óñòàòà ìó çååøå â áåçìúëâåí âèê.
Âúïðåêè ðàçñòîÿíèåòî çâóêúò îò óäàðà íà òÿëîòî â òâúðäèòå ñêàëè îòåêíà ñèëíî â êúñíèÿò òèõ ñëåäîáåä.
Ìúæúò ñå çàâúðòÿ êúì Ñëàâåÿ è íàñî÷è ïèñòîëåòà êúì íåãî, äèøàéêè òåæêî.
- Íå, íå... – ïàäíà íà êîëåíå Çëàòàíîâ, çàåêâàéêè - àç íå çíàåõ, òîé ñàì...
Ñèâèòå î÷è ãî ãëåäàõà áåçïðèñòðàñòíî.
- Íàèñòèíà, íå ñúì ãî êàðàë... Ñàì å ðåøèë... – ïîòòà ñå ëååøå ïî ëèöåòî ìó íà åäðè êàïêè.
Çíàåøå, ÷å ãî ëúæå, íî íÿìàøå èçáîð. Èìàøå íóæäà îò íåãî. Îñâåí òîâà, ñëåä ñëó÷èëîòî ñå ñ Êèðåòî åäâà ëè áè îïèòàë íåùî îòíîâî.
- Ñëåç äîëó è ïðèáåðè ïàð÷åòî îò ðèçàòà – çàïîâÿäà ìúæúò. – È ïîáúðçàé.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 27.02.2013 @ 17:27:48 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:44:43 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçãóáåíà èñòèíà 12" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (9 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà 12
îò secret_rose íà 27.02.2013 @ 18:27:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíî...


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 12
îò zebaitel íà 27.02.2013 @ 19:44:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ßâíî, êîëêîòî è äà áúðçàø, âñå íÿìà äà íè ñå âèæäà äîñòàòú÷íî, äîêàòî íå ñå ðàçïëåòå öÿëàòà èñòîðèÿ! Ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 12
îò anonimapokrifoff íà 28.02.2013 @ 18:09:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È àç íÿìàì òúðïåíèå çà ñëåäâàùàòà ÷àñò. Íå ìîæå ëè äà ïóñêàø ïîíå ïî äâå íàâåäíúæ?


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 12
îò Solara íà 02.03.2013 @ 18:47:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñëåäÿ ðîìàíà âè ñ îãðîìåí èíòåðåñ. Äúðæè â íàïðåæåíèå îò ïúðâàòà áóêâà äî ïîñëåäíàòà òî÷êà. Óñïåõ!