Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 769
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 773

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅäåì XVI
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: LeoBedrosian

Ãóìèòå íà ñèíèÿ Ìóñòàíã èçñêúðöàõà ïî äðåáíèÿ ÷àêúë îò êðèñòàëíè êàìú÷åòà è ëúñêàâàòà êîëà ñïðÿ ïðåä êîâàíà ïîðòà. Èìåíèåòî, êîåòî çàòâàðÿøå òàÿ ïîðòà áå îòäåëåíî îò ïîãëåäèòå ñúñ ñúùî òàêàâà êîâàíà îãðàäà çàä êîÿòî ñå ïðîñòèðàøå ãúñòà è íåïðîãëåäíà ãîðà îò õðàñòè è ÿêè ïëàòàíè.
Íåèâèäèìè î÷è îïèïàõà îò âñÿêúäå ëúñêàâîòî âîçèëî, ïîñëåäåí ïèñúê íà àâòîìîáèëíàòà ìîäà è êàòî ðåøèõà, ÷å å áåçîïàñòíî ïîäàäîõà íåâèäèì ñèãíàë êúì ÿêèòå êðèëà íà ïîðòàòà, êîèòî áåçøóìíîñå ïëúçíàõà è îòâîðèõà ïúò êúì øèðîêàòà àëåÿ. Äîáðå ïîäúðæàíàòà ðúêà ñ âúç äåáåëè ÷åðíè êîñìè ïëúçíà óäîáíèÿ ñêîðîñòåí ëîñò, êîéòî õëúòíà íà íåîáõîäèìàòà ïîçèöèÿ è ãóìèòå íà êîëàòà çàõðóùÿõà ïî äðåáíèÿ ÷àêúë.

Ìåôèñòî íàìåñòè ãîëåìèòå òúìíè î÷èëà íà íîñà ñè è ïîâåäå êîëàòà ïî àëåÿòà êúì âúòðåøíîñòòà íà îáøèðíîòî èìåíèå. Áëÿñêàâèÿ áå èçáðàë òîâà âðåìå è òîâà ìÿñòî, êúäåòî íàé-ìíîãî ñå öåíåøå áîãàòñòâîòî è áëÿñúêà, âðåìå â êîåòî åäèíñòâåíàòà öåííîñò áå óñïåõà è íåãîâîòî ïàðè÷íî èçðàæåíèå. Áå ðåøèë ïðàâèëíî äà ñå ñêðèå îò âñå ïîâå÷å ïðåñëåäâàùèòå ãî Âå÷íè ñðåä õîðàòà, êîèòî íàé-ìíîãî öåíÿõà áëàãîïîëó÷èåòî, âúçõèùàâàõà ìó ñå è ñòàâàõà íàé-ëåñíè æåðòâè íà ëúñòèâèÿ ìó è îñòúð èíòåëåêò, âúâ âðåìåòî, êîãàòî âñåêè ãðåøåí áå ãîòîâ ñ ëåêà ðúêà äà ïðîäàäå ñîáñòâåíàòà ñè áàáà ñðåùó øåïà ñðåáúðíèöè, èëè ïîíå ñðåùó îáåùàíèåòî, ÷å ùå ãè ïîëó÷è. Òóê è ñåãà Áëÿñêàâèÿ æúíåøå íàé-ãîëåìèòå ñè óñïåõè è ïîñòèãàøå ëåñíî è íà ìíîãî íèñêà öåíà ñâîèòå öåëè. Áÿõà íóæíè ñàìî øåïà ñðåáúðíèöè.

Ìÿñòîòî áåøå Àìåðèêà, à âðåìåòî – äâàäåñåò è ïúðâèÿ âåê îò Èçêóïëåíèåòî íà Çåìíèÿ Ïðîðîê, áîãî÷îâåêúò Èéñóñ.

Êîëàòà ïðîäúëæè ïúòÿ ñè ïî àëåÿòà, êîÿòî äúëãî âðåìå êðèâîëè÷åøå ñðåä íàé-îòáðàíè äúðâåñíè âèäîâå è äåêîðàòèâíè õðàñòè. Ïî åäíî âðåìå çàïî÷íà äà ñå êàòåðè ïî åäèí íåñòðúìåí õúëì, íà ÷èéòî âðúõ Ìåôèñòî çíàåøå, ÷å å ðàçïîëîæåíà ðåçèäåíöèÿòà íà Øåôà, âñúùíîñò øèêîçåí çàìúê, êîéòî îñâåí âñè÷êè óäîáñòâà è ëóêñ ïðåäëàãàøå è ñúãóðíà çàùèòà íà ñâîèòå îáèòàòåëè. Ìåôèñòî áå ïîñåùàâàë âåäíúæ, ìíîãî îòäàâíà òîâà ìÿñòî è ñåãà ñå óäèâÿâàøå íà áîãàòñòâîòî è ðàçêîøà ìó.

- Êàêâî ùå êàæåø, Øåôà çíàå êàê äà æèâåå, à? – âúïðîñà áå îòïðàâåí êúì ôèãóðàòà íà ñúñåäíàòà äî âîäà÷à ñåäàëêà. Ôèãóðà, ïî-ñêîðî áåçïëúòíà ìàòåðèÿ îò ìèòîõîíäðèéíà ïëàçìà, êîÿòî ïîäúðæà ïëàìúêà íà äóøà ñå áåøå íàñòàíèëà áåçìúëâíî íà óäîáíàòà ñåäàëêà è çà äà íå áóäè èçëèøíî ëþáîïèòñòâî áå âúðçàíà ñ ïðåäïàçåí êîëàí. Ïðè ïî-âíèìàòåëíî âãëåæäàíå ùå ðàçïîçíàåì äóøàòà èëè ïîíå òîâà, êîåòî å îñòàíàëî îò íåÿ íà åäèí íàø ñòàð, äîáúð ïîçíàéíèê.

Ãåîðã Ôàóñò, çàùîòî òîâà áåøå òîé áå ïðåèçïúëíåí ñúñ âèçèè è âïå÷àòëåíèÿ îò äúëãèÿ è íåâåðîÿòåí ïúò, êîéòî áåøå èçìèíàë. Ïúò, çàïî÷âàù îò íåãîâîòî ìðà÷íî ñðåäíîâåêîâíî ñòîëåòèå, ïðåìèíàë ïðåç îòáëÿñúöèòå è ãðîõîòà íà âîéíè, ñòðàäàíèÿ è íèùåòà, ïðåç çåëåíè ïðîëåòíè ïîëÿ, ãðàäîâå è âðåìåíà íà âúçõîäè è ïàäåíèÿ, íàé-ñâåòëè è îùå ïî-îïóñòîøèòåëíè ÷îâåøêè ñòðàñòè è âúæäåëåíèÿ. Ãëåäêèòå, çâóöèòå è âïå÷àòëåíèÿòà äî êîèòî ñå äîêîñíà ìó ïîêàçàõà êîëêî äðåáåí è íåçíà÷èòåëåí å òîé, âúïðåêè öÿëàòà ñè ìàíèÿ çà çíà÷èìîñò è âåëè÷èå êîÿòî ãî èçïúëâàøå ïðèæèâå. Ïîêàçà ìó êîëêî ìàëêî çíàå è êîëêî íèùîæíè ñà áèëè âñè÷êèòå ìó óìåíèÿ è ñïîñîáíîñòè. À òîé áå ñðåä íàé-çíàåùèòå è ñïîñîáíè íà ñâîåòî âðåìå. Ïðèæèâå òîé áå âúçäåñúùèÿ Ôàóñò, ëþáèìåö íà êðàëñêè îñîáè è ïàòðèàðñè, íà ïðèíöîâå è íàé-âèñøè àðèñòîêðàòè, êîèòî îìàéâàøå ñúñ ñâîèòå òðèêîâå, à òå ìó ñå îòáëàãîäàðÿâàõà ïî íàé-ïîäîáàâàùèÿ íà÷èí. À ïðîñòîëþäèåòî, òî ãî áîãîòâîðåøå. È âñè÷êî òîâà ñàìî ñðåùó åäèí íåçíà÷èòåëåí êúðâàâ ïîäïèñ íà åäèí ïåðãàìåíò.

Ïîäïèñ, êîéòî òîãàâà Ôàóñò íå îöåíè, çàñëåïåí îò âúçìîæíîñòòà çà áëÿñêàâè çåìíè äåëà, ñëàâà è âúçìîæíîñòè, êîèòî ÷àê ñåãà îñúçíà êîëêî áëåäè è íèùîæíè ñà áèëè. Ïîäïèñ, äîâåë äî èçïúëíåíèåòî íà íàé-êúðâàâèÿ äîãîâîð è òî îò ñúùåñòâîòî äî íåãî. Äÿâîëà Ìåôèñòîôåë. Çàùî Ìåôèñòîôåë, èëè ïî-ñêîðî Ìåôèñòîôèë ëè? Àìè çàùîòî ïðè îáåçáîæåñòâÿâàíåòî ìó íÿêîé îò àäìèíèñòðàöèÿòà íà Åäåì áå çàáðàâèë äà ïðåìàõíå áîæåñòâåíàòà ñúñòàâêà èë îò èìåòî íà ðîãàòèÿ è òîé ñè îñòàíà ñ íåÿ. Êîåòî õè÷ íå ìó ïðå÷åøå äà å íàé-ðåâíîñòíèÿ è äååí ïîäðúæíèê íà Áëÿñêàâèÿ. Äîðè ìó ïîìàãàøå äà çàáëóäè íÿêîé íå òîëêîâà ñòðèêòåí è âíèìàòåëåí áîæèé ñëóæèòåë è ìó äàâàøå äîñòúï äî íÿêîè çàáðàíåíè ìåñòà.

Èçêà÷âàíåòî ïî ñêëîíà ïðèâúðøè, àëåÿòà ñå ðàçëÿ â åäíî øèðîêî ìÿñòî, îãðàäåíî ñúñ äðåâíîãðúöêè ñòàòóè è ðèìñêè ïàíòåîíè â ñÿíàêàòà íà âåëè÷åñòâåíè áàëèñòðàäè. Íàñðåä òÿõ ïëèñêàøå ïðîõëàäíèòå ñè âîäè êîïèå íà ðèìñêèÿ ôîíòàí Òèâîëè. Ñàìî ÷å äâà ïúòè ïî-ãîëÿìî è ïèùíî îò îðèãèíàëà. Ñèíèÿ ìóñòàíã çàîáèêîëè ôîíòàíà è ñå äîáëèæè ïúëçåèêè äî íà÷àëîòî íà øèðîêè áàðîêîâè ñòúïàëà, îãðàäåíè ñ ïèùíè ôðèâîëíè ïåðèëà. Ñòúëáèòå âîäÿò êúì øèðîêà ãîðíà ïëîù ñ ôîðìà íà ñúðöå, êàêâà íåëåïèöà, êàòî ñå èìà â ïðåäâèä îáèòàòåëÿ ìó è íåãîâàòà ñúðäå÷íîñò. Ïî ñòúïàëàòà ñå çàâòå÷å åäðà ÷åðíà ôèãóðà ñ ãëàâà íà ñôèíêñ è òÿëî íà ñðåäíî ãîëÿì àôðèêàíñêè ñëîí, êîåòî ïðèïêàøå ñ ëåêîòàòà íà ãàçåëà. Ïàçâàíòèíà ðàçêëàòè ãëàâàòà ñè è ðîãàòà ìó ïîêàçàõà ìÿñòîò, êúäåòî òðÿáâà äà ñïðå êîëàòà. Ìåôèñòî ÷èííî ïàðêèðà âîçèëîòî, ìàõíà åäíà ïðàøèíêà îò àðìàòóðíîòî òàáëî è ñâàëè òúìíèòå î÷èëà. Îãíåíèÿò ìó ïîãëåä ïðîíèêíà â îáúðêàíèÿ, èçäàâàù ïàíèêà ïîãëåä íà Ôàóñò è îñòàâè ïîðåäíàòà äîçà áåçïîêîéñòâî è óæàñ â äóøàòà íà àëõèìèêà.

- Å, õàðåñà ëè òè?
- Äà íå ñìå íà Ïèàöà Ñàí Ïèåòðî â Ðèì? – øèðîêî îòâîðåíèòå î÷è íà Ôàóñò ïîïèâàõà öÿëàòà âåëè÷àâà ãëåäêà - Áèë ñúì òàì, êîãàòî ïàïà Ëúâ øåñòíàéñåòè ìè äàäå èíäóëãåíöèÿòà. Àìà ñêúïî ìè èçëåçå òîâà áîæèå îïðîùåíèå, à òî äà ñå îêàæå ôàëøèâî óñïîêîåíèå.- íàâúñè âåæäè èçëúãàíèÿ Ôàóñò.
- Ãîñïîäàðÿ âè ÷àêà â ßéöåòî. – ïðîçâó÷à ïèñêëèâ ãëàñ, èäâàù îò îçúáåíàòà ïàñò íà åäðèÿ ïàçâàíò. Ìåôèñòî ñè ñïîìíè, ÷å Áëÿñêàâèÿ ñêîïÿâà âñè÷êèòå ñè îõðàíèòåëè, çà äà íå ñå çàíàñÿò ñ åëèòíèòå ìó êóðâè è çàòîâà òîçè çâó÷åøå êàòî íåâèííî õëàïå. – È äà âè ïðåäóïðåäÿ, íå å â ìíîãî èãðèâî íàñòðîåíèå.

Äâàìàòà ñ Ôàóñò òðúãíàõà ïî åëåãàíòíîòî ñòúëáèùå, íî âñÿêà êðà÷êà èì íîñåøå âñå ïî-íàðàñòâàùî áåçïîêîéñòâî.

(ïðîäúëæàâà)


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 24.02.2013 @ 18:12:54 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   LeoBedrosian

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 12:30:20 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Åäåì XVI" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Åäåì XVI
îò voda íà 24.02.2013 @ 20:36:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êàêâî áîãàòñòâî îò ïîçíàíèÿ è óìåíèÿ äà ãè ïðåäàäåø íà äðóãèòå!
È ìîãà ñàìî äà òå ïîçäðàâÿ, Ëåî!