Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 489
ХуЛитери: 1
Всичко: 490

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГугутки
раздел: Хумор и сатира
автор: copie

В последните години България изобрети два нови човешки вида с кратък срок на употреба – „калинки” и „гугутки”. На външен вид не им личи, но са уникални, наистина! Калинките нямат характерните малки черни петънца, а цели черни дупки, в които са изчезнали дипломите им, заедно с професионалната им квалификация, плюс всичко, което хората от време оно наричат срам и съвест.
С гугутките положението е малко по-различно. Там дипломи и квалификация има, но не и останалото. Е, срам и съвест не е задължително условие за оцеляване, факт! Но изглежда по някакъв (ирационален? закономерен?) начин се случва следното: който загуби срам и съвест, той не оцелява.

И настана мор по гугутките...

Не физически, слава Богу, не сме кръвожадни толкоз, нали. Но ето какво стана пред очите ни: таман разпери нежни крилца някоя гугутка, устремена към някой висок пост в държавата – и изведнъж пада на земята. Прашната... Като чучулигите на един наш класик, дето ги убиваше жегата. Само че тук са гугутки и не ги сваля жегата. Какво ги сваля е въпросът.

Някакакъв феномен е това. Прилични на пръв поглед жени, на възраст, с образование и и професии, с добър и нагоре социален статус – внезапно започват да се държат като незрели кандидат-депутатки на величеството. Безсрамно и глупаво. Едната искаше да стане най-висш съдия и заради това беше готова да лъже. И лъга по всевъзможни трибуни. Аз имам и подозрението, че тя просто няма сетиво за конфликт на интереси и търговия с власт – така си е живяла, така си е действала и това си е единственият начин в нейния свят. Просто не разпознава моралното и неморалното. Втората също искаше да стане най-висш съдия, но се оказа омотана в съмнителни финансови връзки, от които не един далавераджия би се поучил и на които би завидял. Но и тя, изглежда, не намира нищо укорително в статуса си, и тя реши да си го покаже на света. Третата пък не знаела закона, не й го казали юристите й, та затова го нарушавала... И тъкмо я назначиха за шеф на една от най-одиозните държавни агенции – и трябваше да й подадат оставката. Дали изкара 4 дни на поста, не помня.

Постепенно тия три лица от новините и скандалите така ми се сляха, че почнах да се питам коя коя беше? Те в действителност физически не си приличат, но израженията им!... Едновременно в ступор, и Сашхен и Алхен, и неверие, че това им се случва, и някаква обида, дълбоко потисната... И нито една не се отказа навреме, поне малко достойнство да съхрани. Не. Запънаха се арогантно на прага на властта като магаре на мост и се наложи да бъдат отстранени с грубост.

Ей това е феноменът за мен. Какво ги прави тия женици така жадни за власт? Нахални и безогледни дотолкова, че да губят инстинкта си за самосъхранение. Дотолкова, че да са готови на всевъзможни унижения пред цялото общество, които приличен човек не би могъл да понесе, само за да изкачат един етаж в кариерата си? Аз като жена съм потисната от техните простотии, неприсъщи по принцип за нашия пол, мъжка територия. Чувствам се унизена и аз. Иде ми да викна: какво правиш, срам ме е за теб и от теб! Подозирам, че имат повече тестостерон от нормата за жена, но това не е достатъчно обяснение.

Истинското обяснение е, че в нашата държава такова поведение много дълго време е печелившо. Лъжата и потъпкването на закона са норма. Някак имам надеждата, че след тях вече няма да е така лесно за подобните им. Гугутките ги свали собствената им безогледност, нечистоплътност на нравите, безсрамието им. И доброто в тези жалки случки е, че вече имаме опит като общество. И че може би потенциалните гугутки също вече имат едно наум.

А лошото е, че с мъжете положението е неспасяемо. 


Публикувано от viatarna на 23.02.2013 @ 20:43:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   copie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.66
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 02:43:43 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Гугутки" | Вход | 3 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гугутки
от Iokasta (videnova_vesi@abv.bg) на 30.03.2013 @ 17:10:56
(Профил | Изпрати бележка)
Такава е действителността за съжаление.


Re: Гугутки
от rajsun на 23.02.2013 @ 21:58:41
(Профил | Изпрати бележка)
"Дяволът седи върху монета" - прочетох на една чешма.


Re: Гугутки
от copie на 18.03.2013 @ 02:33:43
(Профил | Изпрати бележка)
хохо, ми там си е :)
на чешма? интересно е

]


Re: Гугутки
от voda на 24.02.2013 @ 00:34:25
(Профил | Изпрати бележка)
Гугутките са толкова невинни!
По-добре да ги наречем "свраки"! :)


Re: Гугутки
от copie на 18.03.2013 @ 02:31:54
(Профил | Изпрати бележка)
hej, voda. Тва си дойде от името на гугушева ли беше... дето й викаха гугуткова и оттам гугутки. нищо измислено

]