Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 788
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 792

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: Elling
:: pc_indi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑèðà÷å
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: nellnokia

Ñåëîòî íå èñêàøå äà ñå áóäè, ÷åðíî-ïî÷åðíÿëî, äîðè êîãàòî êàìáàíàòà íà öúðêâàòà îãëàñè óòðîòî ñ òúæíèÿ ñè çâúí. Âÿòúðúò íîñåøå èç âúçäóõà ìèðèñ íà ïðåãîðÿëî è ñååøå ïî ëèñòàòà íà äúðâåòàòà ïîñëåäíèòå ñàæäè îò ïîæàðà. Íÿêîëêî æåíè ñå çàñóåòèõà êðàé ïëåòà íà Êåðàíîâàòà êúùà è ïàê ñå ñêðèõà. Íÿìàøå ãî âå÷å Êåðàí.
Èçãîðÿ â ïëàìúöèòå íà íèâèòå êðàé Îðëîâà ìîãèëà*, çàåäíî ñ îùå äâàìà ìúæå îò ñåëîòî. Íå ãî ïîæàëè Ãîñïîä, íèòî çàðàäè ìëàäîñòòà ìó, íèòî çàðàäè òðóäíàòà ìó áóëêà. Ñòàíà íà ïåïåë è ïðàõ è ñåãà âÿòúðúò íîñåøå ÷àñòèöè îò èçãîðÿëîòî ìó òÿëî íàä ðàâíîòî äîáðóäæàíñêî ïîëå.
Íèêîé íå ïîñìÿ äà ïðèñòúïè â ÷åðíèòå íèâè îùå ñúùèÿ äåí, áåëèòå êîêàëè íà Êåðàí äà ïîòúðñè, åé òúé, íåùî îò íåãî áóëêàòà ìó äà ïîãðåáå. Êåðàíèöà ñå çàòâîðè ó äîìà ñàìà ñ ìúêàòà ïî ìúæà ñè è ñ âúïðîñèòå çà áúäåùåòî íà íåðîäåíîòî ñè äåòå.
Êàêâî ùå ïðàâè ñåãà? Çàìèíà ñè òîé íà îíÿ ñâÿò áåç äà îñòàâè â ðîäàòà èì ìúæêà ñåìêà. Êîé ùåøå äà ñå ïîãðèæè çà òÿõ? Êåðàí áåøå ìúæúò è â òåõíèÿ, è â íåéíèÿ ðîä. Òÿ ñå ñâè íà òîïêà âúðõó ìàëêîòî ìèíäåð÷å íà îäàÿòà è ñå íàñèëè äà îòðîíè ïîíå åäíà ñúëçà, íî íå óñïÿ. Ïîæàðúò áåøå èçãîðèë ñïîñîáíîñòòà é äà ïëà÷å. Ñàìî ìàëêîòî ÿ ðèòíà äâà-òðè ïúòè ñ êðàê, íåäîâîëíî îò íåùàòà, êîèòî ñå ñëó÷âàõà èçâúí óòðîáàòà íà ìàéêà ìó è êîèòî òî âñå îùå íå ðàçáèðàøå.

Íÿêîé ïîòðîïà íà âðàòíèêà, íî æåíàòà íå îáúðíà âíèìàíèå. Íåêà òðîïàò. ×óíêèì íå çíàÿò, ÷å â äîìà íà Êåðàí íè æèâîò, íè ñìúðò èìà. ×óíêèì ñåãà å çà ãîñòè?...
–Âúë÷ó å, ìàéêà! Ñèðà÷åòî Âúë÷ó. Íàìåðèë å íîæà íà Êåðàí. Äîíåñúë å òàì, êàêâîòî å èìàëî… äà ãî ïîãðåáåì.
Êåðàíèöà ÷ó êàê îïëàêâà÷êèòå ïðîòî÷èõà ãëàñîâåòå ñè è âèêîâåòå èì âúçâåñòèõà íà öÿëî ñåëî, ÷å òÿëîòî å íàìåðåíî. Ñêîðî êúì êàêàíèæåíåòî è íàðåæäàíèÿòà ñå ïðèñúåäèíèõà îùå æåíè è áäåíåòî êðàé êîñòèòå íà ìúðòâèÿ ñå çàïî÷íà.

Äà áåøå òóðñêî, ïî-ëåñíî ùåøå äà å, ñåëîòî Êåðàí äà ïðåæàëè, áàùà íà íåðîäåíîòî ìó äåòå äà íàéäå è ìúæ çà ìëàäàòà Êåðàíèöà. Êàòî ÷óìàâè áÿãàõà ìúæåòå îò êúùàòà, ÷óíêèì íÿêîé ñïîìåíåøå, ÷å ñêîðî äåòå ùå ñå ðîäè, ÷å ãðàäèíèòå íà Êåðàí ñúõíàò, à ñ òÿõ è ìëàäàòà ìó áóëêà.
Íàé-ñåòíå, êîãàòî îáðàõà è ïîñëåäíàòà íèâà ñ öàðåâèöà, êìåòúò, ïîïúò è áåðáåðèíúò âèêíàõà äâå-òðè æåíè äà çàìåñÿò õëÿá, à ìúæåòå ãúòíàõà åäèí ïåòåë çà êóðáàí. Äîðäå ìåñîòî ñå âàðåøå è ïå÷åøå, èçíåñîõà åäíî áóðå øèðà îò Óìå óíî* è äàìàäæàíà ñ òðèãîäèøíà êàéñèåâèöà. Ïîñëå äîêàòî íÿêîé ñå óñåòè êàêâî-ùî – ïèøìàí-ñâàòáàðèòå õëúòíàõà ñ áúêëèöàòà è ïåòåëà, çàáó÷åí âúðõó îãðîìåí êðàâàé, â êúùàòà íà Êåðàíèöà. Âúòðå ïîïúò èçâàäè åïèòðàõèëà è åâàíãåëèåòî, ïðèáóëèõà óïëàøåíàòà æåíà è ÿ âåí÷àõà áåç íèêîé äà ÿ ïèòà, çà íàé-áåäíèÿ â öÿëîòî ñåëî – Âúë÷ó.
–Õàé, öàëóâàé ðúêà, áóëêà! È äà çíàø, ïðåñåëåö å ìúæà òè – îáóâêèòå ìó âñå êúì âðàòàòà ñî÷àò!
Ãàéäàòà èçâè ïèñêëèâèÿ ñè ãëàñ è ïðåñåëöèòå íàñêà÷àõà êàòî ïî çàïîâåä, ïîäõâàùàéêè â òðàíñ îíçè ñòàð, áóåí ðú÷åíèê, îò êîéòî êúùàòà ñå ðàçòðåñå è çàèãðà.

Íà äðóãèÿ ìåñåö, Âúë÷îâèöà ñå ñïîìèíà, îñòàâÿéêè íà ìëàäèÿ ñè ìúæ êúùà, äîáèòúê, òðèòå íèâè êðàé Îðëîâàòà ìîãèëà, â êîèòî èçãîðÿ Êåðàí è åäíà áîõ÷à ñ ìàëêî òîêó-ùî ðîäåíî ðîçîâî ìîìè÷åíöå, íà èìå Âàñêà. Äåòåòî ïèùåøå è âðåùåøå íåèñòîâî. Âúë÷ó ãëåäàøå ïëàõî êðúãëîòî ñèðà÷å è ñå ÷óäåøå êàê ùå îæèâåå ìàëêàòà áåç ìàé÷èíî ìëÿêî, ìàé÷èíà ëàñêà è ìàé÷èíà ïðåãðúäêà.
Ùåøå ëè äà ñè èäå îò áåëèÿ ñâÿò òàêà íåî÷àêâàíî, êàêòî áåøå äîøëî? À àêî äàäå Áîã äà æèâåå? Ñèðà÷å êàòî íåãî ëè, öÿë æèâîò ùå ñå ìú÷è?

Ñèíèòå î÷è íà ìàëêàòà ãî ïîãëåäíàõà ëþáîïèòíî è òîé ñå ïðèñëàì÷è. Âçå ãî íà ðúöå, çàâè åäíà áó÷èöà ñèðåíå â òåíçóõåíèÿ ìåñàë è ÿ òóðè â óñòàòà ìó. Òî ïðèìëÿñíà äâà ïúòè è èçâè áëÿñêàâèÿ ñè ïîãëåä êúì íåãî. Âúë÷ó ñå ðàçíåæè è ëåêî ãî ïîãàëè ïî ãëàâè÷êàòà.

Ñëåä âñè÷êî, êîåòî ñå ñëó÷è, â ñåëîòî áóëêà çà íåãî íÿìàøå. Ïðîêúëíàòà áåøå êúùàòà íà Êåðàí. Ïðåç ïîñëåäíèòå ïåò ãîäèíè â òîçè äîì ïîãðåáàõà ìíîãî íàðîä. Ñåãà ñèãóð ÷àêàõà, êîé ïðúâ ùå ñå ãúòíå – òîé èëè Âàñèëêà. Íåêà ÷àêàò – òîé íÿìà äà ÷àêà. Ñëåä ÷åòèðñåò äíè, ÿ ãî èìà ìàëêîòî ÿ íå...

–Àìè àêî èìà êúìåò?... – çàìèñëè ñå òîé. – Ìîæå ïúê äà èìàø êúñìåò, Âàñèëêå-å, ñèðà÷å äà’í îñòàÿø! Ñàìî ìàé÷èöà åäíè÷êà äà òè íàéäåì!
Âúë÷ó íå ìó ìèñëè ìíîãî. Çàíåñå äåòåòî íà ñòàðàòà Ìèòþâèöà, êîÿòî áåøå îòãëåäàëà íåãî ñàìèÿ è íàáúðçî îñåäëà äîðåñòèÿ êîí. Áåëêèì ùå îñòàíå ñèðà÷å Âàñèëêà, àêî ìàé÷èöà é íàìåðè!...

Òúìíàòà åñåííà íîù ïîãúëíà åçäà÷à â îáÿòèÿòà ñè. Ìúæúò ïðèøïîðâàøå êîíÿ íàèâíî, âñå ïî-äàëå÷ è ïî-íàäàëå÷, íà èçòîê, òàì êúäåòî èçãðÿâàøå ñëúíöåòî, à çàåäíî ñ íåãî è ïëàõàòà, ÷îâåøêà íàäåæäà çà óòðå.
Ñêîðî çàïðåõâúð÷à ñíÿã, à óòðîòî îöúêëè ñèâèòå ñè î÷è. Âúë÷ó áåøå ïîäìèíàë íÿêîëêî ñåëà, íî òå âñå íå ìó ñå íðàâåõà. Òó ìó ñå ñòðóâàõà áëèçêî äî Îðëîâàòà ìîãèëà, òó êúùèòå áÿõà íèêàêâè, òó áåäíîòèÿòà.
Çíàåøå, ÷å ùå ïîçíàå òàçè, êîÿòî òúðñè îùå ùîì ÿ âèäè. Ïî ðîáàòà ùåøå äà ÿ ïîçíàå. Ïîñëå õîï íà êîíÿ è îáðàòíî íà ñåëî. Òúðñåøå âèñîêà è ÿêà ìîìà. Êåðàíèöà áåøå äðåáíà è ñëàáà è ñè îòèäå, åé òúé, çà åäíîòî ÷óäî. Âàñèëêà ñúùî ùåøå äà å äðåáíà êàòî ìàéêà ñè. Àêî îæèâååøå ñåãà, ùåøå ÿ áúäå è ïîñëå. Íî íåãîâèòå äåöà, äåöàòà íà Âúë÷ó, ùÿõà äà áúäàò äðóãà ïîðîäà. Ñàìî äà ÿ çúðíå ìîìàòà!...

Ïúòÿò èçâåäíúæ ñâúðøè è åçäà÷úò ñâè ïîêðàé ìàëúê èçâîð, áëèçî äî íåïîçíàòî íåìó ñåëî. Òúæíèÿò åñåíåí äåí ðàçìÿòàøå ñúíåíî ãðèâàòà ñè – ïåòëèòå êóêóðèãàõà, êó÷åòàòà ëàåõà, íÿêúäå áëååõà îâöå. Âúë÷ó ïðèãëàäè ÷åðíàòà ñè êúäðàâà êîñà è ðîøàâèÿ ìóñòàê, íàïëèñêà ëèöåòî ñè è ñå ñêðè â õðàñòèòå çàä ÷åøìàòà. Ñêîðî ïî ïúòåêàòà ñå çàäàäîõà ãðóïà ìîìè, êîèòî øóìíî ñå ñìååõà è ðàçãîâàðÿõà. Òå ïîãëåäíàõà ó÷óäåíî çàâúðçàíèÿ ïðè ÷åøìàòà êîí è ãëàñîâåòå èì óòèõíàõà. Âúë÷ó ñå âúçïîëçâà îò òîâà, ïîêàøëÿ ñå â õðàñòàëàêà è ñå ïîêàçà:
–Õåé, ìîìè! Òúðñÿ òóêà åäíà ìóìà çà æåíåíè, ñèðà÷è, îò âàøòó ñåëó.
–Ó-ó , áðå! ×å êîé øå ñú æåíè? Òè ëè? – âèêíà íàé-ñìåëàòà ìîìà è öÿëàòà ïîðóìåíÿ.
Îñòàíàëèòå ñå çàêèñêàõà è çàøóøóêàõà.
–×å êàê è é èìåòó íà ìîìàòà? – óõèëè ñå ñìåëî Âúë÷ó è ïîâäèãíà êàëïàê. – Íå èäè ëè ñ âàçå âîäà äà íàëåå?
–Èäè, èäè! Ñëåä ìàëêó... Íàëè, Íåäåëüî! – çàêèñêàõà ñå äåâîéêèòå – Íåìà ñè îïèíöè, ãîðêàòà è áîñà îäè, çàòóé èäè íàçàä.
Âúë÷ó ñå ïîäñìèõíà è ñà ïðîâèêíà:
–Àéäè äà âè ïóìîãíà äà íàëåéòè âîäà! È äà ñè òðàéòè...
–Çåð, ñè åäèí óáàâåö! Êàê òúé øà òðàåì! – âèêíà ïúðâàòà ìîìà è ïàê ñå èç÷åðâè.
–Ñóñ, ìàðè! – Âúë÷ó ñå çàñìÿ çàåäíî ñ ìîìèòå è ðå÷å. – Êîÿ øà ìà âçåìè çà ìúæ?
–Ãëåé, ãî òè! Ïðèæåíèëî ìó ñú, Íåäåëüî! ×å êúùà èìàø ëè? Íèâè, ãðàäèíè? Ñàë åäèí êîí èìà òóêà è ãîëÿì ìóñòàê! – âèêíà äðóãàòà ìîìà.
– Èìàì çåð... Âñè÷êî ñè èìàì, ñàìî æåíà ñè íÿìàì.
–Òîé áàáà òè Êåðèíà Äîíà ÷àêà!.. Õàé, äà ñè îäèìå, ìîìè! – âèêíàõà äåâîéêèòå ñå ðàçòè÷àõà âúâ âñè÷êè ïîñîêè. Ñàìî òàçè äåòî ñå áåøå îáàäèëà ïúðâà ñå çàáàâè è òîêó ãî ïîãëåäíà...

Íå áåøå íåäåëÿ, íî åäíà ìîìà íà èìå Íåäåëÿ ïðèñòúïè ïðàãà íà Âúë÷îâàòà êúùà â ñòóäåíàòà çèìíà âå÷åð. Äóìà íå ñìååøå äà îáåëè ïðåñåëêàòà – íèòî äà ñå çàñìåå íà êúñìåòà ñè, íèòî ñúëçà äà ïðîðîíè. Ïúê è îùå íå çíàåøå íè çà Âàñèëêà, íè çà Êåðàíèöà. Ñòðîéíàòà é äëúãíåñòà ñíàãà ñå çàñóåòè êðàé èçñòèíàëîòî îãíèùå è ñêîðî êîòëåòî èçïúëíè êúùàòà ñ æèâîò è óõàíèå íà äîì..
________________
* Îðëîâà ìîãèëà – äîáðóäæàíñêî ñåëî
* Óìå óíî – âèíåí ñîðò ãðîçäå


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 15.02.2013 @ 21:32:48 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   nellnokia

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 14:24:14 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñèðà÷å" | Âõîä | 7 êîìåíòàðà (14 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñèðà÷å
îò anonimapokrifoff íà 15.02.2013 @ 22:10:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ ðàçêàç, êîëîðèòåí.


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 15.02.2013 @ 22:38:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå å ìíîãî ïîçíàò äîáðóäæàíñêèÿ áèò îò íà÷àëîòî íà 20 âåê. Äàíî íå ñúì ïðåêàëèëà ñ êîëîðèòà... Áëàãîäàðÿ, Àíîíèì!

]


Re: Ñèðà÷å
îò Jenia (jivkova@hotmail.com) íà 15.02.2013 @ 22:37:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïðåêðàñåí, ìíîãî äîáðå íàïèñàí ðàçêàç!


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 15.02.2013 @ 22:42:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!

]


Re: Ñèðà÷å
îò suleimo íà 16.02.2013 @ 06:22:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñå åäíî ñëóøàõ áàáà êàòî íè ðåäè ïðèêàçêè. È íèå ñìå îò òîçè êðàé. Áëàãîäàðÿ òè çà åìîöèÿòà. Ìíîãî õóáàâî ðàçêàçâàø!


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 16.02.2013 @ 06:47:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ! Ïîñòàðàëà ñúì ñå äà èçïîëçâàì àâòåíòè÷íè èçðàçè, îáè÷àè è åëåìåíòè îò áèòà íà äîáðóäæàíñêîòî ñåëî â íà÷àëîòî íà 20 âåê.  îñíîâàòà íà ñëó÷êàòà ñòîè èñòèíñêà èñòîðèÿ.

]


Re: Ñèðà÷å
îò zebaitel íà 16.02.2013 @ 20:12:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È íà ìåí òàêà ñà ìè ðàçêàçâàëè: íà êîéòî ìó óìðå æåíàòà èëè ìúæà, âåäíàãà ãî ñâàòîñâàò! Äåöàòà òðÿáâà äà ñå ãëåäàò!!! È äà ñå æèâåå!
Çäðàâåé, Íåëè! Èíòåðåñåí ðàçêàç!


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 25.02.2013 @ 12:53:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àìè òîçè ðàçêàç å ÷àñò îò ðîäîâàòà ñàãà íà ìîåòî ñåìåéñòâî. Åñòåñòâåíî èìåíàòà íà ìåñòíîñòèòå è íà õîðàòà ñà ðàçëè÷íè, íî ñþæåòúò å èñòèíñêè.

]


Re: Ñèðà÷å
îò Milvushina íà 05.07.2013 @ 13:37:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàð ðàçêàç, ìíîãî ìè õàðåñà!


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 13.07.2013 @ 15:18:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè, áëèçúê å äî ñúðöåòî ìè òîçè ðàçêàç.

]


Re: Ñèðà÷å
îò elenasim1 íà 07.07.2013 @ 10:38:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç!


Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 13.07.2013 @ 15:19:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàçèòå ñà Äîáðóäæà, âèíàãè ñà ìå âúëíóâàëè. Âåðîÿòíî òîâà ñå ïðåäàâà è âúðõó ÷åòÿùèòå. Áëàãîäàðÿ çà ïðî÷èòà è êîìåíòàðà!

]


Re: Ñèðà÷å
îò veselingv íà 13.07.2013 @ 13:14:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
„...òàì êúäåòî èçãðÿâàøå ñëúíöåòî, à çàåäíî ñ íåãî è ïëàõàòà, ÷îâåøêà íàäåæäà çà óòðå.”...
...Ìà êàê ãè òúêìèø, êàê ãè ãèçäèø ñëîâàòà... Äîñóù êîòëåòî, äåòî ïúëíè „êúùàòà ñ æèâîò è óõàíèå íà äîì”, òúé äúõòÿò òå è êàðòèíè èçïèñâàò, ñÿêàø íå ÷åòåø, à ñàì ïîäèð êîíÿ íà Âúë÷ó òîïóðêàø è â ñèíèòå î÷è íà Âàñèëêà ïîòúâàø...
...Õìì, ìàéñòîðèöà ñè..., ìà òè ñè ãî çíàåø...



Re: Ñèðà÷å
îò nellnokia íà 13.07.2013 @ 15:17:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êîãàòî ïèøà çà Äîáðóäæà âèíàãè ìè èäâàò îòâúòðå... è çà êîòëåòàòà, è çà êîíÿ íà Âúë÷ó (êîéòî ìàé äÿäî ìè ñå ïàäà) è çà ñèíèòå î÷è íà Âàñèëêà. Òåæúê å áèë æèâîòúò íÿêîãà, íå ÷å ñåãà å ïî-ëåñåí... íî ðîäîâàòà ïàìåò ïðèäàâà ñèãóðíî äîïúëíèòåëíî âúëíåíèå íà äóìèòå ìè. Áëàãîäàðÿ çà ïðî÷èòà!

]