66.
Когато стигнаха до облата каменна маса с четири стола под вековния дъб Орфей каза на Евридика да си избере място и секундант. Тя не се двоуми и веднага си избра стола, ориентиран на запад, а от дясно на себе си разположи най-голямата си сестра Вида.
Орфей седна срещу Евридика и на свободния стол отдясно облегна да стои права лирата си. Евридика се засмя и го попита тя ли ще му бъде секундант. Той й отговори, че тя му е най-верния другар и му е помагала в какви ли не трудни моменти, а и благодарение на нея е опитомил дивите животни и птици, които са тук. Евридика му напомни, че не бива да забравя, че те, Самодивите са повелителки на горите и дивите животни и птици, които живеят в тях.
67.
Макар и да беше чел и слушал много за тези чудни създания, Самодивите, Орфей не беше си и представял, че могат да бъдат толкова неземно красиви, с тънка снага, дълги руси коси и пленителен поглед. А белите им рокли, препасани със зелен пояс и обгърнати с ефирно бяло наметало, им предаваха неустоим чар.
68.
Разбраха се да играят с четири кокалчета и Евридика му подаде своите да ги провери, а той на нея своите. /Разбира се, че не фалшивите с тежката течност в тях./ После го погледна засмяно и му каза, че е сънувала как двамата са в една голяма стая, където тя завърта, като пумпал по средата едно колело, което по външната окръжност има издълбани отвори с обозначени числа и хвърля едно бяло топче да се върти около тях, докато спре на някое от тях. И играещите трябвало да познаят кое число ще се падне, за да спечелят. Той също бил там, но не можела да си спомни дали губел или печелел. Това, което най-много я впечатлило от съня било, че колелото е поставено на зелена маса. И сега ако е съгласен да постелят каменната маса със зелена покривка, но така като в момента нямало такава, може да свали зеления си пояс и него да използват за покривка. Орфей нямаше нищо против. И Евридика първо свали бялото си наметало и го положи върху масата, а над него, разви пояса си, и го хвърли, като мост между двамата.
69.
Играта започваше.
70.
Предстояха седем части от по две хвърляния на кокалчетата. Всяка част печелеше този, който хвърли най-голямата по сила комбинация на числа. Този, който спечели четири игри получава правото да избере мястото и по какво- песни, танци или умение за свирене на даден инструмент ще се състезават. И най-важното, победителят какво печели.