Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 0
Всичко: 859

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМечти, ябълки и канела /шеста, последна част/
раздел: Разкази
автор: Valens

Там, на тяхната маса, до палмата, в средата на първото тяхно лято сладоледената торта се топеше, а кафето изстиваше...
- Обичам те и само с теб се чувствам жив, Нинче! Постоянно мисля, мисля за теб и мен. За нас. А колко много обичам децата си и как не мога да си представя живота си без тях, нито техния - без мен, макар че вече с Мария, майка им... така де, нещата не вървят. Но ти вече го знаеш. То, май поначало не тръгнаха, както трябва, но както и да е, две деца с година разлика и... Но пък тя им е майка, кой друг би ги обичал и би се грижил за тях, така като нея...
- Аз, аз ще ги обичам и ще се грижа за тях, като за мои собствени, като децата, които нямам, но бих желала да имам. - Почти извика Нина и ú идеше да потъне в земята в следващият миг. Винаги реагираше импулсивно, макар че знаеше да брои до двадесет, но... Не, не, че бе лъжа. Но зад тези думи прозираше и още едно признание, което вече не бе нужно да прави. Признанието, че го обича и че е готова да сподели живота си с него. Признание, което я стресна и отрезви със силата си...

Чу превъртане на ключ. Връща се! Усмивка разцъфна на устните ú, както винаги, когато го посрещаше. Обичаше да го прави. Обичаше да го посреща с целувка. Нейната голяма и единствена любов, нейният Петър.
- Мария ти праща торта - подаде ú кутийка. - От тортата на Ани. А момичетата много целувки, много целувки за кака Нина.
Отдавна беше разведен с Мария, но ходеше често в бившия си дом. Заради децата. Не искаше да усещат липсата му. Не искаше да растат, като „деца на разведени родители“.
- Знам какво е! Не искам и няма да допусна да преживеят кошмара на моето детство - казваше.
Темата бе много болезнена за него и в редките мигове, когато споделяше нещо от „онова“ време, тя осъзнаваше каква щастливка е била, че е имала приказно-красиво и спокойно детство с аромат на мечти, ябълки и канела, с грижовна баба, с обичащи я, и обичащи се помежду си, родители.
И както си тръгна, така си и отиде - празниците на Ани и Лили бяха само за тях, четиримата. Нина не се вписваше в модела за „нормално“ семейство, който той искаше и мислеше, че може да изгради в децата.
А дали можеш да предадеш нещо, което не си получил?
Сега Ани и Лили бяха големи, но дотолкова всички бяха свикнали с правилата, наложени от него, че на никого и през ум не му минаваше да ги променя.
Не пожела да има дете от Нина, пак заради това, като как щяло да се отрази на момичетата този полубрат или полусестра, докато са малки, а пък после, че вече щели да имат голяма разлика, че бил остарял за деца...
А баба ú, докато бе жива, все и повтаряше:
- Като не ще, „открадни“ си. Мъж... – и смигнала многозначително, замечтано продължаваше, – а ако даде Бог да е и момче... Дете. Няма да го върне, я. Нали ще си е негово.
- Не мога да живея в лъжа, бабо, не мога... – отвръщаше.
Пък и нали тя, самата, му бе казала, че ще приеме неговите деца, като свои. И ги приемаше. Беше щастлива с тях, с техните успехи. Плачеше с техните болки. А те я уважаваха и усещаха, като по-голяма приятелка и споделяха с нея всичко, което би могло да вълнува едно момиче, но което не би споделило с майка си. Наричаха я „кака Нина“ и тя винаги бе до тях при нужда.
Но никога, никога към нея не се затича мъничко човече с нестабилно-бягащи крачета разперило ръчички и най-накрая постигнало заветната си цел – нейната прегръдка, там до сърцето ú с личице в меката ú, с успокояващ го аромат, коса да ú каже щастливо: „Мамо!“ - нейната детска мечта.

/край/

Валентина Йосифова
16.10.2012г.



Публикувано от hixxtam на 01.02.2013 @ 10:29:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Valens

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 6188
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Мечти, ябълки и канела /шеста, последна част/" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мечти, ябълки и канела /шеста, последна част/
от Markoni55 на 01.02.2013 @ 14:41:23
(Профил | Изпрати бележка)
А, не така! какъв край, като то от сега нататък започва. Валенс нещо си се объркала. Тъкмо прочетох на екс трите поредни части, дето ги бях пропуснала и тъкмо бързах да ти споделя колко си напреднала...и край!
Нещо не ми дойде като за край. Не знам точно как стават нещата, но не го почувствах като финал. Иначе наистина ме впечатли от вътрещната динамика и интересната структура на сюжета. Освен това имаш и словестни добри попадения. Пу да не ти е уроки. Само този край ми дойде нещо не на място. Ама карай - ти си решаваш.


Re: Мечти, ябълки и канела /шеста, последна част/
от Milvushina на 02.02.2013 @ 15:59:15
(Профил | Изпрати бележка)
Подкрепям Маркони и мнението ѝ. Вече казах, че е историята е хубава и е подходяща за роман. Сякаш сега започва, а не завършва. Краят малко виси по тази причина.

Да пишеш по-дълги неща не е страшно. Иска се малко по-добро планиране, но от друга страна ти дава усещане за обхват и цялост. :-)

Нека това не са последните ти опити. Трябва да осъзнаеш, че единственото, което те ограничава е само, че си неуверена. :)