Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 1
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРоднини
раздел: Разкази
автор: malkiatprintz

Беловласият мъж на около петдесет години беше подпрял глава на дланите си и разговаряше с възрастната жена срещу себе си. По къси панталони, кожени чехли, поизбеляла раирана риза отпусната над колана но гладко избръснат, той
изглеждаше уморен за разлика от жената до него – приблизително на същата възраст, с червена рокля, малка брошка, неголям пръстен върху тънките, кокалести пръсти и дълга, боядисана, тъмночервена коса – която се опитваше да поддържа достолепна осанка и внимателно слушаше бабата срещу тях без да отмества поглед от нея, като кимваше отвреме навреме и почти не се обаждаше. Въпреки че терасата на кафенето беше покрита с просторен бял сенник, горещината беше голяма и разговорът им вървеше без особено настроение.

– Всичко поскъпна и поддръжката на едно жилище вече е направо лукс – говореше мъжът. – Нали гледам по себе си: вече едва смогвам да плащам всичките разходи.
– Вярно е – отвърна възрастната жена. – Някога беше много по-добре.
Тя седеше на стола и държеше ръцете в скута си.
– Направо ти се чудя как се оправяш, лельо. При тези пенсии...
– Ами както мога. Икономисвам от всичко и се ограничавам; както всички.
– Лоша работа – подметна някак в пространството жената с червената рокля.
– Какво друго ми остава да правя?
– Жоро помага ли ти?
– Помага, момчето, но и на него не му е леко, знаеш, откакто работата му не върви добре и той е затруднен.
– Казвах му навремето на брат ми, че този бизнес с който се е захванал не е добър, ама той нали все знае много!
– Защо не се сдобрите с него, Тодоре? Братя сте, а непрекъснато сте на нож – наведе се напред възрастната жена.
– Как, като той все се дърпа – махна с ръка мъжът, отпи от кафето и се намести на стола. – Опитвах какво ли не, но той винаги е контра. Ето, предложих му аз да те гледам, ама той, нали е горделив, каза, че ще се справи сам.
– Така е – жената с червената рокля извади цигара, запали я и отново се загледа в бабата.
– Не зная, ама тази работа не е хубава – приглади късата си чуплива коса бабата. – Пък и Жорето е все още сам, а ти също не си цъфнал и вързал, не можеш да ми помагаш, ето, имаш жена, деца...
– Това не е проблем – обади се бързо жената срещу нея и тръсна цигарата си – ще се справим.
– Жоро та Жоро! – изпъна крака мъжът.
Жената до него загаси цигарата си, и го погледна настойчиво. Той се подпря отново на масата.
– Не разбираш ли, лельо, че можеш да живееш по-добре, ама той не може да ти подсигури нищо. Помага ти единствено, защото се надява един ден да му припишеш апартамента си.
– Знаеш, че аз нямам никого – кротко каза бабата. – Това, което имам, ще бъде за двама ви.
– И ще трябва да го продадем за да разделим парите и той ще прахоса половината.
– Недей така, Тодоре! – смъмра го бабата – Жоро не е прахосник.
– Знам, знам – отвърна мъжът и се загледа настрани.

Жената с червената рокля се изпъна на стола и нервно запали друга цигара. Горещината не намаляваше, над паркираните автомобили се вдигаше тънка мараня, а в края на терасата двете сервитьорки безразлично си вееха с вестници.


Публикувано от alfa_c на 05.01.2013 @ 10:55:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   malkiatprintz

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:37:28 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Роднини" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.