Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 1
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОт нищо по-нищо
раздел: Разкази
автор: iszaard

Докато се разхождах безцелно един ден – поредното ми взиране във всичко, което клони към нищо в природния свят, да кажем например в праха по паркиралите коли, в канавките с още неизтекъл обратно в себе си кален сняг, в навъсените гримаси на минувачите, намерих малко огледало.
Привлече ме с блясъка си – явно беше уловило някой от слънчевите лъчи, изостанали между ъглите на една от рушащите се сгради. И понеже така или иначе бях тръгнала с цел да се срещна, ако успея, с нищото в нещата, приех го много радушно. За миг дори ми се стори, че и то като мен не е в обичайната си среда. Обаче къде ти, огледалата навсякъде са си у дома.
Обичам да вървя така – безцелно, но всъщност с най-приятната цел. Защо е приятна едва ли мога да обясня с точност, пък и да успея случайно, няма да има смисъл от това, най-малкото за мен самата. С други думи ще се изгуби вълшебството. Ще каже някой – ех, че е хубаво че мога да си позволя да се мотая. Така си е, но и за това трябва талант, най-малкото театрален.
Та аз като един обигран актьор, умеещ да се срасне до такава степен с ролите си, че сам забравя дали изобщо играе, понякога приемам радушно възможността да се огледам – дали съм добре начервена, да не би случайно да изглеждам по-мрачна или по-неуверена, отколкото всъщност съм. Защото не е ли ясно, че трябва да си блестящ на сцената, иначе ще те изгонят с камъни. Явно така се получи този път – нещо ми липсваше в макиажа или може би на огледалото бързо му е станало ясно (защото огледалата са крайно прозорливи), че след като имам нужда от неговата „помощ”, нещо не съм в кондиция. Така си беше! Понамръщих се, неприятно ми стана когато го осъзнах, но уви, вече бе прекалено късно.
Поразрових се из джобовете си - не нося огледала, та да му покажа, че не е единствено. Не съм от онези актьори, които държат непременно да се харесат, пък и рядко излизам на сцена. По ми харесва ролята на режисьор. И защото отдавна съм разбрала това – че всъщност никак не обичам да играя, гледам да не се забърквам с огледала, пък и с камери – взаимно не се понасяме.
Да си призная (и което бе най-естествено), реших да отмина. То актьори много – огледалото с други да се занимава. Обаче не стана така. Вървя си аз от този ден по улиците, прибирам се у дома – огледалото все след мене ходи, вече мира не ми дава. Хем искам да се огледам в него, хем не искам, и яд и страх ме хваща. Не ме харесва и това е! Започвам да го разбирам това огледало – явно вълшебно се оказа – най ще е доволно ако изчезна. Иска от мен от нищото по-нищо да стана.


Публикувано от viatarna на 31.12.2012 @ 09:21:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:04:13 часа

добави твой текст
"От нищо по-нищо" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: От нищо по-нищо
от angar на 31.12.2012 @ 17:16:05
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Интересно ми беше.
На огледалото не вярвай ти, то е от среден род. По по-друг начин би те гледало, ако беше не "огледало", а "огледал"!
Помислих си още - само една жена може да отдели толкова внимание на парче огледало. Като във вица: "Татко, в стаята има две мухи - мъжка и женска. - По какво позна, че са мъжка и женска? - Едната не слиза от гърлото на бутилката с водка, а другата непрекъснато се разхожда по огледалото."
И още нещо си спомних: че "Колкото по-зле вървят работите на една жена, толкова по-добре трябва тя да изглежда!"
Поздрави и щастлива Нова година!


Re: От нищо по-нищо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 05.01.2013 @ 17:13:42
(Профил | Изпрати бележка)
Огледалото, като апотеоз на самооценката, наблюдението върху себе си. Интересен поглед имаш, критичен и аналитичен. Харесва ми. Може да продължим диалога :)