Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 719
ХуЛитери: 4
Всичко: 723

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПътища /2/
раздел: Фантастика
автор: Usmiv4ica

Привидности

Навлезе в гората на привидностите.
Нямаше никакво желание да го прави, но се налагаше. Пътят й минаваше и оттам. Мястото беше красиво. Измамно красиво и лъскаво. Чувстваше се като попаднала в реклама на туристическа агенция. Имаше всякакви дървета. Едни ухаеха, отрупани с пищни цветове, а багрите им се бореха за надмощие преекспонирано ярки. Други, наклонили клони досами земята, предлагаха най-вкусните за очите плодове. Естествено имаше и храсти, за които, ако се съди по формите и великолепието им, се грижеха само най-добрите майстори-градинари. Навред лакатушеха бистри поточета, а примамливи беседки предлагаха уют за почивка.

Чувстваше се съвсем не на място на фона на цялата тази бляскавост. Прашните й обувки оскърбяваха пътеките, покрити с мозайки-шедьоври от полускъпоценни камъчета. Откъсна си ябълка, но тя, въпреки примамливостта си, се оказа блудкава и труда за преглъщане. На фона на марковия аромат на цветята осезателно усещаше, колко е потна, но не си и помисляше да се освежи в някое от вирчетата и да размъти кристалните им води. Излишно беше и да се надява, че тази така влюбена в себе си околност, ще е твърде надменна, за да я забележи... Полазваха я разменяните зад гърба й мисли, облечени с отесняло съжаление и изпълнени с присмех и презрение. Раницата й натежа и протриваше болезнено кожата на раменете й.

Знаеше, че тази гора е създадена от стремежа на хората да показват най-доброто от себе си, но и от страховете им, че околните не биха ги приели заради недостатъците им. Спомни си една шега от часовете по психология. Че жените се влюбвали в това, което чуват, мъжете - в това, което виждат. Затова мъжете се специализирали в лъжите, а жените - в гримирането. Всъщност гримирането също можеше да се разглежда като разновидност на лъжата – елементарна визуална измама. Някои обаче ставаха толкова добри в тези умения, че започваха сами да си вярват и отказваха да покажат негримираната си същност.

Не харесваше заблудите във всичките им форми, дори и когато прекрасно разбираше, че са от онази абсурдно наречена благородна порода. Ненавиждаше се в случаите, когато й се налагаше да ги ползва, и то не само защото бяха единствена възможност за оцеляване, или защото й спестяваха някоя нечовешки трудна отсечка от пътя, а и заради лицемерието, пуснало дълбоки корени в очакванията на хората за добро възпитание и морал. Разхили се, като си представи, как би зяпнала баба й, ако някоя сутрин се появи на закуска разчорлена, с размъкната пижама и на въпроса „Как си?“ вместо с обичайното усмихнато „Добре!“ отговори с пълен отчет за преживяните с приятелчето й радости или разочарования през изминалата нощ.

Споменът за баба й я върна към реалността. Една мъничка доза смях и всичко наоколо започна да изглежда по-истинско. Забеляза пожълтели и изсъхнали листа, прораснали и неподрязани клони, нападали по земята презрели и загниващи плодове. Дочу квакане на жаби. Пътят излизаше от гората на привидностите. И крайно време! Вече едва влачеше крака. Захвърли раницата и се излегна на първата полянка с пожълтяла трева. По небето се гонеха сиви облаци, съвсем различни от тези на пощенските картички.


Публикувано от hixxtam на 23.12.2012 @ 12:57:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   Usmiv4ica

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:27:02 часа

добави твой текст
"Пътища /2/" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пътища /2/
от rajsun на 23.12.2012 @ 14:38:42
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: Пътища /2/
от Markoni55 на 23.12.2012 @ 16:17:21
(Профил | Изпрати бележка)
Изтървала съм Пътищата ти тотално, но това прочетох с удоволствие. Забележително наблюдателно слово!
"Полазваха я разменяните зад гърба й мисли, облечени с отесняло съжаление и изпълнени с присмех и презрение. " Това ме впечатли много1
Хубави празници и усмихнати поводи за празнуване!


Re: Пътища /2/
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 23.12.2012 @ 17:39:32
(Профил | Изпрати бележка)
много интересно, ще следя нататък


Re: Пътища /2/
от magare на 23.12.2012 @ 19:03:41
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно. Ще следя.


Re: Пътища /2/
от angar на 26.12.2012 @ 08:00:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И тук са казани много умни неща.
Не знам защо обаче героинята ти не харесва заблудите, "дори и когато прекрасно разбира, че са от благородна порода" - без такива заблуди как бихме могли да живеем?


Re: Пътища /2/
от mariq-desislava на 26.12.2012 @ 15:29:12
(Профил | Изпрати бележка)
Ръсила си щедри дози психологизъм тук.:)