Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 3
Всичко: 582

Онлайн сега:
:: Albatros
:: malovo3
:: Icy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОкъс(н)ели разкази-19. Старата къща. Част втора.
раздел: Разкази
автор: kalin8

Вече сме на маса.Към мезетата, които нося от града се добавя традиционната нашенска туршия, приготвена по обичай от не знам кога си, един цял голям бабек, донесен така, както е си е- с чатала на който е бил окачен на тавана. Стара оплетена дамаджана с вино…
„ Ще видиш какво е?!” Смига бай Иван докато се настанява по-далечко от камината.
- Ще ме изпоти, тая пущина! Пък и да имам поглед към двора…
- Абе хора, аз съм се приготвил да ви посрещна що-годе… А пък вие, какво… Само дето баница не сте разточили!?
- Ще има! И баница ще има…- Някак тайнствено казва един от „допълнителните” ми гости –Стефан, който (Да си призная!) едвам познах, когато влезе в салона преди малко.
Щях да питам и бай Иван какво толкова има да гледа навън, но той ме изпревари:
- Стрина ти Мария ще дойде… И още някой с нея, та… -Вдигна чашата с грята гроздова, премлясна, приглади мустак -Уха! Яка е тая…Бива си я!
Това означава едно: „Без много въпроси!”
Добре… Тъй да бъде!
Затова повеждам разговора към една любима тема за гостите – времето.
- „Но’вина” е… Ясно време е и затова е такъв студ- казва компетентно бай Иван- Винаги зиме, кога започва да се пълни Месечината, хваща такъв студ, та камък и дърво се пука…
– Ама и всяка работа, захваната по но’вина е хаирлия, нали кмете? – светят очите на Стефан от отсрещната страна на масата. Отражение от огъня в камината ще да е…
- Няма да повярвате, ама Караман-кучето ми, не щеше да излезе от колибата си тая заран! Дърпах му синджира, та да го измъкна да яде… Е, на това му викам „кучешки” студ! А пък дали е на хаир нещо… То от хората зависи, Стефане!
Дружен смях проводи думите за кучешката неволя, трепнаха стъклата на прозорците, та го метнаха към камината и изпратиха през комина, заедно с дима нагоре към студените проблясъци на звездите.
Натърти на думата „хората” бай Иван. Сигурно за моите писания искаше да рече… Но, то си е така! Не си ли седнеш на д-то да пишеш… Е, нали затова съм си дошъл!
- Стрина ти Мария иде! – Рече Павел- другият ми гостенин, с който сега се запознавам, и понечи да си облече куртката, свалена заради горещината в кухнята. Как бе дочул скърцането на портата в тази гълчава… Не знам!
Чух, че се отваря входната врата и:
-Hallo! Ist hier jemand?
Явно съм се шашнал толкова, че дори смехът на цялата компания трудно ме накара да повярвам… Нали се сещате, че стрина Мария не би могла да каже това, колкото и да си преправя гласа да изглежда „по-младежки” някак си…
- Дай ми тавата, Дани, та да си свалиш палтото. - Това вече е гласът на стрина Мария…
До вратата на кухнята съм. Отварям…

Следва…

Б.Калинов- Странник
16.12.2012г.
Пловдив
http://kalin8.blog.bg/photos/79136/original/Kustata-2.JPG


Публикувано от viatarna на 16.12.2012 @ 14:32:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kalin8

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 13:49:46 часа

добави твой текст
"Окъс(н)ели разкази-19. Старата къща. Част втора." | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Окъс(н)ели разкази-19. Старата къща. Част втора.
от doktora на 16.12.2012 @ 16:31:21
(Профил | Изпрати бележка)
Светли коледни празници, Артисте!

Доки:-)))