Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 751
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 756

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐàçêàç 1
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nepenthe

- Ìàìî, èìà ëè Áîã?
- Äà.
Èçêà÷âàõà ñå ïî ïðàøíèÿ ïúò êúäåòî äúðâåòàòà îòäàâíà íå áÿõà ñúñ çåëåíè ëèñòà. Âúðâÿõà ïî ïúò, ïî êîéòî íÿìà âðúùàíå.
 æèâîòà íÿìà ïúò îò êîéòî èìà âðúùàíå. Àíà âñå îùå íå çíàåøå òîâà. Òÿ êðà÷åøå íÿêàê óíèëî, íî ïîä øàïêàòà è òúìíèòå è êè÷óðè ñå îãëåæäàõà äâå ëþáîïèòíè î÷è. Åäíîòî ñÿêàø áåøå ïî-òúìíî çåëåíî. Äðóãîòî êàòî ÷å ëè ïî-ñâåòëî çåëåíèêàâî. Íî íå, â ñëåäâàùèÿò ìîìåíò, òî÷íî êîãàòî òÿ ìèíà ïîä îðåõà ñúâñåì ÿñíî ñå îòêðîè ìåêèÿò áàäåìîâ öâÿò íà íàé-ñïîêîéíèÿò âçîð êúì ñèíüîòî íåáå, âçîðúò íà äåòå.
- À òàçè ïòè÷êà êàêâà å?
- Íå çíàì.


- À òè êàêâà èñêàø äà å?
- Êîÿ?
- Ïòè÷êàòà?
- Èñêàì äà å ñâîáîäíà.
- À çàùî ìèñëèø, ÷å íå å?
- À çàùî íå ëåòè íàâèñîêî êàòî äðóãèòå ïòèöè?


Ïðåâàëèõà ïúòÿ. Áåøå ïóñòî è âñå òàêà ïðàøíî. Êðàé ïúòÿ áÿõà èçáóÿëè òðúíè. Êàòî ÷å ëè íèùî äðóãî íå ìîæåøå äà ðîäè òàçè çåìÿ. Ïóñòà çåìÿ. Ñàìî òðúíè è ïúòèùà, êîèòî äîñóù ñè ïðèëè÷àõà. Ñïðÿõà. Àíà ñÿêàø ñå ðàçî÷àðîâà. Îòíîâî ïîãëåäíà ïòè÷êàòà.
- À çàùî íå ëåòè íàâèñêîòî êàòî äðóãèòå ïòè÷êè?
- Çàùîòî å ðàçëè÷íà.
- Êàê òàêà ðàçëè÷íà?
- Àìè òàêà – òåçè ëåòÿò íèñêî.


À èìàøå îùå ïúò...Íè åäèí îáëàê, íèòî êàïêà äúæä. ×îâåê ìîæåøå äà ïîòúíå è äà ñå èçãóáè â òîçè ïðàõîëÿê, ñÿêàø íèêîãà íå å áèë. Íî äåòñêèòå î÷è âèæäàõà âñè÷êî. Âñÿêà ïðåêúðøåíà êëîíêà, âñÿêà ìàëêà ïîëñêà ìèøêà, âñÿêî ñëó÷àéíî ñòðúê÷å ïîäàëà ñå òðåâèöà è áëåäà ñÿíêà íà çàðåÿíà â íåáåòî ïòèöà. Òå âèæäàõà íå çàùîòî âñè÷êî áåøå òàì, à çàùîòî èñêàõà äà ãî âèäÿò. Òå áÿõà âñè÷êî òîâà.


- À ïòèöèòå êîëêî ãîäèíè æèâåÿò?
- Âñÿêà ïòèöà æèâåå òî÷íî åäèí æèâîò.
- ×åñòíî å. À çàùî õîðàòà æèâåÿò ïî-ìàëêî? Çàùî ñè îòèâàò ïî-ðàíî?
- Îùå ìàëêî, Àíà. Ïðåáðîé 4 ïúòè ïî 70 êðà÷êè è ùå ãî âèäèø.
- Îáåùàâàø ëè?
- Äà.


Àíà çàïî÷íà óñúðäíî äà áðîè. Òîëêîâà èñêàøå ïî-ñêîðî äà ãî âèäè. Çàáúðçà ñå. Ñòèãíà äî äâàäåñåò...òðèäåñåò...÷åòèðèäåñåò è... íåùî è ñå îáúðíà. Ñòîðè è ñå, ÷å èìà íàé-áàâíàòà ìàéêà íà ñâåòà. Ãëåäàøå ÿ îò äàëå÷, îáóòà â êàôÿâè áîòóøè, ñ íàé-êðàñèâàòà ðîêëÿ íà öâåòÿ, êîÿòî íÿêîãà áåøå âèæäàëà. Ñ íàé-êðàñèâàòà ñëàìåíà øàïêà è íàé-ÿðêèÿò áóêåò ðîçè â öåëèÿò ñâÿò. Òîçè ìèã Àíà ùåøå äà ïîìíè âèíàãè. Ïîñëå ìàéêà è ñå ïðèáëèæè, ñâàëè ãðèæîâíî øàïêàòà è, ïîãàëè ÿ íåæíî ïî ãëàâàòà è ÿ íàìåñòè îòíîâî. Õâàíà ðúêàòà è è ïðîäúëæèõà.
- À òîé ÷àêà ëè íè?
- Äà, Àíà. Òîé âèíàãè ùå íè ÷àêà. Íèêîãà íå ñå ñúìíÿâàé â òîâà.


Ñëúíöåòî âå÷å áåøå âèñîêî íàä õîðèçîíòà.  äàëå÷èíàòà ìàðàíÿòà êàòî ÷å ñå ïðîÿñíè è äàäå ïëîä íà âúîáðàæåíèåòî – ìàêàð è äàëå÷ îïðåäåëåíî ñå âèæäàøå íåùî ïî ïðîòåæåíèåòî íà ïúòÿ. Ñ âñÿêà êðà÷êà ôàíòàçèÿòà îòñòúïâàøå ìÿñòî íà ðåàëíîñòòà è ñêîðî ïðåä î÷èòå èì ñå îòêðè ñòåíà. À ñëåä ïî ìàëêî îò òðèäåñåò êðà÷êè ñòåíàòà âå÷å ñå îôîðìè â ïëåò, íèñúê ïëåò îò çåëåíè õðàñòè. Íàä ïëåòà íà ìåñòà ñå ïîäàâàõà êîëîíè íà êàìåíåí çèä, à òàì êúäåòî ìèíàâàøå ïúòÿ - æåëÿçíà âðàòà, îãðîìíà è ñòàðà êîëêîòî ñâåòà, èíêðóñòèðàíà îòãîðå äî äîëó ñ òàéíñòâåíè îðíàìåíòè. Çàä âðàòàòà ñå èçäèãàøå ìàëêà, íî êðàñèâà ñãðàäà, êîÿòî îáåäíîòî ñëúíöå òàêà ñèëíî îãðÿâàøå, ÷å íà ìåñòà õâúðëÿøå îòáëÿñúöè òó îòñòðàíè, òó ãîðå îòêúì ïîêðèâà.  äâîðà Àíà çàáåëÿçà ÷îâåê. Òÿ ñè ïîå äúëáîêî âúçäóõ è ñå çàòè÷à â ïîñîêà íà âðàòàòà. Î÷åâèäíî áå òâúðäå ìàëêà, çà äà ñòèãíå ðåçåòî, äàæå ñå ïîâäèãíà íà ïðúñòè, äîðè îïèòà ñ õèòðîñò äà ÿ ïîáóòíå, íî âðàòàòà ñè ñòîåøå òåæêà è çàòâîðåíà.


×îâåêúò ñå ïðèáëèæè, âèæäàéêè ïúòíèöèòå. Ëþáåçíî è øèðîêî îòâîðè ïîðòàòà. Ïî ñðåäàòà íà âèñîêîòî ìó ÷åëîòî ïàäàøå êè÷óð êîñà, êîÿòî ñêðèâàøå äâåòå äúëáîêè áðàçäè, ÷àê äî ãúðáèöàòà íà íîñà.


- Àç ñúì Àíà. Èäâàì äà âèäÿ òàòêî. – Òÿ âñå îùå ñè ïîåìàøå äúõ è ãëàñúò è çâó÷åøå íà ïðåñåêóëêè..
- À òàòêî òè êîé å? – ñ íåîáè÷àéíî ìåê òîí ïîïèòà ãðóáèÿò íåïîçíàò ÷îâåê.
Àíà áðúêíà â ÷àíòè÷êàòà ñè è èçâàäè îò òàì ãîëÿìà ïðîäúëãîâàòà ñíèìêà – ÷åðíî- áÿëà è ïðèëåæíî ñãúíàòà íà ÷åòèðè. Íà ñíèìêàòà èìàøå ìúæ ñ êó÷å.
- Êó÷åòî ñåãà ãî ãëåäà áàòêî. Çàùîòî òàòêî äîéäå òóêà ïðè âàñ.


Ìúæúò âäèãíà ãëàâà îò ñíèìêàòà è êèìíà çà ïîçäðàâ íà ìàéêà è, êîÿòî òîêó ïðåêðà÷è ïðàãà è îãëåäà ñÿêàø çà äà ñè ñïîìíè øèðîêèÿò äâîð. Íÿìàøå íóæäà. Ñúçíàíèåòî è ñïðÿ çà ìèã, à êðàêàòà òðúãíàõà ñàìè.


- Âúðâè ñ ìàéêà ñè, Àíà – òîé è ïîäàäå îáðàòíî ñíèìêàòà. – Ìíîãî å õóáàâà – êàçà. Ïàçè ÿ.  ñðåäàòà íà ïúðâàòà ðåäèöà çàâèéòå âëÿâî. Ùå ãî âèäèø â êðàÿ íà ïúòÿ, òî÷íî íà úãúëà – íàé-õóáàâèÿò êàìåíåí ãðîá!


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 16.12.2012 @ 08:13:31 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nepenthe

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 12:57:26 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðàçêàç 1" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðàçêàç 1
îò kasiana íà 16.12.2012 @ 09:28:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âúëíóâàù ðàçêàç ñ íåî÷àêâàí êðàé!!!!!

Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè:)))