Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 851
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 852

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÕóäîæíèêúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: avloeis

Äíèòå çàïî÷íàõà äà ñå íèæàò áàâíî ñëåä ïúðâàòà íè ñðåùà. Èñêàõ äà ãî âèäÿ. Ìèñëåõ íåïðåñòàííî çà íåãî, íî íÿìàøå êàê äà ãî íàìåðÿ. Òîé áåøå ïðîñòî ìúæúò, êîéòî ìå äðúïíà çà ðúêàòà, êîãàòî ñå îïèòâàõ äà ïðåñåêà ïî íåâíèìàíèå íà ÷åðâåíî.
Âñå îùå â ãëàâàòà ìè çâó÷è ïëúòíèÿò ìó, íî ïðèòåñíåí ãëàñ. Ñëåä òîâà óìúò ìè áå ïðåêàëåíî çàåò îò êàôÿâèòå ìó î÷è, ÷å ïî÷òè çàáðàâèõ çà óâîëíåíèåòî è êàðàíèöàòà ñ âå÷å áèâøèÿ ìè ãîäåíèê... Îõ, êàôåòî å âñå îùå ïðåêàëåíî ãîðåùî! Ùå èçñòèíå, äîêàòî ñè ïðàâÿ ñàíäâè÷... À êîãà ùå õîäÿ íà ôèòíåñ èëè ïîíå äà ïîòè÷àì â ïàðêà? Óæàñ, òîòàëíî ñå çàíåìàðèõ îò òîãàâà! Íå ìè ñå èçëèçà îò àïàðòàìåíòà! Ïîíå äà áÿõ ñïàëà ïîâå÷å, à òî ñòàíàõ îùå ïðåäè äà ñå å ñúìíàëî... Ëîøè íàâèöè èìàø, Êàòè! Õàéäå ïîíå äíåñ ùå ïîòè÷àì... Sorry, êàôåíöå, äíåñ îòèâàø â ìèâêàòà!

Óàõ, òîëêîâà å îñâåæàâàùî ðàíî ñóòðèí, êîãàòî âñå îùå íÿìà íèêîãî ïî óëèöèòå íà ãðàäà. Áÿõ çàáðàâèëà òàçè ïðîõëàäà. Äàæå ñúì êà÷èëà äâà êèëîãðàìà çà åäíà ñåäìèöà! Ïðîñòî ñúì óíèêàëíà!

Äàëè ùå ìîãà äà âèäÿ îíçè ãîñïîäèí? Ñåãà êàòî ñå çàìèñëÿ ìàé áåøå õóäîæíèê èëè ïúê àðõèòåêò... Äàíî ñàìî äà íå å ñòóäåíò! Íå ìè ñå çàíèìàâà ñ ïî-ìëàäè îòíîâî. Ìèøî ìè å äîñòàòú÷åí. Òîçè ïðîêëåòíèê! Êàê ñàìî ñå ïîäèãðà ñ ìåí, à àç ãëóïà÷êàòà ìó âÿðâàõ! Îõ... íÿìà çíà÷åíèå âå÷å, Êàòè, âñè÷êî ñâúðøè è òè ïðîäúëæàâàø íàïðåä! Óìîðèòåëíî å äà òè÷àì! Òî òàêà... êàòî êèñíà ïðåä êîìïþòúðà è ãëåäàì ôèëìè... äàæå è çà ðàáîòà íå ïîòúðñèõ! Ðàáîòà! Òðÿáâà ñêîðî äà ñè íàìåðÿ, ÷å ùå ìè êðúöíàò æè÷êèòå! Íîîî... äíåñ ñúì íà ðåëàêñ è ùå èäà íà ïëàæà äà íàïðàâÿ íÿêîÿ ñíèìêà... Äàæå àêî ïîáúðçàì, ìîæå äà õâàíà èçãðåâà!

Àõà, ùå õâàíà èçãðåâà äðóã ïúò! Êîé çàáëóæäàâàì êàòî ñå îêàçà öÿë ÷àñ è ïîëîâèíà äî òóê! Îáà÷å ãëåäêàòà å ñòðàõîòíà! Íå î÷àêâàõ äà å òîëêîâà êðàñèâî, èìà è ðèáàðè. Èäåàëíè ñà çà ñíèìàíå! Êúñìåòëèéêà! Êúñìåòëèéêà! Ìàé ùå ïðåêàðàì òóê öåëèÿ äåí. Êàê ñàìî ïðåõâúðëÿò ìðåæàòà. Ååå, ìíîãî ñúì äîáðà! Òàçè ñíèìêà å ïåðôåêòíà! Ïðîïóñíàõ äà ñíèìàì êàê ïîãëåæäà êúì íåáåòî, à ùåøå äà ñå ïîëó÷è ñòðàõîòíî! Çàïëåñ! Äàëè ùå íàìåðÿ äðóãè èíòåðåñíè îáåêòè çàä îíàçè ñêàëà? Ùå ïðîâåðÿ!

- Ãîñïîæèöå!- Õì, ìåí ëè âèêà? Ìàé äà.

- Êàêâî èìà?

- Áèõòå ëè äîøëà äà íè ïîìîãíåòå?- çà êàêâî äà èì ïîìàãàì. - Ëîäêàòà ñå çàêëåùè â ïÿñúêà è å òðóäíî äà ÿ èçáóòàìå!

- Äîáðå! Èäâàì! - äàëè å ñàìî òîâà?!- Êàê òî÷íî äà ïîìîãíà?

- Âèå äâàìàòà ùå áóòàòå, à àç ùå äúðïàì. - À, àìà òî áèëî ñòàðåö ñúñ ìîì÷åíöå! Êàê ìîæàõ äà ïðîïóñíà òîçè ôàêò? Ìèñëåõ, ÷å å ïðîñòî ïî-õèëàâ ìúæ... äðåõèòå äîñòà ãî ñúñòàðÿâàò!

- Äîñòà å òåæè÷êà òàçè ëîäêà!- íàïðàâî êàòî îò îëîâî.- Òðóäíî ñå ìåñòè!

- Äÿäî, ìíîãî çàêúñíÿõìå äíåñ!- õëàïåòî èìà õóáàâ ãëàñ.

- Çà êàêâî ñòå çàêúñíåëè?

- Òðÿáâàøå äà ñå âðúùàìå ïî òîâà âðåìå, à íå ñåãà äà èçëèçàìå! Óëîâúò ùå å ñëàá â òåçè âîäè!- äÿäîòî èçãëåæäà ïðèòåñíåí.

- Çàùî èçëèçàòå ÷àê ñåãà?

- Òàòêî å áîëåí è íå ìîæà äà äîéäå, çà äà íè ïîìîãíå! Äâàìàòà ñìå ïðåêàëåíî áàâíè è ñëàáè!

- Îò êàêâî å áîëåí?

- Ïîëó÷è áúáðå÷íà êðèçà.

Íå ìè êàçâàé, ÷å òåçè õîðà ñè èçêàðâàò õëÿáà ñ ðèáîëîâ â äíåøíî âðåìå! Äàëè èçîáùî èìàò ñ êàêâî õëÿáà äà ñè êóïÿò?!

- Òîâà ëè ðàáîòèòå ñàìî? Â ñìèñúë ñ òîâà ëè ñå èçäúðæàòå?

- Äà, íî ìàìà ïëåòå êîøíèöè è ïðîäàâà áèëêè, à âóé÷î å õóäîæíèê!- êàêâî ñëàäêî äåòå.

- Âúïðåêè âñè÷êî å ìíîãî òðóäíî äàæå õëÿáà äà ñè êóïèì, êàìî ëè äà ïðàòèì çåòà ìè â áîëíèöà!- èçãëåæäà äîñòà ñòðàäàò òåçè õîðà. Ëè÷è ñè ïî òîâà òúæíî ëèöå.

- Èñêàø ëè äà çàðàáîòèø ìàëêî ïàðè, ìîì÷å?- êàêâî ïîäÿâîëèòå ïðàâÿ! Àç ñúì òàçè, êîÿòî òðÿáâà äà èçêàðâà ïàðè, à íå äà ãè äàâàì! È âúïðåêè âñè÷êî èñêàì äà èì ïîìîãíà, à è õëàïåòî å ìíîãî õóáàâî...

- Êàêâî èìàòå ïðåäâèä?- ëåëå, êàêâî ëè ñè ïîìèñëè äÿäêàòà, ÷å ìå ãëåäà ñ òîçè ïîãëåä!

- Ôîòî ñåñèÿ!- òðÿáâà ïî-ïðîñòè÷êî äà îáÿñíÿ, çà äà ñå ñúãëàñè èíà÷å ùå ìå èçÿäå æèâà.- Àç ñúì ôîòîãðàô îò åäíî ñïèñàíèå, èëè ïîíå áÿõ. Áèõ èñêàëà äà ìó íàïðàâÿ íÿêîëêî ñíèìêè! Ùå ïîëó÷è 100 ëåâà! Ïðîñòî òðÿáâà äà ïðàâè òîâà, êîåòî èñêàì îò íåãî äî êðàÿ íà äåíÿ.

- Ñúãëàñåí ñúì!- áúðçî ñå ñúãëàñè õëàïåòî.

- Íå ìîæå òîëêîâà ëåñíî äà ñå ñúãëàñÿâàø!- äÿäîòî ùå å ïî òðóäåí.- Êàêâî èñêàòå îò íåãî äà ïðàâè?

- Äà ñå óñìèõâà ïðåä êàìåðàòà è äà çàñòàâà â ðàçëè÷íè ïîçè.- ïî-äîáðå äà ìó ïîêàæà.- Íå ñòå ëè âèæäàëè ìîäåëèòå ïî òåëåâèçèÿòà?

- Òå ñà ãîëè!- ëåëå, êàêâî å ãëåäàë òîçè ñòàðåö?!

- Î, íå, íå, íå! Äðåõèòå ùå ñè ñòîÿò íà ãúðáà íà ìîì÷åòî! Ìîëÿ âè ñå, îáèæäàòå ìå! Íå ñå èíòåðåñóâàì îò ïî-ìëàäè îò ìåí! Àêî ìè ñëåäèòå ìèñúëòà!- ïî- äîáðå äà ñå õèëÿ ãëóïàâî, ÷å èíà÷å ùå ñå îòêàæà.

- Äÿäî, òîâà ñà ïðîñòî ñíèìêè!- òî÷íî òàêà õëàïå!- À è ïàðèòå íè òðÿáâàò!

- Äîáðå!- äîñòà áúðçî ñå ñúãëàñè ñëåä äóìèòå íà ìîì÷åòî!- Ñàìî èìà åäíî óñëîâèå!

- Êàæåòå!- çàùî ëè íå ó÷óäâàì.

- Äà ãî ïðèáåðåòå ó äîìà ïðåäè 20:30!

- Äîáðå!- íå ÷å ìèñëÿ äà ãî äúðæà äî òîëêîâà êúñíî, íî êîé ãî èíòåðåñóâà òîâà â ìîìåíòà.- Ðàç÷èòàéòå íà ìåí!

- Òîãàâà âè îñòàâÿì äà ïðàâèòå òàì, êàêâîòî ïðàâèòå!- ðàäâàì ñå ÷å ïîíå íÿìà äà èäâà ñ íàñ.- Ðàç÷èòàì íà âàñ!

- ×àî, äÿäî! Ïàçè ñå!- êàêâî äîáðî äåòå.

- ×àî!

- Êàê ñå êàçâàø?

- Ôèëèï!

- Õóáàâî èìå! Àç ñúì Êàòè! Ïðèÿòíî ìè å!

- È íà ìåí!- çäðàâî ñå ðúêîñòèñêà, õàðåñâà ìè, à è óñìèâêàòà ìó å ÷àðîâíà.- Êàêâî òðÿáâà äà ïðàâÿ?

- Êàòî çà íà÷àëî ìå ðàçâåäè íàîêîëî è ìè ðàçêàæè âñè÷êî, êîåòî çíàåø çà òîâà ìÿñòî!- ïúðâî å äîáðå äà ãî îïîçíàÿ.

- Äîáðå!

Òîâà ìÿñòî ñå îêàçà èçêëþ÷èòåëíî êðàñèâî! Ùå ìè ñå íàïúëíè êàðòàòà ñ ïàìåò, äàíî äà íîñÿ îùå åäíà! Íå ìîãà äà ïîâÿðâàì, ÷å íå ñúì èäâàëà òóê ïðåäè! Êîëêî ìíîãî ñúì èçïóñíàëà! Ïðàâà áåøå Ìèìè êàòî êàçà, ÷å íå òðÿáâà äà õîäÿ ñàìî ïî òóðèñòè÷åñêèòå îáåêòè!

- Ôèëèï, çàñòàíè äî îíàçè ñêàëà!

- Êîÿ? Òàçè ëè?

- Íå, òàçè äî íåÿ, ïî- ãîëÿìàòà! È ñå îáëåãíè! Òî÷íî òàêà! ×óäåñíî! Ñåãà çàñòàíè ñ ëèöå êúì íåÿ.. ïåðôåêòíî! Ðàäâàì ñå, ÷å íå ñúì ñãðåøèëà!

- Çà êàêâî?

-  ïðåöåíêàòà ñè, ÷å èìàø òàëàíò äà áúäåø ìîäåë! Îòâúòðå òè èäâà!

- Íàèñòèíà?

- Äà!

- Êàê ñå ñòàâà ìîäåë?

- Êàòî õîäèø ïî ðàçëè÷íè êàñòèíãè è.. ïðîñòî òè òðÿáâà ñïîíñîð, êîéòî äà òè äàäå íà÷àëåí ñòàðò!

- Êàòî òåá ëè?

- Íå, çà æàëîñò! Àç ñúì ïðîñòî ôîòîãðàô áåç ðàáîòà!

- Íàëè êàçà, ÷å ðàáîòèø çà ñïèñàíèå!- èçäàäîõ ñå.

- Óâîëíèõà ìå ïðåäè ñåäìèöà.

- Çàùî?

- Ñêàðàõ ñå ñ øåôà è òîé ðåøè, ÷å íå ìå æåëàå êàòî ôîòîãðàô. Èìàì óìåíèåòî äà äà äðàçíÿ ëåñíî õîðàòà.

- È ñåãà ñè áåç ðàáîòà?

- Íåùî òàêîâà! Íå ñå ïðèòåñíÿâàé ìîãà äà òè ïëàòÿ! Äúðæà íà îáåùàíèÿòà ñè!

- Âóé÷î å õóäîæíèê.- çàùî èçâåäíúæ çàãîâîðè çà âóé÷î ñè.- Ðèñóâà êîðèöèòå íà êíèãè è èëþñòðàöèéòå âúòðå, íî íàïîñëåäúê è òîé íÿìà ðàáîòà. Èìàø ëè ñè ïðèÿòåë?

- Íå!- êàêâè âúïðîñè ñàìî.

- Òðÿáâà äà òå çàïîçíàÿ ñ íåãî òîãàâà! È òîé ñè íÿìà ïðèÿòåëêà!- è êîëêî äèðåêòåí, ïî-äîáðå äà íå îòãîâàðÿì.

Õì, ðàçõîäêàòà ñå îêàçà ïî- ïðèÿòíà îò î÷àêâàíîòî. Äîáðå ÷å íå îñòàíàõ çàòâîðåíà ó äîìà, èìàì íóæäà îò ðàçäâèæâàíå... À, òî ñòàíà âå÷å ñåäåì ÷àñà? Íå óñåòèõ êîãà ìèíà âðåìåòî.

- Ñèãóðíî âå÷å ñè èçìîðåí, íàëè?

- Íå! Äîáðå ñúì! Îáè÷àì äà ñå ðàçõîæäàì ïî ïëàæà!

- Ðàäâàì ñå!

- Êàòè, òè çàùî îáè÷àø òîëêîâà ìíîãî äà ñíèìàø?

- Íå ñúì ñå çàìèñëÿëà.. Åëà äà ñåäíåì çà ìàëêî íà òàçè ñêàëà!.. Âåðîÿòíî çàðàäè áàùà ìè. Òîé áåøå ïðîôåñèîíàëåí ôîòîãðàô.

- Óìðÿë ëè å?

- Íå!- êàêâà ëîãèêà èìà ñàìî.- Æèâ å, íî âå÷å íå ìîæå äà ñíèìà.

- Çàùî?

- Èìà ïðîáëåìè ñúñ çäðàâåòî. Òè ìàé ìíîãî îáè÷àø äà çàäàâàø âúïðîñè! Ïðåç öÿëîòî âðåìå ìå ïèòàø íåùî.

- Îáè÷àì äà çíàì âñè÷êî! Îñîáåíî çà õóáàâèòå ìîìè÷åòà!- îëåëå, êàêâî äîñòèãíà äî óøèòå ìè! Êîé ãî å ó÷èë äà ãîâîðè òàêà?

- Íà êîëêî ñè ãîäèíè?

- 13 è ïîëîâèíà. À òè?

- Ùå âëèçàø ëè â ãèìíàçèÿ?

- Èñêà ìè ñå..

- Êàêúâ å òîçè îòãîâîð?! Äà íå áè íå ñè èçêàðàë èçïèòèòå?

- Íå! Èçêàðàõ ãè è äàæå ìå ïðèåõà â ìàòåìàòè÷åñêàòà â ãðàäà... – çàùî ìúë÷è?

- Âàøèòå íå ìîãàò äà ïîåìàò âñè÷êè ðàçõîäè ëè?

- Äà! Êâàðòèðàòà è îáùåæèòèåòî ñà ïðåêàëåíî ñêúïè.. îñâåí òîâà ìàìà ÿ å ñòðàõ äà ìå îñòàâè ñàì íà íîâî ìÿñòî..- èçãëåæäà òîëêîâà òúæåí.

- Âñå îùå ìîæåø äà ïîäàäåø äîêóìåíòè, çà äà òå ïðèåìàò íàëè?

- Ñëåä ÷åòèðè äíè èçòè÷à ñðîêà..

Çàùî ëè â óìíàòà ìè ãëàâèöà ñå âúðòÿò ðàçíè ãëóïîñòè? Íå ñòèãà, ÷å ñåãà òðÿáâà äà èì äàì ñòî ëåâà çà ôîòî ñåñèÿòà, à ìè è òîâà ëè ñåãà ùå íàïðàâÿ? Íî êàòî ãî ãëåäàì òàêúâ òúæåí.. ñúðöå íå ìè äàâà äà ñè èäà ïðîñòî òàêà. Äà ëèøèø åäíî äåòå, êîåòî æåëàå äà ó÷è îò òîâà ìó ïðàâî, å ñúùèíñêî êîùóíñòâî!

- Õàéäå ñòàâàé! Òðÿáâà äà òå çàâåäà äî âàñ!

- Íåêà ïîñåäèì îùå ìàëêî, íå ìè ñå ïðèáèðà!- åé, åé, íåäåé äà ïëà÷åø! Òîâà õëàïå çàùî ñå ðàçïëàêà ïúê ñåãà?

- Êàêâî èìà?

- Íèùî! Õàéäå äà ñå ïðèáèðàìå!- íå èñêà äà ìè êàæå, à òàêà ìå íàòúæàâà äà ãî ãëåäàì êàê ïëà÷å.

Êúùàòà èì å ìíîãî õóáàâà! Ïðåäñòàâÿõ ñè ñúâñåì äðóãî íåùî. ßâíî ñêîðî å ïðåáîÿäèñâàíà. Òîâà ñèíüî ïî âúòðåøíàòà ÷àñò íà âäàäåíèòå ÷àñòè èçïúêâà ñòðàõîòíî íà áåëèòå ñòåíè, è ìàëêèòå ñàêñèéêè ñ öâåòÿ ïî ïðîçîðöèòå, è êàìåííàòà ïúòå÷êà êúì âðàòàòà, è òàçè ìúíè÷êà âåðàíäà îòïðåä... êàòî èçëÿçëà îò íÿêîÿ ïðèêàçêà å! Ëè÷è ñè, ÷å å äîáðå ïîääúðæàíî ìÿñòî è òî ñ âêóñ. Èìà è êîòêà!

- Ìàö ïèñ ïèñ ïèñ! Åëà äà òå ñíèìàì è òåá!- êàêòî áÿëî êîòå.. àíãåë÷å.

- Òóôè íå äàâà äà ãî ãàëÿò! Âèæ îò Ïîðòî íå ìîæåø äà ñå îòñêóáíåø!- Ïîðòî?

- Êúäå å òîé?

- Íà ñòîëà íà âåðàíäàòà. Òîé îáè÷à äà ñå èçëåæàâà íà íåãî öÿë äåí!

- Ñúùèíñêè Ãàðôèëò!- òàçè ìàçíà äåáåëà êîòêà å òî÷íî íåãîâî êîïèå, ñòðàõîòíî.

- Äà.. Îòèâàì äà íàìåðÿ ìàìà, ñèãóðíî å îòçàä â ãðàäèíàòà.

- À ùå ñíèìàì Ïîðòî.- êàê äà èçïóñíà òàêàâà âúçìîæíîñò..

Êàêúâ êîòàðàê ñàìî è êîëêî ñïîêîéíî ñè ñå èçëåæàâà. Çàâèæäàì ìó. Äàëè àêî ãî ñíèìàì òàêà ùå èçëåçå íåùî äîáðî? ß ñè âäèãíè ãëàâàòà äå! Ààà, óõàïà ìå!

- Äîáðå ëè ñè?- êîé å òîâà è îò êúäå èäâà òîçè ãëàñ?

- Äà äîáðå ñúì!...

Íå ìîãà äà ïîâÿðâàì íà î÷èòå ñè! Òîâà òîé ëè å? Íàëè íå áúðêàì?

- Íåêà äà âèäÿ!- îòíîâî ìè ïîìàãà. Äàëè òîâà âå÷å íå å ñúäáà? Äà ãî ñðåùíà çà âòîðè ïúò? Ðúöåòå ìó ñà êðàñèâè è òîïëè. Êúäå ìå âîäè? Ùå ãî ïîñëåäâàì íàâñÿêúäå. Õì, êàêâî ëè ìè êàçâà? Íÿìà çíà÷åíèå...

- Àõ!- òîâà çàáîëÿ! Êðàé! Âå÷å íå å òîëêîâà êðàñèâ! È å ìíîãî ãðóá! Ïðîìèâà ìè ðàíàòà ñ ðàêèÿ!

- Èçâèíÿâàé! Ïðîñòî íÿìà ñ êàêâî äðóãî äà ïðîìèÿ ðàíàòà! Ïîòúðïè ñà ìîìåíò!- òúðïÿ, òúðïÿ, ùîì ñè òè.- Ãîòîâî!

- Áëàãîäàðÿ!- ïóñêàì íàé-÷àðîâíàòà ìè óñìèâêà.

- Êîÿ ñòå âèå?- ÿâíî íå ìå ïîìíè L

- À.. Àç ñúì Êàòè. Ôîòîãðàô ñúì!- çàùî îòãîâàðÿì ïî òàêúâ íà÷èí? Îáèêíîâåíî íå ñúì êàòî ðîáîò!

- È êàêâî âè âîäè òóê?- êàê ìè ñå èñêà äà ìó êàæà, ÷å ñúì òóê çàðàäè íåãî, íî ùå ïðîçâó÷è ïðåêàëåíî..

- Ñðåùíàõ Ôèëèï ñëó÷àéíî íà áðåãà è ìè õàðåñà èçëú÷âàíåòî ìó.. Ïðåäëîæèõ ìó äà ïîçèðà ïðåä êàìåðàòà ìè.- Êàòè äúðæèø ñå êàòî õëàïà÷êà!

- Àõà, ðàçáèðàì!

- À âàøåòî èìå?- íÿìà ñàìî àç äà ñå ïðåäñòàâÿì, ÿ!

- Âèòîð. Àç ñúì âóé÷î íà Ôèëèï!- îëåëå, çàùî íå äîéäîõìå ïî-ðàíî?!

- Èìàòå õóáàâî èìå!- ïðèòåæàòåëÿ ìó å îùå ïî-õóáàâ!

- Ìåðñè! Ìîëÿ òå íå ìè ãîâîðè íà Âèå!

- Äîáðå!



Êàê ìè ñå èñêà äà ãî âçåìà ñúñ ñåáå ñè! Íå èñêà äà ñè òðúãâàì!

- Äîáúð âå÷åð!- ÿ êàêâà ïðèÿòíà æåíà äîéäå ñ Ôèëèï, ñèãóðíî å ìàéêà ìó.

- Äîáúð âå÷åð!

- Âèæäàì ,÷å ñòå ñå çàïîçíàëè ñ âóé÷î!- õëàïåòî èçãëåæäà äîâîëíî.

- Àç ñúì ìàéêàòà íà Ôèëèï, Âåðîíèêà! Ïðèÿòíî ìè å!

- Àç ñúì Êàòè! Ïðèÿòíî ìè å!- èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å çàáðàâÿì íåùî.. à äà!- Òðÿáâà äà ïëàòÿ íà Ôèëèï êàêòî îáåùàõ!

- Çà êàêâî äà ìó ïëàòèòå?- ìàé òÿ íå çíàå.

- Çà ôîòî ñåñèÿòà, ìàìî! Íàëè äî ñåãà òîâà òè îáÿñíÿâàõ!

- Çàïîâÿäàé! Èçâèíÿâàì ñå, ÷å ñà â òàêîâà ñúñòîÿíèå, íî âñè÷êî áåøå íåïðåäâèäåíî...

- Íå ìîãà äà ïðèåìà òîëêîâà ìíîãî ïàðè, ãîñïîæèöå!

- Çàùî?!- è àç òîâà ñå ïèòàì.

- Ãîñïîæî, òàêàâà áåøå óãîâîðêàòà ñúñ ñèíà âè è äàäî ìó! Ùå ìå îáèäèòå, àêî íå ïðèåìåòå!- êàêâî ãè äðúíêàì? Êàòî íå ùå áè òðÿáâàëî äà ïðèåìà ðåøåíèåòî é.

- Ìàìîîî...- ëè÷è ñå, ÷å òîé ñè èñêà ïàðèòå.- Òàêà ùå ìîãà äà ñè ïëàòÿ ó÷åáíèöèòå çà ãèìíàçèÿòà!

- À æèëèùå êàê ùå íàìåðèì?- ëè÷è ñå, ÷å òÿ ñå ïðèòåñíÿâà îò ìåí.

- Êàêî, âå÷å ãîâîðèõìå çà òîâà! Ùå ãî êàðàì íà ó÷èëèùå âñåêè äåí, òîâà íå å ïðîáëåì!

- À ïàðè çà ãîðèâî îò êúäå?..

- Ìîæå ëè äà ïðåäëîæà íåùî?- ïàê ñúâåñòòà ìè ãîâîðè, äàíî ñàìî íå ñòàíà ïðåêàëåíî íàõàëíà, íî òå ñàìè ñè êàçàõà ïðîáëåìèòå ïðåä ìåí!

- Êàêâî?

- Àïàðòàìåíòà, â êîéòî æèâåÿ å äîñòà ãîëÿì è èìàì äâå íàïúëíî íåèçïîëçâàùè ñå ñòàè ñ áàíÿ è òåðàñà! Ñàêâàðòèðàíòèòå ìè ñå èçíåñîõà ïðåäè ãîäèíà è íåùî è íå ñúì òúðñèëà äðóãè.. Ìîãà äà ìó îòñòúïÿ åäíàòà, àêî èñêàòå! Åäíàòà äîðè èìà áþðî è å òî÷íî êàòî çà Ôèëèï! Íàåìà ìèñëÿ äà áúäå 95 ëåâà êàòî â òîâà âêëþ÷âàìå õðàíàòà è âîäàòà, à ïî îòíîøåíèå íà òîêà ìàé ùå òðÿáâà äà ñè ãî äåëèì. Àêî âè óñòðîéâà ìîæå äà äîéäåòå äà ãî ðàçãëåäàòå îùå óòðå è äîðè äà ñå ïðåíåñå!.. À, îñâåí òîâà å íà äâå ïðåñå÷êè îò Ìàòåìàòè÷åñêàòà ãèìíàçèÿ

- Íå..

- Ñúãëàñíè ñìå!- Âèòîð ïðåêúñíà êàêà ñè, ìàé èäåÿòà ìó õàðåñà.

- Âèòîð...- ìàì÷åòî îáà÷å íå å óäîâîëåòâîðåíà...

- Êàêî, òîâà å åäèíñòâåíàòà âúçìîæíîñò! Íÿìà äà ñïîðèì ñåãà!

- Âúïðåêè âñè÷êî èñêàì äà íè îñòàâèòå íîìåðà ñè, çà äà âè îñâåäîìèì çà êðàéíîòî íè ðåøåíèå!- ãîñïîæàòà íå ñå îòêàçâà ëåñíî.

- Äîáðå! Åòî âèçèòêàòà ìè!- äîáðå, ÷å ïîíå íîñÿ åäíà ñúñ ñåáå ñè.

- Áëàãîäàðÿ!

- Ïàê çàïîâÿäàéòå!- âå÷å òðÿáâà äà ñè õîäÿ... L

- Êàòè, ìîæåø ëè äà ñå âúðíåø îò òóê ñàìà?- Ôèëèï ñå å çàãðèæèë çà ìåí, íî êàòî ñå çàìèñëÿ ìàé íÿìà äà ìîãà..

- Ùå òå èçïðàòÿ!- î, ñúãëàñíà ñúì.

- Ìåðñè!

- Íÿìà çàùî!

Ñ íåãî å èíòåðåñíî äà ñå ðàçãîâàðÿ! Íàó÷èõ ìàëêî çà íåãî è çà ðàáîòàòà ìó. Èçãëåæäà ìè ìíîãî èíòðèãóâàùà ëè÷íîñò, äàíî äà ñå ñúãëàñè ìàéêàòà íà Ôèëèï òîé äà äîéäå äà æèâåå ïðè ìåí, òàêà ùå ìîãà äà âèæäàì òîçè ïðèâëåêàòåëåí åêçåìïëÿð îò ìúæêè ïîë âúçìîæíî íàé-÷åñòî. Îïðåäåëåíî íå ñå äúðæà êàêòî îáèêíîâåíî, íî íÿìà çíà÷åíèå.

- Áëàãîäàðÿ çà îêàçàíàòà ïîìîù!

- Íÿìà çàùî! Ôèëèï èçãëåæäà óìíî è òðóäîëþáèâî äåòå.. ñ óäîâîëñòâèå áèõ ìó ïîìîãíàëà.- ñêîðî òðÿáâà äà ñå êà÷à â êîëàòà è äà ïîòåãëÿ..

- Åäâà ëè ñè ñïîìíÿø, íî ïðåäè èçâåñòíî âðåìå ñå ñðåùíàõìå â ãðàäà...- òîé ìå ïîìíè!

- Êàê äà íå ñè ñïîìíÿì ïîñòîÿííî ìèñëÿ çà âàñ..- íå áèâàøå äà ãî êàçâà.. Ñåãà ìè ñå ñìåå.- Çàùî ñå ñìååø?

- Çàùîòî è àç ñúì â ñúùîòî ñúñòîÿíèå! ×óäåõ ñå äàëè ùå ìîãà äà òå âèäÿ îòíîâî!

- Íàèñòèíà?- òðóäíî ìè å äà ïîâÿðâàì.

- Äà! Íî êàêâî òè áåøå òîãàâà? Èçãëåæäàøå òîëêîâà..

- Îò÷àÿíà?

- Äåïðåñèðàíà..

- Ñëó÷èõà ìè ñå íÿêîëêî íåïðèÿòíè íåùà è òîâà ìå ñúñèïà! Èçîáùî íå ãëåäàõ êúäå âúðâÿ! Òè ìè ñïàñè æèâîòà!- íå ìè ñå ãîâîðè çà ìèíàëîòî!

- Ðàäâàì ñå ÷å áÿõ íà òî÷íîòî ìÿñòî â òî÷íèÿ ìîìåíò! – êàêâà óñìèâêà èìà ñàìî!

Êîëêîòî è äà íå ìè ñå òðúãâà âå÷å ïðåêàëåíî ìíîãî âðåìå ãî çàäúðæàì òóê! Äàëè äà íå ãî ïîêàíÿ â ãðàäà íà ïî êàôå èëè äà êàæà, ÷å áèõ èñêàëà äà ãî ñíèìàì èëè íåùî äðóãî?

- Áèõ èñêàë äà ìè ïîçèðàø! Ùå ñå ðàäâàì äà òè íàïðàâÿ ïîðòðåò ñòèãà è òè äà èñêàø!- òîé å ÿñíîâèäåö!

- Èñêàì!- ïðåêàëåíî åíòóñèàçèðàíà áÿõ òðÿáâà äà óñïîêîÿ òîïêàòà.- Ñ óäîâîëñòâèå!

- Êîãà ùå ñè ñâîáîäíà?

- Êîãàòî êàæåø!  ñìèñúë, ÷å òàçè ñåäìèöà íÿìàì àíãàæèìåíòè!- îñâåí äà ñè òúðñÿ ðàáîòà, íî òîâà ñà ïîäðîáíîñòè.

- Òîãàâà óòðå áèõ ëè ìîãúë äà äîéäà â ãðàäà è äà ñå âèäèì?

- Äà!

- ×óäåñíî!


Äîñòà òðóäíî ñå îêàçâà äà ñòîèø íåïîäâèæíî çà òîëêîâà ìíîãî âðåìå! È èçîáùî êàê ñòàíà òàêà ÷å äà ëåæà íà êàíàïåòî â ñîáñòâåíèÿ ìè àïàðòàìåíò è Âèòîð äà ìå ðèñóâà? Äàëè íÿìà äà ìå ïîìèñëè çà ëåêîìèñëåíà ãëóïà÷êà? Ìàé ïðåêàëåíî áúðçî ñå îòïóñíàõ â íåãîâî ïðèñúñòâèå!

Èçãëåæäà ìíîãî äîáðå äîêàòî ðèñóâà. Òîëêîâà ñúñðåäîòî÷åí è êàê ìå ãëåäà ñàìî. Îõ!

Çàùî òî÷íî ñåãà íÿêîé òðÿáâà äà çâúíè íà âðàòàòà?!

- Áè ëè îòâîðèë, çà äà íå ìúðäàì?

- Äà, ðàçáèðà ñå!

×óäÿ ñå êîëêî ëè îùå âðåìå ùå ìó îòíåìå, çà äà ìå íàðèñóâà? Êîé ëè äîéäå èçîáùî?!

- ÍÅ çíàåõ, ÷å âèå äâàìàòà ñå ïîçíàâàòå!- íà êîãî ãîâîðè Âèòîð è òî ñ òàêúì ñòóäåí ãëàñ?

- Àç ñúùî íå î÷àêâàõ äà òå âèäÿ òóê!- ïî äÿâîëèòå òîâà å Ìèøî!

- Êàêâî òúðñèø òóê?- íå èñêàì äà ãî âèæäàì.

- Äîéäîõ äà òå âèäÿ!- ìðàçÿ òàçè åõèäíà óñìèâêà è ïîäèãðàâàòåëíèÿ ìó ïîãëåä.- Êàçàõà ìè, ÷å ñè ìíîãî çëå.. ìàé ñà ñãðåøèëè ñëåä êàòî òå çàâàðâàì òàêà!

- Êàê?- Âèòîð èçãëåæäà ðàçäðàçíåí, íî åäâà ëè êîëêîòî ìåí.

- Òðúãâàé ñè!- íÿìà äà êðåùÿ äîðè äà ìè ñå èñêà îò äúí äóøà..- Íå èñêàì äà òå âèæäàì è íà ñíèìêà äîðè!

- Òàêà ëè ñå îòíàñÿø ñ ãîäåíèêà ñè?- íåùàñòíèê.

Ðúêàòà ìè òðúïíå îò øàìàðà. Ðàäâàì ñå, ÷å ïîíå ãî èçíåíàäàõ. Îìðúçíà ìè äà ñúì äîáðî ìîìè÷åíöå, êîåòî ãî òúðïè è ìè ïðèïêà ïî ïåòèòå! Âå÷å íÿìà äà äîïóñêàì äà ìå óíèæàâà! Íå è ïðåä Âèòîð!

- Òè ïðîêëåòà...- ùåøå íàèñòèíà äà ìå óäàðè, àêî Âèòîð íå ãî áåøå ñïðÿë! Ùî çà ìåðçàâåö! Êàê èçîáùî ìîæàõ äà ñè âúîáðàçÿ, ÷å ãî îáè÷àì èëè ïúê òîé ìåí!

- Äà íå ñè ïîñìÿë äà ÿ äîêîñíåø!

- Òè ïúê êàêúâ ñè é?- êàêâî äà êàæà êàòî îòãîâîð? Íèå íå ñìå íèêàêâè..

- Ïðèÿòåëÿò é! Çàùî? Ïðîáëåì ëè èìà?- êàêâî ãîâîðè òîé?

- Õì.. ìíîãî áúðçî ìå çàáðàâè! ×óäÿ ñå äàëè èçîáùî íÿêîãà ñè èçïèòâàëà íåùî êúì ìåí!- çàùî Ìèøî ïðåâè òàçè ôèçèîíîìèÿ, ñÿêàø ãî áîëè?!

- Âå÷å íÿìà çíà÷åíèå!- òè ñàì èçãóáè ëþáîâòà ìè, ãëóïàêî!

- Ïðàâà ñè!- òîëêîâà ëåñíî ñå îòêàçà? È ñè òðúãâà. Èñêà äà ìå íàêàðà äà ñå ïî÷óâñòâàì çëå ëè, ñ òàçè ôèçèîíîìèÿ? Íÿìà äà òè ñå äàì!

Ñåãà êàêâî äà êàæà íà Âèòîð? Íå ìó ñïîäåëèõ çà Ìèøî èëè çà ãîäåæà íè è íàñêîðîùíàòà íè ðàçäÿëà.. Êàêâî ëè ñè ìèñëè ñåãà? ×óâñòâàì ñå ãëóïàâî, ñòîÿùà ïðåä íåãî ïî ñðåäàòà íà ñòàÿòà!

- Èçâèíÿâàé! Íÿìàõ ïðàâî äà êàçâàì òîâà, íî ïðîñòî èñêàõ..

- Íå ñå ïðèòåñíÿâàé! Áëàãîäàðÿ, ÷å ìå çàùèòè! Àç òðÿáâà äà ñå èçâèíÿ, çàùîòî òå ïðèòåñíèõ ïî òàêúâ íà÷èí! ×óâñòâàì ñå êàòî ãëóïà÷êà!- çàùî ñå ðàçïëàêàõ? Íå áèâà äà ðåâà ïðåä íåãî! Èçãëåæäàì æàëêà! Èçëîæèõ ñå òîòàëíî!

- Êàòè!- ïðåãúðíà ìå.

Äúðæèì ñå ñòðàííî, ñÿêàø ñå ïîçíàâàìå îò âåêîâå! Íÿìà çíà÷åíèå!  ïðåãðúäêèòå ìó ñâåòúò å âå÷å ïî- ïðèÿòåí!


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 15.12.2012 @ 22:48:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   avloeis

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 03:33:47 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Õóäîæíèêúò" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.