Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 755
ХуЛитери: 4
Всичко: 759

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПовелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
раздел: Романи
автор: kasiana

(фентъзи)

         До този миг нито Еспора бе надниквала в бъдещите си прераждания, нито Имеона в миналите. Но когато етерното тяло на писателката докосна Повелителката на небесните коне – двете се сляха в една същност, която учудено провидя хора и събития от две времепространства.

         Вглъбена в тайнството на ритуала по Пречистването, Еспора не бе усетила присъствието на Александър и Хефестион. Но Имеона ги бе съгледала. След сливането, и Повелителката ги видя – те стояха като истукани зад двата сталактона. Еспора вдигна ръка към един от кристалите. От него излетя силен сноп светлина, която затвори онази част от пространството в ритуалната зала на пещерата, в която бяха двамата македонци.
         Те бяха лишени не само от възможността да съзерцават вълнуващото видение, но и от спомена си за него. Защото Повелителката вече знаеше истинската същност на своите гости.

* * *

         Когато ритуалът приключи, останала насаме с жрицата на Мада-Ра, Еспора я изненада с въпроса:
         -Защо, Велика жрице, когато Александър те попита за произхода си, ти премълча истината?
         -Казах му това, което искаше да чуе.
         -Защо?
         -Само баща ти, мило дете, който освен кан е и Велик колобър на Танг-Ра, има правото на това...
         -На кое?
         -Да реши дали да промени нечия съдба, или да остави предначертаното от вселенския Разум да се сбъдне.
         -Вселенският Разум или Нектанебо има пръст в стореното?
         Жрицата на Мада-Ра мълчеше. Тя разбра, че Имеона се е сляла с Еспора...Нямаше откъде другаде голямата дъщеря на кан Дулорих да узнае истината за произхода на Великия цар, преди баща ù сам да я посвети в жречеството на Танг-Ра...Само Имеона, която бе прочела в Акашовите записки съдбата на Александър от раждането до смъртта му, знаеше това...А сега бе сляла Божествената си същност с тази на Еспора...

* * *
         -Хефестион е син на Филип и Олимпиада, нали? – почти извика Повелителката на небесните коне, обръщайки се към жрицата на Мада-Ра.
         Тя не отрони дори звук, здраво стиснала устни.
         -А Александър е син на Нектанебо и леля ми Оксана... Тя знаеше ли това?
         Не. Сестра ми и до днес е в неведение за стореното от Нектанебо. – каза тихо старата жрица – Оксана кърмеше Александър и оплакваше мъртвия си син, без да знае че го държи в обятията си.
         -А ти и татко знаехте ли?
         -Баща ти не. Аз до преди час също...Докато съпругът на сестра ми израждаше сина на Филип и Олимпиада, аз израждах детето на Оксана и Нектанебо...
         -И как разбра, че Александър всъщност е твоят племенник?
         -По един белег, който само Дулорихите имат. Имаш го и ти...
         -Кой излъга Оксана, че детето ù е мъртво? И къде бе отнесен синът на Филип?
         -И Оксана, и Олимпиада бяха изпаднали в безсъзнание след раждането...Аз тъкмо връзвах пъпчето на племенника си, когато Нектанебо дойде и го отнесе...След време се върна и каза, че синът му неочаквано получил гърчове и издъхнал...
         -Кога разбра, че Александър е синът на Оксана и Нектанебо?
         -Едва когато той застана пред мен и поиска да му кажа за произхода му...
         -И ти видя знака в зениците му?
         -Да! Знакът на Танг-Ра, който само Посветените могат да видят...
         -А откъде си сигурна, че Хефестион е син на Филип и Олимпиада?
         -Познавах Филип Македонски в младините му. Хефестион има неговата осанка. Освен това си спомних, че в нощта, когато Олимпиада и Оксана раждаха, раждаше и една знатна дама в двореца...След разговора с Александър се оттеглих в моята обител от пещерата и надникнах в голямата кристална сфера на Съдбата...В нея видях Нектанебо да притичва по коридорите на двореца с племенника ми на ръце до покоите на Олимпиада и да разменя сина си със сина на Филип... След това се отправи с детето на царя до покоите на знатната дама, остави го в празната люлка и взе мъртвородения ù син... После го донесе в покоите на сестра ми...
         -И сега? Какво ще стане сега? – като в сън попита Еспора.

         Жрицата на Мада-Ра не отговори. Тя сви рамене безпомощно и погледна нагоре, където белият паяк-магьосник продължаваше да снове насам-натам сребърните нишки на нечия съдба...

Следва


Публикувано от Administrator на 25.10.2012 @ 18:59:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:48:11 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от ATROPA на 25.10.2012 @ 19:25:20
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!
Продължаваш да уплиташ Гордееви възли,
които очаквам, като героя ти да разплетеш.
Браво!!!!


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 25.10.2012 @ 19:44:54
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Реално и фантазно, универсално и актуално си дават среща в текста. Интересно и предизвикателно. Хареса ми. Поздрав!


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от Narwal на 25.10.2012 @ 19:56:21
(Профил | Изпрати бележка)
-Хефестион е син на Филип и Олимпиада?! Виж ти! Голяма изненада! Поздравления! Много е интересно.


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 25.10.2012 @ 20:41:57
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавай... очаквам с интерес!


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от voda на 25.10.2012 @ 23:07:29
(Профил | Изпрати бележка)
Как се проучва всичко това и как се преплита истина с фантазия...само ти си знаеш, Каси.
А аз чета и се възхищавам на познанията и умението ти.
Благодаря! :)


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 26.10.2012 @ 01:01:32
(Профил | Изпрати бележка)
Интересна версия , ако можеше и да е самата история, само можем да се гордеем .
Сърдечни поздрави Кас :)))


Re: Повелителката на небесните коне (част ІІ-ра, 2-ра глава)
от Ray_Jay на 31.10.2012 @ 17:13:30
(Профил | Изпрати бележка)
Допада ми, особено че в последно време-чета за бълг-арите и кхановете, и колобрите, разбира се! Велики хора(същества)! Само, дето тези интриги и "игрички" на придворните, по някое време вземе да писват... Колко и амбициращи, да са в началото... :-D