Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 872
ХуЛитери: 4
Всичко: 876

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: rosi45
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКакъв народ
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Мина обяд то, мина, ама ден година храни. Туй не съм го казал аз. Туй го е казал народът.
Есен е сега. Хората гласят зимнина, прибират това-онова за студа. Най-важното какво е за зимата освен мръвката и винцето? А? Топлото разбира се, топлотооо. Затуй са ме повикали хората тука, да нарежа дърва за огрев. С бензиновата резачка. Режа, подават ми ги, отхвърлям нарязаното и пак. Хвърчи наоколо талаш, пуши колкото искаш. Да не ти разправям за гюрултията дето се дига. Еее, хубавите работи мъчно стават. Сега ще поразтреперя малко блока, ама пък работа ще свърша. Имало било парно! Така казват като минават комшиите. Парното си е парно. Ти тури едно дърво в кюмбето, пък седни и протегни премръзналите си крака към него, вземи ракиената чашка пълна с греяна ракия и си гледай кефа. Чашката да бъде от ония, керамичните, дето пише на тях „хан Крум”. Що ли? Абеее и в друга я пийвам аз тая ракия стига да я има и стига да има кой да я сгрее, ама салтаната е такъв. Айде, пак питаш що!!! Щото тези чаши са като хански рог извити. Хващаш откъм тънкото и тясното,там не пари, сръбваш от извивката ,а тя пък ти вкарва горещата ракия право в гърлото. Нито си париш езика, нито фиткаш. После набождаш от царската трушия дето твойта я прави цяла есен и се кефиш. Ей туй е то дърво да ти гори в печката. До парното таквоз нещо не мож направи тъй табиетлийски.
Изсичали се биле горите. Ще се изсичат. То откакто свят светува все с дърво се топли и дърво се сече. Няма да откриваме ние какво да се гори в печката, я. Е, всичко гори дет се вика, ама дървото си е друго.
Режа аз, трупам, преваля пладне. По едно време гледам едно младо, с надигната коса на кукуриго се разфучало наоколо. Питам сайбията какво иска туй младото, що не го оправи? Подсмихвам се под мустак. Стопанина на дървата вика, пречели сме на бебето да спи. Бе ша спи то бебето, ша спиии, цял живот пред него. Има време за всичко. Едно време като не са ни пазили тишина, че не сме порасли, а? Ей, превзет свят ти казвам, превзето нещо. Абе кат не спи да става, занимавай го там. Нали затуй държавата ти плаща майчинството. Като не спи денем ще спи нощя и за туй колай има, джанъм.
Изнежи се тоя свят ти думам аз на тебе. Парно, тишина, уиски вместо ракийка, леки коли, джисиеми, купютъри, флиндифлюшки каквито ти дойдат на ум. Ей оня ден мойта вика,че трябвало нова пералня, щото стара била протекла. Бе думам си на акъла- пералня. Ще ти дам аз на тебе една пералня. Едно време баба ти все автоматична пералня й е прала гащите. Думам си го само на акъла, че ако продумам на глас, жална мий майка. Не мога затвори устата на мойта фурия. Баща ми и той не гледал мач по телевизията ми вика, ама аз съм киснел с навирени крака все пред екрана. Че то какъв мъж съм, ако и мач не гледам, само да блъскам ли съм в таз къща? Пък те женскурята да ходят по турското море да пляскат кълки. С кои пари те питам, отде пари? От ей тия дърва дето са ги натрупали пред входовете. Сега му е времето пара да пада. Затуй кой спял, колко часа било, кой не можел да трае от нерви, мене туй слабо ма интересува. Да пада пара и работа да се върши, туй знам аз.
Айде, айде, че камарата тъй седи, пък още колко чакат. Зима иде, зима, не е майтап работа.
Ей, какъв народ, ей, не можел да търпи шум.

Милка Маркова


Публикувано от Administrator на 25.09.2012 @ 18:07:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:22:22 часа

добави твой текст
"Какъв народ" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Какъв народ
от agripina на 17.10.2012 @ 08:49:50
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми, хубав стил, добре е отразена психологията и мисленето на героя!


Re: Какъв народ
от lordly (lordly@mail.bg) на 25.09.2012 @ 18:56:32
(Профил | Изпрати бележка)
Добро превъплащение в ролята на резачът на дърва. Поздрави!


Re: Какъв народ
от secret_rose на 25.09.2012 @ 19:22:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нре е майтап работа зимата :))) Много харесах.
Болярче, как се подгрява ракия? Имам някакъв бегъл спомен за джезве с карамелизиране на захар в него първо, че после отгоре ракийката, ама не знам...


Re: Какъв народ
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 25.09.2012 @ 20:03:16
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравление за майсторски измисления и художествено реализиран разказ. А това, че си влязла в кожата на литературния си герой е похват използван най-широко от Висоцки в почти всичките му знаменити песни.:)))
Щастие и успехи!