Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 584
ХуЛитери: 2
Всичко: 586

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ изгорената ливада
раздел: Разкази
автор: ivliter

Вървях повече от час в притихналата сенчеста есенна гора. От ниското към мен пълзяха студените сенки на недружелюбните оврази. В този сушав, бездъждовен месец, те бяха глътнали гласеца на обичайно бъбривия поток в ниското, източващ сребърната си дълга нишка между големите камъни, отронени като въздишки от мощната гръд на планината. Ярката златна светлина на слънцето мамеше погледа ми между плетеницата на стволовете на дърветата и ме подтикваше да бързам към откритото, откъдето ме очакваха красиви гледки и топлината на слънцето.
Когато най-после излязох на широката ливада въздъхнах с облекчение. Но гледката която се разкри пред мен ме накара да свъся вежди и да намръщя поглед. Някой беше идвал тук и запалил сухата трева, на която и без друго бе нужна само дори искра от поглед лош, за да лумне и да предизвика големия пожар. Краката ми нагазиха в овъглената трева, в ноздрите ме блъсна тежкия неприятен мирис на изгоряло. Мислех да отида под самотния дъб в горния край на ливадата и да полегна върху дебелия килим на полегналата трева, да се порадвам на красотата на планината, но уви – нямаше я тревата. Клоните на дъба бяха опърлени и сгърчената шума по тях представляваше много печална и отблъскваща гледка. Питах се изправен в почернения пейзаж на кого беше нужно това. Много от дърветата в края на гората бяха унищожени от разразилия се пожар. Замислих се и за това, колко цветя, билки, насекоми и животинки са погинали в огнената стихия. И дълбоко се натъжих. Едва ли пожарът е бил запален за да израсне по-лесно младата трева, защото тази ливада от години вече никой не я коси. Едва ли е заради пашата, защото отдавна медените гласове на хлопките са замлъкнали може би завинаги по тези места. Станало или от нехайство или от глупост. Обгорените корони на дърветата стърчаха безпомощно, ненамерили пощада от огъня. Този път дори насрещните хребети изглеждаха унили, сгушени в дебелите все още яки на горските си шуби.
Само утринното небе, в противовес на грозната гледка, блестеше ярко и приветливо, но в него слънцето сякаш се силеше да се усмихне. Черна врана с грак продран разкъса дълбоката тишина легнала в поразената ливада, като черна прокоба за бъдещето на земята и планетата в резултат на неразумната човешка дейност.
Не можех да остана тук на това място, от което до сега много пъти съм се наслаждавал на многоплановия приказно красив пейзаж. Болката и възмущението ми ме накараха бързо да потърся обратния път. Прибрах се в къщи, както никой друг път след разходка, изморен и без настроение.


Публикувано от alfa_c на 22.09.2012 @ 09:57:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:25:19 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"В изгорената ливада" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.