Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 876
ХуЛитери: 3
Всичко: 879

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБлатото
раздел: Есета, пътеписи
автор: sonnic

Между два свята съм скиталец,
единият – безжизнен,
безсилен другият да се роди.
Томас Харди


Някак безжизнено и тъжно е всичко наоколо. Времето тук сякаш е спряло, а с него и животът.Живеем ден за ден... до утре, до следващата седмица, до заплатата..., до пенсията...
Понякога слаби изблици на желание за нещо по-добро, по-извисено, по-духовно, излизат на повърхността като мехурчета в застояло блато, пукват се леко, повърхността слабо се раздвижва и... после отново настъпва покой; обичайната равна, спокойна водна повърхност – черна, застинала... Такъв е животът ни, тук – на село.
Блатото... жабешко квакане – единично, а понякога в хор, но зададат ли се избори, реши ли някоя височайша особа да нагледа електората си, нашето блато се раздвижва като при буря, мехурчетата се увеличават, повърхността забълбуква като вряща вода, но леко (като при бавен огън). Спокойно! Няма опасност да изкипи и да залее всичко наоколо. Страстите са дребновати, подмолни, никога не излизат от рамките на махленското бълбукане. После бурята утихва, отминава и нашето блато възвръща обичайния си вид – мрачно спокойно, редки мехурчета, еднично жабешко квакане... под повърхността царството на дребноживуркането вегетира кротко и дълговечно... до следващата буря, внасяща временно разнообразие и пикантност в обичайния покой на черния тинест свят.
Блатото ... нагазиш ли в него – потъваш, бавно и сигурно. То те поглъща в дълбоката си паст, постепенно, без да те убива, превръща те в един от обитателите си – квакаща жаба или безмълвна риба...; неусетно те приобщава към своя мрачен, пасивен, застинал свят... Все пак имаш известно право на избор – да квакаш или... да мълчиш като риба.
Светът на блатото – мрачен, застинал, обсебващ, свят, в който опитът да се измъкнеш е малко мехурче на повърхността. Отвън всеки опит да надзърнеш, да проникнеш с поглед в дълбините му, е невъзможен – гладката черна повърхност отразява собствения ти лик, собствените ти мисли и ги връща обратно... Какво е под повърхността външният наблюдател може само да гадае, да си измисля; опита ли се да проникне навътре, става един от обитателите му, потъва в застоя, безвремието, живуркането.
Така е тук – на село... тук – в България...


Публикувано от hixxtam на 25.08.2012 @ 13:13:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sonnic

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:26:11 часа

добави твой текст
"Блатото" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Блатото
от NikolRus на 12.10.2012 @ 16:59:51
(Профил | Изпрати бележка)
Миличка, "блатото" България постепенно се пресушава... Все повече от обитателите във вонящата вода на блатото емигрират, попадайки понякога в някое езеро с кристално чиста вода, но болшинството попадат в други блата с други имена. Лошото е, че когато блатата се пресушат напълно, волните птици живеещи над тези блата умират заедно с жабите останали до последния ден на пресушаването, било защото прекалено много са се надявали, че ще завали благодатен дъжд и ще напълни блатото с чиста вода или защото крилата им са били недостатъчно силни, за да прелетят до някое красиво езеро... а може би и защото не са знаели посоката в която се намира такова езеро...


Re: Блатото
от sonnic на 16.10.2012 @ 08:59:35
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, Никол, но се чудя къде отиде надеждата?!

]


Re: Блатото
от yotovava на 25.08.2012 @ 14:39:20
(Профил | Изпрати бележка)
То те поглъща в дълбоката си паст, постепенно, без да те убива, превръща те в един от обитателите си – квакаща жаба или безмълвна риба..

........
И така, докрая.... Предполагам, че това е нечия идея - да превърне всичко или в квакаща жаба, или в безмълвна риба...


Re: Блатото
от sonnic на 25.08.2012 @ 14:47:24
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, Валя, но май предпочитат да сме безмълвни... То и да квакаме, кой ли ще ни чуе?! Ами, ако заквакаме всички...?!!!
Благодаря, че сподели!

]


Re: Блатото
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 25.08.2012 @ 15:30:19
(Профил | Изпрати бележка)
Е, най-вероятно ще се намери някой който да взриви блатото...:)


Re: Блатото
от sonnic на 25.08.2012 @ 19:05:53
(Профил | Изпрати бележка)
По нашите места такива рабти не се случват, но знае ли човек...?!

]


Re: Блатото
от rajsun на 26.08.2012 @ 14:22:26
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, Соня... Но човек все пак търси да види в блатото лилия.
Мотото е чудесно!!! Бъди!


Re: Блатото
от sonnic на 26.08.2012 @ 16:42:11
(Профил | Изпрати бележка)
Едва ли ще открие лилия, но си струва да търси, нали?!
Блбагодаря, че прочете.

]


Re: Блатото
от Boryana на 27.08.2012 @ 12:35:11
(Профил | Изпрати бележка)
Горчиво, Соничка...
Обаче блатото не е само обиталище на квакащи жаби и безмълвни риби. Там живеят и птици, водни кончета, лете летят пеперуди. Пресушеното блато пък дава най- плодородната почва.:) В нашето блато, така, както го описваш ти, виреят все още организми:), които се съпротивляват с всички сили на "застоя, безвремието, живуркането". Ти го правиш, Соник. И може би тук е моментът да те поздравя за възрожденския ентусиазъм, с който организира "Елате ни вижте". Страхотна си!:)
Докато ви има- теб и хората като теб, образът на блатото не може да бъде толкова тъмен...


Re: Блатото
от sonnic на 27.08.2012 @ 14:22:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Боби! Но има моменти, когато ми се ще да изчезна, просто да не гледам света около себе си. Може би такъв един момент ме накара да напиша това (вероятно безсилие), а много други - да организирам конкурса за гражданска поезия и проза. Надявах се нашето "блато" да се раздвижи или , както племенницата ми казва, някой да го взриви. Мисля си, че ако всички пишещи, вместо да треперят над егото си, заедно започнат да вършат нещо духовно, нещичко все пак ще се промени.
Разчитам на вас и ми се иска по-често да се срещаме.

]