Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 607
ХуЛитери: 3
Всичко: 610

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pastirka
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПовелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
раздел: Романи
автор: kasiana

(фентъзи)

          - Кой е Птолемей Втори? – попита озадачен Александър. – Има ли той нещо общо с един от моите диадохи?
          - Да. Той е бъдещ син на твоя генерал Птолемей от втората му съпруга Береника – отговори Повелителката на небесните коне.
          - И ще владеят Египет? – изрече полу-учуден, полу през смях Великият македонец.

          - Ще бъдат фараони на Египет. – каза твърдо Еспора.
          - Това няма никога да стане! – стрелна я с яд Александър.
          - Да, има начин да се предотврати. – отвърна жрицата.
          - И какъв е той?
          - Аз ли ум да ти давам? На теб – мъдрия, смелия и хитър пълководец? Бъди такъв не само в битките... Пази верните си приятели и хората, воювали рамо до рамо с баща ти Филип…Винаги брой поне до три, преди да изречеш дума или да насочиш оръжие срещу някой от тях, дръзнал за твое добро да каже истини, които биха подразнили слуха и гордостта ти. Не те, а онези, които крият под маската на ласкателството непомерната си завист и неприязън към теб, са твои врагове.
          Великият мъж се усмихна снизходително на последните думи на жрицата и отиде при конете.
          Еспора знаеше, че Александър няма да обърне сериозно внимание на думите ù, защото веднъж повярвал, че е син на бог Амон Ра, той се наслаждаваше нескрито на огромното си его, мислейки се за безсмъртен. Бе забравил, че и любимият му герой Ахил от Омировата „Илиада”, син на богинята Тетида, си имаше слабо място…
          Затова жрицата направи знак на Хефестеон да се приближи до нея и тихо му прошепна:
          - Пази Александър от двойници и отровители!
          Сложи в ръката му късче кристал и му обясни как да проверява с него своите и на Александър напитки и храни за наличие на отрова в тях. След това се обърна към двамата:

          - А сега вървете! Скоро ще съмне…Пред теб, Владетелю на половината свят, е битката за Согдианската скала. Ще я спечелиш с хитрата изненада, която си подготвил на Оксиарт…Но се пази от изненадата, която той ти крои с упоритостта на персиец и подлостта на грък. Не всяка война се печели на бойното поле…

ИЛЮСТРАЦИЯ:

Согдианската скала

          Александър прекъсна думите ù:

          - Защо си толкова загрижена за мен, жрице? Не се ли гневиш, че воювам с твоя народ?
          - Загрижена съм за теб, защото си достоен владетел, мъж и човек. Освен това не забравяй, че аз и ти сме млечни братовчеди, щом леля ми Оксана е била твоя дойка… А не ти се гневя, защото днешните бактрийци не са мой народ. Те са гръко-персийци. Пази се от тях. Веднъж предали гърците в угода на персите и за собствена угода, те ще предадат и теб, ако не си бдителен.
          Жрицата погледна за миг многозначително Александър и продължи:

          - В Бактрия и най-вече в планинските скитове сме останали все още немалко духовни люде от моя род. Но скоро и ние ще поведем хората си в дългия ни път на запад. Ще се върнем пак в земите около Аркаим, ще продължим и към Истъра, от който любимият ти кон Буцефал е пил вода…Там една част от рода ми ще открие следа, оставена му от нашите звездни спасители. Защото преди да отлетят към своята планета, Танг-Ра и Мада-Ра казали на Арсахуб, който наследил след смъртта на брат си Имеон първенството в управлението на държавата, че ще минат векове и ще дойде време, когато негови наследници ще търсят на запад земя за нова родина.
          Младият кан, който ще поведе една пета от народа на баща си към тракийските земи, трябва да я открие по конника, който звездното семейство е изсякло с кристалните си жезли върху високи скали в подножието на красиво плато. Сега по тези места живеят гетите, за които историкът Херодот, век преди да се родиш ти, Александре, е написал, че са „най-мъжествени и най-справедливи сред траките”. Но никой, преди този млад български кан да стъпи с воините си в плодородното поле южно от Истъра, няма да открие скалния барелеф, защото той е дар от звездното семейство за нас и ще се прояви само пред тези от рода ми, които ще пазят орендата в душите и сърцата си…
          Там те ще стигнат след векове. Ще основат държавата България, скалния масив ще нарекат Мадара по името на звездната жена, а нейния съпруг, Танг-Ра, ще почитат като свой духовен баща.

ИЛЮСТРАЦИЯ:

мадарски конник

          Повелителката на небесните коне пое дълбоко дъх, замълча за миг, след което се обърна към царствения си гост:

          - А сега, Александре, вземи моя кон Аспар, нека Хефестион да си избере друг от стадото…

          Преди да яхнат красивите вихрогони, Еспора сне от себе си два наниза с ахат. Тя знаеше, че на Александър и Хефестион им предстоят трудни преходи в безводни местности, а в такива случаи ахатът е незаменим, защото ако сложат късче от него в устата си - ще облекчават жаждата, а носен като амулет, ще ги пази от отровни паяци и мълнии. Жрицата даде знак на двамата си гости да се приближат и преметна нанизите през главите им. После бръкна в кожена кесия, висяща на колана ù, от която извади две по-малки кожени кесии, във всяка от които имаше аметистова чаша и сребърен пръстен с вграден в него шлифован къс от същия кристал – камъкът на третото око, универсален лечител, предпазнащ от магии и алкохолизъм…
          Александър прие даровете от Еспора, като докосна с устни върха на нежните ù пръсти, а Хефестион – с лек поклон и десница върху лявата си гръд.
          Жрицата плесна с ръце и от скита долетя соколът скитник. Девойката посочи Александър и птицата кацна върху рамото му.
          - Соколът е пазител на душата ти, Александре. Освен това е добър ловец и бърз вестоносец. Нека бъде винаги с теб. Аз имам друг, който чакам всеки миг да се върне от владенията на баща ми, кан Дулорих…
          При последните ù думи Александър трепна, искаше да каже нещо, но красавецът Аспар пристъпи напред и двамата с Хефестеон, яхнали конете на жрицата, препуснаха по таен път, който Еспора им посочи, към лагера на македонската войска.

          Зазоряваше…Бяха изминали не повече от два часа от момента, в който Александър бе стъпил в скита на Повелителката на небесните коне, а му се струваше, че са отлетели векове…Бе дошъл при Еспора с намерението да открие тайнствените вимани, за които бе чел в древни папируси. Търси ги в Египет, но както и тук, видя само техни изображения…

          В планинските усои отекнаха звуци на флейта, след това се понесе нежният глас на жрицата, славещ орендата на българския род…В душата на Александър отново се завихриха трепетни чувства…”Ето жена, достойна да ми бъде съпруга – си помисли той, - дъщеря на кан – красива, умна и воин като мен…Но, за съжаление, е жрица и навярно е дала обет за непорочност, който ще спазва до края на живота си…”

          Така мислеше Великият пълководец. Той не знаеше, че след гибелта на братята ù в битки с персите преди години, Еспора бе останала единствен пряк наследник на баща си, кан Дулорих, и според законите на рода, за да се запази орендата в него, бе освободена от обета за девство…И сега я подготвяха да за достойна владетелка на дулорихите, здраво държаща в ръцете си трите власти – светска, военна и духовна…
          Но Александър не знаеше това…

ИЛЮСТРАЦИЯ

българка воин


Следва


Публикувано от aurora на 17.08.2012 @ 14:27:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:30:07 часа

добави твой текст
"Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от div_i_besen (div_i_besen@abv.bg) на 17.08.2012 @ 21:26:51
(Профил | Изпрати бележка)
Най-интересното е как се преплитат минало, бъдеще и настояще и как нещо, случило се преди хиляди години в повествованието все още е бъдеще. Тази част ми хареса повече...


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 17.08.2012 @ 22:56:38
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че Ви е харесало моето фентъзи:)))))

Усмихнати и щастливи почивни дни:))))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от Narwal на 17.08.2012 @ 20:43:09
(Профил | Изпрати бележка)
Става много интересно! Поздравления и аплодисменти! Да видим какво ще се случи в следващата глава:))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 17.08.2012 @ 22:58:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Капитане:)))))

Сърдечни поздрави на Вас и морето, което сънувам:)))))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 17.08.2012 @ 20:22:36
(Профил | Изпрати бележка)
Красивата приказка продължава и аз я следвам :)
Сърдечни поздрави:)!


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 17.08.2012 @ 23:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Прекрасна:)))))

Прегръдка за теб с обич()

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 17.08.2012 @ 15:39:00
(Профил | Изпрати бележка)
И яхнал бляскав Буцефал
заграбих с шепи мирозданието
със каменно сърце без жал
победен рог надух
пред тленното!

това е от тук:

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=97022

Поздрави!


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 17.08.2012 @ 23:01:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Лео:)))))

Усмихнати и щастливи почивни дни:)))))

Каси

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от secret_rose на 23.08.2012 @ 13:55:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Интересно е. Чакам и аз нататък :)
Обикновено не чета фантастика, но това тук наистина ме държи...


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 23.08.2012 @ 14:26:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Меги:)))))

Твоето мнение е много ценно за мен!!!

Сърдечни поздрави:)))

]


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от mariniki на 17.09.2012 @ 22:26:15
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
подбрала си и точните илюстраци, Каси...
и какво значение има времето, което идва и си отива...
щом всичко остава записано в него...


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 10-та глава)
от kasiana на 17.09.2012 @ 23:11:00
(Профил | Изпрати бележка)
Само трябва да се научим да го четем...

Благодаря, че ме следваш, Мариники:)))))

]