Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 831
ХуЛитери: 4
Всичко: 835

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВлюбвайте се само в палачи
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Глупава съм! Глупава! Глупава! Толкова пъти се питах не ми ли мина вече времето да се влюбвам? Не ми ли стигнаха лошите момчета, че все на такива налитам? Чавка ли ми изпи мозъка да поискам мъжа на ближната си? Не му ли стигна и на него доброто момиче, което си има, та все ме гледа с тези негови честни очи, та ми събужда копнежите стаените? И като така и така е ясно, че ще се съгрешава, защо съм толкова несмела? Не пораснах ли достатъчно, на себе си поне да имам смелост да призная? Аз, която изучавам човешката природа, трябваше да знам, че ще стане така. Още от самото начало трябваше да го знам.
А те танцуват под небето. Движенията на слетите им сенки се четат ясно на лунния диск. А той потъва бавно в морето, в горещата супа, в прохладното легло, до любящата му жена... и завлича копнежите ми на дъното със себе си... И със сенките им, танцуващи на плажа...
Когато Кристина ми се обади, за да се поинтересува дали още държа къщичката край морето, защото искала романтична обстановка за няколко дни, с готовност я поканих, макар да ми беше останала само къщичката край морето. Обещах да не преча за така наречената „романтична обстановка” и тогава тя пристигна... с него. Когато го видях за пръв път, сякаш отворих кутия, от която изхвръкна най-страшното дяволче на света – така се стреснах. Нещо стисна гърлото ми, не можех да издам и звук, гърдите ми се стегнаха, сърцето ми започна да пескача неравноделно, в главата ми нахлу цялата кръв, която имах в тялото, сякаш се взриви нещо в черепа ми, стана ми горещо... Повече от минута го гледах с огромни, разширени очи, докато не се окопитих криво-ляво и не избъбрах някакво ужасно нескопосно „добре дошли”. За щастие, още в университета ме смятаха за голяма особнячка, да не кажа откровено ме мислеха за дивачка, та неловкото ми мълчание, маугленското ми поведение, не направи особено впечатление на приятелката ми от студентските години. Тя с гордост ми представи бъдещия си съпруг. А аз гледах втрещена, изумена мъжа, за когото бих дала всичко на света. Всъщност тогава не знаех, че наистина отварям кутия, но кутията на Пандора и от нея изкачат не едно страшно дяволче, а всички страховити харпии. Тогава си мислех, че ще се справя. И обикновено се справям с мераците си към повечето мъже, които ме впечатляват. Какво толкова намерих в този? Цяла вечер и после с дни се взирах в чертите му. Прошарената деликатно на слепоочията коса. Трепкащите устни, свити в ъгълчетата – французите сякаш си всмукват бузите, когато говорят – особености на изговора, и затова оставят впечатление, че скулите им са леко хлътнали... Даниел... О, Даниел! Слушах с часове напълно неразбираемата музика на френския език, той говореше... говореше... Говореше на нея! Гласът му - възбуждащ, мек, особеното р, странните, непонятни съчетания от буквите, думите, които не разбирах, но ме опиваха като силна отвара от мак. О, Даниел.... И очите ти с цвят на окосена планинска трева, изпъстрени с жълти искри и точици, събрали цялото слънце, бръчиците около тях, изразителните вежди... Откровените ти, честни очи, изпълнени с искрици смях, очи на страдал и мъдър човек. В тях се четеше твоето огромно разбиране към всичките ми странности, кам вцепенението ми, към шока от откритието, че те има... Гледах те омагьосана, къпех се в очите ти, плувах в тях, обливаше ме светлината им... Не разбирах какво ми говориш, но от теб се излъчваше болезнена нежност, жив копнеж, който едва издържаш вече да потискаш. Видът ти обещаваше бури от страст и нежност.
О, Даниел...
Танцуваш с нея, а аз попивам движенията ви, отразени на фона на лунния диск, той потъва в морето... а ти? Ти потъваш в сигурността и удобсвото на асфалтирания си живот с нея, а аз те губя, губя те, отиваш си, избрал доброто момиче с перлената огърлица. Тя е тази, която те посреща с усмивка, приготвя ти топла супа, стои до теб в обществото и милата й усмивка печели сърцата на приятелите ти. А на мен душата ми е лошото момиче, облечено само с перлена огърлица! Аз съм дивачката, която прегръща ветровете на брега на морето, на върха на скалата, в подножието на която прибоя си е направил място, колкото двамата да танцувате, а аз да стоя в сянката и да ви наблюдавам с копнеж, сгушена в тъмното, в дъното на миниатюрния плаж. Тази, която от първия миг, в който се удави в очите ти, разбра, че не е имало и няма да има друг мъж... Даниел!
Не пречех. Оставих им любимото си убежище в дъното на градината, където обичах да се усамотявам вечер. Без някой да е искал това от мен, палех зиданата печка от другата страна на оградата и се правех, че приготвям някаква храна. Истината беше, че гледах с огромна болка разпилени на рамото ти разкошните кестеняви къдрици на Кристина, но се опитвах да си представя как моята глава лежи на гърдите ти, а дългите ти пръсти си играят с моята изсветляла от слънцето коса. Още нещо, което ме хипнотизираше в теб – ръцете ти с дългите пръсти не музикант, с големите длани, със силните китки...
Не може да не си забелязал как се вторачвам в ръцете ти, за да не гледам очите ти, докато се оставям гласът ти да ме опива с измамната си нежност. Господи, имаш изумителен глас, Даниел! Повтарям го непрекъснато в главата си, откакто си тръгнахте...
Преведох си думите, които непрекъснато шепнеше в ухото ми, там на плажа, докато дъждът се сипеше над нас, сякаш искаше да отмие греховното желание. Нали това искаше да кажеш?! Не трябваше да настоявате да дойда с вас тогава. Не трябваше да ме докосваш с тези твои ръце. Ти знаеше, Даниел! Знаеше, че съм полудяла от копнеж по теб. Защо позволи на жена си да настоява да дойда с вас на плажа? Защо й позволи да въвлече и мен в играта ви? Защо я насърчи да настоява толкова да намажеш и мен с плажно масло? Та аз живея на брега на морето, за Бога! Кожата ми отдавна няма нужда от плажно масло. Но ти знаеше! Може би не беше съвсем сигурен и искаше да се увериш. Но го разбра с абсолютна сигурност, когато ме докосна, когато усетих дланта ти върху кожата си и подскочих, сякаш ръцете ти парят, а после се опитах да се скрия, като подгонено животинче в някоя пукнатина в скалата. Навярно Кристина ме е помислила за истинска дивачка. Навярно смята, че съвсем съм подивяла на този пуст скалист бряг, където единствени гости са ветрищата. Не издържах да галиш с такава нежност гърба ми и хукнах да се спасявам в морето. Не знам къде си мислех, че ще отплувам... А ти превърна това в игра. Кристина не е добър плувец, знаеше, че няма да ни последва, виждаше, че се задава буря...О, Даниел!
Морето пази спомена за ръцете ти, когато ме настигна на онова мъничко парченце каменист плаж от другата страна на скалата. За устните ти. За телата ни, впити едно в друго, за горещия дъжд, който се сипеше върху ни. За шепота ти, за греха...Дъждът, мълниите, бурята – ние ли ги сътворихме тогава? Електричеството във въздуха, мириса на озон, на буря и море – това е мириса на любов, Даниел! От тази нощ и завинаги!
И после, когато ти се „разболя” скоропостижно и се наложи да си тръгнете незабавно, заради внезапната ти „настинка”, когато установи с точност какви са мащабите на опустошението, което си нанесъл на душата ми и това те порази! А аз стоях и гледах отдалечаващата се кола с разширени от ужас очи. Вие май свикнахте с постоянния израз на болка в очите ми, така че едва ли са ви направили впечатление немите крясъци в тях... Цялото ми същество крещеше „милост, убийте ме, преди да тръгнете!” Но вие не ме чухте...
Как се произнася на френски думата „палач”, Даниел? Екзекютор? Правилно ли го казвам? Трябва да започна вече да се влюбвам само в палачи. Те поне знаят как да умъртвят човек безболезнено. Отведнъж.


Публикувано от alfa_c на 19.07.2012 @ 11:51:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:15:56 часа

добави твой текст
"Влюбвайте се само в палачи" | Вход | 12 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Влюбвайте се само в палачи
от mariq-desislava на 30.07.2012 @ 17:07:55
(Профил | Изпрати бележка)
Душевадка!:) Майсторка си на анализа или по-скоро на разреза на душевните състояния.


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 01.08.2012 @ 11:08:27
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Мария-Десислава. Оценката ти ме ласкае!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от Ufff на 22.07.2012 @ 07:48:15
(Профил | Изпрати бележка)
Героинята ти е съвършена мазохистка;~)
Хе, разказът ти ми припомни един отдавна забравен случай с приятелка (нека да мине 8.00 ч.и ще й звънна да питам какво помни от това;) ). Та, въпросната образка преди има-няма десетина години ми поиска ключ от нас. "За какво ти е, викам, парти на чужд терен ли ще правиш?".
Въобще не светнах за причината, просто защото не ми се съвместяваше с нея, ако има нещо подобно, щеше да ми е разправила. "Не бе, казва, срещнах ученическата си любов (няколко пъти), не знам какво прави в нашия град, та... реших... а бе, да се "прежаля" ". Неизживяно "детство".
Прежалих се и аз, т.е. дадох й ключ за следобеда. Връщам се от работа - ни намек някой да е правил посещение вкъщи. Звъня! Май не сте идвали, питам. Не, отговаря приятелката - накиприх се аз, сложих един "младежки" парфюм и излетях леко закъсняла. Като се хлопна вратата на асансьора и си казвам: ама къде съм тръгнала бе! При мъж, за когото вече не знам почти нищо. Кой знае какъв простак е пред жена си! Защо пък аз?! Аре, фуч! И се върнала.
Да, бях забравила тази случка, но изразът "аре, фуч" явно съм запомнила, защото си го ползвам наум често, когато ми се появи муза да пиша стихотворение. ))) Кажа ли си го - и музата се изпарява в небето. Действа!
Такива ми ти работи!)

Поздрав, Ели!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 22.07.2012 @ 21:32:38
(Профил | Изпрати бележка)
"Аре, фуч" - трябва да го запомня :)))))))) Всъщност "Аре, фуч" е оправданието ни за безразличието, за притъпените сетива, за мързела - ако щеш и така го наречи, за апатията, обзела ни към околния свят и дори към хора, които някога за нас са значели нещо - това някога може спокойно да е и вчера. Крием се зад "Аре, фуч!" и когато сме несигурни, мислейки си, че едно "Аре, фуч!" с подтекст "Кво па ша му се моря на тоя!" ни прави страшно готини, важни и значими, а всъщност ни е страх отсрещната страна да не произнесе първа крилатата фраза. Би било кофти, нали? И защо сме го направили толкова сложно, когато можеше да е много простичко?!

Благодаря ти, Уф! Винаги ми е хубаво, когато се отбиеш под моите редчета!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 21.07.2012 @ 18:59:52
(Профил | Изпрати бележка)
За мъж е доста трудно да почувства и разбере *обратната страна* на Божията заповед *Не пожелавай жената на...*
Но е страшно интересно!
Даже се *отплеснах* - като воайор на сцената *на мъничкото парченце каменист плаж от другата страна на скалата*... :) :) :)
Шегата настрана, но някак бях сигурен, че е било наистина като за *първо и последно*!

;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
На френски*палач*звучи наистина доста перверзно...но и много сексуално! :)


Re: Влюбвайте се само в палачи
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 21.07.2012 @ 19:13:40
(Профил | Изпрати бележка)
... и от бързане пропуснах - французите казат *bourreau (le)* :) :)

*executeur* e *изпълнител* - може и на смъртни присъди, но в смисъл на *палач* се използва само...
А-а-а, хвана ме логореята... че даже, може би - по-лошото и досадното!...

Извинявай! Разказът ти е увлекателен, интересен и френския език няма нищо общо!!! :) :) :)

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 21.07.2012 @ 23:34:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ами то и при нас е така - като си пожелаем мъжа на ближната, изпитваме що-годе същите копнежи и скруполи, каквито изпитвате вие, когато... и мен ме хвана логореята :)))
Аз това с малкото парченце плаж от другата страна не посмях да си го представя, че да не се отплесвам в ... прекомерни мечтания :)))))))))

Да, видях в преводача как е палач на френски, но екзекютор ми звучи по-цветно, знам ли що. Пък и не бях много сигурна как точно се произнася, та затова заложих на по-познатия екзекютор.
Благодаря за прочита!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от Boryana на 21.07.2012 @ 15:50:09
(Профил | Изпрати бележка)
От два дни се каня да се произнеса, защото просто не мога да не се...тук. Някога, при екзекуциите на кралски особи, викали най- добрите палачи- донякъде гаранция, че брадвата няма да заседне в главата, гръбнака или на половината път. Целта- с един единствен удар височайшите души да се пренесат при Създателя. Да се спестят мъките и агонията. Проява на висша милост от страна на съдниците. Така че... влюбвайте се не просто в палачи, а по възможност- в най- добрите от тях.
Ама съм подробна...
Силен и въздействащ разказ!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 21.07.2012 @ 18:15:21
(Профил | Изпрати бележка)
Точно за това става въпрос! Добрият палач е за предпочитане пред всякакви агонии без смисъл! Благодаря, че се отби под моите редчета!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от verysmallanimal на 21.07.2012 @ 15:07:56
(Профил | Изпрати бележка)
Силно и написано с вкус. Поздрав!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 21.07.2012 @ 18:14:21
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря, много се притеснявах да не изляза от рамките на добрия тон, страхувах се да не звучи пошло и .. абе с една дума - зле. Радвам се, че съм се удържала да не преекспонирам! Благодаря ти!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от verysmallanimal на 21.07.2012 @ 15:07:39
(Профил | Изпрати бележка)
Силно и написано с вкус. Поздрав!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 20.07.2012 @ 07:29:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Жесток разказ, Ели - психологизъм и сдържана сила - браво!
/ различна си тук - по-мъдра сякаш!/


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 20.07.2012 @ 12:29:21
(Профил | Изпрати бележка)
О, то никак не е трудно човек да е по-мъдър, особено ако отправната точка или базата за сравнение са "преводе и други шашкънии" :))))
Благодаря ти, Миа, високо ценя оценката ти!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от zebaitel на 19.07.2012 @ 18:46:49
(Профил | Изпрати бележка)
Изплакан копнеж!!! Хареса ми, много! Здравей, Апостолиция1


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 20.07.2012 @ 12:28:08
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Зеб! Сърдечно благодаря за оценката!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от anonimapokrifoff на 19.07.2012 @ 12:58:37
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за разказа!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 19.07.2012 @ 14:55:42
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от lordly (lordly@mail.bg) на 19.07.2012 @ 13:18:20
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуваш, като съпреживяване разказ. Моите комрлименти!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 19.07.2012 @ 14:56:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от Markoni55 на 21.03.2013 @ 15:51:01
(Профил | Изпрати бележка)
Много силно! Още не мога да намеря думите, а и не съм сигурна точно коя страна да взема. Всъщност боли, но боли и от неслучването...Тогава?


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 28.03.2013 @ 08:27:12
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря!

]


Re: Влюбвайте се само в палачи
от Valens на 21.03.2013 @ 16:58:15
(Профил | Изпрати бележка)
...Дъждът, мълниите, бурята – ние ли ги сътворихме тогава?...
Да. Със сигурност. Не мисля, че има човек, които поне веднъж в живота си да не е попадал в подобна ситуация. Поздрав!


Re: Влюбвайте се само в палачи
от apostolicia на 28.03.2013 @ 08:27:54
(Профил | Изпрати бележка)
Навярно няма такъв. Благодаря за прочита!

]