Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 815
ХуЛитери: 3
Всичко: 818

Онлайн сега:
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПонякога да обичам означава да не обичам
раздел: Други ...
автор: milada

Много ми е странно, когато позитивните нагласи се възприемат единствено и само в доста напудрен вид.
Хубаво е да търсим доброто и светлото, но това далеч не е лесен и безболезнен процес. Оптимистите винаги забравят деликатно да отбележат последното. Дали типът на нагласите ни привлича подобни такива – вероятно. Дали творим света си с мисъл - логично е, но нека не преувеличаваме ролята си, все пак. "Да бъде волята Ти!", щом си спомним, всичко придобива друг образ. Най-доброто за нас рядко означава най-приятното, най-вкусното, най-лесното, най-удобното ни. Не може да не го знаете и от собствен опит. И не се опитвайте да го забравите в желанието да реабилитирате една друга ключова дума "щастие". Понятието, което тя означава, е толкова разтегливо, че го оставям за позлване и тълкувание на всеки като негова собствена четка за зъби, защото не искам да ползвам ничия чужда, както не искам да ползват и моята. По-здравословно е просто:). Богоподобни сме в самосътворяването, ама само бого-подобни, само толкова!:) А и точно онези, които го могат това с наподобяването, в голяма степен знаят, че не бива да се възползват от подобно познание. Та затова с радост загърбям всички хищнически мераци към Сътворението и твърдя, че позитивното далеч не е в избягването на частицата "не", както си въобразяват някои. Разбира се, казвам го в метафоричен и обобщен смисъл по-скоро, отколкото да се задявам с теории и практики. Не съм техен детайлен познаваач и не искам да бъда, обяснимо защо. Онова, което знам, знам от опит.
За да утвърдим доброто в нас и това наоколо, не е нужно да изпадаме в хвалебствие-то му. Понякога точно обратното е нужно - да изкрещиш силно и ясно "Не!". И така...

Не обичам лицемерието, не в смисъл на лъжа, която не си признаваме по някакви причини. То, лицемерието, често се проявява и във вид на "възпитано" мълчание, Лицемерието, което смятам за основа на всички последващи злини, е лицемерието пред себе си. Автолицемерие го наричам, Тънко, фино, едва доловимо,,самозалъгващо егото ни или пък, брутално и нагло, утвърждаващо всичко наше въпреки - въпреки хора, ситуации, с всякакви средства под маската и напора на тъй наречената позитивна нагласа, която ни помага-ла да постигаме онова, което поискаме. Сякаш всеки е сам във вселената и по пътя си не среща никого и нищо. Никой не е сам никога. Да, сам е като отговорност да понесе тегобите си, но не е сам пак като отговорност да не ги прехвърли излишно не просто на хора и живи същества, които са му в близък обсег, но и в космоса изобщо. Позитивното не е низ от псалми, а хигиена на мисленето, а оттам и на поведението, не е насилена усмивка, нито учитивост, а необходимост от усмивка, която не е задължително да се случи буквално, нито даже душевно. На някакво дълбоко ниво, намерението за нея е самата тя, онази истинската. Останалото са маски.

Не обичам неяснотата прикрита с деликатно и елегантно неназоваване на истината. Пак стигаме до лицемерието, нали? Ето, виждате...

Не обичам сладки и леки алкохолни питиета, както и коктейли. Заради бъркотията в тях. Така обичам да се пие, както обичам да се казва и истината -пряко, косо, да отмива микробите по пътя си, особено онези от душата.

Не обичам агнешко с мириса му на попарена вълна, който не се изличава с никакви кулинарни трикове, поне за доброто обоняние.Пък и това месо не носи на любимите ми подправки, така че... Не обичам също и всички безсмислени жертви и саможервти. Ясна е аналогията.

Не обичам анасон и производните му ухания, миризми по-точно. Подобни нахални молекули могат да съсипят цяла изкусно приготвена трапеза. За мен, разбира се. Никого не ангажирам с това. Така е и с миризмата на риба. Много, ама мнооого внимателно с нея! Особено с онази, вмирисаната откъм главата.

Не обичам кифли и изобщо подпухнал хляб, и всякакви тестени подобия. Обичам сбит, черен, нераздут от хубости хляб. Честен някак ми се струва.

Не обичам попара с чай и захар. Това е "кулинарен" абсурд от някогашните детски градини, който обаче и сега се повтаря в преносен смисъл къде ли не, барабар със задължението да го изядеш, когато ти го поднесат и непоискан. Абе... да си сърбаш попарата, един вид, даже и не твоята собствена.

Не обичам подрязани чемшири, оформени дървета, строени и аранжирани цветя, английски ливади там, където няма нищо английско иначе. Но нали се глобалзирахме, еклектиката е на мода.

Не обичам възвеличаването на неща и хора, което често има за цел единствено и само да ги храни енергийно, а понякога и финансово.

Не обичам жаждата за безсмъртие. Смешна ми е някак. Тя, всъщност, е от здравословните илюзии, които си създаваме, за да изтърпим още малко онова, което не се изтърпя лесно. Защо не си признаем, че колкото и гадно да е, задето сме изгонени от Рая, то ни е и спасение. Спасили сме се от съвършенството. Винаги ми е идвало малко скучно то дори и още на нивото на земните му проявления. Дори и тук. Представям си какво би било по-нататък!

Не обичам хербарии, домашни чехли, високи възглавници и меки матраци. Те противоречат на представата ми за уют просто. Не че не ги ползвам понякога, но винаги се радвам на изчистеността на някои твърди линии в интериора. В този на душата.

Не обичам цирк. Буквално и преносно. След първото ми посещение под купола му в най-ранна детска възраст магията тотално се изпари, макар много по-късно да съм присъствала на доста добри като направа циркови спектакли. Не оспорвам самоотвержения къртовсkи труд на артистите, но то е като при любовта - нищо не ми трепва и не може да бъде поправено с разумни усилия за това. Акробатическите номера не са ми по вкуса във всякакъв смисъл. Клоунадите - също. Особено последните. И не знам защо някой смятащ се "над мен" все си позволява да ме мисли за невръстното момиченеце, което е зяпнало в наивистичните номера на някого или нещо, дори и на силите над нас, които ни управляват непрестанно с изтръгнатото съгласие на нашата воля. На всичкото отгоре момиченцето трябва да си е платило и билетчето. Колко мило!
Няма такова нещо, господа, артисти! Приберете си, ако обичате, шаренията, ритмичната музика, дресираните животни (а и хора), фалшивия смях и същите сълзи, а с опасните номера впечатлявайте някой, който, все пак, иска да бъде впечатлен до празни възклицания. От мен не се очаква нещо подобно. Аз предпочитам безопасни номера, както и безопасен секс и такава храна, безопасни отношения и защо не безопасен за сетивата ми край. Но за евтаназията - друг път.

По същата логика не обичам и мюзикъл. Не отричам сложността и достойствата на този жанр, но нека не се доказват в мое присъствие. Операта е по-друго нещо. Усещането за време е друго там. И не те ангажира пряко в съ-времието си. Но няма значение сега. Мен просто ме няма, когато се опитват да ми "изпяват " нещо, което може да бъде изрчено тихо и красиво, и честно. Речитативите бих могла да понеса на доста чашки алкохол, но не и иначе. Няма ме и когато ме предават, клюкарстват, анатемосват, отричат и по разни други начини. Тези шумове зад гърба ми, ах, тези шумове на ушенце, са хоровото изпълнение (къде ли остана явния хор от старогръцката трагедия), което ме отблъсква надалеч. И с право. С моето право!:)

Не обичам мажоретки. Не знам какъв вятър ги довя по нашите земи, но без да имам нищо против показването и адмирирането на женската хубост, не мога да се съглася с тази форма на показност, както и със силиконовата също. Недоумявам от елементарните им призиви, движения и прочие присъствие. А и истински се чудя защо по-низшите страсти трябва да бъдат подгрявани?! Не са ли си такива, горещи, и без това?! Иначе - нищо против красивите женски крака. Ако ще е нужно да избера нещо от сорта, за да не изглеждам заядлива:), бих приветствала чистосърдечно танцьорките на как-кан. И то само заради последния им жест към публиката:)

Не обичам съчетанието на сиво и кафяво в откровените им нюанси. както стоенето на синьо до зелено, червено до цикламено. Доста усет се иска, за да се намери верния тон за докосвне на разлчини по характер вибрации и верни нюанси. Последното го казвам извън цветовете, естествено.

Сигурно има още много неща, които не обичам и които искам да отдалеча от себе си, за да съм по-позитивна, всъщност. Не се ядосвайте, нарочно го казах!:)

А, да, сетих се! Не обичам и хортензии:). Цветята нямат вина, но стара история ги сложи в графа "непредпочитани". затова пък има толкова хора, които да ги обичат! Както и аз имам правото да ги избягвам, когато си аранжирам градината.

А вие?! Вие какво не обичате и, иначе казано, как изтупвате прахта от дрехите си?! От душата си... С усмивка или с недоволна гримаса?!
Да ви кажа, все тая. Дрехата просто трябва да бъде изтупана, ама хууубавичко! :)

Или тихо, и кротко да останете в свободния си личен избор да бъдете прашни. Нали и без това тленността ни си казва думата всеки миг! Кал иии... прах.
Но аз за другото говорех, за другото!


Публикувано от viatarna на 24.06.2012 @ 00:33:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   milada

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:16:44 часа

добави твой текст
"Понякога да обичам означава да не обичам" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Понякога да обичам означава да не обичам
от ATOM на 24.06.2012 @ 09:33:30
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам какво ще да е литературното самоопределение на гореизложеното...
Но самоопределения в него има, с неясно-интригуващи намерения.
Разумно е и това въобще не е малко.

Но да оставим място за другото... За което не бихме могли да говорим, но то говори достатъчно за себе си.


Re: Понякога да обичам означава да не обичам
от milada на 24.06.2012 @ 16:37:56
(Профил | Изпрати бележка)
Гореизложеното не иска да се самоопределя, за разлика от авторката:).
Или по-точно да се отстоява с всичките си заблуди, грешки и вкусове - нейни са си:).
Намеренията наистина не са ясни, доколкото мнообразието от световете на всеки един от нас имат право да са си такива, каквито са и, тъй като аз мога да говоря само за личния си свят, тревожно си бърборя на глас, че обичането и самообичането са възможни само след някои "не"-та, категорични при това:). "Не", което да утвърждава моето "да", както и всякое друго "да", но за друг личен свят:).
Сблъсъкът на планети не ми е по вкуса. Предпочитам танца им.
Май това ми е едно от възможните обяснения на нещо-то, което писах и просто така, и по лични причини, след като отвсякъде бяха взели да ме учат как да живея:).
Та затова жанрът ( и не само) е неясен, мой си:).

]