Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 766
ХуЛитери: 6
Всичко: 772

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Marisiema
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНейната ръка
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Те отдавна престанаха да бъдат любовници, но продължаваха да са съпрузи и имаха дълъг съвместен живот – след пет години щяха да празнуват златната си сватба. Макар и връстници, той – със сребърна гъста коса и стегнато жилаво тяло, все още привличаше дамските погледи, докато тя преди доста години напълня и се обезформи.
Вечер, след като мъжът се прибереше от работа (не искаше да се признае за пенсионер), излизаха на разходка из квартала и вървяха бавно заради нея – краката й бяха подути и я боляха. Нищо не бе останало от тъничката хубавица и дори той в късите мигове на разнежени спомени не можеше да открие и чертица от образа на момичето, за което някога се ожени. Страстта му се беше пресушила и на нейно място се бе настанило съжалението, примесено с леко физическо отвращение към тази, с която продължаваше да дели леглото.
Тя познаваше всичките му навици, безпогрешно разчиташе неговите настроения. Не се налагаше да й казва коя риза да му изглади или какво да наготви. Разменяха си малко думи, но те бяха достатъчни. Понякога ставаше бъбрив и разказваше за проблемите си в службата, където трябваше всекидневно да отстоява положението си на заклет специалист със завиден стаж и да се съревновава с младите, и тогава тя му наливаше втора чашка ракия и по изключение сипваше глътка и за себе си. След такива разговори му беше трудно да заспи, въртеше се в леглото и въздишаше, а тя протягаше ръка и го погалваше. Той усещаше бебешките пухкави възглавнички между ставите на пръстите й, в него се разливаше меко спокойствие и се унасяше.
Тя умря така, както искаше – в съня си. Сутринта той се събуди и се изненада, че не е станала. Погледна я: лицето й беше спокойно и като че ли странно подмладено. Мъжът се измъкна тихо и влезе в банята, после отиде в кухнята. Беше непривична тази събота – масата не беше сервирана, нямаше го аромата на кафето. Повъртя се безцелно и внезапно реши да направи закуска – за първи път през брачния си живот. Свари две яйца, извади маслото от хладилника, но когато взе буркана с шипковия мармалад, той се изплъзна от ръцете му и с трясък се разби. По целия под се пръснаха натрошени стъкла, примесени с кафява лепкава каша, но не се втурна да почиства. Жена му със сигурност се е събудила от шума и сега щеше да дотърчи. Изчака няколко минути, тя не дойде и зловещо предчувствие сви стомаха му.
Първите дни след смъртта й бяха с размити очертания. Помнеше само, че децата и внуците бяха тук, имаше и други хора – роднини и приятели. Това, за което си мислеше, беше какво ще облече, когато пак тръгне на работа, и дали то ще е подходящо за току-що овдовял мъж. После заживя по инерция – оставаше в офиса часове, след като другите са си тръгнали, купуваше от супера някаква готова безвкусна храна и се затваряше вкъщи. Една вечер се изненада, че няма чисто бельо и всичките му ризи са мръсни. Трябваше да пусне пералнята, обаче не му беше ясно как точно става това. Огледа се като току-що събудил се човек: мивката и масата в кухнята бяха отрупани с неизмити чинии, по пода се гонеха сиви валма. Знаеше какво е редно да направи, но то беше толкова непривично, че се обади на дъщеря си и я помоли да дойде веднага.
Постепенно свикна да се грижи за себе си. Домакинстването убиваше част от времето му след работа, а после до късно гледаше телевизия. Заспиваше, обърнат към прозореца, за да не вижда празното място на жена си и разтворената книга на нощното й шкафче, до която събираха прах очилата й. През почивните дни ходеше при децата си, но нямаше какво толкова да си каже с тях – прекалено бяха заети с трудното си всекидневие и с порасналите му внуци. Същото беше и с приятелите: за разлика от него те имаха жени и беше излишно да ги занимава със себе си.
Пак пропуши след цели 15 години здравословен живот. Една събота реши да отиде в кварталната кръчма – отдавна не беше вечерял навън. Бе началото на лятото, приятно топло и той предпочете да седне в градината на заведението. На съседната маса имаше жена – точно под буйно разцъфтял розов храст. С вялата си кожа и безцветна коса тя беше недоразумение на фона на разточителната пищност, грейнала с цялата си кървава красота под лъчите на залязващото слънце. Пиеше бяло вино. Той отклони поглед, запуши и зачете съсредоточено менюто. Сепна го гласът й – питаше го дали ще й услужи с една цигара. Червилото й се беше изтрило, устните й бяха тънки и бледи, но още стояха грозно и нелепо контурите му, нанесени много извън тях. Даде й огънче и тогава видя очите й: излинели като цялата нея, бяха побрали самотата, която всеки миг щеше да заскимти, сякаш е сритано улично псе.
Беше с 22 години по-млада от него, без съпруг и без деца. Плоскогърда и слаба, тя го подлуди с неистовата си дива страст, която го върна в младежките му години. В леглото нямаше и помен от нейната невзрачност, превръщаше се в ненаситна хищница с кръвожаден святкащ поглед, който би подчинил всеки мъж. Толкова много секс и такъв секс не беше правил никога – тялото й нямаше забранени територии. Ожени се за нея неприлично рано: само пет месеца след овдовяването си. Децата му отказаха да се запознаят с мащехата си и казаха, че за тях той повече не съществува.
Тя искаше дете толкова силно, че той се предаде. Сигурно нямаше да доживее да го види пораснало; дядовците на съучениците му щяха да са с 20 години по-млади от него, закъснелия баща; собствените му внуци вече щяха да станат родители... Но какво значение имаше всичко това пред възможността да направи щастлива жената, която обича? Любеха се всеки ден и скоро му се наложи да пие виагра.

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от viatarna на 05.06.2012 @ 00:24:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 43806
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Нейната ръка" | Вход | 23 коментара (50 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нейната ръка
от joy_angels на 05.06.2012 @ 04:23:55
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми допадна детайла със закуската... Силно!
Поздравления, Аноним!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:02:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Джой!

]


Re: Нейната ръка
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.06.2012 @ 07:16:37
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Смайващо добре пишеш!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:02:53
(Профил | Изпрати бележка)
Доброто е само добро и нищо повече.

]


Re: Нейната ръка
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.06.2012 @ 13:43:01
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
няма и нужда от повече

]


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:47:34
(Профил | Изпрати бележка)
Сигурно е така.

]


Re: Нейната ръка
от boliarkabg на 05.06.2012 @ 08:36:27
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
жестока действителност... Човек никога не знае,нали? Не знае какъв е утрешният ден. Когато имаш не цениш, когато заместваш златото с имитация не мислиш. За съжаление поне единият от всяко семейство минава почти по същия път.
Поздрави!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:03:32
(Профил | Изпрати бележка)
Да, тежък е този път.

]


Re: Нейната ръка
от secret_rose на 05.06.2012 @ 09:40:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Няма незаменими, но има незабравими...
Много реалистично пишеш; самият живот пише с теб..


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:04:19
(Профил | Изпрати бележка)
Определено е реалистично, а понякога - натуралистично.

]


Re: Нейната ръка
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 05.06.2012 @ 13:41:15
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Че какво му е на Зола? :)

]


Re: Нейната ръка
от kristi на 05.06.2012 @ 10:56:14
(Профил | Изпрати бележка)
Така е - едното докосване понякога всичко е! Живот...

Поздравления за разказа, ано!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:05:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Нейната ръка
от roza1 на 05.06.2012 @ 11:18:43
(Профил | Изпрати бележка)
" самотата, която всеки миг щеше да заскимти, сякаш е сритано улично псе."

Ще взема да запаля една цигара и аз...

Поздрави!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:05:57
(Профил | Изпрати бележка)
Роза, трябва да ги отказваме. Ако успееш, дай рецептата.

]


Re: Нейната ръка
от Boryana на 05.06.2012 @ 12:54:36
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, как винаги успяваш, ама винаги, да ми разбъркаш стомаха?
Ано, не мога да коментирам разказите ти. Обаче искам да съм тук и ей ме.


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че си тук!

]


Re: Нейната ръка
от skrej на 05.06.2012 @ 13:19:28
(Профил | Изпрати бележка)
Сравненията се набиват едно след друго, за съжалението е оставена една малка пролука, достатъчна да запълни цялото. Истинко е. За умението - няма спор.


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 13:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Удоволствие ми е, че хареса.

]


Re: Нейната ръка
от verysmallanimal на 05.06.2012 @ 14:38:55
(Профил | Изпрати бележка)
Както винаги - силно.
Поздрав!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 15:40:11
(Профил | Изпрати бележка)
За мен е чест, че го оценяваш така.

]


Re: Нейната ръка
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 05.06.2012 @ 15:42:44
(Профил | Изпрати бележка)
С начина по който пишеш, ти докосваш души.
Майстор си!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 15:49:13
(Профил | Изпрати бележка)
Дано да е така.

]


Re: Нейната ръка
от mariniki на 05.06.2012 @ 16:38:05
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
за Бога...
обърна душата и сърцето ми наопаки...
невероятно силно и истинско...
както винаги...поздравявам те.


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 17:21:59
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Мариники!

]


Re: Нейната ръка
от stefka_galeva на 05.06.2012 @ 16:52:45
(Профил | Изпрати бележка)
Очаквах...весела история.:) ...всъщност е...весела. Поздрави!:):)


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 17:22:42
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги има най-малко две гледни точки към една история.

]


Re: Нейната ръка
от azzurro на 05.06.2012 @ 17:07:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не прочетох а изядох на един дъх, защото е винаги удоволствие, написаното от теб! Поздрав!!!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 17:23:22
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че написаното не те е затруднило при прочита.

]


Re: Нейната ръка
от zebaitel на 05.06.2012 @ 18:03:58
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът ми хареса много, но с това не казвам нещо кой знае какво - по-интересното е, че финалът ми се стори абсолютно неочакван, а това естествено говори за майсторлъка ти, Анониме! Браво ти!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 18:26:24
(Профил | Изпрати бележка)
За мен е логичен, но е добре, ако е неочакван.

]


Re: Нейната ръка
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 05.06.2012 @ 18:36:50
(Профил | Изпрати бележка)
cheta tvoite razkazi s goljamo udovolstvie!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.06.2012 @ 18:46:59
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се!

]


Re: Нейната ръка
от PostScriptum на 10.06.2012 @ 11:50:27
(Профил | Изпрати бележка)
Цял един живот описан много умело, с детайл. Само една ръка...нейната... Това си е за роман. Поздравления от мен!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 10.06.2012 @ 21:32:51
(Профил | Изпрати бележка)
Кой има сили за роман и кой има време после да го чете? Уважавам хората, които ги пишат, ама аз май не съм от тях.

]


Re: Нейната ръка
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.06.2012 @ 14:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Удря като камшик истината от живота!Много си добра!
Поздравления за хубавите разкази!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 10.06.2012 @ 21:33:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Катерина!

]


Re: Нейната ръка
от kasiana на 19.06.2012 @ 10:09:27
(Профил | Изпрати бележка)
Верен психологичести рисунък!!!!!

Поздрави, Аноним:)))))


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 19.06.2012 @ 10:14:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Нейната ръка
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 20.06.2012 @ 21:47:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Не е неочакван финалът - оценяваме нещата, когато ги загубим - пореден силен разказ, Аноним!


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 20.06.2012 @ 22:03:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Нейната ръка
от mamontovo_dyrvo на 21.06.2012 @ 18:13:49
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам на колко си години,но познаваш житейските проблеми!Добре написано и тъгата по-доброто те хваща за гърлото... Като нейната ръка...


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 21.06.2012 @ 18:32:11
(Профил | Изпрати бележка)
Чак не мога да повярвам, че съм на толкова години, на колкото съм.

]


Re: Нейната ръка
от Markoni55 на 24.06.2012 @ 23:49:04
(Профил | Изпрати бележка)
Влязох за малко...и като видях че си пуснал нещо ново не се устисках. И не съжалявам. Правдив разказ, но само как описан....


Re: Нейната ръка
от Markoni55 на 24.06.2012 @ 23:49:08
(Профил | Изпрати бележка)
Влязох за малко...и като видях че си пуснал нещо ново не се устисках. И не съжалявам. Правдив разказ, но само как описан....


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 24.06.2012 @ 23:58:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че прочете, Маркони!

]


Re: Нейната ръка
от nikoi (boo@abv.bg) на 03.04.2013 @ 13:48:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много моя история.
Много.


Re: Нейната ръка
от anonimapokrifoff на 05.04.2013 @ 14:26:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си от хората, които могат да съпреживеят всичко.

]