Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 861
ХуЛитери: 1
Всичко: 862

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВечната жена - четиво за жени само, може би
раздел: Есета, пътеписи
автор: boliarkabg

Не днешната само. Не единствената. Не рядко срещаната. Не тази, която е перфектната във фигура, грим, облекло, професия, начин на живот. Не тази.
Ние днешните жени не притежаваме някои много ценни качества, които се възпитават, не са въпрос на характер. Ние сме еманципирани /колкото и стара да е тази дума и да НЕ се пренесе в 21 век/. Ние сме възпитани да бъдем всичко, да сме на ниво, да отстояваме, да се борим. Да го показваме, да ни знаят, да се вижда, да го демонстрираме! Не сме възпитани обаче, в женското изкуство. Не само на съблазън, не сме възпитани да СМЕ жени.
Спомнете си, ако сте обърнали внимание българската жена и конкретно българката от Възраждането. Не само нея, но основно нея.
Омъжвана от родителите си, особено тази, произхождаща от заможен род, не само от чорбаджийски. Много рядко по любов. От малка възпитана на първо място да бъде перфектна домакиня. Да знае и може всичко. Не само основите на домакинската работа, а и тайните на рода и фамилията в някои редки и фини „моженета”. Възпитана да бъде изкусна в отношенията към възрастните. Възпитана да бъде изкусна в отношението към мъжа.
Не е вярно, че жената в стари времена е нямала „хабер” от секс и любов. Напротив. Само обърнете внимание на старите, автентични текстове от народните любовни и хумористични песни. Те говорят за много неща. Та как бихте тълкували тези думи от една стара песен: „… дили, дили дишка, мома свири на п..ка”, или пък : „галили се, любили се, дорде месечина огрее..” и тогава момата видяла,че това не е момче, а белобрад мъж. Още много такива. Целта не е да правим разбор на народното творчество, само за отпратка.
Жената е знаела как когато се омъжи и отиде у „мъжови двори”, „покорно” да наведе глава, да бъде блага и хрисима и шатърна, но тихичко и полека да води семейните дела с желязна десница. Тя е знаела омъжвайки се, как да даде на стопанина си „преднина”, как той да води семейната лодка, но тя да е кормчията. Жената е била посветена в тайните, които дават на мъжа сила и първенство, кураж и решителност. Тя е била посветена и в това как жената до него тихичко, с уважение и премълчаване, и с нейните си „такъми” да му дава тая сила, но да го предпазва от грешките, от провалите. Не, че жената е била по-умна, но жената има своята женска интуиция винаги, не само днес, не само вчера, а и в далечното минало.
Не е вярно, че много теми са били табу във възпитанието тогава. Момичетата от малки са били обучавани във всичко. В абсолютно всичко. Те са учели в училището на Живота и за това са се грижели бабите и майките съвсем отговорно. Тогава са живеели в големи фамилии и децата от малки са били свидетели на реалния живот както му казваме днес. Е, горките, не са имали медии, които да им разказват за „градския” и „селския”, т.е „фермерския” /Боже!/ начин на живот. Имали са мъдри и достойни учителки.
Не отричам нищо, което е било консервативно и неефективно казано по днешному, не отричам и всичко хубаво от днес, в полза на старото. Искам само да кажа колко сме загубили всички: мъже, жени , общество от това, че сме пренебрегнали вековния опит и знания. Загубили сме ценното в отношенията мъж-жена, ценното в красотата на женското изкуство. Не е вярно, че тогава жената е нямала права. Тя е имала и то какви, но не ги е демонстрирала. Тя не е наранявала мъжкото Его и с това го е опазвала да не го извращава, а в същото време е водела Живота напред, така както й е отредено откакто свят светува. На нея - Вечната жена.

Милка Маркова


Публикувано от viatarna на 28.05.2012 @ 13:22:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:48:59 часа

добави твой текст
"Вечната жена - четиво за жени само, може би" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вечната жена - четиво за жени само, може би
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 28.05.2012 @ 15:38:09
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за текста.
Само не разбрах, защо не трябва да го четат мъже...какви женски тайни разкри?
Щастие и творчески успехи!


Re: Вечната жена - четиво за жени само, може би
от secret_rose на 28.05.2012 @ 17:17:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Сигурно съм много старомодна, но мисля като теб...


Re: Вечната жена - четиво за жени само, може би
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 28.05.2012 @ 19:36:31
(Профил | Изпрати бележка)
хареса ми много текста. Съгласна съм и аз! Еманципацията си има добри, но и доста лоши страни!


Re: Вечната жена - четиво за жени само, може би
от mariniki на 31.05.2012 @ 19:39:26
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
присъединявам се към всяка дума казана тук...
абсолютво съм съгласна, че сме изгубили
ценностни неща... поздравявам те,
Милка... най-сърдечно..


Re: Вечната жена - четиво за жени само, може би
от verysmallanimal на 22.06.2012 @ 22:58:17
(Профил | Изпрати бележка)
:) Не е само за жени, не е. За хора е. :)
Много стегнат, наситен с емоция и разум текст.
Поздрав сърдечен, Милке!