Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 752
ХуЛитери: 4
Всичко: 756

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДобри
раздел: Разкази
автор: PostScriptum

Пристигнахме по тъмно, а бях оставил ключа от селската ни къщата при съседа Гошо. Спрях колата и тръгнах към оградата му. Трябваше да отворя вратата на двора им много внимателно, щото изскърца ли, кучето им, доберманът Добри, само това чакаше.
Обаче портата изскърца така зловещо, че настръхнах и спрях. Добри можеше да е вързан, както обикновено през деня, но можеше вече и да е пуснат по двора за през нощта.
Вглеждах се мъчително в тъмното, доберманът можеше да дотича всеки миг. Не се чуваше нищо и не че това беше особено утешително, но реших все пак да отворя вратата предпазливо и да влизам. То аз и нямах избор – трябваше да взема ключа, за да си отворим у нас. Всъщност, трябваше да измина само десетина метра от оградата до къщата на Гошо. Помислих си даже да го извикам, но синкавата светлина от прозрците показваше, че те гледат телевизия, звукът се долавяше чак при вратата, та нямаше никаква надежда да ме чуят. Обаче Добри щеше да ме чуе, ако се развикам…
Не, спасението беше да се движа тихо.
Поуспокоен от тишината продължих много внимателно да отварям вратата. В този момент от колата долетя глас:
– Хайде, бе, какво чакаш?! Няма ли да влизаш…
Замръзнах – само това липсваше! Аз имах вроден страх от кучета и само мисълта за добермана ме парализираше. Само лая му да чуя ми стигаше...То не беше точно лай, нито пък вой – получаваше се нещо заплашително и зловещо. Чуваше се едно „Уау-у-у-у-у …уау, уау…уау-у-у-у”, като че ли Добри зовеше някого и му пращаше воя си далече, далече. А като не получеше отговор, изчакваше малко и пак пронизваше нощната тишина.
Доберманът беше едър като теле, та и гласът му сякаш идеше от преизподнята – издълбоко и тайнствено. През деня, само някой да се подадеше през портата на двора и Добри се изправяше тромаво, разтърсваше синджира, с който бе вързан и, като гледаше изпитателно, пролайваше предупредително един-два пъти. Ако посетителят не замръзнеше мигом обаче, лаят му ставаше настървен, а синджирът се опъваше до скъсване. Вярното решение беше да не влизаш.
В тъмнината се виждаха само силуети, едва очертани от светлината на телевизора в къщата. Отворих най-после вратата и запристъпвах бавно, така че да мога бързо да се върна, ако чуя нещо… То ако чуех синджира щеше да е добре, но ако доберманът беше пуснат, оставаше само надеждата да се е запилял някъде по големия им двор. Имах и слабото успокоение, че някой можеше да отвори вратата на къщата…
Вече бях изминал половината разстояние, почти до ореха и реших да се забързам. Тогава го видях – то вярно, че на страха очите са големи – но силуетът беше на истинско баскервилско куче.
Заковах се на място и втренчих поглед, готов да хукна нанякъде. Обаче силуетът не мърдаше. Стоеше и не мърдаше…
– Айде бе, какво става с тоя ключ? – пак се чу откъм от колата, този път по-силно.
Направих две крачки, а силуетът се раздвижи. Обаче никакъв глас... Спрях, а силуетът пак мръдна... И изсумтя – в началото леко, а после по-силно…
Беше телето на Гошо.
Въздъхнах… Все пак телето не бе доберманът. Но Добри беше някъде наоколо.
Изтичах до къщата, влетях вътре и стреснах Гошо и жена му:
– А, ама вие дойдохте ли си?! – учуди се Гошо – Мислехме, че няма да идвате тая вечер… И кучето е отвързано вече…
– Значи имало е защо да ме е страх…
– За страх си е! Особено вечер Добри е опасен, може да направи беля… Ама ти защо влизаш направо, а не викнеш, бе, човек?
Какво можех да обяснявам… Взех ключа от къщата ни и излязох, но този път Гошо ме изпрати до портата.
Добри така и не се появи.


Публикувано от Administrator на 19.05.2012 @ 23:47:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   PostScriptum

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:26:50 часа

добави твой текст
"Добри" | Вход | 4 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Добри
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 21.05.2012 @ 11:17:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Доволна съм от хепи-енда - все очаквах някаква страховита развръзка, а аз също имам панически страх от кучета!
Поздрави, Пост Скриптум!:)


Re: Добри
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 02.06.2012 @ 19:15:45
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Поздравления за разказа!
Б.


Re: Добри
от anonimapokrifoff на 08.06.2012 @ 23:03:51
(Профил | Изпрати бележка)
И тоя злобар са го кръстили Добри - егати оксиморона!


Re: Добри
от skrej на 10.06.2012 @ 11:40:48
(Профил | Изпрати бележка)
Доберманът е изключително толерантно куче към фамилията. Усеща от разстояние коѝ влиза и може да го пусне, но излизането е под въпрос:)