Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 457
ХуЛитери: 4
Всичко: 461

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът на един доктор
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Беше завършил ветеринарна медицина. В Белград. Имаше прекрасна, безгрижна младост, но и сериозно изучаваше материята на ветеринарията. Люби много момичета, но не беше лекомислен
В Мария се влюби истински и за цял живот. Хареса я, ожениха се. Тя също завърши ветеринарна медицина, но единодушно двете родителски семейства, а и те двамата решиха: не е професия за жена. Тя ще си седи в къщи и ще държи нивото на семейството и дома. По онова време авторитетът на ветеринарния доктор беше голям. Животът им тръгна добре, бяха щастливи. Той изкарваше добри пари, стана търсен специалист. Не се мина време и му повериха цяло животновъдно стопанство. Имаше колеги подчинени, той ръководеше добре, печелеше много. Имаха всичко с Мария, а и тя наистина държеше домът и семейството на ниво. Добре подредено, изискано, посрещаше гости и приятели, шефове. Той се гордееше с нея, с дома си. Единственото, което им липсваше бяха децата. Нещо се закучиха нещата, Мария трябваше да се подлага на терапии. Решиха да не насилват късмета си. Обичат се, щом Господ така е решил - така да бъде. Животът им минаваше в работа, пътувания, живееха добре. Обичаха се и се уважаваха. Бяха вече наближили шейсетте когато Съдбата им поднесе грозна изненада. Мария получи инфаркт. Спасиха я, но така и двамата не разбраха защо се случи. Нямаха тревоги, ядове. Защо? Трябваше да я пази много, да се грижи за нея. Това му стана главната грижа. Вече бяха пенсионери, той не даваше прах да падне върху Мария. Един ден, отивайки на рутинен преглед в болницата, на стъпалата пред кабинетите Мария получи втори инфаркт и напусна този свят. Така леко както бе живяла. За него животът свърши. Остана сам в голямата им къща. В добре поддържания дом вече нямаше нищо красиво за него. Дните започваха и завършваха по един и същи начин - без радост и смисъл. Понякога излизаше да се разходи, понякога посещаваше стари колеги в близките села. При едно такова пътуване срещна жена, с която заговориха случайно. Беше на неговата възраст, беше добре поддържана и изглеждаше възпитана и мила. Срещнаха се нарочно по-късно и срещите им зачестиха. Имаха какво да си кажат. Жената младееше, смееше се весело, леко водеше разговор. Харесваше му и постепенно отнемаше от самотата му и от тежестта на живота му. Реши да я представи на свой приятел и колега. Гостуваха в къщата му, прекараха една чудесна вечер в разговори. Останаха да пренощуват на село. Не посмя да сподели с колегата си, че те все още са само приятели, че никога не са оставали насаме. Глупаво беше да мънка за това, възрастни хора бяха. Прибраха се в отредената им стая и си легнаха заедно. За негово най-голямо учудване жената прие спокойно фактите. Приготвиха се за сън. Развълнува го трептящата й нощница, уханието й. Отдавна не беше мислил за жена по този начин. С Мария още преди болестта й бяха спрели интимностите. Той почти беше забравил покрай грижите, смъртта й, самотата, че е мъж. Жената си легна тихичко, придърпа леко завивката върху себе си. После къдрицата й докосна бузата му. Притисна се нежно към него, обърна глава и се усмихна. Повече не помнеше нищо. Всичко беше като лятна буря, като дихание, като младост. Все едно се върна в студентските си години и летя на крилете на най-страстните си нощи. Беше силен и нежен,беше страстен и сдържан, беше в облаците и на земята, чуваше птичи песни и усещаше горещ дъх. Нощта беше изпълнена с всичко най-вълшебно на света.
…..
Дълги години след това, когато се съберяха с приятели, той погалваше нежно ръката й и казваше: „Приятели, времето и възрастта нямат значение за един мъж, има значение жената, която е до него”- после дълго потъваше в златото на очите й.

В памет на д-р Дечев
Милка Маркова


Публикувано от viatarna на 08.05.2012 @ 10:46:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 18:53:09 часа

добави твой текст
"Животът на един доктор" | Вход | 4 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът на един доктор
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 08.05.2012 @ 18:08:58
(Профил | Изпрати бележка)
mnogo krasivo, nastruhnah i az...


Re: Животът на един доктор
от mariniki на 08.05.2012 @ 18:04:44
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
настръхнах...толкова истинно и трогателно...
Милка, невероятна житейска история..
сърдечен поздрав за теб..


Re: Животът на един доктор
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 08.05.2012 @ 14:02:01
(Профил | Изпрати бележка)
Документална история, достоина за литературно претворяване, което си направила удивително талантливо!
Щастие и творчески успехи!


Re: Животът на един доктор
от galiakara на 08.05.2012 @ 11:50:20
(Профил | Изпрати бележка)
Наглед уж една обикновена човешка съдба, но все пак толкова различна... Прочетох с удоволствие, Миле! Финалът е дълбоко вълнуващ! Поздрав сърдечен!