Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 770
ХуЛитери: 0
Всичко: 770

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМисия Нефертити ( тринадесета част)
раздел: Разкази
автор: _katerina_

"Лъчите ти дават живот на всички полета , когато светиш , те живеят и растат за теб . Ти караш сезоните да хранят всичко , което си създал."
Химн на Атон
В храма " Изгрев на Атон " учениците на Главните жреци на Египет пееха прославни химни за слънчевия Бог. Палеха сандалово дърво , чийто пушек се издигаше бавно във въздуха и после дълго тлееше .
Ехнатон стоеше като алабастрова статуя , изправен гордо със своите немес и фалшива брада . Бадемовите му , топли очи , бяха подчертани с черен грим .
Царицата носеше тюркоазена ленена рокля , с богата бродерия и висящи декоративни ленти . Очите й , изкрящи под зеления грим от галенит , се сливаха с цвета на дрехата и Фараона потъваше в тях доброволно , като удавник във водите на Нил . И двамата носеха богато украсени яки , с множество скъпоценни блещукащи камъчета .
Нефертити отделяше повече време на един свой ученик - Орфей . Той идваше от страната на траките . Царицата изпитваше особени симпатии към него , защото момчето носеше в себе си любовта към Бога -Слънце .
Орфей беше наследник на Великия Посветен Себазий , дошъл преди много години от подземното царство и се влюбил в земята на траките и нейния народ . Донесъл почитта към Слънцето и Земята , олицетворение на равновесието между земното и небесното , както сливането на душата и тялото .
Орфей беше дошъл в Египет да стане като своя прадядо Велик Посветен . От Себазий беше наследил и усета си към музиката , затова родителите му му подариха лирата на неговия праотец , с пожелание да използва музиката като инструмент за усъвършенстване на душата .
Момчето беше много щастливо , че Нефертити отделя повече време да го учи как да използва музиката за връзка с космическите сили .
- Царице , бързо елате ! На брега намерихме едно безжизнено момче - Таи прекъсна заниманията в храма .
Ехнатон и Нефертити се хванаха за ръка , придружени от охраната и няколко ученици , се отправиха към брега на Нил .
Няколко жени се опитваха да свестят детето .
- Отдръпнете се ! - каза царицата .
Извади от джоба на роклята си един малък Анх , насочи го към челото на момчето . Започна да го движи надолу и нагоре , по протежение на тялото му .
След това го обърна на една страна и направи същите движения по линията на гръбначния му стълб .
Малчуганът отвори очи и започна да диша равномерно .
Царицата го помилва майчински и с очи като че ли му казваше да е спокоен и да не се страхува .
- Как се казваш ? - попита го мило .
- Хозарзиф . С татко бяхме за риба , когато излезе буря и лодката ни се разби . Вие кои сте ?
- А майка ти къде е ? Къде живееш ?
- Тя почина преди време . Татко падна от лодката преди мен и повече не го видях . Сега си нямам никого - момчето тихо заплака .
Нефертити го прегърна нежно -
- Ние ще бъдем твоето семейство ! Ще ти дадем името Моисей ! Ела тук Орфей , от днес ще се грижиш за Моисей като за свой брат .
От този ден двете момчета станаха неразделни , въпреки , че Орфей беше малко по -голям на години . Между тях възникна истинска сърдечна братска дружба .
Орфей се учеше да лекува душата с музика , а Моисей обичаше уроците за лечителство . Слушаха как масло от черен кимион укрепва силите на тялото и помага при много болести . Бяха впечатлени как подобрява състоянието на кожата и как , смесено с малко зехтин , подмладява лицето .
Дали това не е тайната на царицата - се питаха понякога и се усмихваха по детски искрено и чисто .
Много обичаха фурми и смокини , но най- много сладкиши с мед .
Тези две момчета даваха надежда на Нефертити , че идеите й ще останат живи още дълго време и ще достигнат и до други народи на Земята . Тя им преподаваше най -важните уроци в техния живот , които по-късно щяха да ги водят по Пътя им на Велики Посветени .
Казваше им -
- Помнете момчета - Мъдростта е сила и силата е мъдрост .
Всичко , което съществува , е само друга форма на това , което не съществува .
Знаете ли , тук в земния свят , научих две много важни истини - Човек съществува чрез това, срещу което се бори . И - Прави повече , отколкото се изисква от теб !
Орфей попита -
- Велика царице , моят прадядо- Великия Посветен Себазий , е учил синовете си
"Следвайте сърцето си през целия си живот , то няма да ви подведе ."
Дали е правилно да се доверим на сърцето си или трябва да ни води силата на разума ?
- Ти си много умно и талантливо момче Орфей . Истински наследник на Себазий - усмихна се Нефертити .
- На този въпрос и аз самата все още не мога да дам отговор . Важното е да бъдем в светлина , да сме добри със себе си и околните . Душите ни да се учат да живеят по законите на Вселената и да се хармонизират с нея .
Жрицата на Атон прегърна двете момчета , толкова много ги обикна , като свои синове .
Гледаше някъде напред в пространството и вече знаеше , че от този момент мисията й се промени .
Любовта , която откри при човешките същества промени нейната същност.
____
По материали от книгата "Задочни репортажи от съзвездието Северен кръст" на Цветана Качерилска /florans/


Публикувано от hixxtam на 21.04.2012 @ 20:23:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 03:35:40 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мисия Нефертити ( тринадесета част)" | Вход | 6 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от Caniko на 25.04.2012 @ 21:10:38
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/

Здравей, Катя!

Отново разказът ти е пленителен и размислящ.
Докосваш се до вечните търсения на истинските морални ценности

*
"Следвайте сърцето си през целия си живот , то няма да ви подведе ."
Дали е правилно да се доверим на сърцето си или трябва да ни води силата на разума ?
*
Векове очакват отговора на този въпрос.

Беше ми приятно да побеседвам с героите ти.
:-)))



Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от galiakara на 21.04.2012 @ 21:14:25
(Профил | Изпрати бележка)
Очарователен откъс! Подчертавам си есенцията:" Важното е да бъдем в светлина, да сме добри със себе си и околните...." Браво, Кет! Знаеш, че съм ти ревностна читателка, нали?! Спокойна и вдъхновена да е нощта ти, мила!


Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от florans (florans_x@mail.bg) на 21.04.2012 @ 21:30:43
(Профил | Изпрати бележка)
Сърцето е по-добър съветник от разума, защото разумът обслужва егото ни, а сърцето е домът на душата.

Поздрави!


Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от kasiana на 21.04.2012 @ 22:09:50
(Профил | Изпрати бележка)
Изненада ме присъствието на Мойсей(роден 1550 г. пр. Хр.), докато Нефертити и Орфей са персонажи от 14 в. пр. Хр., но това си е фентъзи и авторът има правото да прави това, щом идеята му го води да събере заедно три велики личности на древността...

Браво!!! Много ми хареса!!!

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 22.04.2012 @ 17:46:45
(Профил | Изпрати бележка)
...две много важни истини - Човек съществува чрез това, срещу което се бори . И - Прави повече , отколкото се изисква от теб !

Така е, уви...надеждата е в преоткриването на любовта.
Поздрави, Кати!


Re: Мисия Нефертити ( тринадесета част)
от mariniki на 22.04.2012 @ 21:00:00
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
този откъс е толкова лиричен и светъл..
мила Катерина, сърдечно...