Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 2
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДобрият човек
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Аз на баба си й вярвах. Безпрекословно. Защото тя никога не увърташе и не ме лъжеше. Все едно надничаше в душата ми. Още едва запърхал в гърдите ми някакъв страшец, едва затуптяло леко сърчицето ми и ето я баба ми шепне: „Не бой се, това е така защото…” - без да ме лъже, без да ме успокоява. Обяснява ми като на голям човек. Не, че после дълго не мисля усамотена, но важното е, че става точно това, което е казала баба. Сама разбирам,че няма страшно. Едно нещо не можах да си обясня и тогава, в детството ми, и до ден днешен.
Когато почина внезапно чичо Цоню, наш съсед и близък, много се изплаших и разстроих. Беше различен човек. Хем се боях от него, хем ми беше много интересно когато отидех с баба у тях „на махала”. Той майстореше най-различни неща. Направил беше от дъсчици гимнастик, управляваше го с конци и този човек правеше най-различни гимнастики. Направил беше предачна машина на жена си - крачна. Подобно на шевна машина, но се преде на нея. Красива, изрисувал я цялата с цветя. Сам. Разни висулки, измайсторени от чичо Цоню неспирно се въртяха над печката, раздвижвани от топлия въздух. В неговия двор не се отглеждаха обикновените дебелички, розови прасенца. Неговите прасета бяха черни и това ми беше много интересно. Не смеех твърде да се доближа до тях защото винаги квичаха и се блъскаха, но успявах да ги зърна през дъските на оградата. Още какво ли не имаше там, а той винаги ме щипваше по бузката и ми даваше усмихнат под мустак по някое бонбонче.
Беше и ловджия. Ходеше на лов и винаги успешно. У тях имаше обработена лисича кожа с красива опашка и аз почтително минавах край нея, представях си хитрата Кумица Лисица. Беше ми мъчно, че са я убили, но пък си казвах, че може би е справедливо. Тя отвлича добричките кокошчици и яде малките зайчета, които на воля си играеха по двора.
Та и тази зима чичо Цоню излязъл на лов и не се завърнал целия ден. Към надвечер жена му извикала съседите разтревожена. Те пък събраха група и тръгнаха да го търсят. Снегът беше голям, до пояс почти, а той тръгнал към звезденското, там човек не минаваше. Намериха го жив, но премръзнал. Паднал всред нивята, не на себе си. Живя два-три дни и си отиде от Божия свят. Та тогава чух да казват старите: ”Божкеее, Божке, защо си отиват от този свят добрите и свястните?” Попитах баба защо, а тя само ме прегърна и рече „Мълчи, сега, мълчи”. За пръв път не ми отговори.
Така си и отиде тя, без да ми отговори само на този въпрос. През годините и аз все се питах „защо ?”. Дори когато изпратих и мъжа си от света пак не намерих този отговор. Защото и той беше добър човек, а си замина ей така, ненадейно и незаслужено.
Дали, ако баба беше намерила време да ми отговори, щях толкова да се чудя и да ме боли винаги когато от живота ми си отиде добър човек? Няма как да разбера.


Милка Маркова


Публикувано от alfa_c на 18.04.2012 @ 15:09:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:04:08 часа

добави твой текст
"Добрият човек" | Вход | 4 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Добрият човек
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 18.04.2012 @ 15:27:29
(Профил | Изпрати бележка)
Има едно стихотворение от Иван Тренев "Добрите хора".То дава отговор на всички тези въпроси. Ако не го намериш -кажи, ще ти го напиша, знам го наизуст.


Re: Добрият човек
от lordly (lordly@mail.bg) на 18.04.2012 @ 15:32:30
(Профил | Изпрати бележка)
А моята баба казваше, че "Господ, когото повече си обича, него пръв си го прибира".


Re: Добрият човек
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 18.04.2012 @ 16:07:24
(Профил | Изпрати бележка)
предлагам да си помислим за някой добряк доживял до дълбока старост, че инъче е страшно като си помисля....


Re: Добрият човек
от galiakara на 18.04.2012 @ 17:42:03
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ, Миле! Едва ли има отговор на този въпрос... Е, за "умрелите или хубаво, или нищо"- казваше пък моята баба. Здрава да си! И да ни радваш с хубавите си спомени! Привет!