Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 535
ХуЛитери: 7
Всичко: 542

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа гроба му
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Вървеше към гробището и дъх не й оставаше. Утрото беше стъклено хладно, ясно, ярко. Една и съща птица винаги пееше наблизо. Над гробището имаше голяма и млада борова гора. Кълвач чукаше върху стария бор, посаден кой знае кога върху съседния гроб.
Можеше да види коя година е било върху камъка му, но не я интересуваше. Важното беше,че като дойде на гроба кълвачът е тука. Хвърли бърз поглед, всичко си беше наред. Припали свещ, преля го, пощипна някоя тревица, пооправи вазата с натопените цветя и приседна. Не му кадеше гроба, не винаги, защото той приживе не обичаше тези миризми. Приседна и му заразказва. За дъщерята, за ежедневието, за някои познати, за живота в къщи. За фалшивите съболезнования, които получаваше непрекъснато и все още. „Знаеш ли, понякога ми се иска да й се обадя и да я поканя да дойде с мене тука.”. Усети, че той не й вярва, усмихна се тъжно и продължи: ”Вярно е, не се чуди. Зная, че ще ти е драго. На мене не ми пречи. На нея също ще й е добре. Няма да се крие и притеснява кой ще я види и да не я заваря тука. Само с нея може би ще мога честно да си поговоря за тебе. Да си кажа истините, които напират. Да говоря за тебе на глас…” . Спомни си, осъзна след погребението, че тази жена беше Тя. Цветята, които във въртележката на деня се забиха в очите й като тръни, всъщност бяха нейните. Тогава я заболя, ядоса се, после всичко отмина и се стопи в скръбта. „По-добре ще е с нея, поне те е обичала и тя, и е била искрена. Няма фалшиво да ми ахка и охка”. Той я гледаше леко усмихнат от мраморната плоча и като че ли невярващ. „Не е същото когато се случат такива неща, знаеш ли? Аз също не съм същата, оная, веселата, вярваща на всеки и във всичко. Ти ме промени и то за ден. Направи всичко, което не можа през целия ни живот, направи го за един ден.” Оглеждаше наоколо. Всичко беше така както той би го одобрил, всичко. За нейно успокоение. Може би и той вижда отнякъде, кой знае?!
„Бог да прости”-стресна я мъжки глас. Самотен мъж бързаше към гроба на близък човек и беше поздравил. Така се поздравяваха живите тука. Бавно стана. Слънцето се беше издигнало, напичаше. Пчелички, долетели от кошерите наблизо си жужаха около цъфналите цветя. „Значи и от тука събират? Давате нов живот, че и здраве”-помисли, погледна го, усмихна му се. Свещите догаряха, сбогува се на ум и тръгна надолу, към изхода, към другия свят. На живите. На тези, които мислят едно, а говорят друго и си въобразяват,че са вечни. Отсреща Балкана синееше, сняг искреше по най-високия му връх, долу в ниското зеленееше. Светът. Този свят.

Милка Маркова


Публикувано от aurora на 09.04.2012 @ 09:27:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:16:14 часа

добави твой текст
"На гроба му" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На гроба му
от galiakara на 09.04.2012 @ 11:30:42
(Профил | Изпрати бележка)
...сви ме болка... вълнуващо четиво, Миле! Да се обичаме и зачитаме докато сме живи, че всичко останало... е неизвестно... Поздрав сърдечен, болярке!


Re: На гроба му
от lordly (lordly@mail.bg) на 09.04.2012 @ 19:43:45
(Профил | Изпрати бележка)
Много добър, отличен разказ. С чувсвеност и философски послания. Поздравления!


Re: На гроба му
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 09.04.2012 @ 14:32:04
(Профил | Изпрати бележка)
"Тръгна...към другия свят. На живите. На тези, които мислят едно, а говорят друго и си въобразяват, че са вечни."
За мен това е отделен цялостен разказ. Поздравления!
Честит Великден!