Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 773
ХуЛитери: 0
Всичко: 773

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛятна вечер
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Дълго тлееше залезът. Разхвърляше по целия запад жаравата си, докато я успокои и после я оставяше да догаря. Над заревото му постепенно се спускаше лилавата вечер, откъм гората полъхваше лека хладинка. Всички си отдъхваха от морния ден. Притаяваше.
Тогава от горния край на махалата трепетно се понасяха първите звуци на тромпета. Нерешително се издигаха нагоре, блъсваха се насреща в чуката, връщаха се обратно и потъваха под старите дървета. Затихващият ден се поспираше, уморените жевезличани се заслушваха.Клатеха глави, други се усмихваха или махваха с ръка и продължаваха шетнята из големите си дворове. Младият мъж седнал на прага, опрян в рамката на отворената врата затваряше очи и всичко потъваше в трепетните звуци. Старият орех над чешмата успокоено спускаше сенки. Тревите от ширналите се поляни над къщите зазвъняваха. Гората зашептяваше, а тромпета свиреше ли свиреше. Мелодията се носеше, влизаше неканена или чакана в сърцата. Говореше за любов, отдавна отминала или сегашна, за раздели и срещи, за радост и мъка. Усмивка и сълзи, трепет и спомени изтръгваше тромпета от сърцата на хората. Вечерта слизаше по-уморена от хората. Покриваше грижовно махалата. Отмалели присядаха да похапнат жевезличани и тихо си говореха - да не смутят тромпета. Когато всичко утихнеше и само медената лунна пита увиснеше на черното небе, последните трели потъваха в тревите. Поемаха ги щурците, нощните славеи и така до сутринта.
Отдавна мъжът с тромпета замина от махалата, запиля се към морето. Писа стихове, живя бурно като вълните, търси правдата по света. По пътя си срещна всякакво и всички, но не намери тази поляна, старата чешма и Жевезлика за да посвири с тромпета неумело, но от сърце. Така и напусна този свят с копнежа по онези летни вечери, по далечния роден край и старата си къщица в края на махалата….там, до поляните и тъмната дъбова гора.

Милка Маркова

Посвещавам на моя приятел, журналиста и поета Атанас Коев!


Публикувано от viatarna на 03.04.2012 @ 11:18:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:59:02 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Лятна вечер" | Вход | 3 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вечерен тромпет
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 03.04.2012 @ 21:17:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Есето е образно и не е лошо, но моето мнение е, че заглавието "Вечерен тромпет" е толкова емблематично за Борис Христов, че е кощунство да се посяга към него. Може да бъде "Летен тромпет" например. Така мисля аз, но може и да не съм права.
Поздрав!


Re: Лятна вечер
от boliarkabg на 04.04.2012 @ 14:34:54
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Измених заглавието на есето си от "Вечерен тромпет" на "Лятна вечер" от уважение, към посетилите профила ми,прочели и пожелали това. Атанас Коев е роден през 1947 г. в с. Славяново обл. Тъговище. Завършил е във Великотърновския университет българска филология почти по същото време когато е завършил и Борис Христов, предполагам дори,че са съвипускници. Работи като учител и журналист в гр. Девня и гр. Варна. Издава стихосбирки, които за съжаление в момента не мога да цитирам, за да бъда точна. Не е от маститите поети по времето на Соца, после не му достигна времето....отиде си от този свят. Имах щастието да израстна близо до него, да слушам тромпета му заедно с хората от махалата и от селото ни. Той живееше на края на селото, в малка къщица, родителите му бяха изключително трудолюбиви. Това, което съм описала по-горе не е художествена измислица или копнение на пишещ човек-това е истина. Това са вечери с тромпета на Атанас от далечните 1960-70 година в родното му село. Трябваше да разкажа за него по-подробно. Извинявам се на поетите, които се засегнаха заради заглавието, но Атанас наистина свиреше приседнал на бащиния праг през летните вечери. Това го има и в неговите стихове. Например заглавието "Пролет" на много от стиховете в нашата литература не прави стихотворението "Пролет" на Вапцаров по-малко ценно, нали? Желая успех на всички и благодаря за посещенията.


Re: Лятна вечер
от mariniki на 08.04.2012 @ 12:13:55
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много красив, лиричен текст...
удоволствие е за мен да чета разказите ти..
Милка, сърдечен поздрав за теб..