Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 863
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 865

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄúáîâà øóìà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Umbra_Noctis

5.
Ìúãëàòà ñå ñïóñíà ïî áàèðèòå, ïîòå÷å îò êàï÷óöè è âîäîñòî÷íè òðúáè è ñå ðàçëÿ ïî óëèöèòå íà ïðèòèõíàëèÿ ãðàä. Ñëúíöåòî ñå îïèòà çà êðàòêî äà ѝ ïðîòèâîñòîè ñ îòñëàáíàëè ëú÷è, ñëåä êîåòî ñ åäíî ïîñëåäíî âÿëî ïðîáëÿñâàíå ñå ñêðè çàä ïëàòîòî íà çàïàä.  íàñòúïèëèÿ ìëå÷íî ñèâ ñóìðàê ãðàäúò çàïðèëè÷à íà êóï÷èíà ðóèíè, ðàçïàäàùè ñå îò íåçàïîìíåíè âðåìåíà...

Çàä ãúðáà íà âúçðàñòíèÿ ìúæ, êîéòî ñå âçèðàøå ïðåç ïðîçîðåöà, áëåñíà ñâåòëèíà è â ñòúêëîòî ñå îòðàçè æåñòîêàòà äåéñòâèòåëíîñò.
- Êàê ñìå? - ôàëøèâàòà æèçíåðàäîñò â ãëàñà íà ñåñòðàòà æåãíà Àíòîí.
- Ñïè ñïîêîéíî. Äíåñ... áåøå äîáúð äåí. Áîëêèòå ѝ áÿõà òúðïèìè. - îáúðíà ñå òîé.
- Ìèíàõ ñàìî äà Âè êàæà, ÷å ïîåìàì íîùíàòà ñìÿíà. - ñåñòðàòà ñÿêàø äîëîâè ðàçäðàçíåíèåòî ìó è èçãàñè ñâåòëèíàòà íà èçëèçàíå - Àêî èìà íåùî, èçâèêàéòå ìå.
„Àêî èìà íóæäà îò îùå ìîðôèí.` - ïðåâåäå ñè ñ ãîð÷èâèíà Àíòîí.
Îáúðíà ñå è ñå çàãëåäà çà ïîðåäåí ïúò â ëèöåòî íà ñâîåòî ìîìè÷å.
Âúçðàñòíàòà æåíà ñÿêàø óñåòè ïîãëåäà ìó è ñå ðàçìúðäà. Îòâîðè î÷è è ãî èçãëåäà:
- Òîíè.
- Ìîíèêà.
- Ïðåñòàíè äà ìå çÿïàø, à ìè ïîìîãíè äà ñåäíà!
Ìúæúò ñå ïðèâåäå è íàãëàñè âúçãëàâíèöèòå. Âäúõíà îòíîâî àðîìàòà íà êîñàòà ѝ.
- Êàêâî å òîâà? - òÿ ñå ïðåñåãíà è ïèïíà áóçàòà ìó. - Ïàê ñè ïëàêàë.
- Àç... - íå çíàåøå, êàêâî äà êàæå.
 òîçè ìîìåíò ïðåç òÿëîòî íà æåíàòà ïðåìèíà òðúïêà.
- Áîëè òå. - êàçà Àíòîí – Ùå èçâèêàì ñåñòðàòà.
- Íåäåé. Ìîãà äà òúðïÿ... - „...a è èñêàì äà ïðåêàðàì ìàëêîòî âðåìå, êîåòî ìè å îñòàíàëî â ñúçíàíèå.`
 ñãúñòÿâàùèÿ ñå ìðàê íà ñòàÿòà áðú÷êèòå ñÿêàø èç÷åçíàõà è êîñàòà ѝ, îòúðñâàéêè ñå îò ñèâîòàòà ñÿêàø îòíîâî ñòàíà ãàðâàíîâî ÷åðíà, êàêâàòî áåøå ïðåäè òîëêîâà ãîäèíè. Âúïðåêè òúìíèíàòà, èëè ïúê òî÷íî çàðàäè íåÿ, ñòàÿòà ñå èçïúëíè ñ äúõ íà ëÿòíà ãîðà è ñëúí÷åâè ëú÷è ïðîáÿãàõà ïî ëèöåòî ѝ, êàêòî ñòàâàøå îòêàêòî ÿ áåøå ñðåùíàë çà ïúðâè ïúò...

***
Ìîíèêà èç÷àêà ñåñòðàòà äà èçëåçå è îòâîðè î÷è. Ìðàçåøå ÿ. Íå íåÿ ëè÷íî (áåøå áëàãîäàðíà çà ãðèæèòå), à òîâà êîåòî îëèöåòâîðÿâàøå – ñòàðàòåëíîòî èçáÿãâàíå íà òåìàòà çà î÷åâèäíèÿ è áîëåçíåí êðàé...
- Òîíè.
- Ìîíèêà...
„Áîæå, êîëêî ãî îáè÷àøå! Îùå îò ïúðâèÿ ïúò, êîãàòî ñå ñðåùíàõà.`
- Ìèëî, òðÿáâà äà òè êàæà íåùî. - Àíòîí ñå íàïðåãíà – Íå, ñêúïè, íå å òîâà... íå îùå. Òðÿáâàøå äà òè êàæà îòäàâíà, íî íå çíàåõ êàê... - è çàðàçêàçâà êàê âñåêè ïúò, ùîì ãî ïîãëåäíåøå ñâåòúò ñå èçïúëâàøå ñ ìàãèÿ è ñëúí÷åâè ëú÷è ïðîáÿãâàõà ïî ëèöåòî ìó è àðîìàò íà îêîñåíà òðåâà è ñóõà äúáîâà øóìà èçïúëâàøå ñòàÿòà...
Ùîì ïðèêëþ÷è ìúæúò ѝ èçãëåæäàøå ïîðàçåí. Òÿ ñå óïëàøè, ÷å òîçè ïúò ìó å äîøëî â ïîâå÷å, íî ïîñòåïåííî ñòàðåöúò ñå îêîïèòè è çàãîâîðè íà ñâîé ðåä... è ñå ïðåâúðíà â ìîì÷åòî, ñ êîåòî ñå çàïîçíà ïðåäè òîëêîâà ãîäèíè.

4.
- Êàçâàë ëè ñúì, êîëêî òå îáè÷àì? - Àíòîí åäâà óñïÿâàøå äà ñè ïîåìå äúõ è ñå ÷óäåøå, êàêúâ êúñìåò ãî ñúáðà ñ òàçè ïðåêðàñíà æåíà.
- Íåäîñòàòú÷íî! - óñìèõíà ñå Ìîíèêà è ïðèñåäíà íà ðúáà íà ëåãëîòî.
- Çíà÷è òðÿáâà äà ñå ïîïðàâÿ. - òîé ïîñåãíà è ÿ ïîãàëè ïî êîñàòà. Ãîëîòî ѝ òÿëî, âëàæíî îò ïîò, ïðîáëÿñâàøå íà ëóííàòà ñâåòëèíà, êîÿòî ñå èçëèâàøå ïðåç ïðîçîðöèòå. Âìåñòî Ëóíàòà îáà÷å òîé âèæäàøå ñëúí÷åâè ëú÷è, êîèòî èãðàåõà ïî ãàðâàíîâèòå ѝ êîñè.
- Äíåñ áÿõ íà ëåêàð. - êàçà ãî ñÿêàø ìåæäó äðóãîòî, äîêàòî îòíåñåíî ñå âçèðàøå â Ëóíàòà. Àíòîí íå ñìååøå äà ÿ ïðåêúñíå. - Áðåìåííà ñúì. - òîçè ïúò ñå îáúðíà è ãî ïîãëåäíà.
- Äà?- ñêî÷è Àíòîí. - Äà!
- Ñòèãà ñè âèêàë! Ùå ñúáóäèø âñè÷êè!
- Íåêà ÷óÿò! Ùå ñòàâàì áàùà! - ñïðÿ ðÿçêî è ÿ ïîãëåäíà. - Êàçâàë ëè ñúì, êîëêî òå îáè÷àì?
- Íåäîñòàòú÷íî! - ðàçñìÿ ñå Ìîíèêà è ãî ïðåãúðíà. Àíòîí çàðîâè ëèöå â êîñèòå ѝ, ñëåä êîåòî âïè óñòíè â íåéíèòå è ñâåòúò ìó ñå èçïúëíè ñ àðîìàòà íà ëÿòíà äúáîâà ãîðà...


3.
...Àíòîí íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà íà êúñìåòà ñè. Ñëåä âñè÷êàòà ãàäîñò, êîÿòî ìó ñå áåøå ñòðóïàëà ïðåç ïîñëåäíèÿ ìåñåö... Àêî íå áåøå ìèíàë äíåñ ïîêðàé ïàðêà, íÿìàøå äà ÿ âèäè. Ïðîñòî ðåøè, ÷å çà äà ñå óñïîêîè òðÿáâà äà ñå ïîøëÿå áåçöåëíî è ìèíà îòòóê. Ïðåç öÿëàòà ãîäèíà ÿ òúðñåøå. Îáèêàëÿøå îòíîâî è îòíîâî êóïîíèòå, ïî êîèòî ñå áÿõà çàñè÷àëè â ìèíàëîòî, ïî öåëè äíè ñå âîçåøå ïî òðàìâàéíàòà ëèíèÿ, êúäåòî áåøå ÿ ñðåùíàë çà ïðúâ ïúò... è íèùî. Ñÿêàø ÷å òîâà, ÷å íàó÷è èìåòî ѝ, ðàçâàëè ìàãèÿòà è ÿ ïðîãîíè îò æèâîòà ìó. Ìîíèêà..., à ïðåäè äèñêîòåêàòà áåøå ïðîñòî çàãàäú÷íîòî Ìîìè÷å ñ ãàðâàíîâà êîñà, îò êîåòî íå ìîæåøå äà îòêúñíå î÷è...
Äîðè è ñåãà ùåøå äà ñå ðàçìèíå ñ íåÿ, àêî íå áåøå òîëêîâà ðàçñåÿí, ÷å áåç ìàëêî äà ãî áëúñíå àâòîìîáèë.  ïîñëåäíèÿ ìîìåíò óñïÿ äà îòñêî÷è íàçàä è õâúðëè ñëó÷àåí ïîãëåä êúì ïàðêà. Òàì ñàìà íà ïåéêàòà ñåäåøå òÿ. Ìàé è íà íåÿ íå ѝ âúðâåøå îñîáåíî – áåøå ïëàêàëà è ñÿêàø ñå ãîòâåøå äà ãî íàïðàâè îòíîâî. Èçâåäíúæ ìàãèÿòà ñå âúðíà, ìúãëèâèÿò åñåíåí äåí ñå îçàðè îò ñëúí÷åâè ëú÷è, à áåíçèíîâèòå èçïàðåíèÿ íà ãîëåìèÿ ãðàä áÿõà ïîìåòåíè îò ìèðèñà íà ïðúñò è ñúõíåùè íà ñëúíöåòî äúáîâè ëèñòà.
„Ñåãà èëè íèêîãà` - Àíòîí èçòúð÷à äî áàáàòà ñ öâåòÿòà, êîÿòî áåøå ïîäìèíàë íà ïðåäíèÿ úãúë è äàäå âñè÷êèòå ñè äæîáíè...

***
- Ìîëÿ, äà ìå èçâèíèòå çà íàõàëñòâîòî... - Ìîíèêà ñå ñòðåñíà è ïîäñêî÷è. Âäèãíà ïîãëåä è ïúðâîòî, êîåòî âèäÿ áåøå îãðîìåí áóêåò õðèçàíòåìè. Êîãàòî óñïÿ äà îòêëîíè ïîãëåä îò öâåòÿòà ïîçíà ìîì÷åòî. Ãîðñêîòî ìîì÷å, êàêòî ãî íàðè÷àøå íàóì, äîêàòî íå íàó÷è êàê ñå êàçâà ïðåäè ãîäèíà.
- Ìíîãî ñå íàäÿâàì, äà íå ìå ïîìèñëèòå çà íÿêàêúâ îòêà÷åí ïðåñëåäâà÷, íî Âè òúðñèõ òîëêîâà äúëãî, ÷å ñåãà íå ìîãà äà ïîäìèíà áåçó÷àñòíî. Çíàì, ÷å ìîæå äà Âè äîéäå ìàëêî èçíåíàäâàùî, íî áèõòå ëè ñå îìúæèëè çà ìåí?
- È àç òå òúðñèõ... - Ìîíèêà âçå öâåòÿòà. - Ìîæå äà òè çâó÷è ìàëêî îòêà÷åíî, íî... áèõ ñè ïîìèñëèëà! - è âäúõíà àðîìàòà íà äúáîâè ëèñòà, èçãîðåëè íà ëÿòíîòî ñëúíöå, êîéòî èçïúëíè ìðà÷íèÿ äî ïðåäè ìàëêî äåí...

2.
Êóïîíúò áåøå â ðàçãàðà ñè. Àíòîí ñå ïðîìúêâàøå ïðåç òúëïàòà, ïîäðóñâàùà ñå â òàêò ñ ìóçèêàòà (çà òàíöóâàíå è äóìà íå ìîæåøå äà ñòàâà â òàçè áëúñêàíèöà), îïèòâàéêè ñå äà îïàçè ïèòèåòàòà. È òîãàâà ÿ âèäÿ. Ñìååøå ñå ñ ïðèÿòåëêèòå ñè, íà ïî-ìàëêî îò äâà ìåòðà îò íåãî. Ìóçèêàòà òóê êðàé áàðà íå áåøå òîëêîâà ñèëíà è ñå äîëàâÿõà îòäåëíè äóìè îò ðàçãîâîðà:
- Äîêàòî... îïèòà ñå... Ïðåäñòàâè ñè...
- Ìîíèêà! Òðÿáâà äà...óòðå! - îùå åäíî ìîìè÷å ÿ ïîáóòíà. Òÿ ñå îáúðíà è òîãàâà ïîãëåäèòå èì ñå ñðåùíàõà...Öåëèÿ ñâÿò ñÿêàø ñå ñâè è ñå îòäðúïíà. Ìóçèêàòà çàãëúõíà. Ïðèòúìíÿ è åäèíñòâåíîòî, êîåòî ìîæåøå äà âèäè áå ëèöåòî ѝ, îçàðåíî îò ñìåõà è ìîæåøå äà ñå çàêúëíå, ÷å âèæäà ñëúí÷åâè çàé÷åòà äà èãðàÿò ïî êîñèòå ѝ. Ïðèñòúïè íàïðåä, êúì íåÿ...
- Õàéäå áå, Àíòîíå, ïðåñúõíàõìå! - ìîùíèÿ óäàð ïî ãúðáà ãî èçâàäè îò óíåñà.
- Äîáðå äå! Èäâàì. - Àíòîí ñå ïîìúêíà ñ íåæåëàíèå êúì ìàñàòà.
„Ìîíèêà çíà÷è. Òðÿáâà äà ÿ íàìåðÿ!` Ìîæå áè áåøå ïîä âëèÿíèåòî íà àëêîõîëà, íî ìó ñå áåøå ñòîðèëî, ÷å è òÿ áåøå ïðèñòúïèëà êúì íåãî. Îñòàâè ÷àøèòå íà ìàñàòà è ñå âúðíà, íî êîìïàíèÿòà ѝ âå÷å áåøå çàìèíàëà...

1.
Àíòîí ñå ìåòíà â ñâåòëèÿ ïðàâîúãúëíèê è âðàòàòà íà ìîòðèñàòà ñå çàòðúøíà ñëåä íåãî. Îïèòâàéêè ñå äà ñè ïîåìå âúçäóõ ñå îòïóñíà íà åäíà îò ìíîãîòî ïðàçíè ñåäàëêè:
„Ñàìî òîâà îñòàâàøå - äà ñè èçïóñíà ïîñëåäíèÿ òðàìâàé è äà ñå ÷óäÿ, êàê ùå ñå ïðèáåðà. Îùå ïúðâàòà ñåäìèöà!` - êâàðòàëèòå íà òúìíèÿ ãðàä ïðåëèòàõà çàä ìðúñíîòî ñòúêëî.
Ïîðåäíîòî ñïèðàíå ãî èçâàäè îò óíåñà. Íåùî ãî íàêàðà äà ñå îáúðíå è äà ïðîñëåäè êà÷âàùèòå ñå ïúòíèöè è îñòàíà êàòî âòðåùåí:
„ Êîëêî å õóáàâà!` - ìîìè÷åòî áåøå ãîðå äîëó íà íåãîâàòà âúçðàñò ñ ÷åðíè î÷è è îùå ïî-÷åðíà êîñà. Àíòîí íå îáè÷àøå äà ñå çàçÿïâà, íî íå ìîæåøå äà îòêúñíå î÷è.
„Ñàìî äà íå ðåøè, ÷å ñúì íÿêàêúâ íåíîðìàëíèê!` - îïèòà ñå äà ïîãëåäíå ïàê ïðåç ïðîçîðåöà, íî ïîãëåäúò ìó ñå âúðíà âåäíàãà âúðõó ëèöåòî ѝ.
Ìîìè÷åòî ñúùî ãî ãëåäàøå. Îòêëîíè çà ìàëêî î÷è êúì ðúöåòå ñè, êðúñòîñàíè â ñêóòà, ïîñëå îòíîâî ãî ïîãëåäíà, ñëåä êîåòî ñå óñìèõíà ïëàõî è ñå èç÷åðâè.
Íåùî ñòðàííî ñòàâàøå ñ íåãî – ñÿêàø óñåòè ïîëúõ íà âÿòúð è íåïðèÿòíèòå ìèðèçìè íà ãðàäñêèÿ òðàíñïîðò áÿõà îòíåñåíè îò àðîìàòà íà ïðîõëàäíà ãîðà â ëåòåí äåí, à ïî ëèöåòî è êîñèòå íà ìîìè÷åòî çàòàíöóâàõà ñëúí÷åâè ëú÷è. Íå ìîæåøå äà êàæå, êîëêî âðåìå ñå ãëåäàõà, íî ïðè åäíî ñïèðàíå íà òðàìâàÿ ìîìè÷åòî ñå ñòðåñíà, ïîãëåäíà íàâúí è ñ ïëàõà èçâèíèòåëíà óñìèâêà ñêî÷è îò òðàìâàÿ.
„Åäâà ëè ùå ÿ âèäÿ íÿêîãà îòíîâî!` - ðàçî÷àðîâà ñå Àíòîí, äîêàòî íàáëþäàâàøå êàê ñòðîéíàòà ôèãóðà ñå ñòàïÿ â ìðàêà, ïîãúëíàë îãðîìíèÿ ãðàä...

***
Áåç äà ñå óñåòè, âúçðàñòíèÿò ìúæ áåøå ïîëåãíàë äî æåíàòà â áîëíè÷íîòî ëåãëî. Ñëåä êàòî ïðèêëþ÷è ðàçêàçà ñè, äâàìàòà îñòàíàõà ïðåãúðíàòè ÷àê äî ñóòðèíòà. Îòíîâî áÿõà ïðîñòî Ìîìè÷åòî ñ ãàðâàíîâà êîñà è Ãîðñêîòî ìîì÷å. Òàêà ïðåêàðàõà íîùòà - åäèí äî äðóã, ïðåæèâÿâàéêè îòíîâî ïðåêðàñíèòå ìèãîâå, áåç äà ìèñëÿò çà áîëêàòà è êðàÿ...

6.
Àíòîí çíàåøå, êàêâî ùå çàâàðè, êîãàòî âëåçå â ñòàÿòà:
- ×àêàõ òå! - íå ìîæåøå äà ñè ïðåäñòàâè íåùî ïî-ðàäîñòíî îò îáâèíèòåëíèÿò ãëàñ íà Ìîíèêà. Áåøå ïîëóñåäíàëà â ëåãëîòî, à î÷èòå ѝ áÿõà ïúëíè ñ æèâîò.
„Êàêòî ïðåäè!` - ìúæúò íå êàçà íèùî. Â÷åðà áåøå èçáÿãàë îò áîëíè÷íàòà ñòàÿ. Íå ìîæåøå ïîâå÷å äà ãëåäà, êàê æåíàòà íà æèâîòà ìó, òîâà åíåðãè÷íî è æèçíåðàäîñòíî ìîìè÷å, ÷åçíå â ìúãëàòà íà ìîðôèíà è ñå ëóòà íà ãðàíèöàòà ìåæäó äåëèðèóì è áîëêà. Íå ìîæåøå è äà ñå ïðèáåðå ó äîìà, êúäåòî îò âñÿêà ñÿíêà ñâèðåïî ìó ñå íàõâúðëÿõà ñïîìåíè. Òàêà ÷å ñå çàëóòà èç ñíåæíèÿ ãðàä. Áåøå ñå îïîìíèë â ãðàäèíêàòà, êúäåòî ѝ áåøå ïðåäëîæèë çà ïðúâ ïúò.  ðúöå äúðæåøå æúëúä. Íÿìàøå ïðåäñòàâà êàê å ïîïàäíàë â íåãî.
Óñìèõíà ñå è ïðèñåäíà íà ëåãëîòî. Õâàíà øåïèòå ѝ, öåëóíà ãè è ïóñíà â òÿõ æúëúäà. Áåøå îãðîìåí è ñòðàííî òîïúë. Ìîíèêà àõíà è ãî ñòèñíà çäðàâî. Â ñúùèÿ ìîìåíò çàëÿçâàùîòî Ñëúíöå ïðîáè ñìîãà è èçïúëíè ñòàÿòà ñúñ çëàòî.
Îñòàíàõà òàêà ïðåç öÿëàòà íîù.×óâñòâàõà ñå ëåêè è íåðåàëíè. Âúçäóõúò îêîëî òÿõ òðúïíåøå è ñâåòëèíà, íåâèäèìà çà äðóã, ãè îáãðúùàøå è ñå âëèâàøå â òÿõ. Äâàìàòà ñúíóâàõà åäèí è ñúùè ñúí çà ñëúíöå è ëÿòî, âÿòúð è ãîðà, è îòäàâíà çàáðàâåí ñìÿõ...

***
Íà ñóòðèíòà Ìîíèêà ñè áåøå îòèøëà...

7.
Áåøå îòêðèë îáÿâàòà â åäèí âåñòíèê ñëó÷àéíî: „Ïðîäàâàì èçãîäíî âàêàíöèîííè êúùè îò àëïèéñêè òèï. Èçöÿëî ðåíîâèðàíè. Âàêàíöèîííîòî ñåëèùå ñå íàìèðà â íåïîñðåäñòâåíà áëèçîñò äî ñåëî...` Îáÿâàòà ãî áåøå ïðèâëÿêëà è äîêàòî ñå óñåòè âå÷å ñêëþ÷âàøå ñäåëêàòà.
Ñåãà ñòîåøå ïðåä êúùè÷êàòà è ÿ íàáëþäàâàøå â çàõëàñ.
- Ìèñëÿ, ÷å òîâà å ìÿñòîòî, Ìîíè. - Àíòîí èçâàäè âíèìàòåëíî íåæíàòà ôèäàíêà è ÿ ïðèñàäè â òîêó ùî èçêîïàíàòà äóïêà. Çàïúëíè ãðèæëèâî ïðàçíèíàòà ñ ïðúñò è ÿ ïîëÿ ñ îáèëíî ñ âîäà. Èçáúðñà ðúöå è ñå îãëåäà.
Íà äâàéñåòèíà ðàçêðà÷à ðúæäÿñâàõà îñòàíêèòå îò äåòñêà ïëîùàäêà. Àíòîí îòèäå è ïðèìúêíà ñ÷óïåíàòà ïåéêà, ïîëåãíàëà íàñòðàíè äî øèðîê ãëàäêî èçðÿçàí äúíåð. „Òðÿáâà äà å áèëî âåëè÷åñòâåíî äúðâî. Æàëêî, ÷å ñà ãî îòñåêëè`. Çàå ñå ñ ïîïðàâêàòà è äîêàòî ïðèâúðøè, ñëåäîáåäúò âçå äà ïðåâàëÿ. Ìúæúò èçïðàâè ïåéêàòà äî òîêó ùî çàñàäåíîòî äðúâ÷å, íå ïî âèñîêî îò äâàéñåòèíà ñàíòèìåòðà, è ñåäíà íà íåÿ:
- Äà-à-à. Òîâà ùå å íàøåòî ìÿñòî. - Ïîãëåäúò ìó ñå çàðåÿ êúì äàëå÷íèòå íèçèíè, øèðíàëè ñå ïîä ÿðêî ÷åðâåíàòà ïåëåðèíà íà çàëåçà...

8.
... Ïëàíèíàòà, íàäâèñíàëà íàä ìàëêàòà ãðàäèíêà, áåøå çàñòèíàëà â áåçâðåìèåòî ìåæäó íîù è äåí. Ìúãëèâè ïðúñòè îáãðúùàõà è ãàëåõà ìëàäîòî äúáîâî äúðâî ïðåä ïðèòèõíàëàòà êúùè÷êà. Âðàòàòà ñå îòêðåõíà ñúñ ñëàáî ïðîñêúðöâàíå è ñòàðåöúò ïðèñòúïè, ïîäïðÿí íà áàñòóíà ñè, â ðîçîâàòà ñèâîòà íà óòðîòî.
Íàâðåìåòî, ïðåäè ïåòíàäåñåòèíà ãîäèíè, êîãàòî çàìåíè àïàðòàìåíòà, äúùåðèòå ìó ðåøèõà, ÷å å ïîëóäÿë îò ìúêà, íî íå ìîæàõà äà ãî ðàçóáåäÿò ñ íèêàêâè äîâîäè. „Äîáðå, ÷å íå óñïÿõà.` - óñìèõíà ñå Àíòîí. Âíóöèòå ìó îáîæàâàõà äà èäâàò òóê è ëåòàòà ìó áÿõà èçïúëíåíè ñ ðàäîñòòà è áåçãðèæèåòî íà äåòñòâîòî. Íî âíóöèòå ïîðàñíàõà...
Êîãàòî ñå ïðèáëèæè äî ìëàäîòî äúðâî îò ëèñòàòà ñå ðàçíåñå òèõî øóìîëåíå, âúïðåêè ÷å âúçäóõúò áåøå çàñòèíàë.
- Äîáðî óòðî è íà òåá, ñúêðîâèùå! - ñòàðåöúò ïîãàëè íåæíî ñíàãàòà íà äðúâ÷åòî è ïðèñåäíà íà ïåéêàòà ïîä íåãî.
- Ìîíè, ìèñëÿ, ÷å å âðåìå. - Àíòîí îòâîðè øåïà - Íàìåðèõ ãî â÷åðà ñóòðèíòà íà ïåðâàçà. Òîïúë å. - è ñêëþ÷è îòíîâî ïðúñòè.
 òîçè ìîìåíò åäèí ñëúí÷åâ ëú÷ ñå ïîäàäå íàä õîðèçîíòà, ñÿêàø çà äà ïðîáâà óòðîòî. Èçãëåæäà âñè÷êî áåøå íàðåä, çàùîòî âåäíàãà ñëåä íåãî ñå âòóðíà è Ñëúíöåòî. Ñâåòëèíàòà ìó èçðèãíà è ïîäãîíè ìúãëèòå, êîèòî ñå ñâèõà óïëàøåíè è îòñòúïèõà êúì ìðàêà íà äîëîâå è îâðàçè. Àíòîí ñúçåðöàâàøå ñ áëàãîãîâåíèå èçãðåâà. „Ñêîðî...` - ñòàðåöúò çàòâîðè î÷è è ñå îòïóñíà. Ëèöåòî ìó èçëú÷âàøå âåäðîñò è ùàñòèå, è ìàëêî íåòúðïåíèå. Ïðúñòèòå ñå îòïóñíàõà è îò ðúêàòà ìó èçïàäíà æúëúä. Òîé ñå èçòúðêîëè è ñïðÿ íà îêîëî ìåòúð è ïîëîâèíà â åäíà òðúï÷èíêà. Çåìÿòà ãî îáãúðíà ñ âëàæíà è æèâîòâîðíà ïðåãðúäêà...

0.
Ìàðèÿ ïðèáðà ÷åðâèëîòî è ñå îãëåäà êðèòè÷íî â îãëåäàëîòî. „Óòðå, êîãàòî ñå ïðèáåðåì, òðÿáâà äà ñå áîÿäèñàì.` Îáúðíà ñå è îãëåäà ñòàÿòà çà íåùî çàáðàâåíî – Òîíè íå ïðåñòàíà äà âàäè èãðà÷êè â ïîñëåäíèÿ ìîìåíò, è çàòîâà ñå ïðèíóäè äà ãî ïðàòè íà äåòñêàòà ïëîùàäêà. Ïîãëåä êúì ÷àñîâíèêà: „Äâà ÷àñà äî âëàêà.` - èçëåçå îò áóíãàëîòî è îñòàâè êëþ÷à íà âðàòàòà.
Áåøå ïðåêðàñåí ëåòåí äåí, êàòî âñè÷êè, êîèòî áå èçêàðàëà ñúñ ñèíà ñè íà òàçè ïî÷èâêà. Çàòâîðè î÷è, âäúõíà çà ïîñëåäåí ïúò ÷èñòèÿ ãîðñêè âúçäóõ è ñå îòïðàâè êúì ïëîùàäêàòà.
 ïúðâèÿ ìîìåíò íå ãî âèäÿ „Êúäå ñå å çàïèëÿë, ùå çàêúñíååì.` - ïîìèñëè Ìàðèÿ ñúñ ðàçäðàçíåíèå, íî ïîñëå ìÿðíà ñâåòëî ñèíÿòà áëóçêà. Áåøå çàñòàíàë îò äðóãàòà ñòðàíà íà îãðîìíîòî äúáîâî äúðâî è ñÿêàø ãîâîðåøå ñ íÿêîãî. Êîãàòî ñå ïðèáëèæè, çàáåëÿçà ìîìè÷åíöå, ìîæå áè ñ ãîäèíêà ïî-ìàëêî îò Òîíè. Äåòåòî ñå ïðèáëèæè, ïðåãúðíà ñèíà ѝ è ãî öåëóíà ïî óñòíèòå. Òîé íà ñâîÿ ñòðàíà ÿ ãóøíà è òèêíà êàìèîí÷åòî ñè â ðúöåòå íà ìîìè÷åíöåòî. Ìàðèÿ íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà – Òîíè íèêîãà íå ñå ðàçäåëÿøå ñ ëþáèìàòà ñè èãðà÷êà.
- Òîíè, õàéäå äà òðúãâàìå! Ùå çàêúñíååì. - íå èñêàøå äà ìó ðàçâàëÿ èãðàòà, íî íÿìàøå èçáîð.
- Ìàìî! - äåòåòî äîòè÷à äî íåÿ è ÿ ïðåãúðíà – Ìàìî, èìàì ñè ïèÿòåëêà!
- Ïðèÿòåëêà. - ïîïðàâè ãî òÿ – À êàìèîí÷åòî ñè íÿìà ëè äà âçåìåø?
- Àç ѝ ãî ïîäèõ!
„Ñàìî äà íå çàïî÷íåø äà ñè ãî òúðñèø, êàòî òðúãíåì.` - ïîìèñëè ñè æåíàòà, õâàíà ñèíà ñè çà ðúêà è ñå íàñî÷èõà êúì èçõîäà íà êîìïëåêñà.

***
- Ìîíè, åòî òå íàé ñåòíå! - ßíà áåøå ðàçäðàçíåíà, çàùîòî ÿ òúðñåøå âå÷å ïîëîâèí ÷àñ. Òîêó ùî áÿõà ïðèñòèãíàëè è ïàëàâàòà ѝ äúùåðÿ ñå áåøå çàïèëÿëà íàíÿêúäå. - Òðÿáâà äà õîäèì íà îáÿä.
- Êàêâî å òîâà? - äåòåòî çàõëàñíàòî ãëåäàøå êúì ïîðòàëà è äúðæåøå â ðúêà èçäðàñêàí ÷åðâåí êàìèîí.
- Òî`è ìè ãî ïèèäè. Òîé ìè å ïÿòåë. Àç ùå ñå îæ`ÿ çà í`ãî.
- Äîáðå, äîáðå. - ßíà íÿìàøå ïðîáëåì äà ðàçáèðà äåòñêîòî áðúùîëåâåíå íà äúùåðÿ ñè.- Íî ñåãà òðÿáâà äà ãî îñòàâèø òóê, çàùîòî íå ìîæåì äà ãî âçåìåì, äîêàòî îáÿäâàìå.
Äåòåòî ïîñëóøíî îñòàâè êàìèîí÷åòî íà ïåéêàòà, ïðåãúðíà ìàéêà ñè è äâåòå ñå îòäàëå÷èõà êúì ñãðàäàòà íà ñòîëîâàòà.
Èãðà÷êàòà áàâíî, áàâíî ñå çàäâèæè ïî íàêëîíåíèòå äúñêè è òóïíà â êóï÷èíàòà ëàíñêà øóìà ïîä ãîëÿìîòî äúáîâî äúðâî. Ïîëúõ íà âÿòúðà ñúáîðè îùå íÿêîëêî ëèñòà âúðõó íåÿ è ñëúí÷åâèòå çàé÷åòà íà ïúñòðàòà ñÿíêà çàïîäñêà÷àõà ïî ÿðêî ÷åðâåíàòà êàðîñåðèÿ...


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 27.03.2012 @ 13:30:55 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Umbra_Noctis

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
318 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 17829
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Äúáîâà øóìà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äúáîâà øóìà
îò anonimapokrifoff íà 29.07.2012 @ 17:17:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç, ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Äúáîâà øóìà
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 27.03.2012 @ 13:47:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè çà òîçè ðàçêàç!Íå çíàåø êîëêî å òðóäíî äà ãëåäàø òåçè õîðà êàê ñòðàäàò,äà ñå ÷óäèø êàêâî äà êàæåø íà áëèçêèòå.Ñêîðî åäèí ÷îâåê ìå ïîïèòà-
Êàêâî èñêàòå äà êàæåòå,÷å òóê âå÷å ìåäèöèíàòà å áåçñèëíà........
Ïîçäðàâè!