Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 5
Всичко: 773

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВсичко е наред
раздел: Есета, пътеписи
автор: Methodius

Всичко е наред. Словната съставка е оправдаващо се слабоволие; доколкото езикът не е слово, дотолкова той е музиката, непосредственият...
В различни съотнасяния на музика и слово: се раждат изкуствата. Античната култура е балансирана; иудео-арабската- предимно словна; новоевропейската- предимно музикална. Макар завършекът на всяка култура да е преобладаващо словен, а началото- преобладаващо музикално.

Ако съм, то към което съм, спада ли и... Иначе казано- като лъжец, подлец, паразит, плужек, рахитичен хленчо, женчо, мъжеложец, пишман естет, пишман артист, пишман философ, ознаменувано с една колокация: нравствена вагина- като такъв: има ли ме? (Има ли ме описваем, като "такъв и такъв"?) Ако ме няма- всичко е наред.... А вслучай че ме има и като обекта "нравствена вагина", то в такъв случай следва актуалността на проблематичния въпрос: трябва ли въобще да ме има! Ако трябва да ме има единствено като такъв (нравствена вагина)- всичко е наред, там съм!... А при положение че не трябва да ме има, защо тогава все-таки ще ме има двойно? Ако "защо" почива на някакъв отговор, то той, отговорът, ще сочи, че основателно ме има; и всичко ще е наред. Но ако "защо" е безотговорно?- О, има ме и такъв, нравствена вагина, без всякакво основание. И ако мен ме има безоснователно- т.е.: безоснователно, но да ме има, да ме има дори неподдържан от основанието "има",- остава почудата: как би могло да ме няма и такъв?! А?... Възможността да бъде убит фантом... Безсилие?... Всичко е наред. Щипка отмъщение в морето Разочарование, вълни горчивина: проклятия. Но и благородна провокация, не без кокетничене; благородна провокация от позицията, че съм. И ако крея в самозаблуждение и страх...


Публикувано от hixxtam на 17.10.2004 @ 15:02:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Methodius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 44682
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Всичко е наред" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Всичко е наред
от Hammill на 17.10.2004 @ 16:11:56
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст май се състои от две съвсем автономни части.
Имаш нужда да насочиш интелектуалната си енергия към нещо външно, това постоянно рефлектиране не й дава възможност да се разгръща екстензивно, покачва се най-вече интензивността.

Защо не минеш от автобиографията и дневника към литуратурата? Пустинното слънце изсушава, но и дава привидността на обективното. Осъзнатият мираж не е мираж, а може да бъде спектакъл.


Re: Всичко е наред
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 17.10.2004 @ 16:33:43
(Профил | Изпрати бележка)
Спомни си за Амиел. Ето защо. (Без да се съпоставям с ерудицията и образованието му.)

А сега ще попитам принципно (не относно себе си): 'автобиография' и 'дневник' не са ли сред литературните жанрове?

През сълзи- смеещият се писател би видял дъгата... Какво е осъзнантият мираж, схванат, направо вкочанен, в преносното му значение?- 'Оптично явление в атмосферата, при което се вижда лъжлив образ на част от небосвода или на земни предмети'. 'Проклет бъди, Нютон- провикнал се на една наздравица поетът-романтик Джон Кийтс,- че превърна дъгата в проста призма!' 'Тъкмо като оптично явление дъгата е сложна', би отсъдил ученият. Би отсъдил и Кант: за него математиката е... какво е?- прекрасното!

]


Re: Всичко е наред
от Hammill на 18.10.2004 @ 15:37:27
(Профил | Изпрати бележка)
"Автобиография" и "дневник" също в някакъв смисъл са литуратурни жанрове, но на тях им липсва разказа от трето лице, дистанцията както е в епоса и драмата.

Интелектуалната дистанция е нужна процедура - като дишането - първо вдишване, но после следва и издишване.

]


Re: Всичко е наред
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 18.10.2004 @ 23:37:05
(Профил | Изпрати бележка)
Освен ако човек не е решил, както аз реших, да се дуе като пуяк, дорде се пръсне.

]


Re: Всичко е наред
от Hammill на 21.10.2004 @ 15:58:08
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, ти не се дуеш. Просто отричаш средните състояния, прехода.

О-по-сред-стващото не винаги е о-сред-нено.

]


Re: Всичко е наред
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 21.10.2004 @ 21:10:37
(Профил | Изпрати бележка)
Киркегор някъде разпалено и провокативно призоваваше към 'междинни определения'... Какво имаше наум, обаче. А ти... ще припомниш ли?

]


Re: Всичко е наред
от Hammill на 21.10.2004 @ 22:44:57
(Профил | Изпрати бележка)
Да, имаше някаква критика срещу опосредстването при Хегел. Обаче и на мен ми се губи точното място.
Напоследък обаче все ми идва понятието му "квалитативен скок". Та ти скачаш квалитативно, пък и квалитетно между другото.

А Ницше имаше някакви размишления, че се живее само в противоположностите. Че здравето е винаги преболедуване. Сещаш ли си къде беше? "Веселата наука"?

]


Re: Всичко е наред
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 21.10.2004 @ 23:16:54
(Профил | Изпрати бележка)
'Веселата наука' (университетското издание), 120 (Трета книга), към края:

'...дали можем да минем и без заболяване, дори дали без него е възможно развитието на добродетелта ни...' (По повод формулата 'Добродетелта е здравето на душата'.)

]


Re: Всичко е наред
от Hammill на 22.10.2004 @ 13:28:32
(Профил | Изпрати бележка)
Методично точно - нямаш грешка.
Не се ли плашиш понякога от себе си?

]


Re: Всичко е наред
от Hammill на 21.10.2004 @ 22:45:01
(Профил | Изпрати бележка)
Да, имаше някаква критика срещу опосредстването при Хегел. Обаче и на мен ми се губи точното място.
Напоследък обаче все ми идва понятието му "квалитативен скок". Та ти скачаш квалитативно, пък и квалитетно между другото.

А Ницше имаше някакви размишления, че се живее само в противоположностите. Че здравето е винаги преболедуване. Сещаш ли си къде беше? "Веселата наука"?

]