Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1025
ХуЛитери: 3
Всичко: 1028

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXXII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Завесата на страха и раждането на Южното слънце.
Мерсин-Алания
2006


Хубавата ни разходка нацяло бе провалена. Седяхме в къщи в очакване и никой не говореше. Ванесса играеше с някакъв досаден сувенир с топчета на конци и ги блъскаше едно в друго а тъпият звук, произведен от чукването им пробиваше мозъка ми и ми причиняваше болка. Часовете се нижеха досадно бавно. Восъчното съвършенство по лицето на Илькнур, свъсените вежди и спуснати очи над играта на табла на мъжете ни не издаваха възможното развитие на случката горе в планината и аз тънех в догадки. От скука изучавах дълго и съсредоточено интериора, шарките по пъстрия персийски килим, порцелановите сувенири, наредени до малки сребърни рамки с фамилни изражения върху тежкия черен скрин с пиринчени дръжки, кацнал срещу канапето от сиво-виолетово кадифе с кожени възглавнички. Дома бе подреден с вкус, семпъл и удобен. Военните живееха предимно по квартири, наемаха широки комфортни апартаменти и грижливо ги запълваха с мебели и реликви от всяко поредно пребиваване, променяха интериора на няколко години според модата или възможностите и се гордееха с тях. Тъкмо мислех да се преместя в кухнята под предлог да сваря кафе за да разгледам и там когато на вратата се позвъни и един мустакат комисар ни покани да го последваме в каракола за показания. Беше ми неприятно да свидетелствам но лесно ме убедиха с уверения, че свидетелствата ни могат да спомогнат за откриване на изчезналото момиче. След повече от час разпити и бумащина бяхме отведени в полицейско кафене в двора на каракола, където ни очакваше прокурор, ангажиран с бъдещото дело, близък приятел на родителите на Илькнур и на съпруга и. Сбърчих вежди, предусещайки корупция, но в последствие се убедих колко е важно да приема случката в гората за престъпление и да спомогна за дългосрочното задържане на мъжете, нападнали ни там. След месеци, когато пристигнахме за делото в Мерсин, удобно настанени на спускащите се седалки в един симпатичен Skorsky, който ни приземи на военното летище и минути след това се издигна, отнасяйки съпруга на Илькнур в компанията на двама други униформени в направление далече от тук и гледах отдалечаващата се черна птица през пушилката и праха си мислех, че правораздаването и дискретната военна диктатура в тази страна са особен род близнаци или едно лице за борба с тероризма. Понеже е строго забранено жени и цивилни да ползват военни хеликоптери, мен ме сбутаха далече от площадката още щом се приземихме и не успях дори да поздравя русия великан, който така и не видях повече, но през кордона от войничета успях да зърна как съпруга ми отдава чест и поздрав с респект и кимане на глава на заминаващите. По-късно в съда се натъкнахме на дрипава тълпа родственици на избягалата девойка, всички до един подкрепящи твърдението, че са били там и вина за случилото се носим ние и най-вече аз. Останах изумена от невъзможността да разговарям с когото и да било, дори с адвокат, от какъвто нямах представа че се нуждая и да разкажа онова, на което станах свидетел, нито да запитам за съдбата на арестуваните или изгубеното девойче. Изправяха ме на крака в тясна заличка, претъпкана с родата на момичето, задаваха ми бързо въпроси на които не получавах право да отговарям, отворех ли уста ме прекъсваха и след минути ме изблъскваха навън за да повикат съпруга ми. Това се повтори три пъти и ни пуснаха да си вървим.
- И какво? В крайна сметка какво стана?
- Не знам, Меги.
- Разрешиха ли ти да говориш?
- Не. Но обвинените ще се явят на военен съд ако вече не са се явили. Такива дела понякога се прехвърлят в цивилен съд и се случва което днес.
- Те дори не споменаха момичето...
- Не са тук заради момичето а нападението над нас.
- Но едва не ме изкараха виновна за това нападение.
- Спокойно...
- Къде е Илькнур? Защо не е тук!
- Няма и да дойде. Мъжа и замина за Диарбакър, там ще работи вече. Нападението не е било случайно.
- Ееее, не! Не може да бъде! Ако са се целели в него имаха възможност да го убият, както и тебе, но изглеждаше сякаш не искат да им пречим да се разправят с дъщерята. Помниш ли - позор, позор крещяха.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 14.02.2012 @ 08:44:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:52:16 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXXXII част" | Вход | 15 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXXII част
от Haramiata на 16.02.2012 @ 21:23:30
(Профил | Изпрати бележка)
Отново попътешествах с теб ... Благодаря! Не зная дали е възможно да се проумее, пък и приеме, че един толкова красив свят е залян с такива абсурди ... Нищо общо няма тази красота с тъпотиите, които ние,хората, правим. Дори провиждането на тази тъпотия е мъчително ...


Re: Извезани души, XXXXII част
от elsion (negesta@gmail.com) на 16.02.2012 @ 18:03:50
(Профил | Изпрати бележка)
следя те, да знаеш, тайничко :)

странствания като твоите, приличат на пътуване навътре към себе си, дълго и бавно


Re: Извезани души, XXXXII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.02.2012 @ 17:04:30
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се за теб, че имаш тази възможност да се радваш на тия красоти.Но понякога се чудя как издържаш, не винаги си господар на живота си , нямате пълна свобода
Сърдечни поздрави()


Re: Извезани души, XXXXII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.02.2012 @ 16:31:48
(Профил | Изпрати бележка)
Припомни ми две истории от преди години. Първата е с моя братовчедка, която трябваше да се омъжи за офицер от тогавашната милиция. Бил съм юноша, но си спомням, че служители разпитваха и проверяваха около нейните близки, познати и роднини, включително и около нас, преди да разрешат този брак.
А втората е с мен. Като строителен инженер бях офицер от Строителни войски, и макар че работата ми бе да газя калта по обектите, когато реших да се женя, трябваше да подам рапорт и да получа разрешение от командира на поделението за това.
Така че... нищо ново под слънцето, когато демокрацията е в дефицит! А пък може би и при прехвалената демокрация е така... знам ли!?
Поздрави, Меги и чакам продължението!:))) (не се бави)


Re: Извезани души, XXXXII част
от zaltia на 15.02.2012 @ 13:09:45
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за приказните разходки Меги!
Радвам ти се много...


Re: Извезани души, XXXXII част
от Slovesna на 28.02.2012 @ 11:01:34
(Профил | Изпрати бележка)
Чета всичко, не винаги успявам да намеря най-точните думи да изразя възхищението си. Опасявам се, че силните оценки те отблъскват, но ти ги заслужаваш. Благодаря.


Re: Извезани души, XXXXII част
от anonimapokrifoff на 14.02.2012 @ 11:18:00
(Профил | Изпрати бележка)
Много красиво пишеш, имаш сърце за това.


Re: Извезани души, XXXXII част
от skrej на 14.02.2012 @ 15:22:03
(Профил | Изпрати бележка)
като в броеница редиш красотата и абсурда в живота, много е интересно - харесва ми.


Re: Извезани души, XXXXII част
от zebaitel на 14.02.2012 @ 17:25:42
(Профил | Изпрати бележка)
Порядките на военните са едни и същи навсякъде, май! Не ме питай как пътувах в командировка до Абърдийн през далечната 85-та, при това като съпруга на съвсем не толкова висок чин!
А разказът ти е замайващ! Ще продължавам да чета с интерес!


Re: Извезани души, XXXXII част
от mariniki на 14.02.2012 @ 17:37:21
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
чета с прескачане, но и с удоволствие...
когато имам време наваксвам пропуснатото..
Меги, невероятна разказвачка си, а и много ми
допадат истинските истории и документалните разкази..
надявам се, че ще съхраниш всичко това в книга..
поздравявам те, най-сърдечно..


Re: Извезани души, XXXXII част
от ANG на 14.02.2012 @ 18:23:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
и аз като анонимап


Re: Извезани души, XXXXII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 15.02.2012 @ 07:36:18
(Профил | Изпрати бележка)
Дерзай!


Re: Извезани души, XXXXII част
от boliarkabg на 15.02.2012 @ 07:41:13
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
тъкмо се чудех къде си...:))))))), тревожех се. Все пак положението в момента не е от най-спокойните.....Не съм съпруга на военен /то каква ли военщина има в България в момента/, но някога се готвех за такава. По тая причина знаех какво ме очаква, подготвили ме бяха за всичко, дори да не се противя и преча на реда, който предстои. Когато си в живота на мъж-войник,т и самата си войник, както се пееше в една песен. Чета прекрасното описание, което правиш на местата, в които сте били и на фона на това-военщина и тероризъм. За съжаление точно тези наши прекрасни райони още са спорни за народите и всеки отстоява пребиваването си в тях. Цивилните трудно разбираме делата и задълженията на военните и причините за техните действия.....Лелеее, ще напиша като нищо цял разбор и аз. Сори! Още веднъж попътувах с тебе. Прекрасна приятелко, вярвай ми мисля за тебе и съпруга ти и днес, в задаващите се размирни години! Поздрави!


Re: Извезани души, XXXXII част
от petia_bozhilova на 18.02.2012 @ 18:51:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Розичке! И се пази! Ще се моля за теб, да знаеш!


Re: Извезани души, XXXXII част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 19:04:43
(Профил | Изпрати бележка)
Oт много време събирам сили да продължа четенето, Меги. Много имам да наваксвам... Започвам сега :)))