Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 799
ХуЛитери: 5
Всичко: 804

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСнежен урок
раздел: Разкази
автор: Haramiata

Напоследък става все по-трудно да се работи в училище. Всяко разпореждане на висшестоящи органи е по-разумно и работещо от следващото.
Всеки нов випуск деца е по-болнав и неможещ от следващия. Странни и болнави люде се явяват на събеседвания с кандидати за работа със съвършено неоснователното убеждение, че може да бъдат учители. Все по-чудати действия, поведение и отношение от страна на родителите срещаме, но ние, работещите в училище, внимаваме да не си изхабим изненадата, защото следващите родители са още по-чудати, безпомощни, неадекватни и неконтактни.
А ето сега и този сняг ... И все се случват големите валежи в петък- събота, та до понеделник вече снегът около училище е затъпкан.
Този четвъртък имахме заседание на Училищното настоятелство. Обсъждахме и възможността да свикаме бригада в събота, защото снегът беше неизриваем, площите за почистване - непосилни за персонала и по няколкото ученика, които можеше да се включват отвреме-навреме. На всичкото отгоре изобщо не ми се идваше в събота, защото чувах зова на бялата планина от всичките и височини, пътеки и писти -почистени и непочистени. Мислех си, че някои родители сигурно също го чуват и би било жестоко да ги изтръгваме от радостите на споделените със семейството бели мигове. Реших, че каквото почистим в петък - това ще е.
Излязох навън и започнах да къртя и да рина. Изобщо не беше директорско, но пък чувствах нужда от този бял и безплатен фитнес. Сакаш къртех самите просветни извращения, на които обществото ни подлага уж обичните си деца. Беше ми и любопитно, ако не наредя на никого нищо - какво ще се случи.
И се завъртя пъстрият калейдоскоп ...

***
- E ... госпожо ... толкова ли няма ученици, да ги хванете да чистят?!? (шестокласник, отиващ към близкото магазинче да си купи нещо за хапване) Спрях да къртя, погледнах го и му се усмихнах лъчезарно:
- Това ми доставя удоволствие!
Изгледа ме направо шашардисано, явно за първи път се срещаше и с такава гледна точка, направо забрави, че бърза за магазинчето.

***
- Ето ме и мен! - усмихна се колегата-физик, имаше свободен час и бодро размаха лопата до мен.

***
- Госпожо, може ли да помогнем? - четири момчета изникнаха до мен и се насочиха към лопатите. Бързо разпределиха различните инструменти и задачи, обсъдихме технологичните подробности и съвсем скоро около 3 квадратни метра почистен тротоар доказаха, че сговорна дружина не винаги слепи ги ражда ... Момчетата бяха, пъргави, весели и делови. След 15 минути подредиха инструментите до оградата, усмихнаха ми се и влязоха в час.

***
Започваше часът, децата се прибраха, но аз не бях сама, на тротоара действаха охранителят и нашият работник по поддръжката, който между две отпушвания на тоалетни успя да се включи и за почистването на снега и леда. Опитвах се да го убедя в ползата от физическата активност, но той не ми вярваше особено, мрачно къртеше и разсъждаваше, че от такива напъни човек се разбива и погубва, но никой не е станал по-здрав.

***
Край оградата запуши мрачен родител, смътно си го спомнях във ръзка с някакви разправии преди повече от година. Бодро му съобщих, че приемаме помощта на доброволци. Удостои ме с мътен поглед и продължи да стърчи и пуши край оградата. Ринещите деца стигнаха и до него и започнаха да го заобикалят. Озова се на нещо като снежно-ледено островче. Но и това не го впечатли особено. Празноватият му поглед пронизваше пушека на цигарите му и се рееше някъде в далечините над главите на работещите деца. Накрая го помолих да се премести, и го направи, макар и със сдържана неохота. След около 30-на минути детето му излезе. Какво търпение, а?

***
От една кола скочи забързана майка. Усмихна ми се слънчево и отвори багажника. Измъкна снегоринка и се разхвърча по тротоара. Когато дъщеричката и излезе, беше успяла да почисти една значителна част от просторна тротоарна площадка. Усмихнатото и дете успя да я издебне и да вземе домашната снегоринка. Пъргавата майка размаха попадналата и наблизо училищна лопата и двете заедно с весели закачки продължиха да чистят.

***
Група шестокласници награби инструментите. Помогна ми да поставим левкопласт по дръжките, за да не измръзват ръцете по металните дръжки и да не излизат мазоли от дървените дръжки. Къртеха и обсъждаха личните местоимения.

***
Група седмокласници подхвана оставените от шестокласниците инструменти. Имаше повече хора от инструментите. Някои почопляха снега, но повечето подпираха лопатите в разнообразни и живописни пози. Сладките приказки със съученичките не им позволяваха да развият особена снегоринна активност. Но пък беше весело! И отвреме -навреме все пак чопваха и по малко сняг!

***
На тротоара се появи цяло петно изчистено до плочка! И ето, едричък разгърден седмокласник грабна лопата, втурна се към снежна камара и ... купчина сняг и лед пухна върху краката на съученик и върху току-що почистения тротоар! Със щастлив вой мощното се завъртя към следваща снежна пряспа, но го спрях. Да ... който каквото може ...

***
Гл.асистент от близкия факултет, баща на две дечица от нашето училище, застана до парапета. Край него летяха деца и снежни топки, до него усърдно тракаха ледоразбивачки, скърцаха снегоринки. На физиономията му беше изписано нескрито неодобрение и твърдо убеждение, че той не подкрепя такава проява на непрофесионализъм. Около 20-на минути очакваше някой да го покани да участва, и да има възможност да откаже. Разочаровахме го. Не го поканихме.

***
- Може ли да се включа? - снажен татко подхвана останалата без “двигател” снегоринка. Около него весели петокласници пробваха различни техники за къртене. Обсъдиха подробностите и компанията дружно и весело поработи 15-на минути. Обсъдихме кой къде и по колко пиратки хвърля, взривява капаците на кофите за боклук, и някои и други пиротехнически специфики. Едно момче ме попита дали е трудно там, в директорския кабинет. Накрая всички доволно изгледаха почистената от тях самите тротоарна ивица и всеки пое по личната си петъчна пътека.
***
- Госпожо, ние пак идваме! Може ли чистим? - няколко седмокласника бяха свършили часовете си, бяха се прибрали, оставили чантите и дошли отново в училище.

***
Умора омекваше ръцете ми. Видът на почистения тротоар, снежните купчини в двора, усмивките на децата, колегите и родителите ме изпълваха с особено, съвършено нелогично и недиректорско усещане за пълнота. Е, не всичко е изгубено. Чудесен снежен урок ... Благодаря ви, учители мои!


Публикувано от Administrator на 27.01.2012 @ 23:08:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Haramiata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:40:25 часа

добави твой текст
"Снежен урок" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Снежен урок
от galiakara на 28.01.2012 @ 05:54:41
(Профил | Изпрати бележка)
Да, голяма и болезнена тема е засегната тук- възпитанието на младото поколение. Не знам по какви системи вече се работи в нашето училище, но никога не вредно младите хора да се научат на труд. Според мен това започва първо от семейството и продължава в училище. Но за да се постигне трябва да има пряк и постоянен контакт между родители и учители и да се стигне до единно мнение. Многообразна и трудоемка е тази задача, но с общи усилия, всичко е възможно. Хареса ми начинът, по който ти, като директор си реагирала. Всички знаем, че примерът е най-доброто и силно оръжие на възпитателя. И си го доказала на практика. Подкрепям и поздравявам!


Re: Снежен урок
от Haramiata на 28.01.2012 @ 08:48:05
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита! Хайде, повече хора така да гледат на нещат, пък и да заработят заедно! :)

]


Re: Снежен урок
от ATOM на 28.01.2012 @ 08:28:40
(Профил | Изпрати бележка)
ако го нямаше директорството щеше и по-меко да звучи
(по мекият сняг е по-лесен за чистене)


Re: Снежен урок
от Haramiata на 28.01.2012 @ 08:51:09
(Профил | Изпрати бележка)
Това е мечтата ми, но за съжаление то е възможно само при едно условие.
Да, трябва да се рине мек сняг, не затъпкан ... Но ако е затъпан, по-добре все пак да се започне с риненето с наличните средства и условия, за да не е съвсем неизринато! :)

]


Re: Снежен урок
от mariq-desislava на 28.01.2012 @ 08:37:16
(Профил | Изпрати бележка)
Спомни ми времето, когато ни строяваха да чистим в училище, но то беше извършвано с абсолютно нежелание от наша страна - със задължителните неща е така.:) Докато в твоя случай е без насилие и по желание, което само по себе прави извършваната дейност красива.


Re: Снежен урок
от Haramiata на 28.01.2012 @ 08:53:29
(Профил | Изпрати бележка)
Е, да, не може човек да не сети за тези неща! :) Интересно беше дали е възможно без насилие.Може, но процентът на включилите се не е съществено голям. Обаче може и да е достатъчно съществен.

]


Re: Снежен урок
от QuiSho на 28.01.2012 @ 08:54:50
(Профил | Изпрати бележка)
гл. асистент - хубав образ


Re: Снежен урок
от Haramiata на 28.01.2012 @ 11:36:12
(Профил | Изпрати бележка)
Да ... Съвсем е така ...

]


Re: Снежен урок
от secret_rose на 28.01.2012 @ 09:14:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хубава групова работа :) като от скрита камера е :))


Re: Снежен урок
от Haramiata на 28.01.2012 @ 09:31:32
(Профил | Изпрати бележка)
Да! :) Голяма забава! Винаги има камера и само си мислим, че е скрита! Пък то после какво се открива ...

]


Re: Снежен урок
от secret_rose на 28.01.2012 @ 09:38:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=q1fcPdS5Ccg&feature=related
кристалната тъга :)

]


Re: Снежен урок
от Haramiata на 11.04.2012 @ 16:40:39
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е, много! Благодаря! :)

]


Re: Снежен урок
от mamontovo_dyrvo на 12.07.2012 @ 11:49:31
(Профил | Изпрати бележка)
Проблема е описан. Кога ли ще се разреши? Май и Горния не знае...