Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 592
ХуЛитери: 2
Всичко: 594

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXX част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Любов по чехли.
Другият Мерсин,
2006

Маранята жужеше наоколо като рояк полудели пчели и лепнеше по ръцете и лицата ни, навсякъде, където бяхме непокрити. Хоризонта се размиваше в очите ми с трептенето на топлия въздух и пълнеше дробовете ми с прах. Вървяхме повече от час а все не стигахме. Уж бе светло, виждах слънцето, а в следващия миг непрогледен мрак спускаше черга над мен и изгубвах посоката. После се давех. На дъното на зеления кладенец бе студено и страшно. Не можех да дишам, от устата ми се изнизваха змии, една след друга, една след друга, безбройни и хлъзгави. Още малко само, още веднъж ако протегна ръка ще го достигна... и точно когато върха на пръста ми опираше в лъскавия капак нещо ме изтласкваше нагоре към светлината и оставах с празни ръце. Отново тръгвах сред пясъците да търся кладенеца. Намерех ли го скачах, а светлината ме изтласкваше обратно без ковчежето.
Събудих се обляна в пот. Тежкият въздух в хотелската стая не помръдваше, Ванесса хъркаше шумно, преметнала краче върху ръката на баща си а той, смотал завивките на кълбо силно ги прегръщаше насън, сякаш от тях зависеше живота му. Изхлузих се от леглото, обух пантофите с инициали PS и тръгнах към банята. Преди да се заключа под душа широко отворих входната врата и вдъхнах свежия въздух от разтворения в коридора прозорец. Минаха няколко дълги минути преди да си спомня къде сме. Водата шуртеше, топла и мека, обливаше тялото и умореното ми съзнание и падаше на тежки капки, отнасящи и последния спомен от съня.
- Закуската ви, амфенди.
- Благодаря. Може ли да отворите прозореца в стаята? Ние не успяваме...
- Разбира се. Но няма мрежа за насекоми, за предпочитане е да е затворен.
- Отворете го. Ще се справим с насекомите.
Бръкнах в чантичката си и измъкнах флаконче SinKov против комари и гел срещу ухапвания. Още щом отвори прозореца в стаята нахлу рояк ситни мушици и плъзна навсякъде. Сепнах се, напомняше съня ми. Върнах се в банята, откачих сешоара за коса, занесох го до прозореца, придърпах количката с кафето и включих сешоара на макс да бучи до мен и да гони мухите. Топлата струя издухваше и мислите ми, но липсата на хотелски комфорт не пречеше да се наслаждавам на прекрасната гледка отсреща. Морето плискаше по - синьо и от Средиземноморска картичка а огромните палми лениво поклащаха ветрила напред - назад и връщаха в мен онази крехка любов, едва родена преди нощ, към бреговете на Мерсин. Отпих от черната течност и добавих мляко. В Турция най - приятното време бе късната утрин. Подвикванията на еснафите и преминаващите с колички рибари бяха затихнали в ранните часове на деня, мълчаливо момче разнасяше на глава тава наполовина разпродадени гевреци, закрепена върху халка от хавлиена кърпа, по асфалтирания път бавно се придвижваше кола конски впряг а по кенара му кривеше прегърбена жена, понесла наръч съчки. Къде ли ги мъкнеше посред лято, когато горещината пропъжда всякакви мисли за зимна топлина, се запитах, но в ума ми изникна усещането за хлад, преследващо ме първите дни тук. Навярно не бях сама със студените призраци.
В ляво от красивата панорама белееха първите къщици на тукашния Улус - квартала на хората. Изронена мазилка, кривнали покриви, тук - таме оцветени в синьо стени, празни като театрална завеса, свидетелстващи бедност и недоимък. Отсъствието на рекламни пана, лъскави плакати и брошури в тази страна значеше немотия. По - късно, когато влачехме крака из тесните улички в този район срещнахме дузина жизнерадостни души, облечени по европейска мода, нарамили сакове и торби с всевъзможни дрънкулки, старо сребро и наргилета - типичния образ на туриста, изгубен насред Ориента, наред с момичетата с неизвестен славянски произход, продаващи Библии на дървени маси и отседнали навярно в онези единствени измазани къщи с червени фенери отпред, където охранени мустакати чорбаджии и търговци на плът очакваха прихода за деня. Една синеока девойка бе особено миловидна а очите и излъчваха пустота, която съперничеше дори на хладния вятър, преминаващ нарядко от скука през огнения ад на това място и аз неуверено приближих да погледна какво продава.
- Рускиня ли си?
- Румънка...
- Защо си тук?
- Продавам дискове. Искаш ли?
Разбрах, че няма да ми отговори а и нямаше смисъл. Косата и се спускаше на вяли заплетени кичури около слабичко лице а уплашения поглед подсказваше, че търси клиенти а не събеседници. Погледнах кутията, която протегна към мен. Житие на Мерием, Ирански продукт с турски поднадписи. Без да мисля извадих банкнота и платих филма. За щастие носехме лаптоп и можех вечерта да го изгледам. Докато опитвах да я разпечатам и да видя диска в изправност ли е, мъжа ми свърна към съседната от редицата маси и се скри зад окачени на дълга връв разноцветни шалове. Ванесса го последва на бегом и аз останах сама с девойката.
- Филма е много хубав, заслужава си.
- Не обичам религиозни неща. Чета суфизъм напоследък.
- Това не е религиозно, ще видите, заслужава си. - до мен бе спряла млада висока жена с пъстър тюрбан и пардесю от раиран габардин, закопчано до горе. Зачудих се как диша в него, температурите в тези часове на деня надвишаваха 40. Явно забелязала посоката на мислите ми се усмихна и каза:
- Плътните материи предпазват от горещината. Заблуда е, че с ефирни платове ни е по - хладно.
- Извинете ме... просто ми е непонятно. Само за да се пазите от жегата ли го носите?
- Пред избора дали да е копринено или това? Да. Не харесвам басма.
Тя се усмихна и разкри ред съвършени бели зъби. Очите и бяха фино гримирани с черен кохл, дълги ресници ги покриваха изцяло усмихнеше ли се и откриваха нежно - виолетовата гама сенки, нанесени с усет. Забелязах, че на ръката си носи тежка костена гривна с лилави инкрустации и нозете и бяха обути в лилави маратонки с лилави панделки вместо връзки.
- Може да не е басма а тензух, например. Или ако е твърде ефирно - лен, хасе, знам ли... има толкова голям избор материи за лято.
- Твърде женствени са и приемат очертанията на тялото. В Корана се казва: "Не демонстрирай прелести".
- Е, ако това е подбуда, може и черен чаршаф с фередже.
- О, не. Никоя уважаваща себе си жена в исляма не би позволила на мъжете да я обезличат. Всичко си има граници.
Жената меко се усмихваше и ми харесваше все повече. Говореше интелигентно и имаше вид на човек, който отлично знае какво иска.
- За какво е филма?
- Преди всичко е ценна направата му. Не прилича на нито един религиозен филм от познатите ни по кината и телевизията. Героите са красиви и истински. Разказа е ценен.
- Довечера още ще го изгледам.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 24.01.2012 @ 09:22:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 26597
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, XXXX част" | Вход | 15 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXX част
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 24.01.2012 @ 10:02:16
(Профил | Изпрати бележка)
Хахахаххахаха... "Моля." :-))
Много ме заинтригува и дамата с дискретно лилавия грим... А най-хубавото е, че ..."Следва..." :-);-)


Re: Извезани души, XXXX част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 24.01.2012 @ 10:05:39
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да чета с нестихващ интерес!


Re: Извезани души, XXXX част
от zaltia на 24.01.2012 @ 11:06:37
(Профил | Изпрати бележка)
Пробвал се е с Българският..запомнящ текст се е получил...
Здравей Меги!


Re: Извезани души, XXXX част
от stefka_galeva на 24.01.2012 @ 11:58:37
(Профил | Изпрати бележка)
Пропуснала съм. Ще прочета всички части! Поздрави!:):)


Re: Извезани души, XXXX част
от nironi (nironi@mail.bg) на 24.01.2012 @ 13:49:54
(Профил | Изпрати бележка)
прилича на началните глави този текст, е, не "чак много" )))))))) даваш си заслужен отдих, даваш отдих и на читателя, че и със смях го даряваш ;), такаааа, отивам да си взема семки


Re: Извезани души, XXXX част
от kasiana на 24.01.2012 @ 14:19:14
(Профил | Изпрати бележка)
"Не че бях изумена, след няколко години брак почти посвикнах да гледат на мен като на нещо паднало от луната, но този огромен хлапак бе отворил широко очи срещу мъжа ми и чакаше отговора му сякаш бе фламбиран палачинков десерт от времето на Наполеон. "

И с хумора си "на ти", както се казва!!!

10х10

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Извезани души, XXXX част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 24.01.2012 @ 17:37:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чета с интерес. Свежо е това!
Моля!!!!!
Поздрав!


Re: Извезани души, XXXX част
от boliarkabg на 24.01.2012 @ 17:43:04
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
голямо богатство са хората,които срещаш. Само те са извор за толкова романи. Граби материал и заради мене и пиши,пиши,пиши...Бъди здрава! Да ти е живо и здраво и момиченцето, което геройски пътува с вас, мъжът ти,който стоически издържа край една българка. :))))))))))))))))))))))


Re: Извезани души, XXXX част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 24.01.2012 @ 19:50:04
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да чета с удоволствие!
Сърдечни поздрави:)


Re: Извезани души, XXXX част
от Haramiata на 24.01.2012 @ 21:35:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ха така. Той - за чужденка, ти- за чужденец. Среща - на финала - у Дома...


Re: Извезани души, XXXX част
от anonimapokrifoff на 25.01.2012 @ 14:18:08
(Профил | Изпрати бележка)
Писателка ти. Продължавай. Моля.


Re: Извезани души, XXXX част
от zebaitel на 25.01.2012 @ 15:45:39
(Профил | Изпрати бележка)
Така хубаво си го завършила този откъс, че като го дочета, почвам отначало! Още не ми е омръзнало! Прегръщам те!!!


Re: Извезани души, XXXX част
от Slovesna на 25.01.2012 @ 16:30:57
(Профил | Изпрати бележка)
Нов прочит... на представата ми за приказка, разказ, автобиографичен роман, за човешки взаимоотношения... още за много неща. Много ти благодаря. Пишеш много добре. Чета с интерес и все по-големи очаквания :-)
İyi akşamlar!


Re: Извезани души, XXXX част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 25.01.2012 @ 19:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
Мегишехерезада:)))

Поздрави от Владун Ал Рашид..


Re: Извезани души, XXXX част
от ANG на 02.02.2012 @ 13:41:08
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
http://stdinkov.blogspot.com/2012/01/blog-post.html

а това е още по интересно

http://stdinkov.blogspot.com/2012_02_01_archive.html

има продължения