Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 775
ХуЛитери: 0
Всичко: 775

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМисия Нефертити (седма част)
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Слънцето танцуваше по синьото кадифе на небето. Пръскаше бляскавите си лъчи върху Ахетатон и галеше зелените води на Нил. На хоризонта се задаваше красив кораб с пурпурни платна - с цвета на утринното небе над Египет.
Везирът Ейе стоеше гордо изправен на палубата на великолепен боен кораб , с глава на златен сокол отпред . Връщаше се от преговори в царство Митани . Посещението му беше ползотворно и той се усмихваше самодоволно . Беше сключил съюз между Митани и Египет срещу техният общ враг - хетите .
Египет отслабваше все повече поради честите нападения на хетите и Везирът се беше обърнал за помощ към Вавилония и Митани .
Вече приближаваха бреговете на Божественият Ахетатон. От двете страни на градските порти се развяваха флаговете на града , а на брега беше кацнало ято ибиси .
Везирът трябваше неотложно да се види с Главнокомандващият Ай, но законът повелява първо да докладва на Фараона .
Ехнатон беше седнал в една от прекрасните зали на Атон , креслото му беше широко като за двама, обковано със злато , сребро и смарагди . От неговата немес строго наблюдаваше церемонията златна кобра , а в ръцето му страж му беше неговият жезъл . Майя стоеше от дясната му страна , а Ай от лявата .
Ейе се поклони -
- Светлина на дните ти царю ! Виждам , че си в добро здраве , радост за очите ми !
- Слава на Атон ! Велики Везире как минаха преговорите с хурийците и вавилонците ?
- За Вавилония няма надежда . След великия Хамурапи Каситите гуляят във Вавилон .Въпреки ,че осемте им порти са впечатляващи . А за Портата на Ищар мога да Ви говоря с дни , невероятна красота . Може да съперничи на нашият Ахетатон . Стените й са покрити с плочки в ярко синьо , жълто , бяло и черно . Имат релефи на лъвове , антилопи , дракони и грифони .
Тази Божия врата води към забележителни зикурати , най - впечатляващ е така наречената Валонска кула . Облицована със злато и небесносини гледжосани тухли - грандиозен и в същото време излъчващ изящество и грация зикурат . Но стига за това . С хурийците сключихме съюз , ще се браним взаимно от набезите на хетите . В Египет се разливат здраве и благополучие ! Слава на Атон !
Везирът се поклони отново .
- Велики Везире , утре сме организирали лов с нашият многоуважаван Ай , каним те да се присъединиш .
- О , велики царю , за мен ще е чест и удоволствие ! Светлина на дните ти !Позволи ми сега да се оттегля за отдих от дългото ми пътуване .
Ехнатон направи знак и везирът напусна залата .
Преди да стигне до покоите си , Ейе влезе в един от храмовете и зачака .
- Слава тебе Ай !
- Слава тебе Велики Везире!
Двамата се поклониха в знак на уважение .
- Всичко подготвено ли е за утрешният лов ? - попита Ейе с ехидна усмивка .
-Подготвил съм няколко бойни колесници за всеки случай , но мисля , че моите воини ще се справят бързо и без проблем . Няма да ме подведат , убеден съм , имай ми доверие .
- А робите , които охраняват Ехнатон ? Ще се справят ли с тях твоите хора ? Зок-Ха е в готовност , чака знак .
-Не се съмнявай във войниците ми Ейе , те са най -добрите . Само не знам как ще съобщим на царицата за смъртта на фараона,но това ще го мислим на момента .
- Ха, това е най -лесното . От една жена ли се боиш велики Ай ?
Везирът се разтресе от смях . Махна с ръка и се оттегли .
Огненочервените сенки на слънцето вече бяха надвиснали над Египет като огнени езици , когато Фараонът и неговата свита излезе от градските порти и се отправи в полетата на лов . За изненада на всички , колесницата на Нефертити бе неотлъчно до тази на Ехнатон .
Ай и Везирът си размениха озадачителни погледи . Царицата беше със своята вярна охрана - въоръжени роби , колкото една малка войска . Тя като че ли надушваше подлия заговор и се беше подготвила .
Сред зелената растителност бягаха антилопи , край рекичките се препичаха хипопотами , а в полето препускаха жирафи .
Ловците се насочиха към две отделили се от стадото антилопи . Изпратиха ято стрели срещу тях.
Ехнатон беше в невероятно весело ,превъзбудено настроение , радваше се като малко дете на забавна игра .
Ейе и Ай си размениха погледи , Ай се обърна и даде знак на един от воините си , като че ли му каза -
- Време е ! Сега е моментът !
Нефертити следеше всяка тяхна мисъл . Когато един войник насочи стрелата си право към фараона , в ръцете й проблясна малък жезъл със синя светлина и тя порази ръката на стрелеца .
Група войници започнаха стрелба срещу царя и царицата . Везирът и Ай се приближиха към Ехнатон , симулирайки защитата му . Стрели свистяха от двете страни . Нефертити въртеше в ръцете си малкият жезъл и поразяваше заговорниците . Виждайки ,че покушението няма да се случи , Ай и Ейе избиха останалите живи нападатели и охранявайки фараона и царицата , ги ескортираха обратно до Ахетатон .
Ехнатон и Нефертити се оттеглиха в покоите си .
- Имаше измяна , заговор - говореше ледено царицата .
- Ай и Везирът са изменници. Щяха да те убият.
- Не може да е вярно, Слънце на дните ми ! - отвърна невярващо Ехнатон , но беше уплашен от случилото се.
-Те са едни от най-верните ми хора. На тяхната подкрепа и защита разчитам.
Нефертити гледаше войнствено някъде в далечината , а Ехнатон се беше свил на своя трон като виновно и изплашено дете.
____
По материали от книгата "Задочни репортажи от съзвездието Северен кръст" на Цветана Качерилска /florans/


Публикувано от Administrator на 19.01.2012 @ 15:31:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:34:12 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мисия Нефертити (седма част)" | Вход | 7 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мисия Нефертити (седма част)
от voda на 09.04.2012 @ 21:45:17
(Профил | Изпрати бележка)
Чета те, Катя.
Но нямам достойни думи за твоите познания и за таланта ти да ги претворяваш във вълшебно повествувание.
Затова мълчаливо ти се възхищавам.


Весели Празници! :)


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от Narwal на 09.04.2012 @ 21:14:18
(Профил | Изпрати бележка)
O tempora! O mores! (О времена! О нрави!) Вярно, че са казани доста след събитията, които описваш, и доста преди врето на читателя, но са валидни както за тогава така и за сега. Поздравления, Кати!


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от Narwal на 30.01.2012 @ 20:28:30
(Профил | Изпрати бележка)
Искусно завързана интрига! Запалва въображението. Поздравления!


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от galiakara на 19.01.2012 @ 19:27:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, не са се променили нещата от тогава до сега кой-знае колко. Пак си съществуват и задкулисните игри и заговорите... Винаги се чудя откъде ти идват на ум такива имена?! Интересно ми беше, както винаги да те прочета, Катюша! Лека ти вечер, мила!


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от secret_rose на 20.01.2012 @ 08:47:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много харесвам ибисите...


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от florans (florans_x@mail.bg) на 21.01.2012 @ 11:37:59
(Профил | Изпрати бележка)
Човешката природа във всички времена си остава почти неизменна, както и варварството да се пролива кръв...
Прочетох с интерес и очаквам по-нататъшното развитие на действието!

Сърдечно!


Re: Мисия Нефертити (седма част)
от mariniki на 22.01.2012 @ 21:03:48
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
и аз мисля, че човешката природа е останала непроменена...
заговори, проливане на кръв...догми и страдание...
чета те с интерес, мила Катерина...
вълнуващ текст...сърдечно..