Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 963
ХуЛитери: 6
Всичко: 969

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВнимавай какво си пожелаваш
раздел: Разкази
автор: Annna

Старата къща притихна. Направи го с онази напрегната липса на звуци, която води до пълно оглушаване. Всичко в нея приклекна, готово за паническо бягство. Стенният часовник преглъщаше предпазливо тиктакането си, за да не го чуе Той. Предметите страхливо се отдръпваха от слабата, измъчена жена, за да не би тътена от докосването им да отекне в пустия дом и Той да ги изпепели с поглед.
Когато се случи, жената гледаше любимото си шоу по телевизията, удобно разположена в старото кожено кресло, пропито с миризма на цигари и отдавна изветрял мъжки парфюм. Тогава звукът на телевизора спря.
- Какво ти стана пък сега? Скапан боклук! – вбеси се Ева – Моли се да е от кабелната, иначе ще те метна от втория етаж!
Тя стана и с гняв нанесе поразяващ удар на невинния телевизор. Звукът от блъскането трябваше да отекне чак до таванското.
Нищо! Дори не чу изхълцването на пластмасата. Жената инстинктивно повтори. Ръката я заболя зверски. Тишина! Сякаш пространството се разтвори и погълна звуците.
- Това е някакъв скапан майтап, нали? – каза си тя и с трескави пръсти зарови в чекмеджето с лекарства. Търсеше транквилантите.
- Спокойно! Само съм малко изнервена. Това трябва да е... От тъпото чакане! – мърмореше си Ева и се зачуди какво точно чака. Вече беше сигурна, че Магът, при който я изпратиха добрите й приятелки, е скапан шарлатанин и няма да й помогне! А тя искаше само да й върне оня непрокопсаник – съпруга й! Още не можеше да разбере защо това леке избяга със старата, разюздана сервитьорка, която притежаваше само едно женствено нещо - два мазни косъма, които обаче беше пуснала до кръста си! Гадост!
Спомените запрепускаха, като бесни, диви коне в измъченото й съзнание. Тя си спомни пак нощта, когато Той я напусна. Какво направи тогава? Плака! С дни. Или бяха месеци? Сега си даваше сметка, че със сълзите й са изтекли две години. А тя не спираше да мисли за него. Затова се хвана, като удавник, за абсурдната идея някакъв магьосник да й помага.
Е, отиде. Дори не мисли много. По пътя беше притеснена, но отчаянието я беше превърнало в робот, който върви без да мисли. Не се изненада от мястото, където приемаше Магът. Беше сутерен, към който водеха стълби от черен камък и притеснително дълъг, тесен коридор. Ева беше започнала да се задъхва от клаустрофобия в теснината му, когато изведнъж се оказа пред висока врата с метален обков. Нямаше брава, само един червен шнур, който висеше нахално под носа й. Дръпна го. Не чу нищо, но вратата се отвори полека. В сумрака видя Мага, който беше облечен с черни, широки дрехи.
- Здравейте, Ева. – поздрави делово той и я покани да седне на масата пред него. – Да не губим време – знам всичко, но искам да чуя от теб какво си решила. Готова ли си да понесеш последствията от желанието си да го върнеш? Ще е трудно, защото ще вървим против природните закони.
Ева чуваше как кръвта блъска в слепоочията й. Беше готова, разбира се. На всичко. Трябваше да го върне! Той беше неин! Поклати утвърдително глава, защото от устата й не излизаше звук.
- Добре! – спокойно каза Магът – Ще извърша ритуала, но ти трябва да си готова! Той ще се върне и нищо вече няма да е същото!
След срещата тя зачака, само дето никой не идваше. А сега умореното й съзнание започваше да играе мръсни номера!
- Къде са скапаните хапчета?! – изкрещя Ева, докато отчаяно се опитваше да намери спасителните таблетки.
Тогава го видя! Той седеше в коженото си кресло, както преди, пушеше и я гледаше с онази закачливо-мръснишка усмивка. Нищо не казваше. Просто седеше в тишината и... През него прозираше облегалката на фотьойла, прозореца, вазата с отдавна увехнали цветя... Къщата продължаваше да мълчи, застинала в ужас, че е приютила това същество, което се беше завърнало от света на мъртвите, а Ева разбра, че нищо вече не е същото! Духът на умрелия й съпруг се беше върнал при нея.


Публикувано от aurora на 12.01.2012 @ 08:33:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Annna

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:51:27 часа

добави твой текст
"Внимавай какво си пожелаваш" | Вход | 5 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Внимавай какво си пожелаваш
от anonimapokrifoff на 12.01.2012 @ 10:11:10
(Профил | Изпрати бележка)
Доста страховито, интересна идея.


Re: Внимавай какво си пожелаваш
от mariq-desislava на 12.01.2012 @ 11:50:30
(Профил | Изпрати бележка)
Уха, аз си го представих като някаква смесица от "Соларис" на Станислав Лем, "Портретът на Дориан Грей" на Оскар Уайлд и "Гробище за домашни любимци" на Стивън Кинг. При всички случаи обаче зловещото надделява.


Re: Внимавай какво си пожелаваш
от fortemotore на 12.01.2012 @ 11:10:27
(Профил | Изпрати бележка)
странно но аз долавям нещо познато
:)

хубав разказ


Re: Внимавай какво си пожелаваш
от verysmallanimal на 13.01.2012 @ 21:53:45
(Профил | Изпрати бележка)
Реакцията на къщата е страхотна! Поздрав!


Re: Внимавай какво си пожелаваш
от doktora на 16.01.2012 @ 15:45:52
(Профил | Изпрати бележка)
Аннна...припомни ми добрият стар разказвач...Минков, Светослав, родоначалникът на черния разказ у нас.
И харесах отново този забравен стил на писане, създаден от американски автор от преди почти 200 години...

ЧНГ, Ан!
Док