Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 467
ХуЛитери: 2
Всичко: 469

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПаралакс
раздел: Разкази
автор: verysmallanimal

В онези дни светът се изтъркаля в единия край на орбитата си и нали беше килнат на една страна като уморен пумпал, в нашия двор заваля сняг.
В другите дворове валяха други неща – къде лъскави копчета от войнишки униформи, къде карамелизирани пуканки, а някъде изобщо не валеше, защото хората там не искаха да им измръзнат краката.
Децата от нашия двор не правеха снежни човеци, защото бяха заети да играят разни електронни игри. Пускаха звука до край и не чуваха кавгите на родителите си. Самите родители също не чуваха кавгите си, тъй като бяха вече оглушали от крясъци. Затова когато се появи снежният човек – съвсем малък и тумбест – всички зяпнаха от учудване и взеха да се питат един друг: „Ти ли го направи?”. Естествено, никой не си призна доброволно, а боят беше забранен, та мистерията остана да виси като тънка мъглица около снежния човек. Дебелият Чичко с Ръкавици от Чортова Кожа бодна мъглицата с пръст, облиза го и примижа в усилието си да разгадае тайната. Мъглицата имаше вкус на далечина и несигурност, миришеше на мокро куче и чичкото плю с отвращение, врътна се и отиде да свърши нещо много важно. Останалите последваха примера му и скоро дворът опустя.
Не за дълго, обаче. Половин час по-късно вратата се отвори и един дълъг нос, обязден от чифт очила се подаде предпазливо навън, следван от счетоводителя. Никой не знаеше името на счетоводителя, дори той самият не го знаеше, защото още преди години го беше включил в една колонка от дълги числа, а после името замина за архива, където си стои до ден днешен. Счетоводителят носеше парче шперплат, на което беше написал СНЕЖЕН ЧОВЕК – редът беше много важен за него и той внимателно постави шпершлата до снежния човек. Сега, рече си доволен счетоводителят, и чужд човек да влезе в двора, веднага ще разбере, че това тук е именно снежен човек, а не камила-албинос например.
Голямото жълто куче на Пенсионирания Полковник се завъртя около снежния човек, подуши табелата и я близна, зашото беше написана с червена боя, а кучето разбираше от тези неща – нали беше в някакъв смисъл военно куче. Боята не беше още изсъхнала и затова близнатата буква „С” просто изчезна. Кучето се вгледа внимателно в шперплата, но като не можеше да чете, не разбра, че човекът вече беше НЕЖЕН ЧОВЕК, въпреки че беше леденостуден и стоеше малко вдървено насред двора.
Известно време след това не се случи нищо, а надвечер дворната врата изскърца и се появи Добре Облечената Жена от третия етаж. Очите на тази жена бяха различни – едното тъжно, а другото гледаше с копнеж. Случи се така, че тя погледна снежния човек именно с копнежно гледащото си око, прочете надписът НЕЖЕН ЧОВЕК и се замисли. Протегна ръка и докосна снежния човек – той ѝ се стори по-топъл от собствения ѝ съпруг, та тя без да се колебае повече изтича горе, взе една голяма чанта и го сложи в нея. Жената имаше нужда от нежност, както, впрочем, и от много други неща и занесе снежния човек в спалнята си. Огънят в камината гореше и хвърляше червени отблясъци по снежния човек, от което той изглеждаше почти като жив. Жената отиде да приготви коктейли и да облече нещо предизвикателно, а когато се върна отиде веднага до нощното си шкафче – искаше да прекара една Нежна вечер с НЕЖНИЯ ЧОВЕК и потърси вибратора си. Не го намери, зашото съпругът ѝ го беше скрил, преди да замине в командировка – освен студен, той беше и ревнив, та не искаше тя да му изневерява с вибратора. Жената въздъхна и погледна към мястото, където трябваше да е снежния човек. Него, обаче, го нямаше, а на пода блещукаше малка локва. Копнежно гледащото око на жената се притвори и тя огледа мястото с тъжното си око. И тогава видя морковът в средата на локвата. Усмихна се тъжно, наведе се и го взе. После се съблече и с моркова в ръка се пъхна под завивките.
В онези дни не валя повече сняг.


Публикувано от viatarna на 05.01.2012 @ 23:31:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 14


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 23:57:58 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Паралакс" | Вход | 18 коментара (41 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Паралакс
от Ufff на 06.01.2012 @ 09:05:25
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав!

Много е важно да се надписват някои предмети, за да не стават грешки:) Веднъж едно детенце получи подарък костенурка, на която пишеше "Мече" или беше обратното. Нещо такова. Всъщност играчката спокойно можеше да мине и за жабче. Както я надпишеш.


Re: Паралакс
от shtura_maimunka на 06.01.2012 @ 16:50:15
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Защо ли ми стана тъжно...
Сигурно, защото и тук не вали сняг тази зима.


Re: Паралакс
от petia_bozhilova на 06.01.2012 @ 15:30:16
(Профил | Изпрати бележка)
То многото четене и мислене до там води...:):):)
Удоволствие си!
ЧНГ 2012!


Re: Паралакс
от kameja на 06.01.2012 @ 11:49:47
(Профил | Изпрати бележка)
Помислих, че е приказка, а тя излезе с неочакван край. Отдавна харесвам творчеството ти. Честита да ти е 2012!


Re: Паралакс
от azzurro на 06.01.2012 @ 11:06:15
(Профил | Изпрати бележка)
След този прочит и при мен заваляха други неща ама няма да кажа....
Представих си го като филм, честно да си призная ти си един Фелини. Пожелавам ти една успешна нова година с валеж на много неща каквито си пожелаеш !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Паралакс
от zebaitel на 06.01.2012 @ 09:36:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ееее, VSA, с този разказ-приказка-гротеска направо ни обърна представите наопаки! Много е добър! Да живеят нежните човеци! При всички случаи са по-добри от останалите!


Re: Паралакс
от lordly (lordly@mail.bg) на 06.01.2012 @ 08:52:28
(Профил | Изпрати бележка)
ЕТО ТИ И ЕДНО МЪЖКО МНЕНИЕ: интересна постройка, стил и финал.


Re: Паралакс
от ami на 06.01.2012 @ 00:27:01
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Еми..така ми се пада..като си търся приказка за лека нощ, си намерих морков(то какъв ли по-ярък спомен да остави един (с)нежен човек) :D


Re: Паралакс
от secret_rose на 06.01.2012 @ 00:23:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Леле...
Първоначално реших, че е приказка, после - задачка - закачка и накрая ми падна моркова :)))
То и аз гледам еротично на света напоследък ама ти изтрепа гаргите :)))
За финала - питие:
http://www.youtube.com/watch?v=GquTOv-Dr08


Re: Паралакс
от nironi (nironi@mail.bg) на 10.01.2012 @ 10:00:26
(Профил | Изпрати бележка)
Чета го с третото си око, дето все се усмихва ))) НЕЖНО Е!


Re: Паралакс
от mariniki на 06.01.2012 @ 21:14:07
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
неочаквано за мен...
но пък много ми харесва гротескната нишка
на сюжета, макар че ме натъжи някак...улисани в скандално
сиво ежедневие, не усещаме липсата на нежност и не можем да оценим истинската стойност на нещата...замислящ текст,
поздрав за теб, verysmallanimal...най-сърдечен..


Re: Паралакс
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 07.01.2012 @ 19:22:13
(Профил | Изпрати бележка)
Не просто Иван, а Вакрилов, с целия му майсторлък, ирония и каквото още трябва!
Честит имен ден, Иване!:)


Re: Паралакс
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 08.01.2012 @ 09:27:31
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и успешна 2012!


Re: Паралакс
от rajsun на 08.01.2012 @ 11:28:53
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: Паралакс
от skrej на 08.01.2012 @ 19:33:34
(Профил | Изпрати бележка)
бива си те.
добре че не останал надпис ;...ЖЕН ЧОВЕК;


Re: Паралакс
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 09.01.2012 @ 14:00:58
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги при теб намирам нещо оригинално, остроумно, смислено и майсторски пипнато!
Поздрави! :)))


Re: Паралакс
от anonimapokrifoff на 15.01.2012 @ 16:04:09
(Профил | Изпрати бележка)
Добър и реалистичен финал.


Re: Паралакс
от mamontovo_dyrvo на 13.07.2012 @ 11:18:53
(Профил | Изпрати бележка)
Най-добрия любовен разказ, който съм чел!