Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 497
ХуЛитери: 1
Всичко: 498

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до татко
раздел: Други ...
автор: galiakara

Посвещавам с най-топла обич на баща си



Здравей тате!

Не искам с нищо да те натъжавам,но знаеш, между нас никога е нямало тайни. Липсваш ми. Много. Никой не можа да запълни твоето място в сърцето ми.Може би затова толкова често гостуваш в съня ми. Присядаш до леглото ми, погалваш косите ми и в онази кристална ваза, подарък от теб за един мой рожден ден, слагаш букет тъмночервени рози. Не си забравил колко ги обичам...И шоколад ми носиш- аеро. Господи! Още ли помниш?! Колко отдавна беше, а сякаш вчера...
Всяка вечер, когато се прибираше от работа, тичах да те посрещна, а ти- като изкусен магьосник, бъркаше в джоба си и изваждаше любимата ми шоколадова плочка. Аз крещях от възторг, а ти- доволно усмихнат разтваряше широко ръце за прегръдка. Тази твоя топла прегръдка ми липсва, тате... и не само...
Помниш ли с какво търпение ме учеше да изписвам красиво буквите? А после- да сричам от буквара първите си стихчета... Най-напред ти ми го прочиташе изразително, а аз - като папагалче се стараех да те изимитирам- с интонацията, с жестовете. Но ти не искаше това и ми обясняваше, че трябва да го направя, както аз го чувствам. Градеше в мен характер и личност. Много по-късно го осъзнах. Никога не повиши тон, когато непрекъснато ти задавах какви ли не въпроси. Сядаше, вземаше ме на ръце и ми обясняваше с най-прости думички така, че да стигнат до детското ми съзнание, да разбера, да осмисля нещата. Колко обичливо и търпеливо беше твоето бащино сърце!
С умиление сега си спомням и нашите първи уроци по риболов. Мама реагира, че искаш да ме направиш рибар. "Момиче е, не й е мястото по язовирите!" -казваше строго тя. А аз те гледах с умоляващи очи, да не би да отстъпиш пред нея . От всичко трябва да разбира!- отсичаше ти- тя ми е момчето! И ми смигваше... Всичко беше за мен тогава толкова ново и интересно. Каква стръв кълве рибката, как да я слагам на кукичката, как да хвърлям пръта. Беше ми купил един малък бамбуков прът. Много си го обичам. И досега си го пазя. Сърце не ми даде да го подаря на някой от внуците...
А помниш ли като ме водеше на мачове, горе на Ямача. Отначало не разбирах нищо от футбола, но ми стигаше, че съм с теб. Купуваше слънчогледови семки и то не една, а 3-4 фунийки. Чоплехме и крещяхме при всяко приближаване на наш играч с топката до противниковата врата. Връщахме се с продрани гласове и мама пак мърмореше, а ние двамата се споглеждахме съучастнически и прихвахме в смях... За да я умилостивим, обещавахме да измием чиниите и да я заведем на лятното кино. Тя и досега ревнува тази моя обич и привързаност към теб. "Смеехте се с татко си за нищо!" - все повтаря. Но аз си знам- не беше за нищо. Ти ме научи да се радвам на малките неща в живота, на всеки хубав миг. На теб дължа и любовта си към книгите, поезията, музиката, танците. Как хубаво танцувахте с мама. Новите години ги посрещахме в ДНА. Засвирваше ли валс или танго, вие ставахте и се сливахте с ритъма. Всички ви се възхищаваха, а аз- се гордеех и си обещавах да се науча точно като вас да танцувам...
Помниш ли, как на всеки празник ме молеше да ти рецитирам"Дни на проверка" на Пеньо Пенев-един от любимите ти поети. Заради теб научих наизуст тази поема, за да те радвам всеки път, когато искаш да я чуеш...
А Коледите ни помниш ли? Трескаво се подготвяхме, купувахме подаръци и заминавахме за село, при баба и дядо, чинка и чичо. Те ни чакаха за коленето на прасето-ритуал, който беше само за възрастните. Не ни разрешавахте да гледаме. "За вас е сурвакането и яденето на пресни пържени мръвки!"- казваше ти, усмихвайки се и ни прибираше на топло до бумтящата печка. Колко ми липсва онова време и ти - в него, тате...
Пак наближава Нова година...Само че вече десети път ще я посрещнем без теб. Казват, че времето лекувало раните. Може би раните, но не и болката от тях...
Натъжавам се като си помисля, че успя да видиш само първия си правнук, а вече имаш 4, тате и две от тях- момчета. Ти така си и остана с мерак за мъжко чедо.Бог те бе орисал с момичета, но ти никога не говореше на тази тема. Гордееше се с нас и ни помагаше във всичко. За теб ние със сестричката ми бяхме твоите мъжки момичета.
Много още имам да ти пиша, тате, но сълзите ме давят и затова ще ти кажа засега само: Благодаря на съдбата, че те бе избрала за мой баща. Хубаво е, че никога не се поскъпих да показвам обичта си към теб. Знаеше го, чувстваше го! А аз, отдавна вече съм разбрала колко важно е за едно дете да има такъв родител!
Винаги ще се връщам към детството си, защото твоят образ там е най-ярък. До последния си дъх ще те обичам, защото ти ме научи да обичам така, тате...


Публикувано от alfa_c на 14.12.2011 @ 11:01:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   galiakara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 02:28:23 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Писмо до татко" | Вход | 10 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до татко
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 14.12.2011 @ 12:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно, истинско, парещо от обич!
Аплодирам те!


Re: Писмо до татко
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 14.12.2011 @ 12:47:06
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления,Галиакра!
Спомняш си чисто по женски и това умилява даже нас,бащите на
най-любимите дъщери...
Привети!!!


Re: Писмо до татко
от kasiana на 14.12.2011 @ 14:06:54
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо откровение!!!!!!!

Сърдечни поздрави, Галя:)))))


Re: Писмо до татко
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 14.12.2011 @ 18:52:28
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Прекрасно написано!!!
С голяма обич е!
Поздравления!
Б.


Re: Писмо до татко
от Valens на 14.12.2011 @ 21:49:18
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав, Галя!


Re: Писмо до татко
от Caniko на 14.12.2011 @ 22:03:01
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
*Ти ме научи да се радвам на малките неща в живота, на всеки хубав миг.*
Найстина прекрасен баща!
Сигурна съм, че сега около празниците той идва да си поговорите и ако може пак да ти помогне. Тези спомени възкресяват бащините уроци.
Баща ти е щастлив с такава дъщеря!


Re: Писмо до татко
от voda на 14.12.2011 @ 22:11:49
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен баща и благодарна дъщеря!
Какво по-хубаво от това, Галя!
Обичливо и мило е писмото ти – сърдечен подарък за Кледните празници! :)


Re: Писмо до татко
от mariniki на 14.12.2011 @ 23:49:11
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
просълзи и мен, Галя...
и аз чаках татко да се върне от работа
и да извади от джоба си лакомство..
и за риба сме били заедно, в едно
топло и светло отминало време...
прегръщам те...


Re: Писмо до татко
от atiragram на 15.12.2011 @ 05:10:06
(Профил | Изпрати бележка)
Галя, върна ме доста назад...
и на мен татко много ми липсва

прегръдка


Re: Писмо до татко
от eva55 на 15.12.2011 @ 06:15:05
(Профил | Изпрати бележка)
!!!