Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 470
ХуЛитери: 5
Всичко: 475

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana
:: migolf
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМисия Нефертити (трета част)
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Трапезарията приличаше на приказна градина.
Имаше колони , приличащи на дървени стволове, а короните им - на палмови листа. Между тях имаше други, подобни на лотосови стебла, с разтварящи се пъпки. И всички бяха боядисани с восъчни бои в естествените им цветове. Таванът беше тюркоазно син -като небето над величествен Египет.
Ехнатон седеше в голямо позлатено кресло , обсипано с перли. Подобно кресло очакваше и царицата . До креслата имаше махагонови масички , отрупани с екзотични плодове . Множество слуги подаваха от сребърни подноси месо , риба и хляб на фараона . Захи стоеше неотлъчно до него и му наливаше кехлибарено вино.
Когато видя Нефертити , Ехнатон почти скочи на крака , прегърна я силно и я обсипа с множество целувки . Поведе я нежно към седефеното й кресло.
Царицата имаше ледено изражение и се владееше до съвършенство. С горда походка зае своето място.
- Скъпи Ехнатон , светлина на дните ми ,имам нужда от твоето съгласие . Както знаеш в близко време Солеба ще е готова за Посвещението . Моля те за разрешение аз да я въведа в това тайнство . Знаеш тиванските жреци търсят начин да си възвърнат силата . Имаме нужда от доверени хора . Както сме си говорили Бог е един - нашето Слънце . И няма значение как ще го наричаме , но това те не го знаят и не могат да го разберат . В това е нашата сила .Трябва да неутрализираме тяхното влияние върху народа на Египет .
Ехнатон гледаше с опиянение и огромна любов своята царица и попиваше всяка нейна дума .
- Да скъпа моя красавице . Благодарение на теб намерих своя Бог . Той ще ни направлява в делата и пътя ни . Ти си неговото олицетворение на Земята ! Едва ли бих могъл да срещна по-умна и по-достойна царица . Имаш моето съгласие слънце на душата ми!
В залата влязоха няколко танцьорки и музиканти с арфи. Фараонът даде знак да започнат своето представление.
Нежна музика се разля като сладък аромат във въздуха. Грациозните тела на девойките се полюшваха като цветя, галени от топъл бриз.
В друга част на града главнокомандващият войската Ай очакваше някого.
Звездите проблясваха като малки фенерчета в мастилената тъма . Наоколо имаше множество редици вертикално поставени каменни плочи . Стелите имаха релефи от двете си страни , но в нощта трудно се различаваха техните образи и картини .Луната се оглеждаше кокетно в една от тях и Ай видя изображението- Ехнатон седеше на своя трон . Над него грееше слънцето , чиито лъчи стигаха до фараона и завършваха с ръце , държащи Анх .
Ай беше жрец , но не разбираше какво толкова има в този жезъл , та така го обожествяваха . Беше чувал , че жриците на Нефертити лекували с него болни деца , но не вярваше на тези приказки .Сигурно и това беше част от играта на фараона и неговата съпруга .
- Точно навреме идваш Зок -Ха -обърна се той към новопристигналия .- Какви са новините от Тива?
- Жреците са готови на крайни мерки . Фараонът ни изостави . Много от храмовете запустяха . Немху го подкрепят и приемат неговият нов бог .
- Да , така е . Неприятното е , че от тях той издигна нови жреци , обособи нова аристокрация . А нас ни отхвърля . Хетите постоянно ни атакуват . Египет губи сила и позиции заради един мечтател .
- Тази Нефертити се оказа много умна и е трудна за манипулиране .
- Моята войска е силна Зок -Ха . Ти подготвяй жреците в Тива - ако се нсаложи ще убием Ехнатон и ще отстраним царицата .Ще си върнем позициите .Може пък да я омъжим за някой хетски или нубийски цар .Така ще заздравим позициите с враговете .
- Не съм убеден , че това е най-добрата идея .Тази жена като че ли е обладана от самият Бог , въпреки че не го приемаме . С такъв противник трудно ще се справим .
Двамата жреци се поклониха един на друг , загърнаха се в леопардовите си кожи и потеглиха в различни посоки .

( следва )
____
По материали от книгата "Задочни репортажи от съзвездието Северен кръст" на Цветана Качерилска /florans/


Публикувано от Administrator на 09.12.2011 @ 14:58:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 18:36:53 часа

добави твой текст
"Мисия Нефертити (трета част)" | Вход | 11 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мисия
от kasiana на 09.12.2011 @ 15:26:15
(Профил | Изпрати бележка)
Вълшебство си сътворила, Кати!!!!!!!

Очаквам с нетърпение продължението:)))))

С обич()


Re: Мисия
от Omaia на 09.12.2011 @ 17:27:53
(Профил | Изпрати бележка)
"Нежна музика се разля като сладък аромат във въздуха."
!
Харесвам текстове, които обветрят читателя с древни ухания.
Поздрави, Кати!


Re: Мисия
от secret_rose на 09.12.2011 @ 20:18:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много странно същество е бил Ехнатон...
Интересно ми е...


Re: Мисия
от sineva на 09.12.2011 @ 20:37:55
(Профил | Изпрати бележка)
И аз чакам с нетърпение следващия епизод...
Пренасяш ме в други светове и ми е много хубаво!
Здравей, приятелко!:)


Re: Мисия
от azzurro на 10.12.2011 @ 08:43:12
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Кати, интересна тема ще чакам с нетърпение продължението!


Re: Мисия
от galiakara на 10.12.2011 @ 17:10:31
(Профил | Изпрати бележка)
Хайде Катюша, не бъди толкова пестелива! Тъкмо ми стане интересно и вече свършило... Знаеш мнението ми- поздравления умела разказвачко! Лека вечер!


Re: Мисия
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.12.2011 @ 09:41:21
(Профил | Изпрати бележка)
Разказваш така, сякаш пишеш репортаж от мястото на събитието - толкова правдоподобно, образно, вълшебно!

Искрено те поздравявам!


Re: Мисия
от shtura_maimunka на 11.12.2011 @ 09:50:34
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Много ти се радвам, Катинко!Страхотна си!:-)


Re: Мисия
от Hulia на 12.12.2011 @ 09:56:05
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Макар, че не чета частите по хронологичен ред, много ми допада вълнуващата тема, която си подхванала тук, Кет!:))) Поздрави и усмивки!:)))


Re: Мисия
от mariniki на 12.12.2011 @ 22:18:17
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
красиво пишеш, Катерина мила...
вечната, вълнуващата тема за Нефертити..
чета те с удоволствие...прегръщам те...
най-сърдечно..


Re: Мисия
от Markoni55 на 30.06.2012 @ 17:53:05
(Профил | Изпрати бележка)
Стигнах до тук и съм впечатлена. Египед ме респектира. Имам неприятно усещане за тази страна. Не бих отишла там на екскурзия. вероятно в минали животи там не съм била щастлива. Но разказваш увлекателно и заради тебе "ще изтърпя" страховете си. Поздрави!