Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 844
ХуЛитери: 3
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТропика на Козирога
раздел: Есета, пътеписи
автор: malcriada

Тропикът на Козирога - най-южната географска ширина, на която Слънцето в 12 часа на обяд може да изглежда разположено в зенит, … областите на север от Тропика на Козирога се наричат тропически пояс…
На север…Север за мен е синоним на студ…но тук не е, тук е страната, където нищо не е същото…нещо като Алиса в огледалния свят…
колкото по-на север, по-топло става…топло не…направо е разлагаща костите жега….тежка, влиза под клепачите, пълзи по артериите и е пълновластен господар на мозъка, които лениво плува в безвремие…Нормално е да видиш спящи хора навсякъде, по градинки, автобуси, седнали или прави, с клюмащи глави, като че вратовете им са от пружини…в началото изглежда забавно, после те дразни…след известно време и ти почваш да клюмаш победен от тропика на козирога…Качих се на междуградския автобус в Хабич, прашни тесни улици, мирис на урина и глъчка смесена със кумбия на високи децибели…Амбулантни търговци разнасящи резени ананс, диня, и чипс от пържени бабани…Той ми дава шапката си с козирка…бежова е …харесва ми…напомня реклама на цигари.
Автобусът ни отнася на север…все по-на север, към Еквадор, т.е. към екватора, има климатик…така гледката на вън прилича почти на филм от National Geographic, път който се вие по перуанското крайбрежие, завои разпиляни на едри замахвания, безброй завои, от ляво-пропасти свършващи в океанския бряг…Безлюден, каменист, с кафеви скали и безбройни стада (дали се казва стада?) от шоколадови на цвят тюлени…
Пътят е чудовищно дълъг…по моите, европеийски рабирания…продължава 26 часа и автобусът спира само веднъж! за 10 минути…всички в автобуса спят…Ние не…очите ни са кървавочервени…Прелитащите пейзажи от вън приличат повече на халюцинации…Пристигаме в Тумбес в 12 часа на обяд…Ужасно ме боли врата…мисля си, че съм задрямала на криво, оказва се, че ме е ухапало по ухото малко тропическо паяче…оТровно…пОловината от лицето ми се издува чудовищно…отКазвам категорично той да ме заведе в местната болница…май на този етап предпочитам да рачитам повече на собствените си защитни сили и мазило купено на бърза ръка от аптекарка с компетентен тропически вид…мисля си, ще ми мине за няколко часа…Все едно ме е ужилил несебърски комар (мина ми след 4 дена през които се разхождах със слонско лице)…
Разнебитеното такси, което ни откарва до перуано-еквадорската граница, друса ужасно и кара поне със 100 км в час…Имам чуството че участвам във филм на Тарантино, преплели сме пръстите на ръцете си…дланите са ни потни и ужасно лепнат, но не си пускаме ръцете…вятърът пилее светло кестенявата ми коса, която под лъчите на тропическота слънце има станен златисто-зелен отблясък… цветовете тук съвсем не са същите…
На границата се налага да платим подкуп за печат в паспорта ми, на шкембест полицай с тарикатски мустаци тип ранчеро мексиканО…това засилва усещането ми за филм на Тарантино…Качваме се на друг автобус - без климатик, за сметка на това гумите му нямат грайфери, сядаме сред индианки с традиционни шарени разкроени поли и смешни бомбета, мърляви хлапета, и бунтуващи се в дървени каси кокошки…Свършили са ни парите за оня другия, климатиковия автобус…Този нищо че е вехт, не отстъпва на първия по скоростта с която се движи и взема завоите…моля го да ме научи на бързо на някоя католическа молитва…”45 години стигат” са ме осакатили от към религиозни познания…спешно ми е нужно да връча живота си в ръцете освен на шофьора-мулат, поне и на Дева Мария…по средата на пътя откривам, че ако го погледнеш под друг ъгъл, живота ти да виси на косъм, може дори да бъде възбуждащо…
Слушаме Пинк Флoйд, една слушалка за мен, друга – за негo, гледам звездното небе през прозореца на летящия автобус, давам си сметка, че звездите не са същите и кой знае кога ще видя отново Голямта Мечка, която, като малко момиченце баща ми ме учеше да различавам…Едно безполезно знание, на тези географски ширини…Мисля си за това, което остава отвъд тропика на козирога, много отвъд, чак зад тропика на рака, от другата страна на света…това, което остава там е безкрайно скъпо на сърцето ми…това, което е било и ще бъде част от мен…това, което е така различно от огледалния свят в който съм попаднала по хиляди стечения на обстоятелствата…Дали ще мога да те науча някой ден как да рзличаваш голямата мечка?…. без да усетя кога, слъзи се търкалят по прашното ми лице, той целува очите ми…целувките му са солени на вкус…притискам нос до врата му с дъх на кадифе…

Отвъд тропика на козирога, където нищо не е същото…само вкусът на сълзи полепнал по устните с които ме целуваш е същият…единствено сърцето, което иска за се изгуби в лилавия тропически мрак, без спомен и в едно с теб…то е същото…


Публикувано от alfa_c на 27.11.2011 @ 18:58:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   malcriada

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 39414
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Тропика на Козирога" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.