Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 531
ХуЛитери: 0
Всичко: 531

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XVII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Вулканът и поезията на Огъня.
2006


- Знаеш ли какво е дзадзен? Някои смятат, че е медитативна форма с кръстосани нозе и дълбоко съзерцание но ти не ги слушай. Дзадзен е беленето на това киви в ръцете ти и ако продължаваш да ме гледаш, ще се порежеш и няма да получиш просветление.
- Извинявай...
Той пусна ножа си и докосна със смях ръката ми.
- И аз бих искал да гледам очите ти дълго, но какво бих видял там, освен себе си... а аз съм се виждал. И ти си се виждала, нали.
- В обелката от киви ли ще съзра пътя на избавлението.
- Ако да, защо да е не... Мислила ли си за трети вариант?
Ирис не искаше да се втурна в някое духовно учение и да се огранича с него. Считаше, че практиките и заниманията на конкретизирани налични тук групи отделят възможността за провиждане от общия поглед и хората остават залутани в себе си. Казваше, че всеки човек носи свое оръдие за пробиване на скали и на какво ще заприлича духовния му път зависи единствено от отдадеността, дори не от старанието. Едва ли правех разлика между двете понятия по онова време, но дори да ме накараше да застана на челна стойка, щях да го послушам. Беше измъкнал сърцето от гърдите ми и го бе отнесъл в някоя далечна пустиня, а сега очакваше да забравя зеещата в мен бездна и да тръгна да го намеря. Всъщност, не очакваше нищо. Учеше ме да мълча, но без съдържание. Аз и без друго не можех да говоря в негово присъствие, затова пък вътрешния ми брътвеж приличаше на абсолютния хаос а той говореше за баланс. "Ако скачаш стремглаво от скала на скала как ще се изравниш за да станеш везна и да отмериш кривото от правото. Поспри се за отдих." Запролетяваше и пътищата към Немрут бяха станали проходими и един ден предложи да се изкачим за да ми покаже нагледно какво има предвид. Винаги правеше така - показваше, насочваше, нагледно, без много да обяснява и вярваше, че зрънцето истина се намира в уловеното от другия, независимо колко е малко или невзрачно. От повече нямало смисъл, защото безкрайния океан на любовта се раждал в зрънце. Достатъчност бе мотото в живота му и приемаше най - различни измерения в различните ситуации. Мъжа ми нае кола, която подозрително приличаше на стар руски луноход от някоя завоевателна акция на извънземни - нито джип, ни пикап, с вериги като на танк по гумите и особена, допълнително монтирана "каска" отгоре, под която инсталирахме Ванесса. Чудех се дали такова приспособление предпазва от честите ерозирни каменни дъждове или мините по пътя, но без много да мисля се качих и потеглихме. Немрут е отдавна застинал вулкан, чийто кратер бил с височина около 4 000 метра, но поради честите вътрешни изригвания и разрушения се е смъквал многократно и днес най - високата точка наброява 2935 метра - Сиври тепе. Бил е активен за последно от 1411 до 1441 година и оттогава спи. Езерото Ван е образувано от застиваща лава с високо содено съдържание, примесено със солени води и представлява чудата гледка със своите сини и бели ивици, които плуват паралелно и никога не се смесват. Водата е мекичка но мазна и къпещите се в нея имат неприятното усещане за полепване. Кратера е с основа около 40 кв. километра и се нарежда четвърти в Европа и шестнадесети поред в света. На повърхостта му има 5 големи езера и множество малки гейзери, дълбоки и тесни отвори за лава и 6 големи пещери. Най - голямото езеро върху кратера е с дълбочина 155 метра и площ около 15 квадратни километра и е с 2247 метра надморска височина а езерото Ван - 600 метра надморска. Голямото езеро носи името на кратера и има сладка вода, бистра и пивка, без мирис, цвят и вкус, и в дълбините му живее особен вид шаран, също без мирис и вкус. Второто по големина езеро в близост до първото е с температура на водата 40 градуса, която в летните месеци достига до 60 и водите са лековити, често ползвани за цяр за ревматизъм. Малките езера са свързани помежду си с подземни канали а в началото са били едно цяло и представляват интересна графика на езерната карта - като синджир, обрамчил основното езеро, но без да му тежи. Най - малките понякога пресъхват по време на летните горещини и се раждат на есен с дъждовете или напролет с разтопяването на снеговете. На около 160 метра на Изток от езерцата се намират интересни пукнатини с водни изпарения. Те не са магмени пари а резултат от подпочвени води, загрети под повърхността. С тях лекуват асма, бронхит и бъбречни заболявания и наоколо винаги има хора. Шестте пещери не са по - малко интересни - с ширина 3 метра и дълбочина около два средно, те са своеобразни фризери, разположени в гънките на кратера и около входовете им въздуха е хладен до студен и представляват чудни места за почивка в топлите дни - като самородни природни климатици, разположени около най - горещите точки на вулкана. Една от тях днес е почти затрупана и има тъничък отвор, през който се вижда вътрешността и, цялата покрита с лед. Ирис подхвърли, че природата си знае работата - дори в огъня пази своя живот, но е безсилна срещу възможността за свеж полъх и ако някой се чувства изпепелен, достатъчно е само да поиска да се измъкне от пепелищата и да диша. Кратера е покрит с дебел сняг 4 или 5 месеца в годината и е чудесен терен за зимни спортове, има построена писта с дължина 2517 метра, всички необходими съоръжения и лифт и дори тук, в това забравено от Бога място не липсват туристи - понякога срещахме китайци, иранци, французи, италианци и други, а около езерцата открихме палатков лагер на един дружелюбен англичанин - геолог, разположен там от години. Ученият изтеглил имуществото си от Лондон в Турция, купил си джип, съоръжения и палатка и се заселил на вулкана. Местните хора му носеха провизии от града и селата и му помагаха да оцелява а той изглеждаше щастлив и омиротворен, както всеки човек, намерил дома си. От висините на кратера гледката бе изумителна - погледа тръгва от низините и странното езеро Ван, минава през острова в сърцевината му, изкачва се по Сюпхан планина и стига чак до Арарат - бялото великолепие на света. Земните гънки - пламтяща лава преди столетия днес бяха гостоприемна земя, грижовно обгръщаща всеки посетител, аз докосвах пръстта и с ръце а в мен си прокрадваше път усещане, като че земята говори чрез допира и влива по вените ми отдавна забравен шепот. Или стон...

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 06.11.2011 @ 10:30:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 01:27:33 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, XVII част" | Вход | 22 коментара (91 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XVII част
от petia_bozhilova на 21.11.2011 @ 21:56:13
(Профил | Изпрати бележка)
Тук се мълчи...


Re: Извезани души, XVII част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 18:40:33
(Профил | Изпрати бележка)
Любов. Но друга.
Не знам дали е щастие или точно обратното да я срещнеш.
Магичен текст, който може да провокира хиляди поетични строфи!
Браво ти!


Re: Извезани души, XVII част
от mariq-desislava на 06.11.2011 @ 10:34:39
(Профил | Изпрати бележка)
Ей тук вече го ударих на рев, честно, това е повече от любов.


Re: Извезани души, XVII част
от boliarkabg на 06.11.2011 @ 11:50:31
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
не е случайно,че те срещнах,макар и виртуално!


Re: Извезани души, XVII част
от ANG на 06.11.2011 @ 12:08:27
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
тук си надскочила собствената си летва


Re: Извезани души, XVII част
от doktora на 06.11.2011 @ 12:19:47
(Профил | Изпрати бележка)
ирис...сега разбрах, името на любовта е цвета на небето

Искам я тая книга, Мигле, когато излезе, ти мИглено...фино разказваче.:)

това стихо, за теб беше...

Чаровнице, чаровнице от Изтока болезнен.
Септември съм...септември, мила.
В нежен стих.
Примесен с песъчинки бели.
О, чаровник съм аз, но и тъжен.
Джаз в тъмно синьо.
Като водка абсолутен.
И с малко охра по крилете...

А, крилете ми, о Боже, опърлени от жълта есен.

Сега...прободен лъскав кестен
от остър дамски ток.
И бяла зимна приказка за малки
и големи ще бъда
тук...


Никола Анков :)))



Re: Извезани души, XVII част
от voda на 06.11.2011 @ 12:19:55
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова мъдрост и поезия има в разказа ти, Меги!
Ще запомня: "Мълчанието не е бездействие, а непосилен труд".
Благодаря ти! :)


Re: Извезани души, XVII част
от krasavitsa на 06.11.2011 @ 12:52:08
(Профил | Изпрати бележка)
Изключително добра е тази част, много ти е струвало да я напишеш, поздравления. :)
Достатъчност като мото в живота - колко ли души биха го разбрали? И колко биха го приели?


Re: Извезани души, XVII част
от kris_krispo на 06.11.2011 @ 13:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
Нури ...


Re: Извезани души, XVII част
от Caniko на 06.11.2011 @ 13:42:08
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Щастлива съм да помълчиме заедно ...


Re: Извезани души, XVII част
от kameja на 06.11.2011 @ 14:42:39
(Профил | Изпрати бележка)
Небесната и земната любов... Ти си човек с необикновена съдба и се радвам, че от разказите и стиховете ти научавам нещо за теб...


Re: Извезани души, XVII част
от verysmallanimal на 06.11.2011 @ 15:13:40
(Профил | Изпрати бележка)
Все по-хубаво!


Re: Извезани души, XVII част
от zaltia на 06.11.2011 @ 16:00:40
(Профил | Изпрати бележка)
Приказно разказваш Меги...
Толкова е завладяващ разказа ти...като омагьосан съм...
Благодаря ти...


Re: Извезани души, XVII част
от secret_rose на 06.11.2011 @ 17:13:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много моля всички, които влизат в този пътепис - не слагайте линк към него другаде, особено във Фейсбук. Молба..
Аз искам да го има само в Хулите... затова избрах да го пускам само тук.

Спирам публикуването на останалите глави и тук обаче. Не беше добра идея да го пиша изобщо.
Благодаря ви.


Re: Извезани души, XVII част
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 06.11.2011 @ 19:13:33
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам какво да кажа, а много ми се искаше да взема и да кажа нещо умно...
Не обичам сериали, вбесявам се и от публикувани на части разкази, защото прекъсват на "самом интересном месте" :-) и нямам нерви докато излезе продължението, но тук се радвам, когато прочета накрая "Следва..."
Разказваш изключително увлекателно.
Благодаря ти!


Re: Извезани души, XVII част
от anonimapokrifoff на 06.11.2011 @ 19:26:05
(Профил | Изпрати бележка)
Тази глава е с толкова красота, копнеж и болка, че спира дъха. Поздравления!


Re: Извезани души, XVII част
от nironi (nironi@mail.bg) на 06.11.2011 @ 21:29:49
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам какво да напиша, може би, че не знам какво точно е бандана, а и препусках по текста ти, в него има два вида води, като в езерото Ван ), а в теб има Ирис. Обичам да се появяваш такава, думите ти се въртят в кръг, да, има Ирис в теб!


Re: Извезани души, XVII част
от zebaitel на 06.11.2011 @ 21:56:42
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да напиша ще бъде постно и безинтересно след тази глава от твоя пътепис! Развам се, че те има! Много, много те прегръщам, скъпа Меги!


Re: Извезани души, XVII част
от nikoi (boo@abv.bg) на 07.11.2011 @ 12:18:09
(Профил | Изпрати бележка)
Още не съм започвала да чета.
Малко ме е страх.
Нещо става със сърцето ми днес, има прекалено много в него.
Прекалено много празнина.

Но знам, че ще е хубаво.


Re: Извезани души, XVII част
от ami на 07.11.2011 @ 12:34:09
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Тази любов си избира най различни истории да се появи и все истински- щастливи са тези, които е докоснала..и придобиват най прекрасното умение..да мълчат..:) Прегръдка далечна..и близка Меги:)


Re: Извезани души, XVII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 08.11.2011 @ 14:17:36
(Профил | Изпрати бележка)
Тук ме пренасяш в друго измерение мила Меги!Ние сме потънали в материалност и битовизъм,а истината е на високо...
Голяма прегръдка и сърдечни поздрави:)


Re: Извезани души, XVII част
от kasiana на 09.11.2011 @ 12:53:27
(Профил | Изпрати бележка)
Щастлива съм, че поне виртуално се докоснах до красивия ти УМ и необятен ДУХ , Меги!!!

Всяка дума, написана в твоя вълнуващ животопис е "перла с цвете в сърцето"!!!

Бъди!!!

С много обич:)))))))