Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 757
ХуЛитери: 4
Всичко: 761

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазкази с неочаквано начало / Йо-йо
раздел: Разкази
автор: konstantin_lakov

на жена ми Светлана

На бас, че очаквахте нещо с неочаквано начало. Е, ще измамя очакванията ви. Много от това, което се случи по-нататък, изненада и мен самия.
Цялата история започна с обстоятелството, че в не особено трезво състояние обещах да напиша три разказа от по пет-шест страници за ей този същия сборник, който в момента четете, ядете, подхвърляте до тавана и после го ловите с присъщата си котешка ловкост – или каквото там го правите.
Има моменти в живота на човек, когато той с щедро сърце обещава всевъзможни неща. В случай че сте от вида читатели, които подхвърлят сборника до тавана или разсеяно го мажат с майонеза и аранжират корицата му с кисели краставички, преди да го тикнат в микровълновата, вероятно ще ме разберете.
Приех задачката със същото безгрижие, с която човек обещава на гаджето си от последния месец някой ден непременно да се оженят. Смятах, че разполагам с неопределено дълъг срок за писането на въпросните разкази, и дори намекнах на съставителката на сборника, че не изключвам вероятността няколко от тях да си останат незавършени поради смъртта ми на преклонна възраст, което, не ще и дума, ще ги направи още по-ценни от литературна гледна точка.
Затова и леко се учудих, когато седмица по-късно на чаша бира тя се поинтересува дали ще са готови за понеделник.
– Възможно е – кимнах. – Трудно е да предскажа дали денят, в който с разтреперана от вълнение ръка сложа точката на последното изречение, ще се случи да е понеделник или четвъртък. Но шансовете са едно към седем, така че спокойно можеш да заложиш петарка.
– Говоря за следващия понеделник – уточни съставителката.
– Нека е вторник – предложих бързо. – Понеделниците са ми ангажирани. Ходя на курсове по икебана и модерен балет, та просто няма как да стане.
– Добре, вторник – съгласи се тя. – Мейлни ми ги или ми ги прати по Скайп.
– Ами о кей. Значи, най-добре да се уговорим за вторник или сряда. Там някъде. Плюс-минус ден-два. С интернета ми често стават аварии. Понякога се срива за дни наред.
Тя поклати глава.
– Вторник, твърда уговорка. Ако нямаш мрежа, ще ги пуснеш от някой интернет-клуб. Всъщност искаш ли да участваш в този сборник?
И така, имах около седмица. Супер, казах си, ако се понапъна и започна още днес, може и да успея. Петнайсет-двайсет страници – колко му е. Някои типове за толкова време успяват да сътворят света.
Изпълнен с ведър оптимизъм, седнах в едно барче в центъра на София, България, Европа и света, отворих лаптопа си, махнах на сервитьорката и си поръчах коняк и кола.
Следващият ми разумен спомен беше от Лом.
Поне си мисля, че е било Лом, макар да нямам железни аргументи.
Намирах се на някакъв таван, седях в продънен фотьойл, пушех и разговарях с непозната жена на видима възраст около трийсет, слабичка, с кестеняви коси, наметната с бледозелена жилетка.
На масата между нас имаше препълнен пепелник, чинийка със салата от варени картофки с лук, бутилка водка на привършване, някаква лимонада, разни прибори, солници и т.н. Пресегнах се към полупълната чаша пред мен и отпих здрава глътка, надявайки се да ми просветне.
– Заложих часовника – каза жената. – Не ми платиха и сто лева, но все ще изкараме до първи. Дано не ти забавят заплатата, както през февруари.
Огледах се наоколо. Таванът беше със средни размери, продълговат правоъгълник с наклонен таван. Капандура с изглед към изгрева, който, изглежда, тъкмо се прозяваше и се разкършваше в кръста. Стени с избледнели кремави тапети. Железен креват, наметнат с вечното родопско одеяло. Има го по дефолт във всяка квартира на този свят. Подозирам, че и в Тадж Махал да осъмне човек, сто на сто ще открие такова в спалнята си, ако се поразрови из шкафовете. Забелязах дървено бебешко креватче под капандурата, разгъваем простор за пране с дрешки по него, стар еднокрилен гардероб, тоалетна масичка, портативен телевизор, пуснат на джазов канал, етажерка с няколко книги. В дъното – малък хладилник, мивка, кухненско шкафче, боядисано в бяло. Два стола. Толкова.
– Виж какво ти купих на връщане – засмя се жената насреща ми. – Ясно, че не е моментът да си подаряваме играчки, но като го видях, не можах да го подмина.
Порови из чантичката си и извади от нея малко йо-йо в целофанено пликче.
– Знам, че си луд по такива неща – сви рамене тя и с изключително щастлив вид ми го връчи.
Вяло изобразих възторг.
– Не го ли харесваш?
Напротив. Закимах, колкото по-ентусиазирано можех. Нямах представа за какво ми е йо-йо – но поне се опитвах да се държа според очакванията. Озари ме догадката, че може би не е зле да се размърдам от стола и да благодаря за йо-йо-то, както се полага. Пъхнах го в джоба си, станах, заобиколих масата и предпазливо се наведох към жената. Получих лека целувка по бузата и след секунда неловко колебание й я върнах.
– Хайде, не го мисли толкова – мило ми каза непознатата. – Струваше само левче. Каквото с него, такова и без него.
Изразих примирено съгласие.
– Жал ми е за часовника – добави тя. – Много си го обичах. Но пък може да си го откупим, ако ми платят извънредните.
– Да – казах. Гласът ми звучеше като ръждясал.
– Е, хайде. Ще тръгвам. Дано не ме държат до посред нощите заради миналата събота. Ще напазаруваш ли? Купи яйца, хляб... може и от онези наденички, нали ти харесаха. Или каквото ти се яде за вечеря. Само мляко не взимай, имаме.
Остави няколко банкноти на масата, оправи набързо косата си пред огледалцето на тоалетката, усмихна ми се, целуна ме още веднъж и излезе.
Налях си остатъка от водката и се протегнах. Запалих си цигара. Докато пушех, преброих банкнотите, взех две от тях и ги мушнах в джоба си при йо-йо-то. После прибрах и цигарите. Лаптопът ми не се виждаше никакъв, вероятно го бях разгубил някъде из живота.
Когато тръгнах към мивката да си наплискам очите, откъм бебешкото креватче се подаде една ръчичка. Надникнах вътре.
– Здрасти, приятел – казах на бебето и му подадох играчката. – Който или която и да си, желая ти успех с йо-йо-то... и за друго не се сещам. Горе нос и така нататък.
Измих се, угасих цигарата, допих си водката, огледах се още веднъж наоколо и върнах една от банкнотите обратно при другите. После си тръгнах.
На излизане от града – табелка така и не забелязах – един тираджия, румънец, ме взе на стоп. Привечер стигнахме в София.
Първата ми работа беше да звънна на съставителката на сборника.
– Хубав разказ – каза ми тя. – Само че сборника го издадохме миналата есен. Ти къде изчезна цяла година?
Така че, ако в момента четете това – или, което е по-вероятно, подхвърляте сборника към тавана и го улавяте с два пръста, само миг преди да е тупнал на пода, – да знаете, че този разказ го няма вътре. Друго нямам за казване. Желая ви успех с йо-йо-тата, горе нос и така нататък.


Публикувано от Administrator на 04.11.2011 @ 21:10:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   konstantin_lakov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:29:40 часа

добави твой текст
"Разкази с неочаквано начало / Йо-йо" | Вход | 10 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от anonimapokrifoff на 04.11.2011 @ 21:38:06
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ! Добре дошъл, горе нос и така нататък.


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:49:56
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Благодаря! Добре заварил. :)

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от joy_angels на 04.11.2011 @ 21:58:55
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошъл!
Поздравления за разказа :)))


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:50:53
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Добре заварил! Поласкан съм до немай-къде :)))

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от zebaitel на 04.11.2011 @ 22:15:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ха, хубав разказ! Горе нос и така нататък!


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:59:48
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Благодаря! :))))

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от verysmallanimal на 04.11.2011 @ 23:01:23
(Профил | Изпрати бележка)
И тук да изразя възхищението си :)


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:59:06
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
И тук да благодаря много! :)

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 05.11.2011 @ 06:18:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Бъка от свеж хумор.
Следващия път, когато ми се прииска да се оплаквам от липса на време, ще се сетя за: "Някои типове за толкова време успяват да сътворят света." :))


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 10:06:43
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Благодаря :) Имам един приятел, който твърди, че би се справил за три дни, хем по-добре. Когато му поискат демонстрация, казва, че вече го бил направил няколко пъти, нима разликата не била очевидна?

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 05.11.2011 @ 06:31:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Мили, Косьо,

Къде зачезна, бе, юнак? В приятелския ни кръг вървяха облози дали си отплавал с някой шлеп или си станал крупие във Вегас. Някой пусна и слуха, че си се оженил, но като знаем каква скитническа душа си, никой не му хвана вяра. Само се надявахме, ако си станал мисионер в Африка, да имаш достатъчно пари за цигари и пиехме по едно за твое здраве. А аз си препрочитах трите твои разказа / или четири бяха – не знам/, дето ми метна в скайпа, преди да зачезнеш...
Сега, пиша ти, за да ти кажа, че нашият сборник ,, Разкази с неочаквано начало,, направи страхотен фурор – от ,, Рандъм Хаус,, се обадиха, че искат ,, още една доза от същото,,. Бяхме десетина велики и неизвестни разказвачи – сега сме само велики!;)
Та виж какво – прати ми още 3 разказа до понеделник, че издателите бързат!
Ама не ме карай да чакам цяла година – ок?
И ела да си вземеш хонорара – не е голям, ама като за начало/ на разказ/ - става! Спомняш ли си как казваше, че ако имаш сто лева, ще се ожениш!
Е, хайде, наздраве, юнак! Ще чакам да ми мейлнеш новите си разкази.
А, и докато те нямаше – квантовите физици откриха, че йо-йо ефекта е фундаментален във вселената! Ама ти това го знаеше, май!

П.П. Welcome в Хулите, мистър Лаков!:)


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 10:39:12
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Мила Mia2442,

Станах крупие във Вегас, поздрави на печелившите. Преди това бях мисионер (в Австралия, не в Африка), но там не ми хареса: жените им са торбести и подскачат. И да, ожених се. Правя го всеки път, когато ми се завъртят сто лева. Не съм чувал за "Рандъм хаус", някакво ново издателство ли са? Внимавайте с тях, напоследък е пълно с мошеници, изнасилвачи, пиромани и издатели.
Изпратих втория разказ от поредицата тази сутрин, току-що са го одобрили и пуснали. До понеделник ще пратя и другите два.
Наздраве... как е женското на юнак? Наздраве, наздраве!
Мен ако питат, във вселената всичко си е фундаментално, освен квантовите физици :Р

П.П. Nice to meet you, мис Миа! :)

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от arkoudaki на 05.11.2011 @ 08:02:11
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!
Харесах!
Поздрави!


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 10:40:54
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Здравей!
Благодаря!
Поздрави!

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от ulianka на 05.11.2011 @ 09:33:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ха, точно по вкуса ми:)...

"Друго нямам за казване" - А не, чакам още!:) Здравей!


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:47:59
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Здравей! Тъкмо пуснах следващия от поредицата, не бива да те карам да чакаш. :)

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от nellnokia на 05.11.2011 @ 16:08:37
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се и аз, че Лаков най-накрая реши да пусне няколко разказа и за интернет-читателите.
Успех, Косьо! Горе нос и така нататък!...


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 06.11.2011 @ 09:58:04
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Благодаря, и на теб също!

]


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от shtura_maimunka на 06.11.2011 @ 10:50:49
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Здравей!
Добре дошъл, с този хубав разказ!:-)


Re: Разкази с неочаквано начало / Йо-йо
от konstantin_lakov на 11.11.2011 @ 19:22:16
(Профил | Изпрати бележка) http://cl-project.simplesite.com
Здравей-здравей! Радвам се, че ти допада. Добре заварил или заварили, пребих се да се чудя какъв беше правилният отговор. Или заварила? Все по-малко стават хората, които да попитам. Весел ден!:-)

]